Niissä, missä yritykset, hallinto ja politikot kohtaa. Tai kaksi kolmesta. Julkisen hankemaailma edellyttää usein kaiken maailman lobbausiltoja ja tutkimus-/koulutuspäiviä tai seminaareja. Eikä niitä nyt niin usein ole. Normaalimpia on nykyisin tilaisuudet, joissa on tarjoilu. Julkisen puolella fiksuimmat käyttää muutenkin aina omaa korttia ja laskuttaa sitten kuittia vastaan, sama taksin kanssa. Tuolla tavalla asian hoitamalla media ei pääse tietopyynnöillä niin vaan kiusaamaan.Näytät tietävän nämä tavat.
Minä tiedän sen verran, että isoissa yksityisissä yrityksissä ei ole enää vuosikymmeniin ollut tapana ylettömästi ryypätä yhtiön piikkiin. Tämä siis yhtiön yhtiöiden ylimmässä ja keskijohdossa, vaikka olisi mahdollisuus. Tuon tason ihmiset ovat vain ja ainoastaan kiinnostuneet yhtiön ja omasta menestyksestä. Olen tämän itse nähnyt. Johtajat ovat erityisen kiinnostuneet fyysisestä ja psyykkisestä kunnostaan. Dokaus ja bailaus ei kerta kaikkiaan kuulu asiaan.
"Alemmilla" tasoilla vietetään ryyppyjuhlia pari kertaa vuodessa. Tämä siis ennen koronaa.
Onko tämä "normaalikäytäntö", josta kerrot, jotenkin yleistä valtion- tai kuntienhallinnossa vai missä? Tai onko tämä jotakin "normaalia" toimintaa, jota ylläpidetään puoluetuilla? Olisi mukava tietää.
Ja se on yksi ihmistyyppi joka tuota harrastaa, on sitten julkista, yksityistä tai poliitikkoa. Suurin osa haluaa nykyisin olla kunnossa, aikaisin kotiin ja aikaisin työhön.
Viimeksi muokattu: