• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Eikös voisi palkata ihan normaalisti? Mutta ongelmahan on, että työtä ei ole.
Työtä ei riitä varsinkaan kokoaikaisena. Sen sijaan voisi tarjota töitä sen verran, että ei tarvitse tukia. Valtio ja kunnat voisi tehdä noin. Valtaosa heilläkin on tosin kokoaikaista ammattilaista vaativaa työtä, mutta jos olet joka tapauksessa maksamassa tukina tonnin niin mikset maksaisi sitä työtä vastaan?

Työtä ei riitä varsinkaan kokoaikaisena. Sen sijaan voisi tarjota töitä sen verran, että ei tarvitse tukia. Valtio ja kunnat voisi tehdä noin. Valtaosa heilläkin on tosin kokoaikaista ammattilaista vaativaa työtä, mutta jos olet joka tapauksessa maksamassa tukina tonnin niin mikset maksaisi sitä työtä vastaan?
Ei tuossa ole mitään järkeä. Jos työtä on niin siihen voi palkata henkilön. Ei kunnan/valtion tukia pidä ohjata ilmaiseen työvoimaan työpaikoille. Myöskään ketään ei kannata palkata osa-aikaiseksikaan, jos työtä ei ole. Ei työpaikoille tarvita jengiä peukaloita pyörittelemään. Jos taas osa-aikatöitä on niin silloin siihen voi palkata henkilön ihan normaalisti.

Ei tuossa ole mitään järkeä. Jos työtä on niin siihen voi palkata henkilön. Ei kunnan/valtion tukia pidä ohjata ilmaiseen työvoimaan työpaikoille. Myöskään ketään ei kannata palkata osa-aikaiseksikaan, jos työtä ei ole. Ei työpaikoille tarvita jengiä peukaloita pyörittelemään. Jos taas osa-aikatöitä on niin silloin siihen voi palkata henkilön ihan normaalisti.
Onko parempi ohjata tuet kotona oleskeluun työttömänä työnhakijana?

Onko parempi ohjata tuet kotona oleskeluun työttömänä työnhakijana?
Jos työtä ei ole, en näe eroa peukaloiden pyörittelemisessä kotona vs työpaikalla. Jos työtä on niin siihen palkataan henkilö eikä siirretä valtion tukia ilmaisen työvoiman kautta yrityksille. Jos tuohon lähdetään niin miksi mikään yritys palkkaisi työvoimaa, kun voi irtisanoa kaikki ja ottaa valtion maksamaa ilmaista työvoimaa? Oletko sinä valmis potkuihin ja tekemään sitä samaa työtä valtion tuilla?

Voisi työttömien määrä kummasti vähentyä jos vaan laitettaisiin työmarkkinatuen ehdoksi fyysinen ilmottautuminen lähimmässä viranomaispisteessä klo 8.30 joka arkiaamu. (Syrjässä asuville korvaava viritys sitten.) Ja pysyisi vuorokausirytmikin kohdillaan.

Voisi työttömien määrä kummasti vähentyä jos vaan laitettaisiin työmarkkinatuen ehdoksi fyysinen ilmottautuminen lähimmässä viranomaispisteessä klo 8.30 joka arkiaamu. (Syrjässä asuville korvaava viritys sitten.) Ja pysyisi vuorokausirytmikin kohdillaan.
Tällä systeemillä saataisiin sitten säästettyä valtion menoja todella hienosti, kun niitä "työkkärin tätejä" pitäisi palkata "pari komppaniaa" lisää...

Tällä systeemillä saataisiin sitten säästettyä valtion menoja todella hienosti, kun niitä "työkkärin tätejä" pitäisi palkata "pari komppaniaa" lisää...
Onhan tuo tietysti mahdollista että käyt näyttää lukialle sitä sun kelakorttia ja lähet kotiin. Ei tarvita lisää väkeä.

En siis ota esitykseen mitään muuta kantaa.

Tuolla toimella luodaan niitä työpaikkoja?

Viimeksi muokattu:
Jos työtä ei ole, en näe eroa peukaloiden pyörittelemisessä kotona vs työpaikalla. Jos työtä on niin siihen palkataan henkilö eikä siirretä valtion tukia ilmaisen työvoiman kautta yrityksille. Jos tuohon lähdetään niin miksi mikään yritys palkkaisi työvoimaa, kun voi irtisanoa kaikki ja ottaa valtion maksamaa ilmaista työvoimaa? Oletko sinä valmis potkuihin ja tekemään sitä samaa työtä valtion tuilla?
Ei ollut kyse yrityksistä vaan kunnan/valtion työpaikoista. Varmaan käytännössä vaikuttaisi siten, että uusia puistotyöntekijöitä ei palkattaisi. Pahimmillaan korvaisivat noilla nykyisiä työpaikkoja, esimerkiksi lähihoitajia. Jonkun verran olisi töitä, joihin nyt ei ole varaa.

Tuolla toimella luodaan niitä työpaikkoja?
Lisättäisiin mielenkiintoa ottaa työ vastaan koska se ei vaikuttaisi aamuherätykseen.

Vaikeutettaisiin pimeiden töiden tekoa mitä itsekin olen todistanut kun naapurustossa työskenteli 2v työttömiä rakennusmiehiä.

Estettäisiin verorahoilla lomailu Thaimaassa.

Pidettäisiin vuorokausirytmi kohdillaan.

Jos on liian raakaa niin voisihan se olla vaikka vain 2 aamua viikossa.

Lisättäisiin mielenkiintoa ottaa työ vastaan koska se ei vaikuttaisi aamuherätykseen.

Vaikeutettaisiin pimeiden töiden tekoa mitä itsekin olen todistanut kun naapurustossa työskenteli 2v työttömiä rakennusmiehiä.

Olen hakenut työtä pidemmän aikaa. Useimpiin paikkoihin joihin olen hakenut on ollut kymmeniä ellei toista sataa hakijaa. Toista sataa tilanteet ovat yleistyneet. Että kyllä sitä halua ihmisillä on päästä töihin. Auttaako kuvailemasi skenaario minua työllistymään? Olisiko sinulla tarjota töitä minulle? Laita vaikka yv. Olisi kova halu työllistyä.

Muutkin skenaariomiehet, laittakaa ihmeessä viestiä mihin voin ilmoittautua töihin. Haluan tehdä töitä ja saada siitä työtä vastaavaa palkkaa. Olen korkeakoulutettu ja työkokemusta ja osaamista on paljon.

Lukijoita tarvittaisiin paljon. Millä välillä kaikkien tulisi kyetä leimaamaan itsensä ja kuinka varauduttaisiin pitkiin jonoihin. Vantaalla noin 15.000 henkeä, Oulussa sama. Parkkipaikkojen määrän osalta tulisi kanssa varautua Helsinkiä lukuunottamatta. Siellä käyttäköön julkisia.

Olen hakenut työtä pidemmän aikaa. Useimpiin paikkoihin joihin olen hakenut on ollut kymmeniä ellei toista sataa hakijaa. Toista sataa tilanteet ovat yleistyneet. Että kyllä sitä halua ihmisillä on päästä töihin. Auttaako kuvailemasi skenaario minua työllistymään? Olisiko sinulla tarjota töitä minulle? Laita vaikka yv. Olisi kova halu työllistyä.

Muutkin skenaariomiehet, laittakaa ihmeessä viestiä mihin voin ilmoittautua töihin. Haluan tehdä töitä ja saada siitä työtä vastaavaa palkkaa. Olen korkeakoulutettu ja työkokemusta ja osaamista on paljon.
Toki kyseinen järjestely on ikävä niille jotka aidosti yrittää eikä työllisty, en kiistä sitä.
Jos on sellaisella alalla, että hakijoita on satoja, niin on varmaan syytä yrittää keksiä jotain vähän toisesta kulmasta.

Toki kyseinen järjestely on ikävä niille jotka aidosti yrittää eikä työllisty, en kiistä sitä.
Jos on sellaisella alalla, että hakijoita on satoja, niin on varmaan syytä yrittää keksiä jotain vähän toisesta kulmasta.
Asia vaan on niin, että ala kuin ala, niitä hakijoita on kymmeniä tai satoja per avoin paikka. Lidliinkin oli toista sataa hakijaa. Ja työttömien määrä jatkaa vaan kasvamista. Tarvitaan työpaikkoja, eikä mitään höpöilyä.

Varmaan vähentyisi joo. Uskoisin, että iso osa säästetystä työmarkkinatuesta muuttuisi maksettavaksi toimeentulotueksi, koska esimerkiksi oma äitini on sen verran masentunut pitkäaikaistyötön, että rojahtaisi tollaisesta täysin sossun varaan. Toki hänen kohdallaan vaatimus ei olisi erityisen paha, vain 4 minuutin junamatkan päässä on Kela mutta voisi olla melkoiset jonot siihen pieneen konttoriin :D

Mitäs jos keskityttäisiin niiden työpaikkojen luomiseen, eikös se olisi ihan jees ratkaisu?

Onhan tuo tietysti mahdollista että käyt näyttää lukialle sitä sun kelakorttia ja lähet kotiin. Ei tarvita lisää väkeä.

En siis ota esitykseen mitään muuta kantaa.

Heh, voisin kyllä tuollaisessa tilanteessa yhdistää koiran ulkoilutuksen siihen, että näyttää kaverin tai äidin Kela-korttia sitten lukijalle. Eli voisi olla aika rento homma tuo, jos automaatille näyttäminen riittää.

Kuinka monen tunnet lomailevan verorahoilla Thaimaassa? Oletko itse kenties kokeillut sitä kun tunnet tämän asian niin hyvin?

Miten tuo ratkaisu vaikuttaisi pimeän työn tekemiseen, jos pimeässä työssä sovitaan, että tuun tunnin myöhemmin, kun pitää tuo viranomaisasiointi tehdä? Pimeän työn teettäjät kyllä ymmärtäisivät asian, ja heille se olisi ok, koska saavat kuitenkin halvempaa työvoimaa käyttöön, vaikka tulisivat vähän myöhemmin töihin ja sosiaaliturva tukee halpatyön teettämistä.

Puoluekentällä tapahtuu: Keskusta tuoreimman kannatusmittauksen mukaan nauttii kolmanneksi suosituimman puolueen asemasta, kun puolestaan persuilla on vihdoinkin tapahtunut suoranainen romahdus.
Vaikea tälle on mitään muutakaan sanaa keksiä, tiputus on aivan valtava, jopa verrattuna edellisiin mittauksiin, puhumattakaan siitä minkälaisia lukemia puolue sai ennen edellisiä eduskuntavaaleja.

Myös vasemmistoliitto on näköjään nousussa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
276 644
Jäsenet
77 512
Uusin jäsen
Jyr1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom