Piti liittyä tänne tämän kryptokeskustelun johdosta. Laitoin syksyllä ekaa kertaa rahaa kryptoihin pikkaisen käytännössä ottamatta asioista juurikaan selvää...Mikä oli iso virhe myönnän. Eli olen täysin noob näiden kryptojen kanssa....Minkä tästä huomaakin varmasti.
Laitoin n. 2500 € jotka sijoitin lähinnä ns. shitcoineihin pitbandan kautta. Muutaman tyhmän siirron takia onnistuin hassaamaan vielä joku 400-500 € heti alkuun. Lopulta pistin ja swappasin kaiken mitä oli (n.2000€arvosta) shibaan kun se vaikutti nousevan hurjasti. Sain n. 35 M shibaa. Eli tein sen virheen, että hommasin niitä just kun hinta oli korkea, koska nyt arvo yli puolet vähemmän... Jotenkin sitä kuvitteli, että se jatkaa väkisin vaan nousua kun oli niin kova hype siitä. Näin ei tietysti käynnyt ja nyt noiden shibojeni arvo on n. 1000€ (n. 35 M shibaa) , eli takkiin tuli että heilahti! := Nyt hieman harmittaa, että kaikki kiinni tuossa shibassa, vaikka aluksi oli tarkoitus että pistän tuon alku pääoman pariin eri ja sit annan seistä vuoden tai pari.
Tiedän, että kukaan ei osaa ennustaa, mutta miten itse toimisitte: Pitäisittekö nämä shibat vai myisitte isolla tappiolla ja ostaisitte jotain muuta vastaavaa coinsia sillä summalla? Ja jos myisitte ja ostaisitte jotain toista vastaavaa coinsia joka saattaisi tehdä "shibat" eli raketoida kuten syksyllä tapahtui, niin mihin laittaisitte tämän kryptolottokupongin nyt lähi viikkoina?
Miten ennustatte itse shiballe tapahtuvan, se pysyy tässä, laskee vaan vai nousee vielä joskus uudestaan? Ja jos nousee mihin lottatte sen nousevan esimerkiksit tulevan kevään aikana? Jotain juttua olen lukenut, että niillä olisi "isoja" suunnitelmia, peliä tulossa ja jotain omaa metaverse kuviota missä jne... toki ne voi olla pelkkää diipadaapaa ja puhetta vaan. Uskotteko että nämä voi vaikuttaa oikeasti positiivisesti arvoon?