kaarlos
Virallinen JimmZ-boikotoija
Itse en ole varmaan ikinä kuulunut minkään työehtosopimuksen piiriin. Mistään viikonlopputunneista ei tuli automaattisesti mitään lisiä tms. Sen sijaan jos on ollut joku erityinen tarve niin näistä on voinut sopia erikseen. Palkankorotuksia tullut tasaisesti vuosittain, ei ole tarvinnut ihmetellä mitään tes korotuksia tms. toki olen ollut hyvä työntekijä. Jos työnantaja huijaa niin sitten vaihdan työpaikkaa. Tähän mennessä työnantajani ovat enemmänkin arvostaneet työntekijöitä.
Toivottavasti en ikinä joudu minkään työehtosopimuksen alaisuuteen.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Mulla on aika vaikea samaistua näihin kokemuksiin jossa työnantaja nähdään instanssina joka yrittää korvata kokeneet tekijät kokemattomalla halpatyövoimalla. Ongelma on pikemminkin kokeneempien tekijöiden löytämisessä ja palkkaamisessa, kun palkka ja muut työehdot tuppaavat heillä olemaan jo kohdillaan. Kokemattomien tekijöiden palkkaaminen on tietyssä määrin hankalaa heikon tuottavuuden vuoksi sekä sisäisen perehdytyksen aiheuttamien kustannusten vuoksi, jonka lisäksi tästä porukasta osaavammat joka tapauksessa lähtevät helposti parempien tarjousten perässä muualle jos palkkakehitys ei miellytä. Työmarkkinat ovat sen verran leveät että ei ole tarvetta jumittaa samalla työnantajalla mikäli kokee että ruoho vihertää jossain toisaalla enemmän.
Toki asiantuntijatehtävät eroavat varmastikin bulkimmasta hommasta jonkin verran.