Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Miten meinaat selittää tytölle, jos hän saakin narkolepsian tai jonkin vastaavan loppuelämää merkittävästi haittaavan taudin rokotteesta? Selität jotain pienistä todennäköisyyksistä vai jotain muuta?
Nyt vähän varovaisuutta.
Joukossa on oikeasti yksilöitä jotka pelkää rokottamista ja noilla sanoilla ruokit tuota pelkoa.

Jos joku on tuollaista veljellut lähipiirissä, niin kysymys vanhemmalla on miten annat itsellesi anteeksi jos ei rokoteta ja sairaistuu koronan johonkin vakavampaan muotoon.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Pakkorokotuksissa Itävallan jälkeen vuorossa taitaa olla Saksa ja sitten Belgia. Pikkuhiljaa... Nyt voisi kyllä hetken pitää taukoa tuosta pakottamisesta, että saataisi edes selvyys onko rokotteista merkittävää hyötyä omikronin suhteen.

 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Ei nyt suinkaan mutta samaan aikaan esim oma työpaikka perui kokoontumisrajoitusten takia pikkujoulun :(
No nyt ymmärrän.

Peruminen voi olla ihan järkevää, jos työantaja ei voi vaatia koronapassia/rokotuksia/oireettomuutta. Ja työpaikka jos kutsuu yhteen eripaikoissa työskentelevät yhteen tiiviiseen tapahtumaan, niin työpaikan kannalta riski nousee, ja jos tilausuuteen liittyyää päihteitä, niin joillain työpaikoilla kontrolli voi olla vaikeaa.
mm linnan supistetut juhlat taidettiin perua.

Osa firmoista on pikkujoulujuhlia pitänyt ja pitää tänävuonna, ja piti viimevuonna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Nyt on alkanut twitter damage control Marinilla, aikajana bileiden ajankohtaan ja haaviston positiiviseen on vähän hassu jos kyseessä olisi vastuullinen ihminen.

Ei rajoitteet sitä estäneet. Syy oli joku muu.
Estipä hyvinkin mutta ei siitä sen enempää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 108
Näköjään käynyt testissä ja negatiiviseksi todettu. Mutta kuten sanottua, pääministerin ei tarvitse rajoituksia oikeuttaakseen elää itse tiukemmin kuin mitä niissä sanotaan. Siitähän tässä vinku taas on että kun kansaa sorretaan niin herrat ne vaan juhlii.
EI ollut tuossa vaiheessa vielä käynyt testissä, tai ainakaan saanut testin tulosta.



Altistui perjantaina, sai tiedon altistumisesta lauantaina, lähti silti baariin lauantai-illalla.

Sunnuntaina meni testiin, sai negatiivisen tuloksen.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Altistui perjantaina, sai tiedon altistumisesta lauantaina, lähti silti baariin lauantai-illalla.

Sunnuntaina meni testiin, sai negatiivisen tuloksen.
Meinasin sanoa että ei tainnut mennä ihan putkeen, mutta olikos se niin että ihan vuorokaudessa altistuntu tartunnan saanut rokotettu ei muutu levittäjäksi.

Mutta noin yleensä rokotetulle altistuneelle oireettomalle rokotetulla ei ole mitään rajoituksia, ei vaikka altistuminen olisi ollut pitkäkestoinen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo paska työpaikka kun varattu ravintola ilmoittaa että tilaisuus perutaan.
Aha. No ei sitten tainnut olla kuitenkaan rajoitteista kyse? Vai oliko teillä niin vähän koronapassin näyttämään kykeneviä, ettei paikkaa kannattanut pitää auki? Sekään ei kyllä johdu rajoitteista vaan tiedät kyllä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Aha. No ei sitten tainnut olla kuitenkaan rajoitteista kyse? Vai oliko teillä niin vähän koronapassin näyttämään kykeneviä, ettei paikkaa kannattanut pitää auki? Sekään ei kyllä johdu rajoitteista vaan tiedät kyllä...
En osaa sanoa mikä oli homman nimi. Firmaan kyllä kuuluu ulkomaalaisia että olisiko sitten niin että koronapassi ei kaikille järjesty. Minulla se kyllä on ihan a-ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Mulla jäi työpaikan keilailuilta väliin 2020 huhtikuussa kun ne peruttiin koronan takia. Perkeleen Sanna Marin, en ole vieläkään päässyt tästä yli. Näen unia keilaamisesta harva se yö ja itken itseni uniin keilapallo sylissä.
Kukahan tässä nyt politiikkaa pakottaa?

Minua ei ainakaan kiinnosta tippaakaan kuka tätä maata johtaa. Mutta epäkohtia voin kyllä mielelläni osoittaa sormella. Johtajuus on aika vaativa laji.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Altistui tuntemattomalle koronavariantille perjantaina, sai varman tiedon altistumisesta lauantaina ja kuitenkin lauantai-iltana piti lähteä pippaloihin.

1638735272687.png
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Rokotettuna tämä ei kait päde.
Pätee, ei todellakaan ole asiallista mennä altistuneena levittämään virusta sadoille, ehkä tuhansille ihmisille, siksi korona täällä pyörii kun kaikki sannat juoksee koronassa baarissa voisin sanoa, kuten eräät meuhkaa siitä kun ei oteta rokotetta :facepalm:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Älä jauha paskaa, mulla on koronapassi ihan siinä kuin rokotetuilla, sairastettu korona tarjoaa ihan saman suojan kuin se tuplarokote.
No siinä tapauksessa sun ei tarvitse jäädä altistuttuasi omaehtoiseen karanteeniin. Tää on niin helppoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Pätee, ei todellakaan ole asiallista mennä altistuneena levittämään virusta sadoille, ehkä tuhansille ihmisille, siksi korona täällä pyörii kun kaikki sannat juoksee koronassa baarissa voisin sanoa, kuten eräät meuhkaa siitä kun ei oteta rokotetta :facepalm:
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Viisinkertainen kai se todennäköisyys koronan saamiseen oli sairastaneella CDC:n mukaan.
Silti mulla on se passi mikä maagisesti estää koronan leviämistä, vai eikö se nyt estäkkään?

Pointti asiassa on että tämä tauti ei lähde täältä rokotuksilla tai passeilla koska ihmiset juoksee pitkin poikin vaikka altistuksia tullut.

Vastuullinen ihminen jää kotiin eikä juokse ravintolassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
Itse asiassa Haaviston positiivisen takia ohjeistus muuttui ja todellakin pitää. Vaikkei olisi ollut mitään oireita.


EDIT:

Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.

Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen.

Eli lauantaina Helsingin yöelämässä viihtyneellä pääministerillä oli tiedossa Haaviston koronatartunta ja valtioneuvoston turvallisuusyksikön siihen liittyvä ohjeistus.

Tästä huolimatta pääministeri vietti aikaa ravintolassa aamuyön tunneille saakka. Iltalehti ei sunnuntaina illalla saanut pääministerin esikunnasta vastausta, onko Marinin käyttäytymiselle jokin selitys, mutta Marin twiittasi asiasta ennen kello kymmentä illalla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No siinä tapauksessa sun ei tarvitse jäädä altistuttuasi omaehtoiseen karanteeniin. Tää on niin helppoa.
Mulle soitettiin tartuntayksiköstä että olen altistunut ja negatiivisen testin jälkeen saan jatkaa normaalia elämää taas.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mulle soitettiin tartuntayksiköstä että olen altistunut ja negatiivisen testin jälkeen saan jatkaa normaalia elämää taas.
Marinille ei taidettu soittaa. Jos sut on erikseen määrätty eristykseen niin sitten sinut on. Mutta altistumisesta ei tarvitse omaehtoiseen asettua jos on rokotteet kunnossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 108

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
Täällä meuhkataan kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Marinille ei taidettu soittaa. Jos sut on erikseen määrätty eristykseen niin sitten sinut on. Mutta altistumisesta ei tarvitse omaehtoiseen asettua jos on rokotteet kunnossa.
Jos näin on niin joko Valtioneuvoston turvallisuusyksikkö tai Marin siis valehtelee.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ohjeet oli selvät:


Sannan oma väite:

Sodan syttyessä marin varmaan saisi tiedon 2pvä myöhemmin, uskoo ketä haluaa mutta haiskahtaa pahasti oman pesän kiillotelulta ja damage control täysillä kun paska osui tuulettimeen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sä meuhkaat foorumilla kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Sä meuhkaat foorumilla kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
Mikä ristiriita? Kaksi rokotetta on ok jolla saa "vapauden" liikkua baareissa ja tapahtumissa. Rokottamattomat ovat vastuuttomattomia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 599
OT:
Jos näin on niin joko Valtioneuvoston turvallisuusyksikkö tai Marin siis valehtelee.
"Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.
Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen."
Toinen puhuu totta ja toinen Jäätteenmäen tyyliin 'niin totta kun osaan'. :coffee:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla? Puhutaan yhtä ja toimitaan täysin toisin. Harmi vain nyt että siellä on sana sanaa vastaan Marinin ja turvallisuusyksikön välillä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
OT:

"Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.
Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen."
Toinen puhuu totta ja toinen Jäätteenmäen tyyliin 'niin totta kun osaan'. :coffee:
Löytyi vielä Jäätteenmäkeäkin luotettavampi Iltapulun tietojen mukaan :D

ps. Jos se viesti tosiaan on lähetetty noin 20 niin luultavasti ilta oli jo käynnissä.

Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla?
Kannatan ehkä aavistuksen erilaisen kuvan antamista kuin sinä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
En mä pelkää koronaa, mä sairastin sen ilman rokotetta, se oli 3pvä flunssa. :facepalm:

Kun vaaditaan vastuita, mutta itse maan johto toimii vastoin omia ohjeita niin mitäpä luulet siitä seuraavan?

Mä olen elänyt koko tämän ajan aivan normaalia elämää, mutta kaksi kertaa ollut karanteenissa että testitulos tulee ja kerran eristettynä 10pvä koronan takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla? Puhutaan yhtä ja toimitaan täysin toisin. Harmi vain nyt että siellä on sana sanaa vastaan Marinin ja turvallisuusyksikön välillä.
Joo, näille jotka eivät kykene ajatella mitään omilla aivoillaan. "Katotaan mitä pääministeri tekee"
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 814
Marinillahan lienee täysi rokotussarja, eli THL:n ohjeen mukaan jos mennään, niin altistumisesta ei lähtökohtaisesti tarvitse välittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 599
Löytyi vielä Jäätteenmäkeäkin luotettavampi Iltapulun tietojen mukaan :D

ps. Jos se viesti tosiaan on lähetetty noin 20 niin luultavasti ilta oli jo käynnissä.



Kannatan ehkä aavistuksen erilaisen kuvan antamista kuin sinä.
Esimerkillä johtamista voisi odottaa tällaisessa pandemiatilanteessa pääministeriltä.
No, ainakin huonoa tilannetajua tämä minusta on tai sitten totaalinen tiedonvälityksen katkos mikä olisi vielä suurempi ongelma jos VNK:n turvallisuusyksiköllä kestää puoli vuorokautta saada PM:lle viesti.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Marinillahan lienee täysi rokotussarja, eli THL:n ohjeen mukaan jos mennään, niin altistumisesta ei lähtökohtaisesti tarvitse välittää.
Juuri oli THL:n ohje täällä missä sanottiin että pitää välittää! :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 812
Joo, näille jotka eivät kykene ajatella mitään omilla aivoillaan. "Katotaan mitä pääministeri tekee"
Hyvin usein, esim tässä pandemiassa, tavallisen ihmisen osaaminen loppuu kuin laukka tiiliseinään juoksemalla.

Jos et oikeasti ole uhrannut elämääsi korkean tason tutkimukselle aiheen ympärillä niin et tiedä aiheesta hevon kukkua. Etkä osaa lukea ainuttakaan tutkimuspaperia niin että osaisit ottaa kantaa niihin. Etkä tiedä mikä on juuri itsellesi parasta lääketieteellisten faktojen perusteella. Olet siis aivan täysin nolla.

Silloin tarvitaan niitä luotettavia esimerkkejä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En mä pelkää koronaa, mä sairastin sen ilman rokotetta, se oli 3pvä flunssa. :facepalm:

Kun vaaditaan vastuita, mutta itse maan johto toimii vastoin omia ohjeita niin mitäpä luulet siitä seuraavan?

Mä olen elänyt koko tämän ajan aivan normaalia elämää, mutta kaksi kertaa ollut karanteenissa että testitulos tulee ja kerran eristettynä 10pvä koronan takia.
Yritä nyt saada jakeluun, että se sulle henkilökohtaisesti määrätty karanteeni tai rokottamattomana ja sairastamattomana vaadittu omaehtoinen ei kosketa tällä hetkellä rokotettuja.

Minun ajatus on hyvin lyhyt siitä luotettavuutta herättävästä kuvasta: Sanojen ja tekojen tulisi kohdata.
Sä puhuit edellisessä viestissä tilanteen vakavuudesta annettavasta kuvasta ja nyt luotettavuutta herättävästä kuvasta. Kummasta jatketaan?

En luota Mariniin (enkä muihin vasemmistopoliitikkoihin yleisesti) mutta mielestäni annetaan ihan oikea kuva siitä, miten ihminen voi nyt toimia.
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
620
Viisinkertainen kai se todennäköisyys koronan saamiseen oli sairastaneella CDC:n mukaan.

”Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet ei ole tutkimuksen tuloksesta yllättynyt. Sairastettu tauti tuo muidenkin tautien osalta tyypillisesti rokotetta paremman immuniteetin.”
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 201
Miten meinaat selittää tytölle, jos hän saakin narkolepsian tai jonkin vastaavan loppuelämää merkittävästi haittaavan taudin rokotteesta? Selität jotain pienistä todennäköisyyksistä vai jotain muuta?
Niin, no on hänellä jo syntymässä todettu kohonnut riski nuoruusiän diabetekseen. Ai mitä totean? Isi rakastaa häntä ja haluaa hänen parastaan. Tämä on realistisesti kaikista paras tapa toimia ja antaa todennäköisesti sen kaikista parhaan lopputuloksen. Jos näin ei käy, niin sitten isi toteaa että rakastaa häntä ihan yhtä paljon ja kyllä tästä selvitään. Elämää se vain on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 504
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom