Onko sulla lähteitä sille, että maan koko nettiliikenne katkaistu?
Ilmeisesti ainakin wechat ym. kiinalaisia viestimiä on pantu ajoittain alas ja sensuroitu sisältöä. Internet kai yleisesti on ollut toiminnassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko sulla lähteitä sille, että maan koko nettiliikenne katkaistu?
On spekuloitu ja todettu, että kannattaa mennä paketin kanssa saunaan. Todellisuudessa riski on olematon.Viruksia kiinan postipakettien mukana, ootteko spekuloinu tällä vaihtoehdolla? No THL on laatinu tiedotteen jossa kerrotaan, ettei nykytietämyksen mukaan ole riskiä. Tuli vaan mieleen kun eilen postista tuli yksi paketti ja sitä availin.
En nyt ehdi kaivaa, mutta linkkasin eilen sivun, jonka mukaan koko Kiinan traffic oli huikeat 1%. Sen lisäksi kokeilin mennä muutamalle Kiinan suosituimmalle .cn -päätteiselle sivustolle, mutta sivut eivät latautuneet. En ole kokeillut onko tilanne tänään sama, mutta ei tämä mikään yllätys olisi Kiinan kaltaiselta toimijalta, joka muutenkin pyrkii sensuroimaan nettiä kaikin mahdollisin keinoin. Olisi hienoa, jos joku ehtii nyt testailla ja tutkia mikä on tämän hetken tilanne.Ilmeisesti ainakin wechat ym. kiinalaisia viestimiä on pantu ajoittain alas ja sensuroitu sisältöä. Internet kai yleisesti on ollut toiminnassa.
Yleinen kuolleisuus 10 miljoonan asukkaan alueella on niin korkea, että joka päivä kuolee normaalistikin satoja ihmistä. Ylivoimaisesti suurin osa kuolemista on siis jostain muusta syystä, kuin koronaviruksesta.Ei mistään, mutta olisi aika naiivia kuvitella että kaikki vastaavat tilanteet, joita tuolta alueelta on eri medioiden kautta nähtävillä, koostuisivat pelkästään muista syistä menehtyneistä henkilöistä. Kun on paljon sairastuneita, eikä riittävästi hoitopaikkoja, niin on väistämätön lopputulos, että kaikki eivät kuole sairaalassa tai kotonaan.
Vai huvikseenko siellä niitä sairaaloita yritetään rakentaa viikossa?
Niin, mistäs me nyt tiedetään onko tuo vanhempi mies saanut sydänkohtauksen, aivoverenvuodon vaiko kuollut seisovilta jaloiltaan koronavirukseen.
Toisaalta mitä kuvia ja juttuja jää länkkäreiltä näkemättä, kun Kiina ilmeisesti blokannut koko nettiliikenteen (en ole tarkistanut tilannetta tänään, mutta ainakin eilen oli alhaalla). Kohtuu iso temppu tuollainen perusnuhan vuoksi.
Kyllä itse ainakin weiboon ja youku.com:iin pääsen, ja wechat puhelimessa edelleen toimii(?)
Kokeile jotain .cn päätteistä sivua. Ei toiminut ainakaan eilen kokeilemani. Wechatista on raportoitu ainakin sen verran, että tulee nopeasti bannit jos erehtyy puhumaan siellä vääristä asioista. Saatko Wechatilla yhteyden kiinalaisiin henkilöihin? Itse sovelluksen toimiminen ei kerro vielä mitään.
Saatko Wechatilla yhteyden kiinalaisiin henkilöihin? Itse sovelluksen toimiminen ei kerro vielä mitään.
Kokeile jotain .cn päätteistä sivua.
Okei. Hyvä tietää. Ei kannata ehkä chattailla liikaa tietyistä asioista, tai voivat saada banninJuu, tänään olen ollut yhteyksissä, ei ongelmaa.
Siis MITÄ? Tartunta levisi samana päivänä lkopuolisiin kun välittäjällä oli varsinaisen kontakin kanssa tapaaminen? Ei itämisaikaa lainkaan?
Kokeile jotain .cn päätteistä sivua. Ei toiminut ainakaan eilen kokeilemani. Wechatista on raportoitu ainakin sen verran, että tulee nopeasti bannit jos erehtyy puhumaan siellä vääristä asioista. Saatko Wechatilla yhteyden kiinalaisiin henkilöihin? Itse sovelluksen toimiminen ei kerro vielä mitään.
Hyvää tietoa. Länkkäri vai kiinalainen? Puhuitteko virustilanteesta ja mikä siellä oli näkemys?Kyllä mulle ainakin kaveri vastasi nyt heti noin 1000 km Wuhanista kun Wechattasin hänelle.
Tuohan oli vain yksi kuva, mutta näitä on vaikka kuinka paljon. Osa on toki feikkejä, kuten nämä korttelipoltot sun muut, mutta ei varmasti kaikki.Ja eihän tuo menehtynyt välttämättä ole kuollut juuri nCoViin. On myös mahdollista että hän on saanut juuri esim. sydäninfarktin, mutta ei ole saanut ambulanssia paikalle, koska terveydenhuolto on kriisissä ja täysin ylikuormitettu ja alikapasitoitu. Mikä sitten on kuolinsyy?
Hyvää tietoa. Länkkäri vai kiinalainen? Puhuitteko virustilanteesta ja mikä siellä oli näkemys?
Terveydenhoidossa perinteisesti henkien pelastamisessa rajoittava tekijä on aina raha.WHO:lle raha on ihmishenkiä tärkeämpää.
Kuulostaa fiksulta ja paljon luotettavammalta kuin kotimaiset President Madagascarit.Tässä säikeessä ja kaikessa postitetussa alkaa olla jo vaikea pysyä kärryillä kaikesta jo linkitetystä (ainakin itselle), mutta laitetaan varmuuden vuoksi.
Kaksi päivää sitten (29.1.2019) Kiinan kovimman tason epidemologisiin tutkijoihin lukeutuvat julkaisivat paperin, jonka mukaan:
- 2019-nCoV R0 0n 4.08 (eikä paljon alhaisemmin raportoitud luvut, kuten WHO:n 1.4-2.5)
- Kyseinen luku on myös herkkyysanalysoitu (kuten pitääkin, pisteet tästä), keskihajonta=0.36, 95% luottamusväli 3.37-4.77
- kuolleisuus heidän mallillaan on 6.50% (samalla mallilla SARSin oli 3.61%-7.66% kaupungista riippuen) JOS mitään tartunnanehkäisyjä (karanteeni, sterilointi, hoidot, jne) EI oltaisi tehty
- Kontrolloimalla tartunta-aikaa <2.3 päivään, saadaaan R tiputettua alle yhden (1), milloin epidemia alkaisi laantua.
Tämä VIHDOIN selittää itselle, miksi Kiina on tehnyt niin ankaria toimenpiteitä:
- KOSKA tarttuvuus huomattavasti suurempi, kuin aikaisemmin raportoitu (ilman interventioita/toimenpiteitä)
- JA KOSKA kuolleisuus huomattavasti korkeampi (ilman toimenpiteitä)
- JA KOSKA merkittävästi laskemalla tartunta-aika keskiarvon n. 5 päivästä alle ka. 2.3 päivän (eli ankara tarttuneiden ja yleisesti ihmisten liikkuvuuden rajoittaminen) laskee R-arvon alle 1:een, milloin laskennallisesti epidemia alkaa talttua (eli: jokainen tartunnan saanut infektoi tilastollisesti alle yhden ihmisen, eli määrä ei enää nouse).
Ja kyseessä on siis tutkijat laitoksista:
- Chinese Academy of Sciences, Peking
- University of Chinese Academy of Sciences, Peking
- Shenzhen Artificial Intelligence and Data Science Institute, Shenzen
- City University of Hong Kong
- National University of Defense Technology, Changsha
- Peking University
- Chinese PLA Center for Disease Control and Prevention, Peking
Nämä tahot nyt tuskin ainakaan liioittelevat tahallaan lukuja (?). Eli jos heiltä on tullut tiukka (ja mielestäni hyvin analysoitu) arvio epidemian riskeistä, jos merkittäviä toimenpiteitä ei olisi tehty, niin tämä selittää Kiinan massiiviset toimet.
Lähde: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.01.27.20018952v1.full.pdf
Okei. Hyvä tietää. Ei kannata ehkä chattailla liikaa tietyistä asioista, tai voivat saada bannin
Ovatko muuten miltä alueelta Kiinasta? Kiinassa taitaa olla aika isoja aluekohtaisia eroja tuon sensuurin suhteen...
Itse olisin kyllä suoraan polttanut koko paketin, ei kannata ottaa yhtään ylimääräistä riskiä terveyden kanssa.Viruksia kiinan postipakettien mukana, ootteko spekuloinu tällä vaihtoehdolla? No THL on laatinu tiedotteen jossa kerrotaan, ettei nykytietämyksen mukaan ole riskiä. Tuli vaan mieleen kun eilen postista tuli yksi paketti ja sitä availin.
WHO:lle raha on ihmishenkiä tärkeämpää.
Olin joitakin vuosia sitten kevättalvella keuhkokuumeessa, ja tuolloin kävi niin että olin lähtenyt kotoani ulos hortoilemaan sukkasiltaan. Ohikulkija pysäytti ja syyksi olin kertonut, että olin menossa lepäämään.En tiedä miten muut tekisivät, mutta jos itse olisin tuo menehtynyt mies, ilmiselvästi yli 60 vuotias, ja taloudessa sattuisi elämään muitakin (vaimo) ja samalla tuntisin oloni kuolemaa enteileväksi, niin todennäköisesti lähtisin taloudesta ulos kävelemään ja kuolisin ennemmin sinne ulos kuin sinne kämppään josta tuskin kukaan tulee tässä yhteiskuntatilassa hakemaan hetken päästä mätänevää ruumistani. Ulkoa se on "pakko" siivota.
Se että henkilö kuoli ulos, on tuossa tapauksessa melko varmasti myötätunnosta vaimoa kohtaan tehty teko ettei kuollut sisälle. Vaimokin toki saattaa kuolla, mutta eipähän tarvitse katsella miehensä kuollutta ruumista loppuelämänsä ajan.
Itse olisin kyllä suoraan polttanut koko paketin, ei kannata ottaa yhtään ylimääräistä riskiä terveyden kanssa.
Kuumehourailu on kieltämättä erikoinen mielentila, oli sen aiheuttajana nyt sitten mikä tauti tahansa.Olin joitakin vuosia sitten kevättalvella keuhkokuumeessa, ja tuolloin kävi niin että olin lähtenyt kotoani ulos hortoilemaan sukkasiltaan. Ohikulkija pysäytti ja syyksi olin kertonut, että olin menossa lepäämään.
En muista mikä siinä oli ajatuksena, mutta niin ne alkoi jalat viedä ilman sen kummempaa tausta-ajatusta.
Olin joitakin vuosia sitten kevättalvella keuhkokuumeessa, ja tuolloin kävi niin että olin lähtenyt kotoani ulos hortoilemaan sukkasiltaan. Ohikulkija pysäytti ja syyksi olin kertonut, että olin menossa lepäämään.
En muista mikä siinä oli ajatuksena, mutta niin ne alkoi jalat viedä ilman sen kummempaa tausta-ajatusta.
Itse olisin kyllä suoraan polttanut koko paketin, ei kannata ottaa yhtään ylimääräistä riskiä terveyden kanssa.
Tämä on taas sellainen case että parempi kun vaan kääntää modeemin off-asentoon. Tai ainakaan ei tule seurata somea, foorumeita, klikkiuutisia aiheeseen liittyen. Tuntuu että homma on lähtenyt ihan käsistä. Ei kai panikoivat oikeasti pelkää, vai onko kaikki vaan trollausta.
Onko suomessa laitettu lentomatkustajia vielä karanteeniin, jotka on tulleet riskialueilta? Täytyy kyllä hattua nostaa näille maille jotka tekee jotain asian eteen esim britit.
No eihän Suomessa, koska ihmisarvo ja rasismi. Ei voi tehdä mitään.
Alkaa hysteria lähtemään lapasesta kohta. 213 ihmistä kuollut 11 miljoonan asukkaan kaupungissa. Influenssaan kuolee Suomessa saman verran ihmisiä vuosittain.
Alkaa hysteria lähtemään lapasesta kohta. 213 ihmistä kuollut 11 miljoonan asukkaan kaupungissa. Influenssaan kuolee Suomessa saman verran ihmisiä vuosittain.
Missäs tällaisesta on uutisoitu ja milloin?Lapissa sairastuneen lähipiiri nimenomaan laitettiin 14pv karanteeniin.
Missäs tällaisesta on uutisoitu ja milloin?
Ei mistään, mutta kuvilla saadaan luotua pelottava kuva lähes maailmanlopusta tuolla Wuhanissa.
Suomen varautuminen tähän alkaa muistuttaa lahden dopingskandaalia, kaikki kiellettään ja kaikki on hyvin.
Sinun on syytä kertoa nämä tiedossa olevat faktasi olemattomasta uhkatilanteesta WHO:lle ja eri maiden hallituksille, niin säästyy selvää rahaa, kun eivät suotta tuhlaa tarpeettomiin suojaustoimiin.Tämä on taas sellainen case että parempi kun vaan kääntää modeemin off-asentoon. Tai ainakaan ei tule seurata somea, foorumeita, klikkiuutisia aiheeseen liittyen. Tuntuu että homma on lähtenyt ihan käsistä. Ei kai panikoivat oikeasti pelkää, vai onko kaikki vaan trollausta.
Jaa tämä juttu. Nuo ovat osa sitä porukkaa, joiden todettiin olleen mahdollisesti altistuneita, eli olivat olleet samassa tilassa taudinkantajan kanssa vähintään 15min. Eivät siis välttämättä mitään lähipiiriä.YLEn TV-uutiset 20.30 to 30.1. Heti ensimmäinen uutinen. Luulisi että netissäkin on mutten ole etsinyt.
Sinun on syytä kertoa nämä tiedossa olevat faktasi olemattomasta uhkatilanteesta WHO:lle ja eri maiden hallituksille, niin säästyy selvää rahaa, kun eivät suotta tuhlaa tarpeettomiin suojaustoimiin.
Ei, maailmaloppua ei varmasti ole tulossa, mutta sen lisäksi että viruksen potentiaalista ei ole varmuutta, on monilla ihmisillä paljon läheisiä, jotka ovat riskiryhmää ja tauti jos tarttuu tuolla samalla tahdilla jatkossakin, niin ei ole ihmekään jos halutaan varautua.
Jaa tämä juttu. Nuo ovat osa sitä porukkaa, joiden todettiin olleen mahdollisesti altistuneita, eli olivat olleet samassa tilassa taudinkantajan kanssa vähintään 15min. Eivät siis välttämättä mitään lähipiiriä.
Ensin tuohon altistuneiden joukkoon ilmoitettiin kuuluvan 15 henkilöä ja sittemmin luvuksi tarkentui 24. Alkuvaiheessa ilmoitettiin myös, ettei näihin altistuneisiin ole mitään kiirettä ottaa yhteyttä, kun oli jo niin myöhäistä. Seuraavana päivänä tiedotettiin, että osaan on saatu yhteys ja kun oireita ei ollut, niin saivat jatkaa lomailua normaalisti. Osaa ei siis oltu siinä vaiheessa saatu kiinni, enkä tiedä onko saatu vieläkään. Eilen uutisoitiin, että muutama noista oli otettu uusintatarkastuksen jälkeen myöhemmin karanteeniin, kun heillä oli esiintynyt jotain hengitystie-infektion oireita.