- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 18 601
Ulkomaan rekkalikenteen määrä on sellainen että ei siinä pysty tekemään rajalla auton tai kuljettajan vaihtoja. Esim Helsingin satamien rekka ja perävaunuliikenne on noin 600 000 ajoneuvoa vuodessa.
![]()
Yksikköliikenne koronasta huolimatta vilkasta - Helsingin sataman vuosikertomus 2020
Helsingin Sataman rahtiliikenteen määrissä koronapandemian negatiiviset vaikutukset jäivät vuonna 2020 pienemmiksi kuin aluksi luultiin. Vuoden viimeisinä kuukausina rahtimäärät ylsivät jälleen edellisvuoden tasolle.vuosikertomus2020.portofhelsinki.fi
Erkki tai joku muu viitseliäs voi kaivella luvut sitten Kotkasta, Hangosta, Turusta, Naantalista, Raumalta, Porista, Vaasasta Oulusta ja muista satamista sekä maarajoilta.
Ja eiköstä kuljetusyritykset ole pääasiassa sellaisia pieniä yhden tai muutaman kuljettajan yrityksiä? Eli sen lisäksi että tuossa olisi helvetin vaikeaa järjestää ajoitukset siten että olisi aina kuskeja saatavilla oikeaan aikaan, tuo järjestely pitäisi tehdä lukuisten pikkufirmojen yli. Plus pitäisi saada myös Viron, Venäjän, Ruotsin ja ties kuinka monen muun maan kuljetusfirmat mukaan leikkiin.