• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Näinhän se menee.
Suomessahan rangaistaan ahkeruudesta. Verokiila kasvaa niin jyrkästi tulojen kasvaessa, että ihmiset mieluummin tekevät lyhyttä viikkoa tai pysäyttävät urakehityksensä. Ei maksa vaivaa ottaa enempää stressiä kun verottaja niistää yli puolet välistä.

Suomessa ei riitä, että tarjotaan kaikille samat aloitusmahdollisuudet vaan halutaan myös kaikille sama lopputulos.
Itsellä alkoi motivaatio jo vähän loppua siinä Senior developer+ kohdalla koska vastuiden nousu olisi aika korkea mutta palkan nousu ei sitten niin hirveästi. Nyt ulkomailla tavoitteena on ylentyä sillä verot on sen verran matalammat, en usko kyllä että silti haluaisin olla esim esimies.

Jos pelkillä tuilla on varaa asua kaupungin paraatipaikoilla upouudessa tornitalossa niin leikattavaa TODELLAKIN on vielä ja paljon. Kertokaa tuo jollekkin kehitysmaalaiselle niin eivät todennäköisesti edes usko todeksi, niin absurdilta kuulostaa. Mutta jotenkin en usko että ihmiset jotka omalla työllä maksavat tuon vuokran eivät osaisi laittaa jätteitä oikeaan paikkaan ja heidän tykönään ramppaisi jotain huumetyyppejä.
Kelan sivu kertoo, että toimeentulotukea maksetaan elleivät muut tulot, esim. työttömyystuki riitä maksamaan välttämättömiä menoja, joten Laitoin Kelan toimeentulotukilaskuriin kuvitteellisen tilanteen, jossa olen 5 alle 10v yksinhuoltaja. Täytin hakemukset työmarkkinatuelle, sen pohjalta toimeentulotuelle ja viimeiseksi yleiselle asumistuelle. Tässä kk-tuloni 5 lapsen yh:na:
-työmarkkinatuki 800€
-toimeentulotuki 2738€ (siellä tuloja kysyttäessä oli kenttä sosiaalietuudet, jonka info sisälsi työttömyysetuuden, joten syötin siihen 800€)
-yleinen asumistuki Helsingissä 1200€ vuokralla ilman erillistä vesi- tai sähkölaskua 815€

Täytin samat laskurit samoilla seteillä 3 lapsen yh:na ja sain seuraavat tulot:
-työmarkkinatuki 800€
-toimeentulotuki 2109€
-yleinen asumistuki 815€

Pidin laskennan simppelinä enkä hakenut korotusta noihin täyttämällä kenttiä omat+lasten terveydenhuoltomenot, omat+lasten lääkkeet, omat+lasten muut menot vaan jätin ne tyhjiksi. Nuohan oletettavasti nostaisivat tukien määrää. Joka tapauksessa kummassakin tapauksessa enemmän rahaa lapaan kuin nettopalkkani keskituloisena enkä onnistu maksamaan kuussa noin paljoa veroja. Kyllähän noilla 1200€ vuokran kuittaisi etenkin kun julkiset yhteydet olisivat sen verran paremmat etten tarvisi enää autoa, eikä tarvisi murehtia sähkö- & vesilaskuista tai kiinteistöverosta. Jäisi vielä rahaa harrastaakin. Kertokaa joku paremmin tietävä jos mulla kävi tässä joku moka tai aivopieru.

Kelan sivu kertoo, että toimeentulotukea maksetaan elleivät muut tulot, esim. työttömyystuki riitä maksamaan välttämättömiä menoja, joten Laitoin Kelan toimeentulotukilaskuriin kuvitteellisen tilanteen, jossa olen 5 alle 10v yksinhuoltaja. Täytin hakemukset työmarkkinatuelle, sen pohjalta toimeentulotuelle ja viimeiseksi yleiselle asumistuelle. Tässä kk-tuloni 5 lapsen yh:na:
-työmarkkinatuki 800€
-toimeentulotuki 2738€ (siellä tuloja kysyttäessä oli kenttä sosiaalietuudet, jonka info sisälsi työttömyysetuuden, joten syötin siihen 800€)
-yleinen asumistuki Helsingissä 1200€ vuokralla ilman erillistä vesi- tai sähkölaskua 815€

Täytin samat laskurit samoilla seteillä 3 lapsen yh:na ja sain seuraavat tulot:
-työmarkkinatuki 800€
-toimeentulotuki 2109€
-yleinen asumistuki 815€

Pidin laskennan simppelinä enkä hakenut korotusta noihin täyttämällä kenttiä omat+lasten terveydenhuoltomenot, omat+lasten lääkkeet, omat+lasten muut menot vaan jätin ne tyhjiksi. Nuohan oletettavasti nostaisivat tukien määrää. Joka tapauksessa kummassakin tapauksessa enemmän rahaa lapaan kuin nettopalkkani keskituloisena enkä onnistu maksamaan kuussa noin paljoa veroja. Kyllähän noilla 1200€ vuokran kuittaisi etenkin kun julkiset yhteydet olisivat sen verran paremmat etten tarvisi enää autoa, eikä tarvisi murehtia sähkö- & vesilaskuista tai kiinteistöverosta. Jäisi vielä rahaa harrastaakin. Kertokaa joku paremmin tietävä jos mulla kävi tässä joku moka tai aivopieru.

Siis hetkinen?

3 lapsen yh:na ja tukia 3724€ ?
Tuohan on ihan järkyttävä määrä rahaa. Eihän tuo nyt voi pitää paikkaansa? Sanokaa minulle, että olen ymmärtänyt tämän väärin.

Ja minä hölmö käyn vielä töissä..

Siinä on pohjoisafrikkalainen naiskarjapaimen ihmeissään, kun pääsee pohjoismaiden parhaan palkkadesiilin nettotuloihin kun ottaa koko 5henkisen lapsikatraan mukaansa. Eikä tartte edes töitä tehdä!

Eipä toi tietty yllättä. Melkein kaikki lasten kautta tuntemani YH:t ovat työttömiä, koska ei ketään, joka normaalisti tienaa <3k€ voi motivoida töihin noilla tukituloilla. Usein tohon vielä +elarit.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 644
Jäsenet
80 558
Uusin jäsen
lekaku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom