Ei varmasti kun lupahakemuksiakin vatvotaan vähintään 10v byrokratiakoneessa.Eikä noita voimaloita OL3 tahdilla taida olla yhtään uutta vuonna 2030![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Ei varmasti kun lupahakemuksiakin vatvotaan vähintään 10v byrokratiakoneessa.Eikä noita voimaloita OL3 tahdilla taida olla yhtään uutta vuonna 2030![]()
Krp: Perussuomalaisten Ville Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta.
Krp: Perussuomalaisten Ville Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta
Jännä nähdä, saako tämä aikaa yhtä kiivaan keskustelun mitä Sami Toivolan kämppäjärjestelyt ja taksilla ajelut. Toivolaa ei edes epäilty eikä hän syyllistynyt mihinkään rikokseen, eikä rikkonut edes mitään säännöksiä ja määräyksiä ja silti aivan järjetön "huutelu" häntä kohtaan jokapaikassa. Nyt kun Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta, jännä nähdä miten mm. persut ja heidän kannattajat suhtautuvat tähän, en ylläty jos näemme vahvaa kaksinaismoralismia asian suhteen. Toivolaa persut ja heidän kannattajat jaksoi arvostella ja ala-arvoisesti haukkua viikko tolkulla, mitenhän on nyt.
Persujen Tiernapojat. Ei ehkä ihan parhain esitys mitä olen nähnyt, mutta yritys hyvä. Halla-aho tietenkin Herodes.![]()
Persujen Tiernapojat. Ei ehkä ihan parhain esitys mitä olen nähnyt, mutta yritys hyvä. Halla-aho tietenkin Herodes.![]()
Persut ne tekkee eekä hölise tyhjiä.
Painetaanko pää syvemmälle pensaaseen ja annetaanko politikkojen jatkaa suomen kansan perseraiskausta?
Kyllä ketju oikea on. Koetko itse että nykyinen hallitus ajaa Suomen kansan etua? Jos vastaus on kyllä tulet luultavasti pettymään seuraavalla vaalikaudella.Avaatko vielä tarkemmin, millä tavalla oikein koet, että sua perseraiskataan poliitikkojen toimesta? Eli millä tavalla nyt menee tosi surkeasti ja mihin haluat muutoksen? Vai pitikö sun vain postata kulttuurinrikastamisketjuun?
Kyllä ketju oikea on. Koetko itse että nykyinen hallitus ajaa Suomen kansan etua?
Tämä nyt ei ole suunnattu erityisesti kenellekään, mutta aika usein saa kuulla vähän tuollaista jargonia valituksen muodossa. Sitten jos kyselee tarkennusta, niin vastaus on aika usein "jaa susta on kaikki hyvin vai?".Lihavoitu on jo lähtökohtaisesti täysin idioottimainen käsite. Ei ole "koko Suomen etua". Täällä on 5,5 miljoonaa ihmistä omine toivoineen. Tuo on vain retoriikkaa.
Nykyinen hallitus on tehnyt paljon hyviä päätöksiä, joitain huonoja ja loput neutraaleja joissa ei ole kauheasti liikkumavaraa. Olen ollut pääasiassa tyytyväinen ja vihervasemmistoon tulen luultavasti pettymään.
Mua aina ihmetyttää tuo "menon muuttuminen". Mikä helvetin meno ja miten sen pitäisi muuttua. Ei tuollainen lause kerro mitään.
Ei lainkaan yhtä paljon kirjoitettu Jani Toivolasta kuin Teuvo Hakkaraisen väitetystä rikoksesta tuon kämpän suhteen ja Teuvo Hakkaraisen osalta edellytykset esitutkinnan käynnistämiselle eivät KRP:n mukaan täyttyneet.Krp: Perussuomalaisten Ville Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta.
Krp: Perussuomalaisten Ville Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta
Jännä nähdä, saako tämä aikaa yhtä kiivaan keskustelun mitä Jani Toivolan kämppäjärjestelyt ja taksilla ajelut. Toivolaa ei edes epäilty eikä hän syyllistynyt mihinkään rikokseen, eikä rikkonut edes mitään säännöksiä ja määräyksiä ja silti aivan järjetön "huutelu" häntä kohtaan jokapaikassa. Nyt kun Vähämäkeä epäillään törkeästä petoksesta, jännä nähdä miten mm. persut ja heidän kannattajat suhtautuvat tähän, en ylläty jos näemme vahvaa kaksinaismoralismia asian suhteen. Toivolaa persut ja heidän kannattajat jaksoi arvostella ja ala-arvoisesti haukkua viikko tolkulla, mitenhän on nyt.
Edit. korjattu nimi Janiksi, mikä siis oli oikein, eikä Sami kuten ensin kirjoitin vahingossa![]()
So? Syyllistyikö Hakkarainen rikokseen? Olisitko itse tiennyt, että kyseesä ei ole asunto?Eepä sitä joka puolueen politiikoista ny timesissä kirjoitellaFinnish Lawmaker Accused of Claiming Sauna as His 2nd Home
Nopealla otannalla kummastakin on kirjoitetut varsin kattavasti:Ei lainkaan yhtä paljon kirjoitettu Jani Toivolasta kuin Teuvo Hakkaraisen väitetystä rikoksesta tuon kämpän suhteen ja Teuvo Hakkaraisen osalta edellytykset esitutkinnan käynnistämiselle eivät KRP:n mukaan täyttyneet.
Meinaatko, että Jani Toivolan toiminassa ei ollut mitään moitittavaa, no antaa olla.
Artikkelista ei selvinnyt millä perusteella Vähämäkeä on syytä epäillä törkeästä petoksesta.
Nopealla otannalla kummastakin on kirjoitetut varsin kattavasti:
Haku - Ilta-Sanomat
Haku - Ilta-Sanomat
Jani Toivolan toiminnassa oli moitittavaa, mutta huomattavasti enemmän moitittavaa oli Teuvo Hakakraisen toiminnassa, sehän meni syyttäjälle syyteharkintaan asti. Eli poliisin esitutkinassa vahva syytä epäillä lausunto.
Luonnollisesti myös ostikkoja pitäisi syntyä enemmän jos kerran poliisien ja syyttäjän käsittelyt ovat mukana.
Kyllä se jotain kertoo. Ei syyttäjälle lähde juttua jos siinä ei ole mitään. Silloin on esitukinnassa päästy lausumaan, "syytä epäillä".Se että poliisi ja syyttäjä käsittelee jotain ei ole mikään perustelu että jokin asia on moitittavaa.
Kyllä se jotain kertoo. Ei syyttäjälle lähde juttua jos siinä ei ole mitään. Silloin on esitukinnassa päästy lausumaan, "syytä epäillä".
Voisiko olla moitittavaa, jopa törkeän petoksen verran, hankkia vuokrasopimus, jotta saa kymmeniä tuhansia euroja asumistukea eduskunnalta, asumatta ko. kohteessa?Se että poliisi ja syyttäjä käsittelee jotain ei ole mikään perustelu että jokin asia on moitittavaa.
Voisiko olla moitittavaa, jopa törkeän petoksen verran, hankkia vuokrasopimus, jotta saa kymmeniä tuhansia euroja asumistukea eduskunnalta, asumatta ko. kohteessa?
Niin, kyllähän ainakin Hakkarainen siellä majoittui, häntä kohtaan ei asetetakaan syytettä.Sehän nimenomaan on kai asuttu kun tarkastuskäynnin jälkeen annettiin velvoite lopettaa asuminen?
Voisiko olla moitittavaa, jopa törkeän petoksen verran, hankkia vuokrasopimus, jotta saa kymmeniä tuhansia euroja asumistukea eduskunnalta, asumatta ko. kohteessa?
Totta kai on moitittavaa.Voisiko olla moitittavaa, jopa törkeän petoksen verran, hankkia vuokrasopimus, jotta saa kymmeniä tuhansia euroja asumistukea eduskunnalta, asumatta ko. kohteessa?
Näitä nyt on alkanut löytymään vähän joka puolueesta. Ajellaan taksilla ja nostetaan kaikki mahdolliset tuet paskapuheilla. On kokemusta toimeentulotuella elämisestä, eikä oikein käsitä miten vitussa kansanedustajilla menee tuollaiset kusetukset läpi, kun persaukisten joka ikistä hakemusta käsitellään kusetuksena kunnes toisin todistetaan
Poliitikoilla on siinä eniten hävittävää maineen kanssa. Pahinta tuollaisten touhujen jälkeen on mutista ettei rikkonut lakia, kun se vaan lisää kansalaisten vitutusta.
Juuri näitä "köyhän" syynäyksiä tarkoitan.Tätä olen itsekin ihmetellyt. Kaikki kusetukset menee läpi ja mikäli jää kiinni, niin yleensä selvitään ilman rangaistuksia.
Silloin kun minä olin opiskelija, niin asumislisää ei voinut saada, jos asui sukulaisen omistamassa kämpässä. Kansanedustaja sen sijaan voi asua äitinsä kämpässä ja saada korotettua tukea.. ei voi ymmärtää. Suorastaan satumaista onnea. KELA syynäsi opintotukiakin todella tarkasti ja jouduin kerran maksamaan tukia takas korkojen kera, kun olin vahingossa nostanut 1kk tuet liikaa (tuloraja ylittyi, kun olin osa-aikaisesti töissä opiskelujen ohessa).
Kansalla on lyhyt muisti, joten ei mainettakaan tarvitse pelätä. Samat jannut istuu eduskunnasta vuodesta toiseen, vaikka tulisi tuomio jostain.
Sitten jumalauta siellä vihreiden ja perusjen turhista turhimmat edustajat kusettaa aivan vitun huolella, eikä jää kiinni ennen kuin lehdistö nostaa metelin. Voisiko vaikka palkata sen minun tiukan KELA-tädin hoitamaan noita kansanedustajien tukia tuplapalkalla?
Verenpaineet taas tapissa, kun näitä miettii. Onneks on joulu ihan just![]()
Virastotädit.Juuri näitä "köyhän" syynäyksiä tarkoitan.
Aikanaan kun aloitin opiskelut, niin olin melkein vuoden putkeen töissä ennen sitä. Lopetin duunit kuukautta ennen koulun alkamista, mutta laskuvirheen takia sain lopputilistä puuttuneet ylityöt tilille vasta koulun ensimmäisenä kuukautena. Noh, KELA tottakai vaati minuta todistamaan, että en ollut tienannut koko vuoden ansioita kahden viikon aikana. Muistan vielä elävästi kun oikein soitin KELA:n asiakaspalveluun ja ajattelin tämän nyt selviävän yhdellä puhelulla. KELA taas lähti siitä että olin tienannut parissa viikossa yli 10k euroa ja opintotukea pitää maksaa takaisin sitten aikanaan. Yritin nyt vähän järkeillä niille, että jos oikeasti olisin noin hyväpalkkaisessa hommassa, niin vittuako mihinkään AMK-tutkintoon olisin opiskelemassa. Lopulta jouduin tekemään asiasta helvetin pitkän selvityksen, joka sitten meni läpi.
Sitten jumalauta siellä vihreiden ja perusjen turhista turhimmat edustajat kusettaa aivan vitun huolella, eikä jää kiinni ennen kuin lehdistö nostaa metelin. Voisiko vaikka palkata sen minun tiukan KELA-tädin hoitamaan noita kansanedustajien tukia tuplapalkalla?
Vaikka rikkeet sinänsä eivät ole sen vähäpätöisempiä oli sitten kansanedustaja tai rivikansalainen niin on luonnollisesti paljon kannattavampaa (isompi ROI) syynätä rivikansalaisia. Yksittäistä opiskelijaa varmasti vituttaa taistella näiden byrokraattien kanssa (olen itsekkin joutunut KELAn kusetuksien ja riistämisen piiriin), mutta isommalla skaalalla kyseessä on massiivinen ongelma jos siellä sossun ja kelan luukulla roikkuu miljoona työtä vieroksuvaa parasiittia. Tuossa on jo merkittävä taloudellinen vahinko koko yhteiskunnalle. Vaikka kansanedustajat saisivat pohjattoman visan valtion kassaan ja käyttäisivät rahojaan holtittomasti kokaiiniin ja prostituoituihin, niiden kokonaisvaikutus kuitenkin katoaisi marginaaleihin.Juuri näitä "köyhän" syynäyksiä tarkoitan.
Aikanaan kun aloitin opiskelut, niin olin melkein vuoden putkeen töissä ennen sitä. Lopetin duunit kuukautta ennen koulun alkamista, mutta laskuvirheen takia sain lopputilistä puuttuneet ylityöt tilille vasta koulun ensimmäisenä kuukautena. Noh, KELA tottakai vaati minuta todistamaan, että en ollut tienannut koko vuoden ansioita kahden viikon aikana. Muistan vielä elävästi kun oikein soitin KELA:n asiakaspalveluun ja ajattelin tämän nyt selviävän yhdellä puhelulla. KELA taas lähti siitä että olin tienannut parissa viikossa yli 10k euroa ja opintotukea pitää maksaa takaisin sitten aikanaan. Yritin nyt vähän järkeillä niille, että jos oikeasti olisin noin hyväpalkkaisessa hommassa, niin vittuako mihinkään AMK-tutkintoon olisin opiskelemassa. Lopulta jouduin tekemään asiasta helvetin pitkän selvityksen, joka sitten meni läpi.
Vaikka rikkeet sinänsä eivät ole sen vähäpätöisempiä oli sitten kansanedustaja tai rivikansalainen niin on luonnollisesti paljon kannattavampaa (isompi ROI) syynätä rivikansalaisia. Yksittäistä opiskelijaa varmasti vituttaa taistella näiden byrokraattien kanssa (olen itsekkin joutunut KELAn kusetuksien ja riistämisen piiriin), mutta isommalla skaalalla kyseessä on massiivinen ongelma jos siellä sossun ja kelan luukulla roikkuu miljoona työtä vieroksuvaa parasiittia. Tuossa on jo merkittävä taloudellinen vahinko koko yhteiskunnalle. Vaikka kansanedustajat saisivat pohjattoman visan valtion kassaan ja käyttäisivät rahojaan holtittomasti kokaiiniin ja prostituoituihin, niiden kokonaisvaikutus kuitenkin katoaisi marginaaleihin.
Avustajineen taitaa olla lähellä tuhatta henkeä.Niin sepä se. Vaikka itseänkin kismittää aina näitä lukiessani, mutta kansan tulisi muistaa että kansanedustajia ei ole kuin se 200 (joka ei tietenkään tarkoita, etteikö heidän rikkeitään/rötöksiään tulisi seurata/rangaista). Eli vaikka kaikki kansanedustajat pistettäisiin pihalle, niin ei sillä Suomen kassavajetta paranneta (kun joskus tunnutaan kuvittelevan, että tuolla rahalla saadaan asioita x, y, z ja å tehtyä).
Siitä tunnistaa todelliset populistipuolueet, kun jakavat vaihtoehtobudjeteissaan rahaa, jota ei ole. Eivätkä osaa edes kysyttäessä sanoa mistä se raha otetaan.Onneksi ensivuonna verotus kiristyy. Sdp ja vassarit, kun on hallituksessa. Rinne lupasi, jo eläkeläisille satasen korotuksen. Toivottavasti tekee saman opiskelijoille ja työttömille. Vassareista puhumattakaan. Kikyjä vois laittaa tuplasti. Niitä on kiva minusta tehdä.
Kyse ei siis ole Hakkaraisesta, vaan tuosta toisesta persusta, Vähämäestä.Totta kai on moitittavaa.
Hakkarainen on sen verran erikoinen tapaus, että molemmat selitykset menisivät minulle yhtä helposti läpi. Hakkarainen on mielestäni sen verran yksinkertainen, että helposti uskoisin sen ettei hän ole tajunnut kyseessä olevan asumiseen soveltumaton huoneisto. Toisaalta Hakkarainen on myös niin kieronoloinen kaveri, että ihan yhtä helposti uskoisin hänen vain kusettaneen verorahoja.
Tuo eläkeläisten köyhyys on jotenkin asia, mitä on hieman hankala ymmärtää. Jos nyt ajattelee, että eläkeläisiä ovat +65-vuotiaat, eli ennen vuotta 1953 syntyneet, niin eikö juuri tuo ikäpolvi ole nimenomaan se, joka on saanut nauttia mm. halvoista asunnoista ja niiden myyntivoitoista hintojen lähdettyä myöhemmin nousuun, vakituisista työpaikoista ja minimaalisesta työttömyydestä? Toki eläkkeitä on varmaan leikattu ja hintataso on noussut vuosien saatossa, mutta luulisi olevan jotain omia säästöjä tmv hankittuna noilla lähtökohdilla.Rinne lupasi, jo eläkeläisille satasen korotuksen. Toivottavasti tekee saman opiskelijoille ja työttömille. Vassareista puhumattakaan.
Eikö se jo aikaisemmin myötänyt syyllisyytensä? Muistaakseni luin jostain, että oli tunnustanut pyytäneensä vuokrasopparia muutettavan niin, että kelpaa eduskunnassa tuen perusteeksi. Toivottavasti joutuu korvaamaan kusetetut rahat korkoineen. Voi toki olla, että pääsee ihan vaan sakoilla tai ehdollisella, koska Suomi.Kyse ei siis ole Hakkaraisesta, vaan tuosta toisesta persusta, Vähämäestä.
Eikö se jo aikaisemmin myötänyt syyllisyytensä? Muistaakseni luin jostain, että oli tunnustanut pyytäneensä vuokrasopparia muutettavan niin, että kelpaa eduskunnassa tuen perusteeksi. Toivottavasti joutuu korvaamaan kusetetut rahat korkoineen. Voi toki olla, että pääsee ihan vaan sakoilla tai ehdollisella, koska Suomi.
Ja mitähän hyviä päätöksiä sipilä kumppaneineen tehnyt?
turhaan taisin tästäkin avautua, mutta tulipahan tätäkin kusiaispesää sohaistua.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.