Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Älä jauha paskaa, mulla on koronapassi ihan siinä kuin rokotetuilla, sairastettu korona tarjoaa ihan saman suojan kuin se tuplarokote.
No siinä tapauksessa sun ei tarvitse jäädä altistuttuasi omaehtoiseen karanteeniin. Tää on niin helppoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Pätee, ei todellakaan ole asiallista mennä altistuneena levittämään virusta sadoille, ehkä tuhansille ihmisille, siksi korona täällä pyörii kun kaikki sannat juoksee koronassa baarissa voisin sanoa, kuten eräät meuhkaa siitä kun ei oteta rokotetta :facepalm:
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Viisinkertainen kai se todennäköisyys koronan saamiseen oli sairastaneella CDC:n mukaan.
Silti mulla on se passi mikä maagisesti estää koronan leviämistä, vai eikö se nyt estäkkään?

Pointti asiassa on että tämä tauti ei lähde täältä rokotuksilla tai passeilla koska ihmiset juoksee pitkin poikin vaikka altistuksia tullut.

Vastuullinen ihminen jää kotiin eikä juokse ravintolassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
Itse asiassa Haaviston positiivisen takia ohjeistus muuttui ja todellakin pitää. Vaikkei olisi ollut mitään oireita.


EDIT:

Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.

Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen.

Eli lauantaina Helsingin yöelämässä viihtyneellä pääministerillä oli tiedossa Haaviston koronatartunta ja valtioneuvoston turvallisuusyksikön siihen liittyvä ohjeistus.

Tästä huolimatta pääministeri vietti aikaa ravintolassa aamuyön tunneille saakka. Iltalehti ei sunnuntaina illalla saanut pääministerin esikunnasta vastausta, onko Marinin käyttäytymiselle jokin selitys, mutta Marin twiittasi asiasta ennen kello kymmentä illalla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No siinä tapauksessa sun ei tarvitse jäädä altistuttuasi omaehtoiseen karanteeniin. Tää on niin helppoa.
Mulle soitettiin tartuntayksiköstä että olen altistunut ja negatiivisen testin jälkeen saan jatkaa normaalia elämää taas.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mulle soitettiin tartuntayksiköstä että olen altistunut ja negatiivisen testin jälkeen saan jatkaa normaalia elämää taas.
Marinille ei taidettu soittaa. Jos sut on erikseen määrätty eristykseen niin sitten sinut on. Mutta altistumisesta ei tarvitse omaehtoiseen asettua jos on rokotteet kunnossa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei päde rokotettuna. Testiin voit toki mennä jos epäilet saaneesi tartunnan. Turhaa meuhkaa tyhjästä.
Täällä meuhkataan kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Marinille ei taidettu soittaa. Jos sut on erikseen määrätty eristykseen niin sitten sinut on. Mutta altistumisesta ei tarvitse omaehtoiseen asettua jos on rokotteet kunnossa.
Jos näin on niin joko Valtioneuvoston turvallisuusyksikkö tai Marin siis valehtelee.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ohjeet oli selvät:


Sannan oma väite:

Sodan syttyessä marin varmaan saisi tiedon 2pvä myöhemmin, uskoo ketä haluaa mutta haiskahtaa pahasti oman pesän kiillotelulta ja damage control täysillä kun paska osui tuulettimeen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sä meuhkaat foorumilla kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Sä meuhkaat foorumilla kuinka rokottamattomat on vastuuttomia ja samalla on ok altistuneena juosta ravintolassa koska kaksi rokotetta ja passi mitkä ei estä koronan leviämistä?

Eikö tuossa ole aika iso ristiriita?
Mikä ristiriita? Kaksi rokotetta on ok jolla saa "vapauden" liikkua baareissa ja tapahtumissa. Rokottamattomat ovat vastuuttomattomia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 581
OT:
Jos näin on niin joko Valtioneuvoston turvallisuusyksikkö tai Marin siis valehtelee.
"Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.
Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen."
Toinen puhuu totta ja toinen Jäätteenmäen tyyliin 'niin totta kun osaan'. :coffee:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla? Puhutaan yhtä ja toimitaan täysin toisin. Harmi vain nyt että siellä on sana sanaa vastaan Marinin ja turvallisuusyksikön välillä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
OT:

"Jo ennen myöhäisillan tiedotetta valtioneuvoston turvallisuusyksikkö lähestyi Iltalehden tietojen mukaan valtioneuvoston jäseniä tekstiviesteillä. Ensimmäinen tekstiviesti lähetettiin noin kello 20, toinen noin kello 22.
Tekstiviesteissä kerrottiin ulkoministeri Haaviston koronatartunnasta ja kehotettiin kaikkia, jotka olivat olleet hänen kanssaan tekemisissä, välttämään muita kontakteja, kunnes ovat saaneet koronatestin tuloksen."
Toinen puhuu totta ja toinen Jäätteenmäen tyyliin 'niin totta kun osaan'. :coffee:
Löytyi vielä Jäätteenmäkeäkin luotettavampi Iltapulun tietojen mukaan :D

ps. Jos se viesti tosiaan on lähetetty noin 20 niin luultavasti ilta oli jo käynnissä.

Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla?
Kannatan ehkä aavistuksen erilaisen kuvan antamista kuin sinä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sä voit lukittautua vaikka kellariin loppuiäksesi eikä tämä virus katoa maailmasta mihinkään. Jos et halua elää taudin kanssa niin se on sun oma valintasi. Koronapelko lähtee taas aavistuksen hysteeriselle tasolle kun kytätään yksittäisten ihmisten maskeja.
En mä pelkää koronaa, mä sairastin sen ilman rokotetta, se oli 3pvä flunssa. :facepalm:

Kun vaaditaan vastuita, mutta itse maan johto toimii vastoin omia ohjeita niin mitäpä luulet siitä seuraavan?

Mä olen elänyt koko tämän ajan aivan normaalia elämää, mutta kaksi kertaa ollut karanteenissa että testitulos tulee ja kerran eristettynä 10pvä koronan takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Nyt on kyse siitä koherentista toiminnasta ja käytännöistä. Minkä kuvan valtion johto antaa kansalaisille tilanteen vakavuudesta tällä pääministerin toiminnalla? Puhutaan yhtä ja toimitaan täysin toisin. Harmi vain nyt että siellä on sana sanaa vastaan Marinin ja turvallisuusyksikön välillä.
Joo, näille jotka eivät kykene ajatella mitään omilla aivoillaan. "Katotaan mitä pääministeri tekee"
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 802
Marinillahan lienee täysi rokotussarja, eli THL:n ohjeen mukaan jos mennään, niin altistumisesta ei lähtökohtaisesti tarvitse välittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 581
Löytyi vielä Jäätteenmäkeäkin luotettavampi Iltapulun tietojen mukaan :D

ps. Jos se viesti tosiaan on lähetetty noin 20 niin luultavasti ilta oli jo käynnissä.



Kannatan ehkä aavistuksen erilaisen kuvan antamista kuin sinä.
Esimerkillä johtamista voisi odottaa tällaisessa pandemiatilanteessa pääministeriltä.
No, ainakin huonoa tilannetajua tämä minusta on tai sitten totaalinen tiedonvälityksen katkos mikä olisi vielä suurempi ongelma jos VNK:n turvallisuusyksiköllä kestää puoli vuorokautta saada PM:lle viesti.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Marinillahan lienee täysi rokotussarja, eli THL:n ohjeen mukaan jos mennään, niin altistumisesta ei lähtökohtaisesti tarvitse välittää.
Juuri oli THL:n ohje täällä missä sanottiin että pitää välittää! :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Joo, näille jotka eivät kykene ajatella mitään omilla aivoillaan. "Katotaan mitä pääministeri tekee"
Hyvin usein, esim tässä pandemiassa, tavallisen ihmisen osaaminen loppuu kuin laukka tiiliseinään juoksemalla.

Jos et oikeasti ole uhrannut elämääsi korkean tason tutkimukselle aiheen ympärillä niin et tiedä aiheesta hevon kukkua. Etkä osaa lukea ainuttakaan tutkimuspaperia niin että osaisit ottaa kantaa niihin. Etkä tiedä mikä on juuri itsellesi parasta lääketieteellisten faktojen perusteella. Olet siis aivan täysin nolla.

Silloin tarvitaan niitä luotettavia esimerkkejä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En mä pelkää koronaa, mä sairastin sen ilman rokotetta, se oli 3pvä flunssa. :facepalm:

Kun vaaditaan vastuita, mutta itse maan johto toimii vastoin omia ohjeita niin mitäpä luulet siitä seuraavan?

Mä olen elänyt koko tämän ajan aivan normaalia elämää, mutta kaksi kertaa ollut karanteenissa että testitulos tulee ja kerran eristettynä 10pvä koronan takia.
Yritä nyt saada jakeluun, että se sulle henkilökohtaisesti määrätty karanteeni tai rokottamattomana ja sairastamattomana vaadittu omaehtoinen ei kosketa tällä hetkellä rokotettuja.

Minun ajatus on hyvin lyhyt siitä luotettavuutta herättävästä kuvasta: Sanojen ja tekojen tulisi kohdata.
Sä puhuit edellisessä viestissä tilanteen vakavuudesta annettavasta kuvasta ja nyt luotettavuutta herättävästä kuvasta. Kummasta jatketaan?

En luota Mariniin (enkä muihin vasemmistopoliitikkoihin yleisesti) mutta mielestäni annetaan ihan oikea kuva siitä, miten ihminen voi nyt toimia.
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
620
Viisinkertainen kai se todennäköisyys koronan saamiseen oli sairastaneella CDC:n mukaan.

”Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet ei ole tutkimuksen tuloksesta yllättynyt. Sairastettu tauti tuo muidenkin tautien osalta tyypillisesti rokotetta paremman immuniteetin.”
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Miten meinaat selittää tytölle, jos hän saakin narkolepsian tai jonkin vastaavan loppuelämää merkittävästi haittaavan taudin rokotteesta? Selität jotain pienistä todennäköisyyksistä vai jotain muuta?
Niin, no on hänellä jo syntymässä todettu kohonnut riski nuoruusiän diabetekseen. Ai mitä totean? Isi rakastaa häntä ja haluaa hänen parastaan. Tämä on realistisesti kaikista paras tapa toimia ja antaa todennäköisesti sen kaikista parhaan lopputuloksen. Jos näin ei käy, niin sitten isi toteaa että rakastaa häntä ihan yhtä paljon ja kyllä tästä selvitään. Elämää se vain on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Hyvin usein, esim tässä pandemiassa, tavallisen ihmisen osaaminen loppuu kuin laukka tiiliseinään juoksemalla.

Jos et oikeasti ole uhrannut elämääsi korkean tason tutkimukselle aiheen ympärillä niin et tiedä aiheesta hevon kukkua. Etkä osaa lukea ainuttakaan tutkimuspaperia niin että osaisit ottaa kantaa niihin. Etkä tiedä mikä on juuri itsellesi parasta lääketieteellisten faktojen perusteella. Olet siis aivan täysin nolla.

Silloin tarvitaan niitä luotettavia esimerkkejä.
Tämä liittyy miten mihin..?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Esimerkillä johtamista voisi odottaa tällaisessa pandemiatilanteessa pääministeriltä.
Kannatan sellaisella esimerkillä johtamista, ettei aleta taas näivettämään yrityksiä himmailemalla kotona kun ei ole mitään, mikä sellaista vaatii.

Muuten voisi sitten taas kerran laittaa ne reilusti pakolla kiinni, jotta saavat edes tukia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Sä puhuit edellisessä viestissä tilanteen vakavuudesta annettavasta kuvasta ja nyt luotettavuutta herättävästä kuvasta. Kummasta jatketaan?

En luota Mariniin (enkä muihin vasemmistopoliitikkoihin yleisesti) mutta mielestäni annetaan ihan oikea kuva siitä, miten ihminen voi nyt toimia.
Niin no, tässä taotaan ennätysmäärä keissejä ja sairaalakuormitus on kova.

Niin onko tämä sitten se oikea toimintamalli?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Näinhän se on. Vihdoinkin joku ymmärtää sen.
Ainoa minkä ymmärrän, on se että korona ei tosiaan tule täältä häviämään ja se ei ole rokottamattomien vika, yksistään.

Onneksi meistä jokainen sen tulee saamaan.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Vaikka en siitä tytönhupakosta oikein piittaa, niin olisin suonut sen juopotella ihan rauhassa. Mutta olisi nyt vaivautunut edes sen vartin pikatestin tekemään. Miten voi tuossa asemassa oleva ihminen olla niin alkoholisoitunut, ettei sitä hetkeä voi pysyä tuopista irti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Näköjään käynyt testissä ja negatiiviseksi todettu. Mutta kuten sanottua, pääministerin ei tarvitse rajoituksia oikeuttaakseen elää itse tiukemmin kuin mitä niissä sanotaan. Siitähän tässä vinku taas on että kun kansaa sorretaan niin herrat ne vaan juhlii.
Siksi olikin typerää provosoimista lähteä baariin tunnistetun altistumisen jälkeen ja oikeastaan tällaisessa tilanteessa muutenkin. On kuitenkin täysin päivänselvää että tuohon tarttuu se porukka, joka muutenkin hakemalla hakee kaikenlaisia rajatapauksia ja muokkaa niistä omaa agendaa tukevan julkisen kuprun. Teknisesti siellä baarissa käyminen oli toki sallittua, mutta tyhmää se oli silti.

Henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa Sannan tai muidenkaan poliitikoiden tekemiset näiden vapaa-ajalla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Siksi olikin typerää provosoimista lähteä baariin tunnistetun altistumisen jälkeen ja oikeastaan tällaisessa tilanteessa muutenkin.
Ai baariin lähtö typerää? No hittoako me näillä rokotteilla, passeilla sun muilla sitten tässä pelleillään, osa ilmeisesti ihan oikeasti kaipaa taas rajoitteita.

edit: Vai koskiko vain pääministeriä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Ai baariin lähtö typerää? No hittoako me näillä rokotteilla, passeilla sun muilla sitten tässä pelleillään, osa ilmeisesti ihan oikeasti kaipaa taas rajoitteita.

edit: Vai koskiko vain pääministeriä?
Tavallaan joo, istuvilla valtiopäämiehillä on semmoinen taakka että niiltä oletataan esimerkillistä ja nuhteetonta käytöstä niin virassa kuin vapaalla. Se on ihan semmonen länsimainen traditio.

Niinistö on mielestäni siinä hieno esimerkki. Oikein viimisen päälle presidenttihahmo.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Toimi sun kohdalla ja ilmeisesti et siis muidenkaan toimia tuomitse enempää kuin omasi :tup:
Mulle on ihan sama mitä muut tekee ja varsinkin se tavallinen tallaaja, pointti asiassa on se että PÄÄMINISTERI joka vaatii kansalaisilta vastuuta ja malttia koska korona riehuu, tekee juuri päinvastoin ja sitten vielä päälle valehtelee.

Mistä taas päästään siihen että koronan jatkumisesta on ihan turha syyttää rokottamattomia pelkästään, rokotettuja on yli 80% ja ne kenellä se passi on, on vieläkin enemmän ja se passi ryhmä on se suurin tartuttaja tällä hetkellä koska he pystyvät liikkumaan ihan missä vain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Siksi olikin typerää provosoimista lähteä baariin tunnistetun altistumisen jälkeen ja oikeastaan tällaisessa tilanteessa muutenkin. On kuitenkin täysin päivänselvää että tuohon tarttuu se porukka, joka muutenkin hakemalla hakee kaikenlaisia rajatapauksia ja muokkaa niistä omaa agendaa tukevan julkisen kuprun. Teknisesti siellä baarissa käyminen oli toki sallittua, mutta tyhmää se oli silti.

Henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa Sannan tai muidenkaan poliitikoiden tekemiset näiden vapaa-ajalla.
Mitä väliä on suomen koronatilanteeseen Marinin viikolopun baari-illalla...?
Esimerkkiä hänestä ottaa korkeintaan lapsi. Aikuinen pystynee luomaan oman turvallisuuden auran itselleen ilman pääministerin elämää. Jos ei pysty niin elämänhallinta on jo muutenkin kadonnut.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
40
Ai baariin lähtö typerää? No hittoako me näillä rokotteilla, passeilla sun muilla sitten tässä pelleillään, osa ilmeisesti ihan oikeasti kaipaa taas rajoitteita.

edit: Vai koskiko vain pääministeriä?
Itselleni on ihan pääministerin baarissa käynnit aivan se ja sama, mutta luulin että altistumisesta pitäisi jäädä karanteeniin.
Itse siis olen altistunut kunnolla pariinkin otteeseen viime aikoina ja olen jäänyt etätöihin ja muutenkin välttänyt kontakteja noin viikon ajan, koska olen kuvitellut että noin suositellaan tehtävän. Olen siis ihan rokotettu kyllä.

Olen vähän hämmentynyt, mutta en kyllä sitten aio jatkossa itsekään pitää mitään eristäytymisiä enää. Harmittaa vain kun on jäänyt monet treenit yms väliin tästä syystä (turhaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 057
Mulle on ihan sama mitä muut tekee ja varsinkin se tavallinen tallaaja, pointti asiassa on se että PÄÄMINISTERI joka vaatii kansalaisilta vastuuta ja malttia koska korona riehuu, tekee juuri päinvastoin ja sitten vielä päälle valehtelee.

Mistä taas päästään siihen että koronan jatkumisesta on ihan turha syyttää rokottamattomia pelkästään, rokotettuja on yli 80% ja ne kenellä se passi on, on vieläkin enemmän ja se passi ryhmä on se suurin tartuttaja tällä hetkellä koska he pystyvät liikkumaan ihan missä vain.
Paskapuhetta tuo boldaamani ja ilman todistettua dataa jopa valhetta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itselleni on ihan pääministerin baarissa käynnit aivan se ja sama, mutta luulin että altistumisesta pitäisi jäädä karanteeniin.
Itse siis olen altistunut kunnolla pariinkin otteeseen viime aikoina ja olen jäänyt etätöihin ja muutenkin välttänyt kontakteja noin viikon ajan, koska olen kuvitellut että noin suositellaan tehtävän. Olen siis ihan rokotettu kyllä.

Olen vähän hämmentynyt, mutta en kyllä sitten aio jatkossa itsekään pitää mitään eristäytymisiä enää. Harmittaa vain kun on jäänyt monet treenit yms väliin tästä syystä (turhaan).
Jos sulla on rokotteet niin ilman eri määräystä ei oireettomana tarvitse.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 433
Viestejä
4 161 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom