- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 451
Se on siteeraamassani viestissäLinkki "junkkarin juttuun".

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Se on siteeraamassani viestissäLinkki "junkkarin juttuun".
Hienosti jouduit vaikuttamisen uhriksi.Niin, mitä sitten? Onko asiat joista Elina puhuu valheita? Jos eivät, ovatko esiin nostetut asiat ongelmallisia?
Tuossa junkkarin jutussa mainittu hyviä otteita kirjasta myös. Oksettavaa menoa kykypuolueessa, ajaa aivan muuta kuin vapaata markkinataloutta. Samanlaista kaverille varastamista yhteisestä potista kuin vasemmistoliitollakin.
Minua asiat eivät yllätä, kaikki muut varmasti ovat tietoisia asiasta paitsi pahimmat kokoomuslampaat joita tästäkin ketjusta löytyy.
Se kyllä kiinnostaa että miten voi näitä asioita jotenkin puolustella tai painaa villasella? Kummallista että vihervasemmistoa voidaan haukkua vaikka miten vaikka oma puolue on samanlainen.
Et sitten vastannut yhtään mihinkään.Hienosti jouduit vaikuttamisen uhriksi.
Se on siteeraamassani viestissä![]()
Siinä viestissä oli kirjaimellisesti vain yksi linkki. En tiedä trollaatko.Varmaankin on, mutta en ala kahlaamaan kaikkia läpi. Linkki?
Viestissäsi oli niin monta argumentaatiovirhettä että ei jäänyt mitään mihin voisin järkevästi vastata. Sullahan ne denialit taitaa olla päällä jos kuvittelet Elina Lepomäen kirjan nyt "paljastaneen" KokoomuksenEt sitten vastannut yhtään mihinkään.Onko pahat denialit päällä?
Ei ole argumentaatiovirheitä.Viestissäsi oli niin monta argumentaatiovirhettä että ei jäänyt mitään mihin voisin järkevästi vastata. Sullahan ne denialit taitaa olla päällä jos kuvittelet Elina Lepomäen kirjan nyt "paljastaneen" KokoomuksenNo, onnea Elinalle. Vaalikarjan pyörittely tuntuu lähtevän hyvin käyntiin.
Menee, ikävä kyllä.No eikös Elinankin äänet mene kokoomukselle?
Toki muistan, että "Suomen teollisuuden kruununjalokivien" myynti saksalaisille ja vielä pilkkahinnalla nimettiin nimenomaan Vapaavuoren "ansioksi", eikä suinkaan yksinomaan positiivisessa sävyssä.Ehkei spesifisti kokoomusta vaan nimenomaan Vapaavuorta
Näin Turun telakka pelastettiin – Vapaavuori: Jopa matkalaskuni julistettiin salaiseksi
No mitä on sit noi sun kyselyt jostaki valehteluista? Toi on argumentaatiovirhe että laitat mun suuhun juttuja ja sit alat inttämään niistä. Mä en missään sanonut tai implikoinut että Elina valehtelisi.Ei ole argumentaatiovirheitä.
Onko asiat joista Elina puhuu valheita? Jos eivät, ovatko esiin nostetut asiat ongelmallisia?
En ole laittanut sanoja suuhusi, ne olivat kysymyksiä molemmat.No mitä on sit noi sun kyselyt jostaki valehteluista? Toi on argumentaatiovirhe että laitat mun suuhun juttuja ja sit alat inttämään niistä. Mä en missään sanonut tai implikoinut että Elina valehtelisi.
Toki muistan, että "Suomen teollisuuden kruununjalokivien" myynti saksalaisille ja vielä pilkkahinnalla nimettiin nimenomaan Vapaavuoren "ansioksi", eikä suinkaan yksinomaan positiivisessa sävyssä.
Kruununjalokivet olivat näin hohdokkaassa kunnossa:
HS: STX:n Turun telakka vararikon partaalla
Alashan ne telakat oli tarkoitus ajaa ja hakea ties mitä rakennemuutosrahoja, kun Suomessa nyt ei vain kannata tehdä mitään, ainakaan teollista.
Harvoja hyviä poliitikoiden tekemiä diilejä. Vapaavuori on suitsutuksensa asiasta kyllä ansainnut.Korealainen konkurssikypsä omistaja halusi kiristää Suomen valtiolta tukea kilpailuttamalla omaa Ranskan telkkaansa vastaan.
Vapaavuori sanoi että haistakaa paska ja järkkäsi diilin jossa tuo korealainen firma myi telakan saksalaiselle, vakaavaraiselle ja pitkäjänteiselle perheyritykselle.
En tiedä miten tuota olisi voinut hoitaa paremmin kuin miten se hoidettiin.
En oo lukenut kirjaa joten en tiedä valehteleeko Elina siellä. Sen tiedän että Elina on nuori tyttö joka halus ministeriks mutta häntä ei sinne huolittu. Oman puolueen haukkuminen julkisesti on vanha keino nostaa omaa profiiliaan. Sä et tainnu lukea tota juttua edes loppuun.En ole laittanut sanoja suuhusi, ne olivat kysymyksiä molemmat.
”En rupea hurskastelemaan ja väittämään, että olisin parempi kuin kukaan toinen. Olen ihminen siinä missä kaikki kollegani. Olen ehkä valinnut himpun verran erilaisen tien vallantavoittelussani, mutta samasta puusta olemme veistettyjä: ilman valtaa on mahdoton saada mitään aikaan. Siksi poliitikolla on suorastaan velvollisuus tavoitella valtaa. Muu olisi äänestäjien pettämistä.”
Lepomäen kirja on siis julistus, jonka avulla hän pyrkii valtaan. Puolue ei vain välttämättä ole kokoomus. Kyseistä puoluetta ei ehkä ole vielä perustettukaan.
Elina on 36v. Kuinka hän on mielestäsi "nuori tyttö"? Paistaa selvästi pienet antipatiat jostain syystä vaikka luulisi että Elina nimenomaan on se henkilö joka ajaa juuri sellaista politiikkaa jota sinäkin taidat kannattaa? Aikamoiset puheet, voisi kuvitella että vapaan markkinatalouden kannattaja olisi hänen puolellaan asiassa. Ehkä sitten olen väärässä ja et kannata tällaista kapitalismia. Surullista.En oo lukenut kirjaa joten en tiedä valehteleeko Elina siellä. Sen tiedän että Elina on nuori tyttö joka halus ministeriks mutta häntä ei sinne huolittu.
Siinä viestissä oli kirjaimellisesti vain yksi linkki. En tiedä trollaatko.
Kokoomuksen Elina Lepomäki haukkuu kirjassaan kokoomuksen ja kertoo suoraan mihin pyrkii: valtaan
Joo keskimääräistä ministeriä selvästi nuorempi ja tosi kokematon. Sitä rupes vituttamaan kun päässyt ministeriksi ja tässä on nyt keinot kiipiä. Se että yhdellä kansanedustajalla on samoja mielipiteitä ei tee tälläsestä tempusta legittiä. Pistä merkille tullaanko täällä öyhöttämään muiden puolueiden valtataisteluistaElina on 36v. Kuinka hän on mielestäsi "nuori tyttö"? Paistaa selvästi pienet antipatiat jostain syystä vaikka luulisi että Elina nimenomaan on se henkilö joka ajaa juuri sellaista politiikkaa jota sinäkin taidat kannattaa? Aikamoiset puheet, voisi kuvitella että vapaan markkinatalouden kannattaja olisi hänen puolellaan asiassa. Ehkä sitten olen väärässä ja et kannata tällaista kapitalismia. Surullista.
Kohdistahan kritiikkisi sit Keskustaan. Ne on ainoot voittajat maakuntamallissa.No kyllähän tuo sote on suomen tuho jos tuollaisenaan toteutuu. Mutta sitähän nää vajukit haluaa. Rahat pois kansalta ja uutta roikkukullia tilalle.
Toi mm vastustaa euroa,
sanoo että poliiseja ei tarvita lisää,
sanoo että yksityisyyden suojaa ei ole valtiota vastaan,
ISISiä vastaan ei voi kouluttaa joukkoja,
sanoo että vanhusten hoitojen hintoja pitää nostaa ja
haluaa ruuhkamaksut
Ja muut celebin parhaatLepomäki on yksinkertaisesti liian vasemmistolainen Kokoomukseen.
Kohdistahan kritiikkisi sit Keskustaan. Ne on ainoot voittajat maakuntamallissa.
1) Paska populisti koska euro on murskaavan suosittu. Kokoomuksessa erityisesti.1) pitäähän sitä vähän nyt populisti olla jokaisen
2) Ei tarvitakkaan, kun vapautetaan huumepoliisi muihin tehtäviin ja vapautetaan laittomat päihteet
3) Liian moniselitteinen lause, en nyt osaa arvata ihan tarkalleen mitä tarkoitat
4) Taistelkoot muslimit keskenään, turha sinne on mitään joukkoja kouluttaa
5) no laatua ei voi nostaa ilman että hinnat nousevat... Ja laadun on parannuttava
6) ruuhkamaksut ovat erittäin oikeistoliberaali tapa ohjata häiriökäyttäytmistä (vitunmoinen ruuhkautuminen yksityisautoilun takia)
Sunhan piti olla oikeistoliberaali?
Sama paketti se on. Kokoomus on ollut ehdoton siitä valinnanvapaudesta.Maakuntamalli on eri asia kuin soteuudistus. Keskusta hyväkysyy toisen, jos ensimäinen tapahtuu ja Kokoomus toisinpäin.
6) ruuhkamaksut ovat erittäin oikeistoliberaali tapa ohjata häiriökäyttäytmistä (vitunmoinen ruuhkautuminen yksityisautoilun takia)
Minä joka en istu ruuhkassa kuitenkin kärsin siitä kun ikkunani alta ajaa jatkuvasti autoja katkeamattomana jonona. Jos omistaisin tien, pistäisin siihen ruuhkamaksun heti.Minusta liberaali tapa suhtautua liikenne"ongelmiin" on, että jokainen saa ihan itse, omakohtaisesti päättää haluaako käyttää aikaansa ruuhkassa istumiseen vai etsiikö jonkin vaihtoehtoisen tavan toimia. Julkisen vallan perimillä ruuhkamaksuilla ei ole mitään tekemistä liberaalin lähestymistavan kanssa. Liberaali löytää monesti omaa toimintaansa hienosäätämällä ratkaisun, jossa pääsee nauttimaan autoilun vapaudesta mutta onnistuu kuitenkin välttämään pahimmat solmut.
Ei tässä ole mitään logiikkaa. Tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti.Minä joka en istu ruuhkassa kuitenkin kärsin siitä kun ikkunani alta ajaa jatkuvasti autoja katkeamattomana jonona. Jos omistaisin tien, pistäisin siihen ruuhkamaksun heti.
Jos julkinen valta omistaa maan teiden alta ja maksaa kaikki ylläpitokustannusket, sen pitäisi minusta laskuttaa sen käytöstä käypä hinta ihan vaan jotta meidän teiden varsilla asujien, mutta tieverkkoa käyttämättömien ihmisten verotusta voidaan keventää.
Heti kun jokainen kämppäni edestä ajava maksaa sentin ohi ajosta minulle, niin lopetan ruikutuksen. 200 autoa tunnissa = 2e/h korvausta, kelpaisi.
Mutta minä joka kärsin tien käytöstä en saa mitään haittakorvausta. En melua kenenkään ikkunan alla kun kävelen ympäri kaupunkia, mutta yksityisautoilijat saastuttavat pienhiukkasilla ja melusaasteella kaikkia muita.Ei tässä ole mitään logiikkaa. Tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti.
Mutta minä joka kärsin tien käytöstä en saa mitään haittakorvausta. En melua kenenkään ikkunan alla kun kävelen ympäri kaupunkia, mutta yksityisautoilijat saastuttavat pienhiukkasilla ja melusaasteella kaikkia muita.
Minulle sopii 100%:sesti se, että poistetaan kaikki autoverot ja polttoaineverot, mutta lisätään roimat tietullit. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin kaupata tiet yksityiseen omistukseen ja tietullit tulevat heti.
Et kärsi. Se tie ja autot oli siellä ennen sua joten toi on sun oma asias. Pyöräilijät saastuttaa näkymiä pelkällä olemuksellaan mutta niiden ei tarvitse maksaa edes vakuutuksia. Sellasta se on että kukaan ei ole sulle mitään velkaa etkä sä muille.Mutta minä joka kärsin tien käytöstä en saa mitään haittakorvausta. En melua kenenkään ikkunan alla kun kävelen ympäri kaupunkia, mutta yksityisautoilijat saastuttavat pienhiukkasilla ja melusaasteella kaikkia muita.
Minulle sopii 100%:sesti se, että poistetaan kaikki autoverot ja polttoaineverot, mutta lisätään roimat tietullit. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin kaupata tiet yksityiseen omistukseen ja tietullit tulevat heti.
Sori mutta sulla ei ole mitään oikeutta rajoittaa toisten oikeuksia. Muuta metsään jos hiukkaset pelottaa. Valtion vika ettei rakenna tarpeeksi isoja teitä jotta ruuhkia ei olisi. Onneks täällä Helsingissä ei oo ruuhkia.Noniin siinähän se vastaus tulikin, jota olin naputtamassa.
Eikä pelkästään ääni- ja hiukkassaaste, vaan nuo ruuhkat ihan oikeasti mm. viivyttävät kaupungissa hälytysajoneuvojen kulkua, jonka lisäksi aiheuttavat onnettomuuksia (toki matelevassa ruuhkassa nämä eivät ole vakavia)
Veloitus tien käytön mukaan on parempi kuin kaikille suomalaisille kohdistettu vero
Mitähän tämä nyt on? Oletko tosissasi vai onko pippalot lähteneet käsistä?Autoilijathan ne rajoittaa muiden oikeuksia.
Jokainen autolla tiellä liikkuja hidastaa muita tiellä liikkujia, ts. rajoittaa muiden oikeutta liikkua nopeammin.
Kävelijät tai esim. junalla kulkijat häiritsevät muiden liikkumista kertaluokkaa vähemmän.
Sanoo opelman, kun lehdessä on kerran niin kirjoitettu.No kyllähän tuo sote on suomen tuho jos tuollaisenaan toteutuu. Mutta sitähän nää vajukit haluaa. Rahat pois kansalta ja uutta roikkukullia tilalle.
Mitähän tämä nyt on? Oletko tosissasi vai onko pippalot lähteneet käsistä?![]()
Verothan eivät ole korvamerkkityjä, joten kyllä, minäkin maksan mm helsingin teitä ja lapin maataloustukia.
Eli autoilijat eivät maksa teiden kunnossapitoa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
Tai no toki yliopisto-opiskelijana olen kylläkin tällä hetkellä hyötyjä, en maksaja, mutta noin periaatteessa...
Ja oikeuksiahan voi nimeomaan rajoittaa, mikäli näiden toetuttaminen rikkoo muiden oikeuksia. Oikeus terveyteen on suurempi kuin oikeus kulkea just siellä missä haluaa, miten haluaa. Tämän takia esim. nopeusrajoitukset ovat täysin hyväksyttäviä
Kyllä ne on siinä mielessä korvamerkittyjä että joitakin niistä perustellaan "haitoilla". Autot ovat myös nykyaikaisen sivilisaation peruspilari.Verothan eivät ole korvamerkkityjä, joten kyllä, minäkin maksan mm helsingin teitä ja lapin maataloustukia.
Eli autoilijat eivät maksa teiden kunnossapitoa yhtään sen enempää kuin muutkaan.
Tai no toki yliopisto-opiskelijana olen kylläkin tällä hetkellä hyötyjä, en maksaja, mutta noin periaatteessa...
Ja oikeuksiahan voi nimeomaan rajoittaa, mikäli näiden toetuttaminen rikkoo muiden oikeuksia. Oikeus terveyteen on suurempi kuin oikeus kulkea just siellä missä haluaa, miten haluaa. Tämän takia esim. nopeusrajoitukset ovat täysin hyväksyttäviä
Yliopistoopiskelijalle, kyllä voidaan laskea paljonko on autoilijat makasanut/maksaa liikenteestä ja toisaalta paljonko tiet on maksanut/maksaa. Näin laskien huomataan, että tiet on maksettu moninkertaisesti.
Entisenä yliopisto-opiskelijana (valmistunut) olen nyt huolestunut opetyksen tasosta.![]()
Väitinkö muuta? Totesin vain, että Suomessa verotettavia varoja ei korvamerkitä mitenkään. Autoilusta kerättävät verot eivät siis mene tieverkon ylläpitoon, vaan ne menevät kaikkeen verovaroilla maksettavaan.
Autoiluun liittyvistä veroista luopuminen ja ruuhkamaksujen kerääminen ja näiden kohdentaminen suoraan tieverkon ylläpitoon siis olisi reilu teko. Silloin autoilijat maksaisivat omat kulunsa ja vain omat kulunsa. Ei ole kauhean monimutkainen konsepti minusta
Minusta liberaali tapa suhtautua liikenne"ongelmiin" on, että jokainen saa ihan itse, omakohtaisesti päättää haluaako käyttää aikaansa ruuhkassa istumiseen vai etsiikö jonkin vaihtoehtoisen tavan toimia. Julkisen vallan perimillä ruuhkamaksuilla ei ole mitään tekemistä liberaalin lähestymistavan kanssa. Liberaali löytää monesti omaa toimintaansa hienosäätämällä ratkaisun, jossa pääsee nauttimaan autoilun vapaudesta mutta onnistuu kuitenkin välttämään pahimmat solmut.
Tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti.
Et yksinkertaisesti osaa lukea, mutta se sinulle sallittakoon.Et yksinkertaisesti tiedä mistä puhut, mutta se sinulle sallittakoon.
Kuten todettu, verot eivät ole korvamerkittyjä. Yhtä hyvin voisi väittää, että tupakoitsijat maksavat tiet. Lisäksi merkittävä osa teistä ja kaduista kustannetaan Suomessa kuntien budjeteista, joihin autoilun verot ja maksut vaikuttavat ainoastaan erittäin epäsuorasti ja hyvin vähäisesti. Lisäksi selvästikin oletat, että kaikki autoilun verot ja maksut menevät teiden ylläpitoon, vaikka toki myös muut autoilun aiheuttamat kulut – esimerkiksi onnettomuudet – tulisi huomioida.
No, ensi kerralla tiedät paremmin.
Katso yllä. Infrastruktuuri kuuluu valtion hoitaa kansalaisilleen. Jos se ei siihen pysty nii sit ei ole valtiotakaan. Ihmisen ei tarvitse selitellä liikkumistaan Suomalialle.Väitinkö muuta? Totesin vain, että Suomessa verotettavia varoja ei korvamerkitä mitenkään. Autoilusta kerättävät verot eivät siis mene tieverkon ylläpitoon, vaan ne menevät kaikkeen verovaroilla maksettavaan.
Autoiluun liittyvistä veroista luopuminen ja ruuhkamaksujen kerääminen ja näiden kohdentaminen suoraan tieverkon ylläpitoon siis olisi reilu teko. Silloin autoilijat maksaisivat omat kulunsa ja vain omat kulunsa. Ei ole kauhean monimutkainen konsepti minusta
E: En vihaa autoja tai autoilua, en ole sinkku ja en ole kotoisin kaupungista tai edes pikkukunnan taajamasta
Et todennut. Totesit, että tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti. Esittelisitkö muuten sen tekemäsi laskelman, jolla päädyit tällaiseen lopputulokseen? Muista huomioida muun muassa myös kuntien ylläpitämät tiet ja yksityistiet.Totesin vain että autoilun ylimääräiset maksut kyllä korvaavat joka ikisen tien.
Et todennut. Totesit, että tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti. Esittelisitkö muuten sen tekemäsi laskelman, jolla päädyit tällaiseen lopputulokseen? Muista huomioida muun muassa myös kuntien ylläpitämät tiet ja yksityistiet.
Toki asiaa voi käsitellä siitäkin näkökulmasta, että koska autoilijat eivät itse asiassa maksakaan kuntien katuverkostoa, niin autoilun oikeutus näillä väylillä on vähintäänkin kyseenalainen.
En tiedä miksi eivät saisi käyttää – tiedätkö sinä?Kaupunkien ja kuntien veronmaksajat maksavat kunnallisveroa jotta saavat palveluita kuten tiet. Miksi juuri autoilijat eivät saisi käyttää palvelua (tiet), josta ovat maksaneet. Tämä on varmaan jotain vihervasemmiosto logiikkaa, en ymmärrä? Suurin osa kuntien/kaupungin veronmaksajista on kuitenkin autoilijoita. Paino sanalla veronmaksaja.
En tiedä miksi eivät saisi käyttää – tiedätkö sinä?
Joo ootas hetkiEt todennut. Totesit, että tiet maksatetaan autoilijoilla jo nyt kymmenkertaisesti. Esittelisitkö muuten sen tekemäsi laskelman, jolla päädyit tällaiseen lopputulokseen? Muista huomioida muun muassa myös kuntien ylläpitämät tiet ja yksityistiet.
Toki asiaa voi käsitellä siitäkin näkökulmasta, että koska autoilijat eivät itse asiassa maksakaan kuntien katuverkostoa, niin autoilun oikeutus näillä väylillä on vähintäänkin kyseenalainen.
Mikähän pyörähippien keskittymä tähän ketjuun on nyt ilmestynyt"niin autoilun oikeutus näillä väylillä on vähintäänkin kyseenalainen."
En minä tiedä, mutta siihen sinä viittasit.
Lainaa nyt ihmeessä tämäkin kohta tuosta edeltä: "Toki asiaa voi käsitellä siitäkin näkökulmasta (–––)""niin autoilun oikeutus näillä väylillä on vähintäänkin kyseenalainen."
En minä tiedä, mutta siihen sinä viittasit.
Lainaa nyt ihmeessä tämäkin kohta tuosta edeltä: "Toki asiaa voi käsitellä siitäkin näkökulmasta (–––)"