Kotiautomaatio

Kuinkas hirveästi noi ESP:t sitä virtaa haukkaa? Itse en ole sähkönkulutuksessa huomannut mitään niiden hankinnan jälkeen?
Aktiivisena kulutus jossain sadoissa mA:ssa, en tiedä miten hyvin keskimääräisen kulutuksen saisi alas sleepeillä kun wifi ei ole ihan ykkösvaihto vähävirtaisuuden tavoitteluun. Kai sitä parilla AA:lla päivän pyörittää jos vähän optimoi...

Aktiivisena kulutus jossain sadoissa mA:ssa, en tiedä miten hyvin keskimääräisen kulutuksen saisi alas sleepeillä kun wifi ei ole ihan ykkösvaihto vähävirtaisuuden tavoitteluun. Kai sitä parilla AA:lla päivän pyörittää jos vähän optimoi...
Itse ehkä reilu vuosi sitten mittailin omien ESP32-palikoiden virrankulutusta ja idlenä (ei siis mitään oikeaa toimintaa määriteltynä) ja wifi päällä virrankulutus oli muistaakseni karvan vajaa 100mA. Hetken mietiskelin jos olisi saanut jonkun sleep-virityksen rakenneltua että olisi käynyt määrävälein laittamassa weifin päälle, lähettäisi datat ja menisi taas nukkumaan mutta tuossa oli aika monta ongelmaa, esimerkiksi wifi-yhteyden muodostamiseen meni ties kuin monta sekuntia. Joku BLE-beacon -tyylinen toteutus saattaisi paristoilla jokusen päivän kestääkin.

Mulla on kukkaruukuissa pari HI-Grow espiä mittaamassa valoja, kosteutta, lämpöä. Nukkuvat puoli tuntia kerrallaan ja sitten sylkäisevät wifillä mqtt viestin HA:n mosquittoa kohti. 7 -10 viikkoa toimii 18650 akulla (jotka vuosia vanhoja), eli aika syvää on uni kyllä. Tää toteutus ei ole ESPHomella vaan jonkun muun tekemää koodia jollain oikealla ohjelmointikielellä minun espiin asentamana.
Akkuvaroitukset on rakenneltu, mutta silti unohdan mittareita ladata, koska ei toi tieto mitenkään hyödyllistä ole..

Statistiikka

Viestiketjuista
267 811
Jäsenet
76 112
Uusin jäsen
oakens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom