Itse olen tässä miettinyt tilannetta jossa lapset saataisiin ilman äitejään palautettua. Onko millään psykiatrisella instituutilla, lastensuojelulla tai muulla vastaavalla taholla Suomessa osaamista/kokemusta tuollaisten lasten kuntoutuksesta/hoidosta/"vasta-aivopesusta"? Tai pystyykö kukaan määrittämään minkä ikäinen lapsi alkaa olla ns. menetetty tapaus radikalisoitumisen suhteen?
Muista tahoista en tiedä mutta lastensuojelusta voin sanoa sen perusteella mitä itse olen niiden kanssa ollut tekemisissä niin ne on juurikin niitä stereotyyppisiä ns vihervassarifeministisossutanttoja. Naiiveja, sinisilmäisiä tyhmiä sossutätejä. Lastensuojelustahan meillä on ollut viime vuosina paljon uutisointia. Kun ei oikeasti selvitä edes suomalaisten nuorten kanssa tai ei saada asioita hoidettua kunnolla niin millä ihmeellä kukaan kuvittelee, että nämä pystyvät huolehtimaan pienistä terroristin aluista, joista kukaan ei tiedä mitä raakuuksia ne on tehneet. Pienet lapset on syntymästä lähtien kasvatettu ISISin ääri-ideologiaan, vähän vanhemmat todennäköisesti on osallistunut kiduttamiseen, teloituksiin yms. En usko, että yksikään sossutäti pystyy näitä auttamaan.
Mieleen hiipii väkisinkin mielikuva, jossa neuvolatäti silmät liikutuksesta kostena katselee, kun leiriltä pelastettu pieni 4-vuotias tyttö piirtää hienon tikku-ukon ja värittää hienot vaatteet päälle ja seuraavaksi leikkaa tikku-ukolta pään irti ja alkaa ylistämään Allahin suuruutta