• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Puhe oli perintöveron leikkaamisesta. Kun sitä leikataan, niin valtion kassaan jää vähemmän rahaa.
Jos haluat parantaa sitä valtion alijäämää, niin sun pitää leikata menoista, ei tuloista.
Sulla on ymmärryksessä jotain pahasti vialla. Minä en ole perintöveron leikkaamisesta mitään puhunut, vaan menojen leikkaamisesta jotka ei verorahoista maksettavaksi kuulu. Ne perinnöt ovat ihmisten rahaa, ei valtion. Mutta sosialisteille toki vaikea ymmärtää, koska lähtökohtaisesti valtio omistaa kaiken.

Sulla on ymmärryksessä jotain pahasti vialla. Minä en ole perintöveron leikkaamisesta mitään puhunut

No kuka tän viestin sitten kirjoitti?
Nyt se varmistui että perintö- ja lahjaveron alarajat nousee. Sosialistit toki vastusti tätäkin. SDP, vasemmisto ja vihreät aina käsi veronmaksajan taskussa. Minkälainen vatipää näitä oikein äänestää.

Ehkä sun kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota sun omiin kirjoituksiin tuon loputtoman ”sosialisti sosialisti sosialisti” huutelun sijaan…

No kuka tän viestin sitten kirjoitti?

Ehkä sun kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota sun omiin kirjoituksiin tuon loputtoman ”sosialisti sosialisti sosialisti” huutelun sijaan…
Kato kun se että ihmisiltä varastetaan verojen muodossa vähemmän rahaa, niin se ei ole leikkaamista. Leikkaamista on se että sitä annetaan vähemmän niille joille se raha ei lähtökohtaisesti kuulu. Ja verotulojakaan ei leikata silloin, kun sitä leikkuria käytetään jossain muualla saman verran tai enemmän kuin perintöveron rajan noston määrä. Eli ei sun kannata alkaa viisastelemaan, koska et löydä mistään tekstiä jossa puhun perintöveron leikkauksesta. Mene häpeämään siitä.

Viimeksi muokattu:
Kato kun se että ihmisiltä varastetaan verojen muodossa vähemmän rahaa, niin se ei ole leikkaamista. Leikkaamista on se että sitä annetaan vähemmän niille joille se raha ei lähtökohtaisesti kuulu. Ja verotulojakaan ei leikata silloin, kun sitä leikkuria käytetään jossain muualla saman verran tai enemmän kuin perintöveron alennuksen määrä. Eli ei sun kannata alkaa viisastelemaan, koska et löydä mistään tekstiä jossa puhun veroleikkauksdsta. Mene häpeämään siitä.

Siis mä juuri lainasin sun viestiä, jossa puhuttiin veroleikkauksista.

Ja vaikka niitä menoja leikattaisiinkin yhtä paljon kuin noita perintöverotuloja leikattiin, niin se ei silti poista sitä, että Suomen valtio pyörii aika massiivisella budjettialijäämällä.
Palaten siihen mun alkuperäiseen pointtiin, että niin kauan, kun meillä on tuo budjettialijäämä, niin tuollaiset veroleikkaukset eivät kyllä käy järkeen, ainakaan tälläiselle Kokoomusta äänestävälle suht tiukan budjettikurin ystävälle. Puhumattakaan siitä, että se kohdistetaan perintöveroon eikä tuloveroihin.

Siis mä juuri lainasin sun viestiä, jossa puhuttiin veroleikkauksista.

Ja vaikka niitä menoja leikattaisiinkin yhtä paljon kuin noita perintöverotuloja leikattiin, niin se ei silti poista sitä, että Suomen valtio pyörii aika massiivisella budjettialijäämällä.
Palaten siihen mun alkuperäiseen pointtiin, että niin kauan, kun meillä on tuo budjettialijäämä, niin tuollaiset veroleikkaukset eivät kyllä käy järkeen, ainakaan tälläiselle Kokoomusta äänestävälle suht tiukan budjettikurin ystävälle. Puhumattakaan siitä, että se kohdistetaan perintöveroon eikä tuloveroihin.
Miks sä äänestät kokoomusta, kun sun lähes kaikki kommentointi on hyvinkin vasemmistolaista. Meneekö tää siihen samaan kuin Iikka Kiven "olin kerran natsi"?

Perintöveron alarajan nosto ei ole leikkaus. Se on kädenojennus ihmisille. Ja verotuloistakaan se ei leikkaa mitään, koska se raha otetaan turhemmista paikoista jos minulta kysytään. Niinhän mä kirjoitin jo heti alkuun. Yritä nyt ymmärtää.

Miks sä äänestät kokoomusta
Koska tykkään vastuullisesta talouspolitiikasta, valitettavasti tässä nyt Kokoomus ei oikein täytä tuota kriteeriä.
Perintöveron alarajan nosto ei ole leikkaus. Se on kädenojennus ihmisille. Ja verotuloistakaan se ei leikkaa mitään, koska se raha otetaan turhemmista paikoista jos minulta kysytään. Niinhän mä kirjoitin jo heti alkuun. Yritä nyt ymmärtää.
Totta kai se on leikkaus. Se vähentää valtion saamia verotuloja. Eli leikkaa niitä verotuloja.
Eikä sitä rahaa oteta mistään ”turhemmasta paikasta”. Ei tuo perintoveron tulojen leikkaus ole mitenkään sidottu mihinkään säätötoimeen, joka ei tapahtuisi ilman tuota leikkausta. Tuon seurauksena valtio joutuu ottamaan lisää velkaa, kun verotulot vähenevät.

Miks sä äänestät kokoomusta, kun sun lähes kaikki kommentointi on hyvinkin vasemmistolaista. Meneekö tää siihen samaan kuin Iikka Kiven "olin kerran natsi"?

Onko mielestäsi valtion talous tasapainossa? Tuloja kun voi leikata, jos saman verran leikataan menoja. Lisäksi valtio jo lisää muualla reilusti menoja, onko sotilasmenot ilmaista rahaa? Ei meillä ole varaa alentaa veroja, varsinkaan jos se ei tuota vähintään saman verran valtion kassaan.

Kokoomus on epäonnistunut taloudenpidossa siinä missä muutkin hallitukset.

Koska tykkään vastuullisesta talouspolitiikasta, valitettavasti tässä nyt Kokoomus ei oikein täytä tuota kriteeriä.
No ihan pikaisella vilkaisulla kommentointihistoriaan, niin kyllä sun kannattaisi katsella enemmän sinne vasemmalle vaaliuurnilla, koska siellä ne sympatiat ainakin kaikissa muissa kysymyksissä näyttää olevan.

Tuo on vähän tuollainen halpa "vapaudu vankilasta" -kortti keskustelussa, kun käyttäydytään kuten vasemmistolainen, mutta kerrotaan että äänestetään oikeistoa.

Onko mielestäsi valtion talous tasapainossa? Tuloja kun voi leikata, jos saman verran leikataan menoja. Lisäksi valtio jo lisää muualla reilusti menoja, onko sotilasmenot ilmaista rahaa? Ei meillä ole varaa alentaa veroja, varsinkaan jos se ei tuota vähintään saman verran valtion kassaan.

Kokoomus on epäonnistunut taloudenpidossa siinä missä muutkin hallitukset.
Ei ole tasapainossa. Johan minä olen sen moneen otteeseen sanonut, että sitä läskiä on kyllä muualta ottaa, koska tuo alarajan nosto on järkevä toimenpide. Minun mielestä ja Ruotsin esimerkkiä seuraten. Tää on kyllä kun selittäisi 3-vuotiaille samaa asiaa moneen kertaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 970
Jäsenet
80 621
Uusin jäsen
alako

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom