Toimien pitää olla suhteessa riskiin ja uhkaan. Sitä mukaa kun tietoa on tullut niin toimintatapoja on muutettu sen mukaisesti. Tautimäärien mukaanhan tässä on rajoituksia säädetty, siten että kustannuksia on kuitekin pyritty hillitsemään. Kyllähän keväällä kovassa epävarmuudessa tehtiin päätöksiä joilla saatiin tauti kuriin erinomaisesti. Riskinä oli erittäin epävarma tilanne ja suuret kuolinluvut etelämpää ja kuormittavuus HUS:n alueella oli teho-osaston kohdalla tapissa. Eli hyvinhän valtio laitettiin kiinni kun tiukka paikka tuli.
Jatkuvia rajoituksia olisi kuitenkin pitänyt jatkaa vielä vuoden jos niissä kesäkuun luvuissa olisi haluttu pysyä joka on täysin toteuttamaton paikka ja taloudellisesti kestämätön skenaario. Talouden ongelmien lisäksi poikkeusoloihin tarvittiin se oikeasti tappava kulkutauti, mutta kun tieto lisääntyi ja määrät menivät marginaaliin niin rajoituksia ei vaan voida perustella aivan välttämättöminä.
Rajojen kiinni laittaminen on senkin takia hivenen ongelmallista, että edes oireellisille ei syksy/talvi akselilla tahtonut riittää testejä (missään euroopan maassa), joten kaikkien matkaajien testaaminen ei vaan ollut mahdollista.
Jatkuvia rajoituksia olisi kuitenkin pitänyt jatkaa vielä vuoden jos niissä kesäkuun luvuissa olisi haluttu pysyä joka on täysin toteuttamaton paikka ja taloudellisesti kestämätön skenaario. Talouden ongelmien lisäksi poikkeusoloihin tarvittiin se oikeasti tappava kulkutauti, mutta kun tieto lisääntyi ja määrät menivät marginaaliin niin rajoituksia ei vaan voida perustella aivan välttämättöminä.
Rajojen kiinni laittaminen on senkin takia hivenen ongelmallista, että edes oireellisille ei syksy/talvi akselilla tahtonut riittää testejä (missään euroopan maassa), joten kaikkien matkaajien testaaminen ei vaan ollut mahdollista.