Kotiautomaatio

Minä olen myös yrittänyt kerätä motivaatiota, että tekisin kuormanhallinnan auton lataukselle. Löytyy go-e controller ja laturi. Toki tuossa tuo kuormanhallinta toimii hyödyntäen go-e pilvipalvelua, mutta se vaatii aina sen toimivan internetyhteyden sekä onhan siinä vähän viivettä. Tosin tuskin tuota tarvitsee lähteä tyhjästä koodaamaan, eiköhän google tuo valmiita pohjia ratkaisun toteuttamiseksi.

Onko kenellekään tullut vastaan pörssisähkö scriptiä shellyyn mikä ohjaisi termostaatin lämpötilaa?
Eli ei olisi on/off vaan menisi hinnan mukaan vaikka +-2 astetta jne.
Aika monessa termarissahan on ulkoinen ohjaus lämpötilan pudotukselle.. Paremmissa pystyy säätämään sen montako astetta pudottaa. Laittaa shellyn ohjaamaan tuota lämpötilan pudotusta.

Kuormanhallinnan meinasin toteuttaa siten, että jos mennään pääsulakkeiden maksimien lähellä, katkaisee Shelly virran laturilta suoraan.
Minkälaisissa maksimikuormissa on kulutus ollut kun lataus ollut päällä?
Minulla näyttää talon peruskuorma -12c lämpötilassa olevan 4-6kW luokkaa, tuohon auton 10kW lataus päälle niin vielä ei mene yli. 25A pääsulakkeet, eli 17kW maksimikuorma. Ei ole tänä talvena tuota kylmempää ollut niin ei osaa sanoa tarkemmin mitä on -20 lämpötilassa, mutta vuosi sitten tammikuussa näytti Carunan palvelun mukaan olleen 100% kapasiteetista käytössä.

Kuormanhallinta on kyllä tulevaisuutta, jahka tehomaksu tulee joka verkkoyhtiölle niin alkaa kulutuspiikkien tasaus tässäkin taloudessa.

Minkälaisissa maksimikuormissa on kulutus ollut kun lataus ollut päällä?
Minulla näyttää talon peruskuorma -12c lämpötilassa olevan 4-6kW luokkaa, tuohon auton 10kW lataus päälle niin vielä ei mene yli. 25A pääsulakkeet, eli 17kW maksimikuorma. Ei ole tänä talvena tuota kylmempää ollut niin ei osaa sanoa tarkemmin mitä on -20 lämpötilassa, mutta vuosi sitten tammikuussa näytti Carunan palvelun mukaan olleen 100% kapasiteetista käytössä.

Kuormanhallinta on kyllä tulevaisuutta, jahka tehomaksu tulee joka verkkoyhtiölle niin alkaa kulutuspiikkien tasaus tässäkin taloudessa.
Maksimeja en osaa varmaksi sanoa, koska vasta nyt sain tuon Shellyn mittaamaan kuormaa ja olen talvisin lataillut hitaammin ihan kaiken varalta. Talvella kun on sähköinen lattialämmitys + yöllä lämminvesivaraaja päälle + ilmalämpöpumppu + mahdollinen autolaturi, niin kyllä se nopeasti kulutus nousee. Tohon päälle sitten muut systeemi, lähinnä kylmään aikaan LTO. Kylmällä pelkästään lämminvesivaraaja + ilmalämpöpumppu on noin 6 kW. Siihen vaikka pelkästään kylppärin lattialämmitys + LTO, niin ollaan jo noin 8 kW tasolla.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 743
Jäsenet
76 495
Uusin jäsen
Jansqu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom