Kiitos tiedosta! Mitä etuja noissa Huen lampuissa on vs Ikean vastaavat? Hinnat ainakin![]()
Lyhyesti: Hue on ylihinnoiteltu, jos niitä välttämättä haluaa niin kannattaa ostaa tarjouksista kuten nyt BF ja CM lähestyessä. Huen polttimot pystyvät 2200-6500K myös valkoisen sävyillä, Ikea kanssa saa tyytyä yläpäässä 4000K. Ikean värilamput ovat vain 600 lumen. Ikea on himmeimmilläänkin melko kirkas. Värilämpötilan ja kirkkauden säätö ei Ikeassa taida edelleenkään mennä samalla komennolla läpi, joten jos laittaa Hue siltaan kiinnitys ohjailee Huen sovelluksella voi saada ei toivottuja tuloksia.
Onko sitten Hue hintansa väärti? Mielestäni normihinnalla ei ole, mutta tarjoushinnalla hyvinkin. Itse olen kompromissina hankkinut molempia, mutta luopunut kokonaan Ikean omasta gatewaystä. Lamput ohjautuvat pääosin Zigbee2mqtt:llä, huet ja gledoptot Huen sillalla toistaiseksi.
Philipsillä on laajempi valikoima erilaisia polttimoita ja integroituja lamppuja. Yksi erinomainen Hue-tuote on liiketunnistin, jossa sisäänrakennettuna myös (persiilleen kalibroitu, pitää korjata esim. HA:lla) lämpötilasensori ja valaisuudentunnistin. Alennuksessa usein noin 27 euron hintaan (normi noin 35) erinomainen ostos koska sisältää kolme eri sensoria ja DIY-ratkaisuina ainakaan itse en ole saanut noita hyvännäköiseksi viritettyä.
Viimeksi muokattu: