Eli keskustellaanko nyt aiheesta lisää vai ohjaatko minut puoluetoimistolle? Saan sinulta ristiriitaisia signaaleja. Todettiin jo, että humanitäärisen luku on 0. Ei sitä tarvitse minusta enempää pohtia Vastaus on ainakin minulle selvä.
Työperäisen lukema on tosin minulle suuri arvoitus, olisi kyllä mielenkiintoista tietää montako yli mediaanin tienaavaa korkeakoulutettua maahanmuuttajaa meille on tullut töihin, sanotaan vaikka viimesen vuoden aikana. Oma arvaus on, että luku on aika pieni.
Voidaan toki keskustella, jos haluat asiasta oman mielipiteeni. En voi enkä osaa persujen tai kokoomuksen puolesta asiaa kommentoida, sitä saat kysellä puoluetoimistoilta.
Näkisin tuon persujen työperäisen maahanmuuton perustuvan siihen ajatukseen, että töiden perässä tulevat maahanmuuttajat pystyvät kustantamaan elämisensä palkallaan, jolloin yhtälö kestää myös pidemmän aikavälin tarkastelua. Sen sijaan tukiin perustuva työllistyminen on kuin housuihin kusemista, ei lämmitä kuin hetken. Tätä käsittääkseni ainakin persut haluavat välttää työperäisen maahanmuuton osalta.
Noilla kriteereillä annettujen tulijoiden määrästä ainakaan minulla ei ole tietoa.
Viimeksi muokattu: