Tarkoitus on, että tuilla eläminen on niin ankeaa, että se motivoi hakemaan työpaikkaa (tai poistumaan maasta jos ei ole töitä).
Eli siis pystyy elämään ja tämä voittaa siellä maakuopassa asumisen ja kansalaisuusperustainen sosiaaliturva estäisi maakuopasta tänne muuttamisen, ellei kykene elättämään itseään.
Siis mä kannatan työperäisen maahanmuuton helpottamista ja humanitäärisen tiukentamista. Oletan että puhuit humanitäärisestä kun puhuit 2mrd ihmisestä ja sosiaaliturvasta. En mä niitä rajoituksia halua poistaa enkä ole humanitäärisestä edes puhunut. Eikä aihe edes juuri kiinnosta. Vaan työperäinen maahanmuutto
Eikö tällöin sosiaaliturvan rajaaminen kansalaisille ole oikea ratkaisu, kun sitä humanitääristä ei tule, koska ei saa tukia?
Mua ei haittaa lainkaan jos humanitääristä kiristetään. Mä itse esim. haluaisin paljon tiukemmat kielitaitovaatimukset kansalaisuudelle kuin mitä meillä on. Musta se on edellytys integraatiolle. Mutta työperäisen rajoittaminen on musta puhdasta idiotismia ja mun toive oli että nuo typerät 3000e/kk palkkarajatoiveet ammutaan hallitusneuvotteluissa alas. Ja ne ammuttiin.
Tästä samaa mieltä. 3000 € on yliampuvaa. Itse kyllä suhtaudun tuohonn1600 € skeptisesti, koska siitä lähtee verot ja muut maksut. Kansalaisuusperustaisella sosiaaliturvalla ei taas tuo 1600 (tai vaikka 1400 €/kk) ole ongelma, sillä tällöin työntekiä ei saa tukia, eikä rasita valtiontaloutta.
Tosin pitää hieman ihmetellä että mihin oikein eu:n ulkopuolista maahanmuuttoa tarvitaan, kun eu:sta saa tuoda vapaasti väkeä töihin, ellei ole tarkoitus polkea palkkatasoa ja täten ajaa yhä useampi suomalainen osittain tai jopa kokonaan tukien varaan(suomalaiselle kenkää ja ulkomaalainen orjapalkalla, etenkin kun tessien mukaan kuulema ei tarvii maksaa palkaa).
Tuossa halla-ahon kommenttia:
Ensinnäkin halpatyövoima syrjäyttää suomalaisia työntekijöitä ja ylläpitää työttömyyttä. Toiseksi halpatyöläiset eivät tule läheskään aina toimeen palkallaan, vaan sitä pitää täydentää tulonsiirroilla. Asumis- ja toimeentulotukimenot kasvavat jatkuvasti juuri maahanmuuton vuoksi.
– Kolmanneksi halpatyöläiset eivät pysy työmarkkinoilla. Vaikka he tulevat Suomeen työn perusteella, heidän työllisyysasteensa romahtaa muutaman vuoden maassaolon jälkeen väestön keskiarvon alapuolelle, Halla-aho muistuttaa.
Karmeista työttömyysluvuista huolimatta useat puolueet ja tahot vaativat työperäisen maahanmuuton dramaattista lisäämistä ”osaajien” saamiseksi Suome
www.suomenuutiset.fi
Ja tähän kansalaisuusperusteinen sosiaaliturva auttaisi kummasti.
En jaksa tästä alkaa enempää jauhamaan kun tämä keskustelu käytiin identtisenä viime vuonna. Faktat eivät ole siitä muuttuneet mihinkään ja ne tuossa aiemmin listasin IL:n uutisesta. Vastasin vain idioottimaiseen väitteeseen, että PS ei vastustaisi työperäistä maahanmuuttoa enempää kuin muut puolueet, mikä on tietenkin ihan puhdasta potaskaa.
Ps vastusti aiemmin matalapalkkaista maahanmuuttoa koska näkivät sen aiheuttavan välilisesti kustannuksia. Tosin tämä ei ole ollut heillä kärjessä, vaan rikollisuus ja humanitäärinen ovat olleet se prioriteetti, tämä työperäinen ollut lähinnä että laskivat sen kannattamattomaksi, mutta vm laski uudestaan ja saatiin parempaa tietoa. Ei taida ps enään tavoitella tuota 3000 €/kk?