finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Tottakai, mutta siinä kestää vielä joitakin kuukausia ja siihen asti pitäisi pärjätä muilla keinoin.
Mä en arkaile mitään joten kysyn suoraan mikä sun tuntuma on, onko latinot ja mustat selvästi yliedustettuina tartunnoissa ja jos on, niin mistä luulet että se johtuu?
En mä osaa tuosta sanoa mitään, kun olen seurannut vain kokonaistilannetta. Elän kuplassa missä amazon tuo ruokatarvikkeet kotitoimituksella, teen etätöitä kotoa käsin ja käyn yksikseni kalastamassa/fillaroimassa. Tylsin melkein vuosi miesmuistiin ollut. Ei faktoihin perustuva perstuntuma on, että ne joilla on paljon sosiaalisia suhteita/perhettä ja käyvät kyläilemässä ovat johtaneet siihen ettei mene kovin hyvin täällä. Tai ainakin noin voisi kuvitella kiitospäivä+joulu seteistä. Kuolleissa on varmaan ikä tärkein tekijä ja sen jälkeen tulee terveysjutut. Tietty mukaan mahtuu niitä huonotuurisia, jotka on nuoria, kovassa kondiksessa ja silti osui paska arpa kohdalle, mutta ne lienee ihan vähemmistössä.
Latinoita mulla oli naapureina aikaisemmin paljon. Niillä tuntuu olevan isot perheet ja suvut täällä. Latinot tosin katos, kun vuokrat ovat kohonneet palkkoja nopeammin. Nyt on naapureina pääasiassa aasiasta päin porukkaa(kiina, intia). Hankala tietty varmaksi sanoa täällä, kun kiinalaisen näköinen ihminen saattaa olla ihan täysin amerikkalainen syntymämaata ja aksenttia myöten ja sit wanhemmat ei puhu kuin minimaalisesti englantia. Kalastushommissa törmännyt paljon 60v+ kiinalaisiin patuihin, jotka joko ei puhu tai ei halua puhua sanaakaan englantia. Ne on varmaan niitä ensimmäisen generaation maahanmuuttajia joiden lapset nyt pyörittelee asioita täällä.
Latinoista vois vielä sen sanoa, että ne tekee tosi paljon hanttihommia. Ei varmaan ole ihan paras työ tällä hetkellä käydä korjaamassa muiden talojen lämmityslaitteita, vessanpönttöjä tms. Tuollainen työ varmaan altistaa aika pahasti taudeille. Ne on kovia tekemään töitä. Respect.