Juurihan minä sinulle kerroin, että 2020 vuoden kokonaiskuolleisuudessa on 8% kasvu verrattuna vuosiin 2011-2019, menikö tämä sinulta ohi? Ja Ruotsissa kevään 2020 aikana oli iso ylikuolleisuuspiikki, miten voit siis sanoa ettei kuolleisuus noussut? Tässä on Eurostatsin tilastoa mukana.
Se, ettei data suoraan kerro mikä on ollut syynä, ei poista sitä vaihtoehtoa, että juuri korona olisi ollut syynä kuolleisuuden nousuun. Mutta korrelaatio on selvä ja havaittu lähes kaikissa maissa koronaepidemia-aaltojen yhteydessä. Ja luotan lopulta enemmän tällä hetkellä asiantuntijoihin riski- ja vaarallisuusarvioissa kuin satunnaiseen tyyppiin netissä.
Niin kerroit, ja mä sanoin että kun kuukausidataa verrataa vuosittain niin sun 8% ei tarkota mitään, eikä muutenkaan liity koko ketjuun, tämä on Covid-19 ketju josset huomannu. Ainahan tilastojen harhatulkitsijoita, jossei ymmärrä kevään pöpöpiikkiä niin ei ymmärrä, en minä sille mitää voi josset osaa vertailla vuosittain keväitten kuolleita.
Datan pitää kertoa mikä oli syy, tai sitten sulla on vain taikauskoa että uskot että ne kuoli koronaan. Kunhan opit tulkitsemaan vuositilastoja kuukausittain, niin tajuat vähä paremmi sitte että yleensä keväisin on piikki, kumma kun ei tälläst yksinkertasta asiaa sitte ole havaittu mikä on päivänselvää tautien kuolleisuuksien määrittämisissä? Vai onko kausiflunssa tuntematon käsite?