Sustako ei ole ko. toimittajan haukkumista ”
you are that journalist who makes news from Finland relying on a tarnslator”?
Tuohan kyseenalaistaa ammattitaidon ja integriteetin. Ainakin itse ottaisin nimenomaan hyökkäyksenä niitä kohtaan.
Ja prof. Scheinin on omalla alallaan (ihmisoikeuksien ja ihmisoikeuslainssädännön osalta) maanosan arvostetuimpia tieteentekijöitä huippuvirassa.
Vaikka hän oli 40 jotain vuotta sitten poliittisesti sitoutunut, on perin loukkaavaa haukkua äärivasemmistolaiseksi nykyisin kun ei ole politiikassa ollut.
Hesarin ja Blickin osalta taas venytetään rumasti totuutta. Syyteharkinta on eri asia kuin syyte. Ts. poliisi on tiedottanut vievänsä syyttäjälle syyteharkintaan, koska sekä näyttö että Ei silloin ole minkäänlaista tietoa siitä, mitä syyttäjä tulee päättämään.
Hesaria, Blickiä ja toimittajaa ei silloin varmaan ainakaan tässä vaiheessa kannattaisi kovin vahvasti syyttää valehtelijoiksi. Vaikka sitä mieltä olisikin.
”Jokisen mukaan
asia on sekä oikeudellisesti että näytön puolesta sen verran tulkinnanvarainen, ettei poliisilla ole mahdollisuutta ratkaista asiaa itse, vaan tapaus on siirrettävä syyttäjän harkittavaksi.
Syytekynnys on laissa asetettu huomattavasti korkeammalle kuin esitutkintakynnys. Poliisi toimittaa esitutkinnan, jos on syytä epäillä, että rikos on tapahtunut.”
Rikosnimikkeet tutkinnassa ovat törkeä kunnianloukkaus ja yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen.
www.is.fi
En minä ymmärrä, miten kehtaa tuollaisen s-postin lähettää. Sipilä pahimman pimahduksensa hetkellä toki myös ampui yli. Sipilä juuri ja juuri selvisi, mutta seuraukset oli muuten katastrofaaliset.