- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 7 582
Näitähän voisi tietenkin verottaa, kuten myös työntekijän käytössä olevaa atk:ta ym.Onhan se. Tai korjaan, siis ainakin mulla on, myös loma-aikoina ja viikonloppuina.
Mutta tätä nyt ei oltu verottamassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Näitähän voisi tietenkin verottaa, kuten myös työntekijän käytössä olevaa atk:ta ym.Onhan se. Tai korjaan, siis ainakin mulla on, myös loma-aikoina ja viikonloppuina.
Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.Itse en, työmatka kuuluu oleelisesti työhön, syödä pitää vaikka ei kävisi töissäkään. Lounasetu on selkeä etu kuten vaikkapa autoetu jossa auto on käytössä työn ulkopuolellakin.
Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen.
Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.
Kyllä sinne työpaikalle on pakko mennä henkilöautolla jos asunto ei sijaitse julkisten kulkuyhteyksien varrella. Ex -duunikaveri tuli somerolta ja toinen askolasta tänne helsinkiin töihin. Kaikilla ei vaan lähde junankiskot kotiportin edestä helsinkiin.Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.
Miksi näitä työn ulkopuolisten aktiviteettien kuluja tulisi työnantajan saada kompensoida verottomasti, jos kerta nämä aktiviteetit ovat syy henkilöauton käyttöön työmatkalla julkisten sijasta?Vai meinaatko että on järkevää ajaa ensin autolla vaikka 5 kilsaa ja viedä lapset tarhaan, tulla takaisin sitten kotiin ja hypätä bussiin ja mennä töihin.
Sitten taas sama päinvastoin kun tulee kotiin. Sitten kauppaan erikseen jne.
Pyysin pysäköintiluvan kun tuli korona. Ajan työpaikalle omalla autolla, mikä on kalliimpaa kuin kulkea julkisella liikenteellä. (Etenkin kun olen senkin koko vuodelta maksanut, mutta vaikken olisikaan). Joudun myös ajamaan sitä autoa. Olisi hauska tietää missä tässä on se uskomaton etu jonka minä nyt saan ajaessani sen auton sinne työpaikan pihaan ja yrittäessäni levittää hieman vähemmän kulkutauteja toimistoomme?Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.
Autokin on pakko pysäköidä jonnekin, oli töissä tai ei.
Miten työnantaja kompensoi jos auto on parkissa työajan työnantajan hallinnoimassa tilassa. Se ei edelleen ole mikään "etu". Korkeintaan kateellisten kanssaihmisten mielestä se on etu.Miksi näitä työn ulkopuolisten aktiviteettien kuluja tulisi työnantajan saada kompensoida verottomasti, jos kerta nämä aktiviteetit ovat syy henkilöauton käyttöön työmatkalla julkisten sijasta?
Vähän älyllistä rehellisyyttä kaipaisin, vaikka tällä kierroksella tuleekin itselle lisäkuluja.
Autolla kulkeminen nyt vain on pakollista suurimmassa osassa Suomen pinta-alaa. Käveleminen tai pyöräily veisi tunnin tai tunteja eikä toimivaa joukkoliikennettä ole kuin osassa Suomen kaupungeista. En näe mitenkään etuna sitä, että on pakko mennä työpaikalle autolla. Sehän on työntekijälle pakollinen kulu.Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.
Autokin on pakko pysäköidä jonnekin, oli töissä tai ei.
Tämä on juuri näitä kommentteja kun ei nähdä sen oman kuplan ulkopuolelle. Kyllä, se joillekin on välttämätöntä.Työpaikalle ei ole pakko mennä henkilöautolla (jos se on työlle välttämätöntä, niin työnantaja tarjoaa ajoneuvon) tai pysäköidä työpaikan viereen. Lounasetua ei myöskään ole pakko käyttää, jos ei halua maksaa verotusarvoa, aina voi syödä omia eväitä.
Autokin on pakko pysäköidä jonnekin, oli töissä tai ei.
Työmatkakulu ei ole etu. Työmatkakulu on kulu. Työmatkan kulut saa vähentää verotuksessa. Nyt viherkommarit innoissaan kertovat miten itseasiassa työmatka onkin yhtäkkiä joku helvatin etu, mistä pitää alkaa maksamaan verottajalle. No ei todellakaan.
Kuten itsekin huomaat puhut työmatkakuluista. Pysäköinti ei edelleenkään ole työmatkakulu sen enempää kuin hissiin astuminen. Työmatkakulu on ajaa se auto siihen pysäköintiruutuun.
Miksi näitä työn ulkopuolisten aktiviteettien kuluja tulisi työnantajan saada kompensoida verottomasti, jos kerta nämä aktiviteetit ovat syy henkilöauton käyttöön työmatkalla julkisten sijasta?
Katsoit kuitenkin itse saavasi jonkinlaista etua, kun pyysit pysäköintiluvan ja päätit alkaa ajella omalla autolla.Pyysin pysäköintiluvan kun tuli korona. Ajan työpaikalle omalla autolla, mikä on kalliimpaa kuin kulkea julkisella liikenteellä. (Etenkin kun olen senkin koko vuodelta maksanut, mutta vaikken olisikaan). Joudun myös ajamaan sitä autoa. Olisi hauska tietää missä tässä on se uskomaton etu jonka minä nyt saan ajaessani sen auton sinne työpaikan pihaan ja yrittäessäni levittää hieman vähemmän kulkutauteja toimistoomme?
No osalle se on välttämätöntä, ja verottajakin sen tunnustaa nykysysteemissä.Tämä on juuri näitä kommentteja kun ei nähdä sen oman kuplan ulkopuolelle. Kyllä, se joillekin on välttämätöntä.
Liityntäpysäköinti on käsittääkseni ilmaista (esim. PK-seudulla VR/HSL lipun ostaneille). Joten halutessaan valtio verotuksella ja kaupungit ruuhkamaksuilla/tietulleilla voivat ohjata kulkemaan julkisilla siellä, missä infra siihen sopii. Tämä työryhmän esityshän oli nyt ympäristöperustaisesti ajateltu, mikä kerrotaan jo johdannossa.Tämä on juuri näitä kommentteja kun ei nähdä sen oman kuplan ulkopuolelle. Kyllä, se joillekin on välttämätöntä.
Se ei ole mielestäni työmatkakulu, mutta tällä sanakka esitetyllä logiikalla jokaisen, joka säästää työmatkakuluissa esimerkiksi asumalla työpaikan vieressä pitäisi myös maksaa tästä kuvitteellisesta "edusta". Eli tulkitsee siis miten päin vain niin ihan yhtä persiilleen menee.Eli siis onko tämä pysäköinti sun mielestä työmatkakulu vai ei?
No mennään uusimman mukaan ja oletetaan että se on. Ja tästä päästään takaisin siihen mitä tuolla aiemmin sanoin ja se on se että työnantaja voi sponssata sulle kyllä verottomana osan sun työmatkakuluista. Esimerkiksi julkisen liikenteen osalta työnantaja voi korvata 300e vuodessa verottomana. Mutta jos se menee tuon yli niin sitten pitää maksaa veroja.
Joten jos oltaisiin yhdenmukaisia niin sama pätisi noihin pysäköinnin kuluihin. Eli sulla olisi se tietty arvo minkä edestä firma voi antaa sulle verottomana tuota pysäköintiä ja sitten sen ylittävästä summasta menee verot. Tuo 3600e vuodessa menee selkeästi reippaasti nykyisten käytäntöjen yli.
Tai sitten todetaan että työnantaja voi täysmääräisesti korvata verottomana työmatkakulut jolloin voidaan vaikka järkätä sellaiset Jenkkityyliset firmojen omat luksusbussit että ei tarvi liikkua niiden prolejen seurassa siellä julkisissa.
Jos työnantaja vuokraa puolestasi sinulle pysyväispaikan parkkihallista, jossa muut pysäköijät joutuvat maksamaan pysäköintitunneistaan, niin kerro minulle, kuinka tuo ei ole etu? (ruutupaikka pysäköintihallista voi maksaa satasia kuussa, eli kyse ei ole kahvihuoneen dominokekseistä).Miten työnantaja kompensoi jos auto on parkissa työajan työnantajan hallinnoimassa tilassa. Se ei edelleen ole mikään "etu". Korkeintaan kateellisten kanssaihmisten mielestä se on etu.
Kuten sanoin, en koe saavani mitään etua. Minä en näe mitään lisäarvoa siinä, että autoni on työnantajan pihassa. Jos minun pitäisi maksaa tuosta jotain huuhaaveroa, se auto ei siellä työpaikan pihassa olisi. Eli toisin sanoen, sillä paikalla ei ole minulle rahallista arvoa.Katsoit kuitenkin itse saavasi jonkinlaista etua, kun pyysit pysäköintiluvan ja päätit alkaa ajella omalla autolla.
Etusi oli kenties omien riskien minimointi?
Josta toki myös kuvaamallasi tavalla hyötyi myös työnantaja ja koko yhteiskunta.
Se ei ole mielestäni työmatkakulu, mutta tällä sanakka esitetyllä logiikalla jokaisen, joka säästää työmatkakuluissa esimerkiksi asumalla työpaikan vieressä pitäisi myös maksaa tästä kuvitteellisesta "edusta". Eli tulkitsee siis miten päin vain niin ihan yhtä persiilleen menee.
Entäs jos ne parkkipaikat kuuluvatkin kiinteistöön eikä niitä vuokrata kenenkään puolesta kenellekään?Jos työnantaja vuokraa puolestasi sinulle pysyväispaikan parkkihallista, jossa muut pysäköijät joutuvat maksamaan pysäköintitunneistaan, niin kerro minulle, kuinka tuo ei ole etu? ( ruutupaikka pysäköintihallista voi maksaa satasia kuussa, eli kyse ei ole kahvihuoneen dpminokekseistä)
Se firma maksaa huomattavasti vuokraa siitä kiinteistöstä, että se on siinä mun asunnon vieressä. Siis tässä kuvitteellisessa tilanteessa. Firmallehan olisi halvempaa laittaa se konttori jonnekin skutsiin. Mutta se ei ole siellä skutsissa, koska työntekijät eivät asu siellä. Samasta syystä ne konttorit ovat siellä kalliissa keskustassa, jossa on kalliita parkkipaikkoja.Jos sun firma maksaa siitä sun asunnosta siinä työpaikan vieressä niin sitten totta helvetissä siitä menee veroa.
Mutta jos firma ei maksa mitään siitä sun asunnosta niin sitten ei siitä myöskään mene veroa.
Se ei ole etu koska pysäköinti on työaikana tapahtuvaa pysäköintiä. Vapaa-ajan/taloyhtiön pysäköinnistä pitääkin maksaa.Jos työnantaja vuokraa puolestasi sinulle pysyväispaikan parkkihallista, jossa muut pysäköijät joutuvat maksamaan pysäköintitunneistaan, niin kerro minulle, kuinka tuo ei ole etu? ( ruutupaikka pysäköintihallista voi maksaa satasia kuussa, eli kyse ei ole kahvihuoneen dpminokekseistä)
Se firma maksaa huomattavasti vuokraa siitä kiinteistöstä, että se on siinä mun asunnon vieressä.
Ei sillä ole mitään merkitystä tässä onko se yksittäisen vai useiden työntekijöiden takia siinä. Kyllä nämä asiat on tapetilla kun konttorien paikkaa valitaan. Niin pysäköinti, julkinen liikenne, kuin ihmisten asuinpaikat. Yleensä firmalla on ne parkkipaikatkin useille, eikä yhdelle työntekijälle.Ei ne maksa siitä sen takia että sun asunto on siinä vieressä. Ne maksaa siitä usean eri syyn takia ja yksittäisen työntekijän asuinpaikka ei todellakaan ole tekijä.
Ehkä jos olet firman TJ niin sitten saat oman toimiston siihen kämppäsi viereen.
Ei sillä ole mitään merkitystä tässä onko se yksittäisen vai useiden työntekijöiden takia siinä. Kyllä nämä asiat on tapetilla kun konttorien paikkaa valitaan. Niin pysäköinti, julkinen liikenne, kuin ihmisten asuinpaikat. Yleensä firmalla on ne parkkipaikatkin useille, eikä yhdelle työntekijälle.
Jotakin arvoa sillä sinulle selvästi oli. Sehän lisäsi sun kuluja, ja olit myös jo maksanut julkisen. Näppärä ekonomisti varmaan laskisi tuostakin jo sopivan veronKuten sanoin, en koe saavani mitään etua. Minä en näe mitään lisäarvoa siinä, että autoni on työnantajan pihassa. Jos minun pitäisi maksaa tuosta jotain huuhaaveroa, se auto ei siellä työpaikan pihassa olisi. Eli toisin sanoen, sillä paikalla ei ole minulle rahallista arvoa.
Haluaisitko jonkun nettomaksajapinssin, jolla pääsisi edullisemmin uimahalliin kuin ei-pinssilliset, koska kuitenkin olet maksanut siitä hallista enemmän kuin ei-pinssilliset?Ihan siitä samasta syystä kun minun verorahojani käytetään niiden elättämiseen jotka eivät veroja maksa. Ei kaikki voi pyöriä vain rahan ympärillä, hommassa pitää olla jotain inhimillisyyttäkin.
Siitä oli arvoa työnantajalle.Jotakin arvoa sillä sinulle selvästi oli. Sehän lisäsi sun kuluja, ja olit myös jo maksanut julkisen. Näppärä ekonomisti varmaan laskisi tuostakin jo sopivan veron
Ja siis toki, vaikka pidänkin tätä veroa hyvänä ajatuksena (ei se silti varmaan toteudu), kävin itsekin töissä autolla ennen koronaa. Nyt teen etänä ja käyn vain satunnaisesti kustannuspaikalla. Omalla autolla huolimatta siitä, että mulla olisi suora bussiyhteys molemmissa päissä alle 100m kävelyllä pysäkiltä. Ajelen kyllä etanoliautolla, mutta ei siitä pääse mihinkään, että luontoa tuhoavaa turhaa ajoahan se on. Ruuhkia ei kyllä näissä maakuntakaupungeissa ole kuin muutaman kerran vuodessa.
Ei sillä ole mitään merkitystä, eikä kyseessä ole mikroskoopinen tekijä. Eihän tämäkään (parkki)vero määräytyisi todellisten kulujen perusteella vaan verottajan laskennallisen mallin ja jonkun kuvitellun edun mukaan.Totta helvetissä sillä on eroa että onko kyseessä yksittäiseen henkilöön yksilöityvä kulu vai onko kyse mikroskooppisen pienestä tekijästä kokonaiskuvassa.
Miten se ei voi olla etu, jos joku muu maksaa puolestasi kulujasi tuhansia euroja vuodessa? Mikä se sitten on?Se ei ole etu koska pysäköinti on työaikana tapahtuvaa pysäköintiä. Vapaa-ajan/taloyhtiön pysäköinnistä pitääkin maksaa.
Jos sillä olisi arvoa työnantajalle, kai se työnantaja olisi maksanut sulle siitä.Siitä oli arvoa työnantajalle.
Eikö tämä koko keskustelu perustu sille, että se parkkipaikka maksaa työnantajalle? Vai onko se nyt yhtäkkiä arvoton?Jos sillä olisi arvoa työnantajalle, kai se työnantaja olisi maksanut sulle siitä.
Tai edes korvannut sun lisääntyneet kulusi (saattoi toki niin tehdäkin, jos jätit vaan mainitsematta).
Joku muu maksaa myös vuokraa siitä työtilasta, ruokalasta, sosiaalitilasta yms. Autopaikat sisältyvät työnantajan kuluihin siinä missä joku parkkiruutu.Miten ei voi olla etu, jos joku muu maksaa puolestasi kulujasi tuhansia euroja vuodessa? Mikä se sitten on?
Ei sillä ole mitään merkitystä. Eihän tämäkään vero määräytyisi todellisten kulujen perusteella vaan verottajan laskennallisen mallin ja jonkun kuvitellun edun mukaan.
Joku muu maksaa myös vuokraa siitä työtilasta, ruokalasta, sosiaalitilasta yms. Autopaikat sisältyvät työnantajan kuluihin siinä missä joku parkkiruutu.
Olen melko varma, että asutuskeskittymien kiinteistöjen vuokrakustannukset voidaan myös perustaa oikeisiin hintoihin.Ja se laskennallinen malli pohjautuu oikeisiin hintoihin. Ja verottajalla on myös yleensä sääntö että jos oikea arvo on alhaisempi kuin laskennallinen malli niin sitten voi käyttää sitä oikeaa arvoa.
Sillä ei tietenkään ole työtehoon mitään vaikutusta jos työmatka kestää julkisilla sen 1,5h 30min sijaan. Viikossa julkisilla työ/kotimatkaan kuluu pahimmillaan 15h julkisilla versus 5h autolla.
Niinhän ne perustuvatkin. Siihen mitä niistä porukka on valmis maksamaan. Ja jos työnantaja maksaa sun vuokran että oot lähellä työpaikkaa niin se on sulle veronalainen etu. Jossain parakissa Kuusamossa toki se on pienempi (olematon) etu kun kolmio Ullanlinnassa.Olen melko varma, että asutuskeskittymien kiinteistöjen vuokrakustannukset voidaan myös perustaa oikeisiin hintoihin.
Olen melko varma, että asutuskeskittymien kiinteistöjen vuokrakustannukset voidaan myös perustaa oikeisiin hintoihin.
Haluaisitko jonkun nettomaksajapinssin, jolla pääsisi edullisemmin uimahalliin kuin ei-pinssilliset, koska kuitenkin olet maksanut siitä hallista enemmän kuin ei-pinssilliset?
Yhtä mahtava peruste keksitylle huuhaaverotukselle.Niin ja tällä oli taas mitä tekemistä asian kanssa?
Hallitus esittää uutta lakia, jossa konkurssitilanteessa koronaepidemian takia peruuntunut pakettimatka tai siitä annettu voucher eli matkakuponki korvattaisiin kuluttajalle valtion kassasta.![]()
Yle: Matkailuala tyrmistyi lakiesityksestä – ”Konkurssi on jo lähtökohta” | Verkkouutiset
Yle: Matkailuala tyrmistyi lakiesityksestä – ”Konkurssi on jo lähtökohta” | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Nyt tekemään rahaa sillä että ostaa matkan ja saa rahat veroissa takas
Yhtä mahtava peruste keksitylle huuhaaverotukselle.
Mikä on se "etu" jos joutuu omalla autolla kulkemaan työpaikalle ja pysäköi sen firman hallinnoimaan pysäköintiruutuun..? Mitä etua siinä syntyy versus kävellen/juosten/julkisella töihin tulevaan työntekijään..?Siis oikeasti, siitä parkkipaikasta tulee suht selkeä hinta per lupa/parkkiruutu. Tuo voidaan todella hyvin yksilöidä sillä tietyille henkilölle.
Taaskin tämä sun hakema oljenkorsi mikä käsittääkseni nojaa johonkin ajatukseen siitä että henkilö saa määrän X etua koska toimisto sijaitsee kohdassa Y ja tuo on etu työnantajalta koska jollain kertoimella K sun kodin sijainti vaikuttaa siihen että yritys maksaakin vuokraa toimistosta 1,N kertaisena halvempaan verrattuna on taaskin sellainen laskukaava että tuon muuttaminen joksikin järkevästi lukuarvoksi on täysin mahdoton tehtävä ja vaikka siinä onnistuisikin niin se lukuarvo olisi lähes varmasti aivan mitätön verrattuna siihen mitä tuo parkkipaikka maksaa.
Ei siinä ole mitään selkeää. Ainoastaan jossain vihreässä pilvilinnassa se voi tuntua selkeältä. Se, että on mahdollisuus pysäköidä auto työpaikalle ei tarkoita, että tuota mahdollisuutta käytetään. Monet liikkuvat suuren osan vuodesta pyörällä / kävellen, ja talvella autolla. Itse liikuin joskus aikanaan aiemmin talvella julkisilla ja kesällä autolla (jolloin parkkipaikka oli muutenkin melko tyhjä => arvo 0). Eräässä työpaikassa sai satunnaiseen käyttöön käyttää firman parkkilippuja, ja säännöllisestä olisi maksettu omavastuu jne.Siis oikeasti, siitä parkkipaikasta tulee suht selkeä hinta per lupa/parkkiruutu. Tuo voidaan todella hyvin yksilöidä sillä tietyille henkilölle.
Taaskin tämä sun hakema oljenkorsi mikä käsittääkseni nojaa johonkin ajatukseen siitä että henkilö saa määrän X etua koska toimisto sijaitsee kohdassa Y ja tuo on etu työnantajalta koska jollain kertoimella K sun kodin sijainti vaikuttaa siihen että yritys maksaakin vuokraa toimistosta 1,N kertaisena halvempaan verrattuna on taaskin sellainen laskukaava että tuon muuttaminen joksikin järkevästi lukuarvoksi on täysin mahdoton tehtävä ja vaikka siinä onnistuisikin niin se lukuarvo olisi lähes varmasti aivan mitätön verrattuna siihen mitä tuo parkkipaikka maksaa.
Ei siinä ole mitään selkeää. Ainoastaan jossain vihreässä pilvilinnassa se voi tuntua selkeältä. Se, että on mahdollisuus pysäköidä auto työpaikalle ei tarkoita, että tuota mahdollisuutta käytetään. Monet liikkuvat suuren osan vuodesta pyörällä / kävellen, ja talvella autolla. Itse liikuin joskus aikanaan aiemmin talvella julkisilla ja kesällä autolla (jolloin parkkipaikka oli muutenkin melko tyhjä => arvo 0). Eräässä työpaikassa sai satunnaiseen käyttöön käyttää firman parkkilippuja, ja säännöllisestä olisi maksettu omavastuu jne.
Nimetyt parkkiruudut ovat ihan oikeasti harvinaisia eikä parkkilupakaan edes tarkoita, että se auto mahtuu sinne parkkipaikalle. Useimmilla työpaikoilla on enemmän autoja kuin parkkipaikkoja. Yleensä ne menevät aamuvirkuille. Lopuille jää pelkät verot?
On tuossa parkkihommassa sellainenkin näkökulma, että työnantaja budjetoi nuo parkkimenot kaikkien muiden kulujen mukana sarakkeeseen A. Työntekijän palkka on sitten sarakkeessa B. Tulot sarakkeessa C. Jos firma tuottaa tällä kaavalla voittoa niin mikäs siinä on vikana? Jos työntekijän parkkihallipaikka maksaa vaikka 1000e/kk niin sitten maksaa. Firma voi hyvin, työntekijä voi hyvin.
Eduissa on se huono puoli että ne ei kerrytä eläkettä tai sosiaaliturvaa. Mikä on taas työnantajan kannalta ihan alright.
Mutta melko kaukaa haettu ympäristövero tämmöinen, ja parempiakin ideoita olisi taatusti pilvin pimein.
Keskustojen näivettyminenkin tässä käy mielessä.