Luotetuille kumppaneille luovutettu noita sormenjälkiä ja kuvia?
Onko käytetty muuhun?
Puolesta tekstistäs en saanut hevon vittua selkoa, mutta kai siellä takana jokin oikea pointtikin on.
Mun pointti on se että rikolliset pitääkin saada kiinni.
Noi sormenjäljet ja kuvat jeesaa aika pirusti poliisia vakavissa rikoksissa.
Sori huono ulosantini. Yritän ranskalaisilla viivoilla, yksittäisiä asioita.
- Luottamus hallintoon, jo kerättyjen tietojen käyttö muuhun kuin tietoja antaessa luvattu.
- Itse kriminalisointi suoja, käytännössä tietojen antamista ei voi välttää.
- Suomi ei ole mikään jenkkilä, jos poliisii käyttää tietoja väärin, niin se on voi voi.
- Tässä eiole kyse tosi pahisrikollisten kiinni saamisesta, vaan ihan hyvisten asiasta.
Toki tänäpäivän jenkkilä vertaus varmaan saa miettii että tänään emme tiedä huomisesta, jos ei ole kymmenenvuoden sisään sitä ennen siihen herännyt.
Koska ei käytetä muuhun tietojen käyttö on vuosien saatossa osoittannut riskiksi ja käytännössä sitä käyttö on laajennettu, niin nyt olisi tärkeää tehdä vastakkaisia toimia, poistaa reksiterit, miksi niitä biometrisiä tunnisteita edes säilöttö, eihän niitä tarvi mihinkaan muuhun kuin sen henkilökortin valmistamiseen, sen valmistettua ne pitäisi tuhota. ja valvoa tuhoamisten ja niiden käsittelyä.
Konteksti oli mikä? Itse ainakin autoilijana arvostan huomioliivejä kevyen liikenteen käyttäjillä
Heidän tehtävässää varmaan tärkeä. Mutta noin muuten huomioliivit kevyellä liikenteellä on myös huono juttu. kevyenliikenteen pitäisi käyttää asianmukaisia asuja ja välineitä. Huomioliivit oli aiemmin lähinnä henkilöillä jokta tehtävän takia liikkuivat toisin kuin voisi olettaa, esim, auton renkaanvaihto, tiekunnossa pitoa, kuvan tapauksessa eism liikenteen ohjausta. Jos tuolla kaikki menee huomioliivit päällä, niin ei enään joukosta erotta ensin mainittuja.