Kuinkas hirveästi noi ESP:t sitä virtaa haukkaa? Itse en ole sähkönkulutuksessa huomannut mitään niiden hankinnan jälkeen?Olettaisin että, nämä vievät huomattavasti vähemmän virtaa kuin noi wifi-ESP laitteet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinkas hirveästi noi ESP:t sitä virtaa haukkaa? Itse en ole sähkönkulutuksessa huomannut mitään niiden hankinnan jälkeen?Olettaisin että, nämä vievät huomattavasti vähemmän virtaa kuin noi wifi-ESP laitteet.
Aktiivisena kulutus jossain sadoissa mA:ssa, en tiedä miten hyvin keskimääräisen kulutuksen saisi alas sleepeillä kun wifi ei ole ihan ykkösvaihto vähävirtaisuuden tavoitteluun. Kai sitä parilla AA:lla päivän pyörittää jos vähän optimoi...Kuinkas hirveästi noi ESP:t sitä virtaa haukkaa? Itse en ole sähkönkulutuksessa huomannut mitään niiden hankinnan jälkeen?
Itse ehkä reilu vuosi sitten mittailin omien ESP32-palikoiden virrankulutusta ja idlenä (ei siis mitään oikeaa toimintaa määriteltynä) ja wifi päällä virrankulutus oli muistaakseni karvan vajaa 100mA. Hetken mietiskelin jos olisi saanut jonkun sleep-virityksen rakenneltua että olisi käynyt määrävälein laittamassa weifin päälle, lähettäisi datat ja menisi taas nukkumaan mutta tuossa oli aika monta ongelmaa, esimerkiksi wifi-yhteyden muodostamiseen meni ties kuin monta sekuntia. Joku BLE-beacon -tyylinen toteutus saattaisi paristoilla jokusen päivän kestääkin.Aktiivisena kulutus jossain sadoissa mA:ssa, en tiedä miten hyvin keskimääräisen kulutuksen saisi alas sleepeillä kun wifi ei ole ihan ykkösvaihto vähävirtaisuuden tavoitteluun. Kai sitä parilla AA:lla päivän pyörittää jos vähän optimoi...
Fitbitilla ainakin oli Wifi-vaaka; ei varmaan esp32-pohjainen mutta patterikäyttöinen kuitenkin.Itse ehkä reilu vuosi sitten mittailin omien ESP32-palikoiden virrankulutusta ja idlenä (ei siis mitään oikeaa toimintaa määriteltynä) ja wifi päällä virrankulutus oli muistaakseni karvan vajaa 100mA. Hetken mietiskelin jos olisi saanut jonkun sleep-virityksen rakenneltua että olisi käynyt määrävälein laittamassa weifin päälle, lähettäisi datat ja menisi taas nukkumaan mutta tuossa oli aika monta ongelmaa, esimerkiksi wifi-yhteyden muodostamiseen meni ties kuin monta sekuntia. Joku BLE-beacon -tyylinen toteutus saattaisi paristoilla jokusen päivän kestääkin.
Emporia Vuet on löytämistäni kustannustehokkain. Mulla odottaa 16 kanavainen asennusta.Onko jotain laitetta / laitekokonaisuutta, jonka voisi laittaa vaikka sulakekaappiin siten, että saisi valvottua eri sulakkeiden kautta kulkevaa sähkönkulutusta ihan sulake-/laitetasolla? Nykyisellään ne eri kulutukset on eri paikoissa hajannaisesti, olisi mukava saada vaikka Shellyn avulla aina yleiskuva, että paljonko mikäkin laite juuri sillä hetkellä kuluttaa. Kokonaiskulutuksen seurantaan on toki erilaisia laitteita, mutta niidenkin avulla vaikea päätellä mikä laite juuri sillä hetkellä sen sähkön vie.
Tämähän on justiinsa sitä mitä etsin, paljon kiitoksia!Emporia Vuet on löytämistäni kustannustehokkain. Mulla odottaa 16 kanavainen asennusta.
Custom firmiksellä voi ohittaa pilven HA käytössä.
![]()
Vue Home Energy Monitor
The Vue Home Energy Monitor tracks your overall home energy consumption and, with additional sensors, monitors the energy use of specific devices in your home.www.emporiaenergy.com