- Liittynyt
- 22.12.2016
- Viestejä
- 20 786
Joku Keravan keskusta voi kyllä panna tiukasti vastaan...Taitaa silti olla Suomen suurimpia, jossei suurin, asukastiheys.
Nämähän on ihan kiinni siitä, että miten ne rajat piirretään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Joku Keravan keskusta voi kyllä panna tiukasti vastaan...Taitaa silti olla Suomen suurimpia, jossei suurin, asukastiheys.
Joku Keravan keskusta voi kyllä panna tiukasti vastaan...
Nämähän on ihan kiinni siitä, että miten ne rajat piirretään.
Niin, eli yhtään kansainvälisemmässä vertailussa siellä ei asu yhtään ketään.Eli 18 neliökilometriä maata ja 116 000 asukasta.
Sinne on, tosin auto täytyy jättää liityntäpysäkkiin kauemmas.Niin, eli yhtään kansainvälisemmässä vertailussa siellä ei asu yhtään ketään.
Itse näen niin, että Helsinginniemen kärki on nimenomaan tai sen pitäisi olla palvelukeskittymä, kaikenikäisten "huvipuisto", jonne on mahdollisimman helppoa tulla kaikilla kulkuneuvoilla. Toki siellä voi myös asua paljon ihmisiäkin, mutta rakennuksiin tarvittaisiin korkeutta reilusti lisää.
Tuota isommilla tuloilla rajaveroaste on tietysti noussut sen pari prosenttiyksikköä, mutta veronalaisen tulon pitää ylittaa se 150k, jotta verojen määrä on sama.
Kyllähän noilla maksuilla saadaan Helsingin keskusta hiljenemään yhä lisää, sillä näet toiveunia, jos luulet että autoilijat nyt innoissaan alkaa julkisia käyttämään. Kaikki palvelut tulee kärsimään, kun asiakkaat jää kotiin.En ole Helsingissä tarvinnut pyörää enkä autoa. Vuokra-autokin vain Helsingin ulkopuolelle tehtäviin matkoihin. Autoista ei kannata luopua kokonaan mutta vähentää niitä voisi. Ruuhkamaksut käyttöön henkilöliikenteelle poislukien julkiset. Taksitkin pääsevät kuljettamaan liikuntarajoitteisia helpommin kun ruuhka vähenee.
Niin, eli yhtään kansainvälisemmässä vertailussa siellä ei asu yhtään ketään.
Itse näen niin, että Helsinginniemen kärki on nimenomaan tai sen pitäisi olla palvelukeskittymä, kaikenikäisten "huvipuisto", jonne on mahdollisimman helppoa tulla kaikilla kulkuneuvoilla. Toki siellä voi myös asua paljon ihmisiäkin, mutta rakennuksiin tarvittaisiin korkeutta reilusti lisää.
Keskustan kuuluukin olla vilkas, siellä kuuluukin olla liikennettä ja vilinää. Jossei niistä tykkää, niin aina voi asua laitakaupungilla!
Kyllähän noilla maksuilla saadaan Helsingin keskusta hiljenemään yhä lisää, sillä näet toiveunia, jos luulet että autoilijat nyt innoissaan alkaa julkisia käyttämään. Kaikki palvelut tulee kärsimään, kun asiakkaat jää kotiin.
Toisaalta jos liikenne ei juurikaan vähene, niin sehän vaan tarkoittaa sitä, että toi ruuhkamaksu on tosiasiassa jälleen uusi tulonsiirto autoilijoilta, eikä sillä ole muuta todellista tarkoitusta kuin kerätä rahaa.
Haluan, että jokainen tykönään arvioi itse että mikä on juuri hänelle paras kulkutapa, ja kaupunki osaltaan kunnioittaa kaikkien ihmisten tarpeita ja yrittää tyydyttää ne mahdollisimman hyvin.Siis haluat sinne lisää väkeä mutta myös haluat että liikenteessä lisätään henkilöautojen, eli niiden tehottomimpien kulkuneuvojen, määrää?
Ihan hyvä sisäinen ristiriita näissä sun kannoissa![]()
Ihan mahdollista, ja jatkossa tulee vielä pienempi osa, kun autoilusta tehdään liian hankalaa, mutta ei ne kyllä välttämättä muihin kulkupeleihin ole vaihtamassa, en minä ainakaan. Jään tulematta.En ole päivääkään asunut Helsingissä, mutta kehtaan mutuna heittää, että valtaosa keskustassa asioivista ei tule sinne omalla autolla.
Sanoisin että kaupungin kasvaessa tuo autoilun väheneminen, tai ainakin kallistuminen kaupunkialueella on enemmänkin "luonnon laki". Näinhän se menee vähän joka puolella. Jossain Aasian kaupungeissa et voi edes ostaa autoa, jos sinulla ei ole sille parkkipaikkaa. Helsingissä tuskin koskaan mennään noin pitkälle, mutta autoilu tulee ainakin kantakaupungissa vähenemään ihan varmasti.Ihan mahdollista, ja jatkossa tulee vielä pienempi osa, kun autoilusta tehdään liian hankalaa, mutta ei ne kyllä välttämättä muihin kulkupeleihin ole vaihtamassa, en minä ainakaan. Jään tulematta.
Mun pointti oli, että Helsingin keskusta voisi olla nykyistä vetovoimaisempi paikka kaikille.
30% tulee henkilöautoilla niemelle, tuosta sopisi vielä vähentää. Asukasmäärä nousee Helsingissä koko ajan ja sitä kautta asiakkaita tulee lisää.Kyllähän noilla maksuilla saadaan Helsingin keskusta hiljenemään yhä lisää, sillä näet toiveunia, jos luulet että autoilijat nyt innoissaan alkaa julkisia käyttämään. Kaikki palvelut tulee kärsimään, kun asiakkaat jää kotiin.
Haluan, että jokainen tykönään arvioi itse että mikä on juuri hänelle paras kulkutapa, ja kaupunki osaltaan kunnioittaa kaikkien ihmisten tarpeita ja yrittää tyydyttää ne mahdollisimman hyvin.
Ylhäältä päinhän ihmisten liikkumista kiistatta ohjataan eikä siltä pohjalta mitä ihmiset oikeasti haluaa. Jos nyt 30% saapuu keskustaan autolla, niin toi prosentti olisi varmaan korkeampi, jos saapuminen autolla olisi hieman helpompaa ja myös kokonaiskakku saattaisi olla suurempi. Puhumattakaan, että tiemaksujen tarkoitus on nimenomaan saada tuota prosenttia pienemmäksi.Ajattele asiaa näin:
Jokaiselle kaupungin asukkaalle kuuluu yhtä suuri "kaistanleveys" kaupungin toimittamaa liikkumiskapasiteettia. Jos käyttää jotain pienen kaistanleveyden palvelua, kuten joukkoliikenne, pyörät tai kävely, silloin pystyt omalla osallasi kaistanleveyttä liikkumaan paljon nopeammin
Jos käytät jotain suuren kaistaleveyden palvelua, kuten henkilöautoa, niin sitten sillä sun omalla osalla sitä kaistaleveyttä pystyy liikkumaan paljon hitaammin.
Kyllä se vetovoimaisuus luodaan aivan muilla keinoilla kuin parkkipaikkaerämailla ja leveillä autoteillä.Mun pointti oli, että Helsingin keskusta voisi olla nykyistä vetovoimaisempi paikka kaikille.
Lisäksi tarvitaan yksi kaista pelastusajoneuvoille. Nyt ne käyttävät ratikkalinjoja. Ja kyllä, ratikat ovat tarpeen, välillä niihin ei edes mahdu.Ylhäältä päinhän ihmisten liikkumista kiistatta ohjataan eikä siltä pohjalta mitä ihmiset oikeasti haluaa. Jos nyt 30% saapuu keskustaan autolla, niin toi prosentti olisi varmaan korkeampi, jos saapuminen autolla olisi hieman helpompaa ja myös kokonaiskakku saattaisi olla suurempi. Puhumattakaan, että tiemaksujen tarkoitus on nimenomaan saada tuota prosenttia pienemmäksi.
Julkinen liikenne kulkee osittain maan alla ja voisi kulkea vaikka vielä enemmänkin maan alla, jolloin se ei kilpaile tilasta millään tavalla autoliikenteen kanssa. Ja julkisen liikenteen volyymit on näin pienessä kaupungissa kuitenkin sen verran pienet, että on aika kyseenalaista, onko syytä varata parin autokaistan verran tilaa ratikkakiskoille keskeltä tietä! Meneekö niitä ratikoita oikeasti niin paljon että toi on perusteltua? Jaa-a... Miksei voisi olla vaikka linjabusseja, jotka hyödyntää tavallista tietä. Ja näitä julkisia varten voisi olla korkeintaan yksi oma kaista yhteensä, ja SE RIITTÄÄ HYVIN. Ei niitä kulkupelejä siinä minuutin aikana kovin montaa mene, jos yhtään!
Onko siis ratikkakiskot tehokasta tilankäyttöä mistään näkökulmasta? No eivät ole. Koko ratikat on sellainen söpö vanhan ajan kulttuurireliikki, huvipuistolaite.
Ylhäältä päinhän ihmisten liikkumista kiistatta ohjataan eikä siltä pohjalta mitä ihmiset oikeasti haluaa. Jos nyt 30% saapuu keskustaan autolla, niin toi prosentti olisi varmaan korkeampi, jos saapuminen autolla olisi hieman helpompaa ja myös kokonaiskakku saattaisi olla suurempi. Puhumattakaan, että tiemaksujen tarkoitus on nimenomaan saada tuota prosenttia pienemmäksi.
Julkinen liikenne kulkee osittain maan alla ja voisi kulkea vaikka vielä enemmänkin maan alla, jolloin se ei kilpaile tilasta millään tavalla autoliikenteen kanssa. Ja julkisen liikenteen volyymit on näin pienessä kaupungissa kuitenkin sen verran pienet, että on aika kyseenalaista, onko syytä varata parin autokaistan verran tilaa ratikkakiskoille keskeltä tietä! Meneekö niitä ratikoita oikeasti niin paljon että toi on perusteltua? Jaa-a... Miksei voisi olla vaikka linjabusseja, jotka hyödyntää tavallista tietä. Ja näitä julkisia varten voisi olla korkeintaan yksi oma kaista yhteensä, ja SE RIITTÄÄ HYVIN. Ei niitä kulkupelejä siinä minuutin aikana kovin montaa mene, jos yhtään!
Onko siis ratikkakiskot tehokasta tilankäyttöä mistään näkökulmasta? No eivät ole. Koko ratikat on sellainen söpö vanhan ajan kulttuurireliikki, huvipuistolaite. Ja Tampereellakin lähtivät tuohon pelleilyyn mukaan, epäilemättä ihan imagosyistä eikä mistään käytännön hyödyn näkökulmasta.
MeneeMeneekö niitä ratikoita oikeasti niin paljon että toi on perusteltua? Jaa-a... Miksei voisi olla vaikka linjabusseja, jotka hyödyntää tavallista tietä. Ja näitä julkisia varten voisi olla korkeintaan yksi oma kaista yhteensä, ja SE RIITTÄÄ HYVIN. Ei niitä kulkupelejä siinä minuutin aikana kovin montaa mene, jos yhtään!
Onko siis ratikkakiskot tehokasta tilankäyttöä mistään näkökulmasta? No eivät ole. Koko ratikat on sellainen söpö vanhan ajan kulttuurireliikki, huvipuistolaite. Ja Tampereellakin lähtivät tuohon pelleilyyn mukaan, epäilemättä ihan imagosyistä eikä mistään käytännön hyödyn näkökulmasta.
Ja Tampereellakin lähtivät tuohon pelleilyyn mukaan, epäilemättä ihan imagosyistä eikä mistään käytännön hyödyn näkökulmasta.
Se on hyvä, että hallitus puuttuu tärkeisiin asioihin:
Nuoret saavat jättää haikeat hyvästit energiajuomille – hallitus kieltää myynnin alle 16-vuotiaille
Antti Rinteen luotsaama tuleva hallitus aikoo kieltää energiajuomien myynnin lailla alle 16-vuotiailta.
Aikomus löytyy hallitusohjelman kohdasta, jossa käsitellään ”Elinvoimaista ja kannattavaa elintarviketaloutta”.
– Laaditaan kouluruuan kehittämisohjelma. Lisätään tutkimusta lasten ja nuorten ravitsemuksesta ravitsemuspolitiikan tueksi. Kielletään energiajuomien myynti alle 16-vuotiaille, hallitusohjelmassa lukee.
Nuoret saavat jättää haikeat hyvästit energiajuomille – hallitus kieltää myynnin alle 16-vuotiaille
Ei voi tietää. Sokerilitkua vähäisellä kofeiinilla lisättynä, hyi hyi.Millähän kriteerillä ne sen aikovat kieltää? Kofeiinipitoisuudella? Silloin myös kahvia ei saa myydä lapsille tai esim. Pepsi maxia. Joskus täällä oli puhetta tuosta kauppojen energiajuoman myynti-ikärajasta, että se ei ole ihan lain mukainen, kun iän mukaan ei saa syrjiä ja energiajuoma ei ole mitenkään alkoholiin verrattava tuote.
"
Ja pillulla mennään tässäkin:
"Tuleva pääministeri Antti Rinne (sd.) esittää kansanedustaja Jutta Urpilaista Suomen komissaariehdokkaaksi. Rinteen mukaan Urpilaiselle tavoitellaan mahdollisimman raskasta komissaarisalkkua."
Suomelle tulossa ensimmäinen naiskomissaari – Rinne esittää Urpilaista
Koska pillu on niin tärkeä politiikassa.
![]()
Vai että yksi kokonainen kaista pelastusajoneuvoille, joita menee päivässä muutama vilkut päällä. Huh huh. Joo ja mulle kanssa oma kaista, jota tarvitsen kerran kuukaudessa!Lisäksi tarvitaan yksi kaista pelastusajoneuvoille. Nyt ne käyttävät ratikkalinjoja. Ja kyllä, ratikat ovat tarpeen, välillä niihin ei edes mahdu.
Rahalla saa kaikille osapuolille ihan niin paljon kapasiteettia kuin tarvitaan.Mutta se autoilun helpottaminen on pois muusta liikenteestä. Ja koska autoilun kuljetuskapasiteetti on merkittävästi huonompi kuin käytännössä kaikkien julkisten niin autoilijoiden tilanteen parantaminen lähes poikkeuksetta huonontaa niiden muiden tilannetta. Eli lopptuloksena on nettotappio sille että kuinka hyvin liikenne keskustaan toimii.
Puhumattakaan siitä että ne autojen parkkipaikat vie tilaa, autot luovat paikallisia saasteita ja huonontavat ilmanlaatua, aiheuttavat vaaratilanteita, jne. jne.
Julkisten siirtäminen maan alle taaskin on aika pirun kallista.
Etkö sä nyt ole sanonut olevasi Helsingin ulkopuolelta, jolloin et ole edes "alamainen". Sitä paitsi joukkoliikenteellä tuntuu olevan kova kannatus Helsingissä, niin vähän oudolta kuulostaa nää sun järkeilyt. Kaupungeissa nyt vaan mennään julkiset edellä ja henkilöautot tulee sitten vähän pienemmällä huomiolla.Itse kuitenkin vieroksun sellaista ajatusmaailmaa, että Helsingin kaltaisen pikkukaupungin liikenne pitäisi suunnitella siten, että mahdollisimman paljon saadaan alamaisia kuljetettua mahdollisimman "tehokkaasti" paikasta toiseen sellaisilla kulkuvälineillä, jotka päätetään ylhäältä päin. Entäs jos se alamainen ei halua liikkua sillä tavalla vaan jollain toisella tavalla?
Monikon voi varmaan poistaa tuosta "kaupungeissa" -sanasta. Kyllä Suomessa auto on kuningas ainakin Kehä III:n ulkopuolella joka paikassa.Kaupungeissa nyt vaan mennään julkiset edellä ja henkilöautot tulee sitten vähän pienemmällä huomiolla.
Tiettyyn rajaan asti se on "normaalia", mutta tietyn rajan yli kun mennään, ei se enää ole normaalia vaan sairasta vihervasemmistolaista marxismia.Se että pragmaattisesti suunnitellaan joukkoliikenne edellä, on ihan normaalia kaupunkisuunnittelua.
Niin tai näin, äsken vänkäsit siitä, miten yhteiskäyttöauto on huono johtuen jostain mystisestä ihmisluonteen tarpeesta omistaa, nyt vänkäät että niitä on liian vähän. Koita päättää.
Sitä paitsi, monen alan vuokrafirmat olisivat varmasti kiinnostuneita tuosta syvästä näkemyksestäsi omistamisen tarpeesta
Mutta miten tää nyt liittyy aiheeseen enää ja miten tää siellä maalla sua huolestuttaa? Jääpä enemmän tilaa sulle ajaa Octavia Superstariin.
Helsinki on tosiaan Suomessa ainoa kaupungiksi kelpaava tässä yhteydessä. Missään muualla joukkoliikenne ei oikein toimi.Monikon voi varmaan poistaa tuosta "kaupungeissa" -sanasta. Kyllä Suomessa auto on kuningas ainakin Kehä III:n ulkopuolella joka paikassa.
Nyt oot huutanut tähän marxismia ja fasismia samasta aiheesta jo. Alkaa vähän ontumaan tämä vänkäys.Tiettyyn rajaan asti se on "normaalia", mutta tietyn rajan yli kun mennään, ei se enää ole normaalia vaan sairasta vihervasemmistolaista marxismia.
Ja itse en koe, että näiden asioiden vastakkainasettelu on kovin tarpeellista Suomessa tai Helsingissä. Kyllä hommat saadaan toimimaan kaikkia tyydyttävällä tavalla.
Mulle sopii oikein hyvin että mun talon edessä on yhteiskäyttöauto josta maksan vain silloin kun sitä käytän. Oletetaan nyt vaikka vassarien mieliksi että menen bussilla töihin ja ruokakauppaan, niin en sitä edes tarvitse joka päivä lainkaan ja säästän paljon rahaa.
Mutta välillä totean, että on niin paska sää tai etten lähde kaupasta kantamaan neljää kassia ruokaa mukanani bussissa. Tai kun tulee viikonloppu ja haluan lähteä mökille. Haluan että auto on varmasti minua varten, mutta näinä hetkinä, sadepäivät ja viikonloput, autoille on kova kysyntä muutenkin kuin minun taloudessa. Joka viikonloppu hesasta lähtee satatuhatta autoa järvisuomea kohti mökkeilemään. Riittääkö varmasti minullekkin se yhteiskäyttöauto?
Ei tämä sikäli ole mitään tuulesta temmattua, että autoilua on yritetty rajoittaa jopa lainvastaisin keinoin kuten hallinto-oikeus on todennut. Liittyy siis noihin "kaupunkibulevardi" -suunnitelmiin.Nyt oot huutanut tähän marxismia ja fasismia samasta aiheesta jo. Alkaa vähän ontumaan tämä vänkäys.
Totta helvetissä siellä asetetaan vastakkain julkinen liikenne ja yksityisautoilu. Helsingissä julkinen voittaa varmasti.
Ehkä siellä pikkupaikalla menee muutama päivässä. Eikä se ole oma kaista jos käyttää ratikkakaistaa, normiautojen sekaan ei mahdu. Maalla on helppo väistää pientareelle.Vai että yksi kokonainen kaista pelastusajoneuvoille, joita menee päivässä muutama vilkut päällä. Huh huh. Joo ja mulle kanssa oma kaista, jota tarvitsen kerran kuukaudessa!
Miksi ne jotka vikisevät tässä eivät äänestäneet SDP:tä? Kaikki muut vastustivat ja he voittivat, SDP sai kuitenkin heille 50e mikä on hyvä tulos. Et tainnut itsekään äänestää demareita?
Kevyesti absurdi viesti ja koko keskustelu missä joku jyväjemmari joka käy farkkuvolvollaan pari kertaa vuodessa virosta hakemassa viinaa kitisee kuinka Helsingissä, jonka päättäjät ovat valinneet siellä asuvat, ajavat asioita mitä helsinkiläiset haluavat. Sinä kiljut täällä jostain sairaasta vihervasemmistolaisesta marxismista mutta samassa yhteyudessä selität että "et koe vastakkainasettelua tarpeellisena"? Sinun mielestäsi jollain helvetin nurmijärvellä asuvalla "villillä ja vapaalla toyotakuskilla" pitäisi olla yhtään mitään sanottavaa miten helsinkiä tulisi rakentaa? Pysyköön siellä nurmijärvellä, kukaan ei menetä mitään.Monikon voi varmaan poistaa tuosta "kaupungeissa" -sanasta. Kyllä Suomessa auto on kuningas ainakin Kehä III:n ulkopuolella joka paikassa.
Ja tosiaan joukkoliikennekysymys on vahvasti sukupuolittunut Helsingissä. Miehet on huomattavasti vähemmän innoissaan bussissa istuskelusta kuin naiset.
Tiettyyn rajaan asti se on "normaalia", mutta tietyn rajan yli kun mennään, ei se enää ole normaalia vaan sairasta vihervasemmistolaista marxismia.
Ja itse en koe, että näiden asioiden vastakkainasettelu on kovin tarpeellista Suomessa tai Helsingissä. Kyllä hommat saadaan toimimaan kaikkia tyydyttävällä tavalla.
Persut ainakin ulisivat ja lopulta puolue hajosi. Muilla ei olisi ollut asiaa ulista. Persujenkin olisi ollut hyvä tajuta kompromissit. Tosin jos hallitus olisi hajonnut niin se olisi ollut erinomaista.Tämähän tunnetusti esti ihmisiä ulisemasta persujen takinkäännöstä tai milloin mistäkin![]()
Helsingin liikenneasiat ei ole pelkästään Helsingin liikenneasioita niin kauan kuin muidenkin suomalaisten on joskus pakko siellä käydä, vaikkapa laivamatkan takia tai muista syistä. Jos esimerkiksi satamaan pääsystä tehdään hyvin vaikeaa, onhan se ihan suoraa vittuilua suomalaisille.Kevyesti absurdi viesti ja koko keskustelu missä joku jyväjemmari joka käy farkkuvolvollaan pari kertaa vuodessa virosta hakemassa viinaa kitisee kuinka Helsingissä, jonka päättäjät ovat valinneet siellä asuvat, ajavat asioita mitä helsinkiläiset haluavat. Sinä kiljut täällä jostain sairaasta vihervasemmistolaisesta marxismista mutta samassa yhteyudessä selität että "et koe vastakkainasettelua tarpeellisena"? Sinun mielestäsi jollain helvetin nurmijärvellä asuvalla "villillä ja vapaalla toyotakuskilla" pitäisi olla yhtään mitään sanottavaa miten helsinkiä tulisi rakentaa? Pysyköön siellä nurmijärvellä, kukaan ei menetä mitään.
Miksi sinä halveksut demokratiaa?
Tämä on sitä tasa-arvoa, naiset saavat kulkea median ylistämällä julkisella ja audiin joutuu istumaan se mies. Ehkei nainenkaan niin välittäisi mutta onneksi on ilmasto jolla miesfeministit voivat naisten kiusaamista ja alistamista perustella.Monikon voi varmaan poistaa tuosta "kaupungeissa" -sanasta. Kyllä Suomessa auto on kuningas ainakin Kehä III:n ulkopuolella joka paikassa.
Ja tosiaan joukkoliikennekysymys on vahvasti sukupuolittunut Helsingissä. Miehet on huomattavasti vähemmän innoissaan bussissa istuskelusta kuin naiset.
Helsingin liikenneasiat ei ole pelkästään Helsingin liikenneasioita niin kauan kuin muidenkin suomalaisten on joskus pakko siellä käydä, vaikkapa laivamatkan takia tai muista syistä. Jos esimerkiksi satamaan pääsystä tehdään hyvin vaikeaa, onhan se ihan suoraa vittuilua suomalaisille.
Länsisataman ongelmat on ennen kaikkea siinä itse Ruoholahden huonossa liikennesuunnittelussa, ja toissijaisesti sitten näihin eri satamiin pääsyn helppous/vaikeus on kiinni siitä mistä ilmansuunnasta olet niihin tulossa.Mikä tuossa satamaan pääsyssä on niin hirveän vaikeaa?
Länsiväylä kuitenkin menee suht lähelle Länsisatamaa. Katajanokka ehkä vähän huonompi mutta eiköstä Sörnäisten rantatietä pitkin pääse sinne suht kätevästi?
Länsisataman ongelmat on ennen kaikkea siinä itse Ruoholahden huonossa liikennesuunnittelussa, ja toissijaisesti sitten näihin eri satamiin pääsyn helppous/vaikeus on kiinni siitä mistä ilmansuunnasta olet niihin tulossa.
Eikö tietulli vain tee satamaan pääsystä helpompaa kun sinne on vähemmän muita tulijoita?Helsingin liikenneasiat ei ole pelkästään Helsingin liikenneasioita niin kauan kuin muidenkin suomalaisten on joskus pakko siellä käydä, vaikkapa laivamatkan takia tai muista syistä. Jos esimerkiksi satamaan pääsystä tehdään hyvin vaikeaa, onhan se ihan suoraa vittuilua suomalaisille.
"Tampere on Helsingin jälkeen seuraava kestomenestyjä ja sen kasvukehä vain laajenee. Suomen kasvukäytävä kulkee linjalla Helsinki–Riihimäki–Hämeenlinna–Tampere. Tässä yksi tärkeä tekijä on päärata. Hyvät liikenneyhteydet houkuttelevat muuttajia."Helsingin liikenneasiat ei ole pelkästään Helsingin liikenneasioita niin kauan kuin muidenkin suomalaisten on joskus pakko siellä käydä, vaikkapa laivamatkan takia tai muista syistä. Jos esimerkiksi satamaan pääsystä tehdään hyvin vaikeaa, onhan se ihan suoraa vittuilua suomalaisille.
Ja mä aidosti uskon, että Helsinki olisi sitä parempi kaupunki yleisesti ottaen, mitä paremmin se ottaa kaikki liikennemuodot huomioon eikä halveksu mitään liikennemuotoa ideologisista syistä.
Helsinki on ylipäätään aika paskassa maineessa Kehä III:n ulkopuolella. Harva nyt erityisesti sinne haluaa muuttaa, paitsi jos esimerkiksi työn vuoksi on puolipakko.
Käsittääkseni Suomen paras imago on Tampereella.
Itselläni ei ainakaan helsingin keskustaan ole muuta asiaa kun käydä viihteellä, mutta tämäkin aika ongelmallista esim. viikonloppuisin kun jokainen parempi mesta pullollaan porukkaa, ja jos jotain erikoisempaa tapahtumaa niin nämäkin ovat liian täynnä.
Helsinki on yksi isoista muuttovoittajista, lisäksi syntyneitä on kuolleita enemmän. Helsinki kasvas, liiaksikin. Asuntojen hinnat jatkavat nousuaan ja tärkeitä alueita, kuten Malmin lentokenttä, meinataan rakentaa asunnoiksi. Parempi että muuttaisivat radan varteen ja tulisivat junalla töihin.
Nyt oli kyse imagosta eikä siitä, miten kaupungit kasvaa. Etenkin Helsingin tapauksessa kasvulle on paljon muitakin syitä kuin se, että ihmisistä on kiva muuttaa Helsinkiin..."Tampere on Helsingin jälkeen seuraava kestomenestyjä ja sen kasvukehä vain laajenee. Suomen kasvukäytävä kulkee linjalla Helsinki–Riihimäki–Hämeenlinna–Tampere. Tässä yksi tärkeä tekijä on päärata. Hyvät liikenneyhteydet houkuttelevat muuttajia."
Suomessa on käynnissä uusi ”suuri muutto” – tästä syystä kaupunkeihin kaivataan vauraita
Helsinki on yksi isoista muuttovoittajista, lisäksi syntyneitä on kuolleita enemmän. Helsinki kasvas, liiaksikin. Asuntojen hinnat jatkavat nousuaan ja tärkeitä alueita, kuten Malmin lentokenttä, meinataan rakentaa asunnoiksi. Parempi että muuttaisivat radan varteen ja tulisivat junalla töihin.
Totta, mutta paljon pitäisi purkaa.Helsinki on harvaan asuttu "suur"kaupunki. Jos yhtä tiheään rakentaisi Helsingin kuin mitä Manhattanin saari on rakennettu, niin Helsingin kuntarajojen sisälle mahtuisi koko Suomen nykyinen väestö.