Zigh
Tittelitön
Kyllähän Suomen päässä käännytettiin ihmisiä silloin keväällä kun rajat viimeksi oli tiukemmin kiinni.Suomeen pääsee aina kuka tahansa. Toki voi joutua tekemään koronatestin (siinä tapauksessa jos et ole suomalainen), varsinkin jos koneella tulee, mutta en usko että suomi olisi yhtään ihmistä käännyttänyt takaisin suomesta.
Itse reissaan Viron ja Suomen väliä laivalla jatkuvasti ja mielenkiinnosta seurannut rajavartiostoa molemmilla puolilla. Suomen puoli on aina ollut sellainen vuotava seula eikä mitään ohjeita eikä ilmoituksia ole koskaan jaettu. Viron puolella taas olen itse nähnyt kun suomalaisia ei päästetä maihin vaan käännytetään takaisin laivaan, tätä tapahtui varsinkin viime keväällä kun Virokin sulki rajat. Viime viikon maanantainsta Viro avasi/salli turismin taas suomesta Viroon (tais olla vaan muutaman viikon rajat kiinni), mikä oli ihan mielenkiintoinen päätös, mutta ymmärrettävä koska suomessa on silti pienet tartuntamäärät ja ihmiset tuovat rahaa maahan.
Viron liikenteessä tuo ei varmaan näkynyt kun Suomi oli lähettänyt pari rajavalvojaa Tallinnaan tenttaamaan ihmisiä ja melkein kaikki "käännytettävät" jättivät vapaaehtoisesti matkan väliin eivätkä siten koskaan edes päätyneet Helsinkiin saakka.