No tavallaan itsekin olen suht suorapuheinen ihminen ja vittuilun sietokyky on rajallinen. Sietokykyä toki on, mutta ei rajattomasti, varsinkin jos oikeasti tiedän olevani oikeassa esim aivan konkreettisessa asiassa. Mielipiteet toki ovat mielipiteitä ja niitä on luonnollisesti laidasta laitaan, eikä välttämättä yhtä absoluuttisen oikeaa ja väärää..Kuten sanoin niin minusta ja varmaan monesta muusta moiset vastareaktiot eivät ole oikeutettuja. Moni taas puolustaa noita, mitä mieltä sinä olet?
Eli tavallaan ymmärrän reaktioita, mutta ylilyöntejäkin varmasti esiintyy. Itse teen sen tyyppistä työtä, että joudun tekemään muutoksia/parannuksia/tehostamisia erilaisiin asioihin (kehittäminen). Siinä usein törmää muutosvastarintaan ja usein yritetään taivutella ihan faktojakin, että ei tarvitsisi muuttaa mitään mihin tottunut. Vänkäystä, valehtelua, muunneltua totuutta ja joskus harvoin ihan henkilökohtaisia hyökkäyksiä tulee eteen.
Olen monesti törmännyt itsekin hyvin vastaaviin tilanteisiin ja syytöksiin kuin nyt persut ja ovat kyllä erittäin vaikeita hoitaa, jotta ei joutuisi riitaan, vittuilukierteeseen tai joku pahoita mieltänsä. Mielet kyllä pahoittuvat erittäin helposti.
Ihan loppukaneettina, että ymmärrän hyvin persujen tunteita aiheettomien ja aiheellisten syytösten edessä. Politiikan huipulle minun hermoni ja kärsivällisyyteni eivät riittäisi ja lehtiotsikoita varmasti tulisi.