Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Ylikuoleisuutta voi tulla monesta syystä koronaan liittyen: alikuolleisuuden kompensaatio, koronan takia kohonnut kuolleisuus, hoitamatta jääneiden tautien aiheuttama kuolleisuus, koronarajoitusten aiheuttamien fyysisten ja psyykkisten ongelmien aiheuttama kuolleisuus jne. Nähdään sitten joskus, mikä oli pitkäaikaisvaikutus. Se on varmaa, että kuolleita ei saa takaisin ja useimmat mieluummin elää pidempään kuin lyhempään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 589
Ylikuoleisuutta voi tulla monesta syystä koronaan liittyen: alikuolleisuuden kompensaatio, koronan takia kohonnut kuolleisuus, hoitamatta jääneiden tautien aiheuttama kuolleisuus, koronarajoitusten aiheuttamien fyysisten ja psyykkisten ongelmien aiheuttama kuolleisuus jne. Nähdään sitten joskus, mikä oli pitkäaikaisvaikutus. Se on varmaa, että kuolleita ei saa takaisin ja useimmat mieluummin elää pidempään kuin lyhempään.
Kannattaa sitten muistaa sekin, että influenssakuolemat on jääneet miltei kokonaan pois, lähinnä koronarajoitusten vuoksi, joten se osaltaan vaikuttaa vähentävästi kokonaiskuolleisuuteen.

Eli kokokuolleisuus olisi vielä nykyistäkin korkeampaa, jos influenssa jylläisi normaaliin tapaan.

Tosin tämän "influenssakauden" osalta ei kai vielä ole varmaa, miten tässä käy. Tuleeko varsinaista epidemiaa vai ei. Tuskin ainakaan kovin pahaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Nyt päätyi sitten kaverin sukulaisen rokotehörhö koronadenialisti puoliso (mies) sairaalaan oltuaan ensin yli viikon 40 asteen kuumeessa. Ei ole ottanut ensimmäistäkään piikkiä. Ikää arviolta 45. Päätyi osastolle happiviiksiin. Piti päästä jo kotiin, mutta sitten iski keuhkokuume, joten kotiutuminen peruuntui. Saa nähdä, miten päättyy ja mitkä jäljet jättää. Ja ennen kaikkea, muuttuuko missään vaiheessa suhtautuminen tautiin vai kiistääkö loppuun asti koronan olemassaolon. Surullinen tapaus.
 
Liittynyt
11.06.2020
Viestejä
299
Nyt päätyi sitten kaverin sukulaisen rokotehörhö koronadenialisti puoliso (mies) sairaalaan oltuaan ensin yli viikon 40 asteen kuumeessa. Ei ole ottanut ensimmäistäkään piikkiä. Ikää arviolta 45. Päätyi osastolle happiviiksiin. Piti päästä jo kotiin, mutta sitten iski keuhkokuume, joten kotiutuminen peruuntui. Saa nähdä, miten päättyy ja mitkä jäljet jättää. Ja ennen kaikkea, muuttuuko missään vaiheessa suhtautuminen tautiin vai kiistääkö loppuun asti koronan olemassaolon. Surullinen tapaus.
Kerro toki lisää kun tiedät miten kaverin sukulaisen puolisolle (arviolta 45v) suhtautumiselle kävi! Hörhöjutut ovat mielenkiintoisimpia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Kerro toki lisää kun tiedät miten kaverin sukulaisen puolisolle (arviolta 45v) suhtautumiselle kävi! Hörhöjutut ovat mielenkiintoisimpia.
No totta kai kun noin kauniisti anelet :think: Anekdoottihan tuo vain on, enkä sillä mitään yritä todistella. Mutta aika surullinen anekdootti silti. Piikeillä tuokin olisi luultavasti mennyt nuhana ja pikku kuumeena ohi. Nyt sitten mentiin vuodeosastolle henkilökuntaa kuormittamaan.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 484
Nyt sai exäkin taudin. Hänellä ovat mielenkiintoisimmat oireet olleet kuumeilun jälkeen siirtyminen alilämpöön ja sykkeen hidastuminen 55 lyöntiin. Lukemani perusteella tuo on tosin hyvin tavallinen kuvio, joka ilmeisesti johtuu siitä, että virus iskee myös vagus-hermoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Se on hyvä kun tauti on ainakin kertaalleen vetänyt 5,5 miljoonaisen kansan läpi niin ne jutut on edelleen tasoa "kaverin sukulaisen puolison mies (hörhö)" kun oikein yritetään löytää joku jolle on ollut todellisia seurauksia.
Ei kai siinä mitää uutta ole, että rokottamattomat ovat suurimmassa riskissä ja riskiryhmäläiset? Omassa lähipiirissä vain rokotettuja, niin ei ihme etteivät joudu sairaalaan.

Ja tuskin on kertaalleen vetänyt koko kansan läpi. Mikään data ei ainakaan tuota tue. Jos olisi vetänyt, ei meillä olisi läheskään näin paljon tartuntoja nyt.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
206
Nyt on alkanut meidänkin työyhteisössä näkymään noita koronatapauksia. Yksi työtoveri on kohta viikon ollut sairaalassa hoidossa happiviiksissä. Kuumetta noin 39 astetta. Varmaan vielä viikon joutuu olemaan hoidossa + kuntoutus ym. Ei ollut rokotuksia, enkä tiedä muuttuiko mieli koronan suhteen. Epäili vaan, että noinkohan olisi ollut oireet lievemmät, jos olisi rokotukset ottanut. Saa nähdä, jos joskus tuosta palautuu työkuntoon, niin täytyy kysellä mielipidettä.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
779
Nyt on alkanut meidänkin työyhteisössä näkymään noita koronatapauksia. Yksi työtoveri on kohta viikon ollut sairaalassa hoidossa happiviiksissä. Kuumetta noin 39 astetta. Varmaan vielä viikon joutuu olemaan hoidossa + kuntoutus ym. Ei ollut rokotuksia, enkä tiedä muuttuiko mieli koronan suhteen. Epäili vaan, että noinkohan olisi ollut oireet lievemmät, jos olisi rokotukset ottanut. Saa nähdä, jos joskus tuosta palautuu työkuntoon, niin täytyy kysellä mielipidettä.
Joo näitä alkaa olla. Minäkin soitin muissa asioissa kaverille joka oli sattumalta koronassa. Viikon jo jatkunut kuume ja henkeä ahdisti niin ettei puhelimessa jaksanut puhua puuskuttamatta. Kommentoi itse oloaan perusflunssaksi. En kyllä itse ole kuumeista tai muutamaa päivää pidempään kestänyttä flunssaa sairastanut koskaan.
Väkisin tuli mieleen että melkoiset defenssit päällä kun ei pysty myöntämään että rokotteiden ottamatta jättäminen oli virhe. Tuli ihan mieleen että pitääkö ambulanssi soittaa perään.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
95
No mutta mitäs anekdootteja täällä kerrotaan? Olen vähän huolissani kun ketjun anekdoottipoliisit eivät ole vielä kerenneet huomauttamaan asiasta :hmm: Vai olisiko asialla jotain tekemistä sen kanssa, että sairaalahoitoon päätyneitä kokemuksia täälä uskotaan ja peukutetaan ja niiden jakamisessa ei ole mitään ongelmaa? Itse osallistun taas anekdootteihin toteamalla tuntevani paljon ihmisiä, jotka ovat koronan sairastaneet lievänä ja suurimmalla osalla ei mitään rokotteita ole ollut siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Olen vähän huolissani kun ketjun anekdoottipoliisit eivät ole vielä kerenneet huomauttamaan asiasta
Anekdootit ovat ongelma, jos niillä yritetään osoittaa, että tauti on vaarallinen/vaaraton, että rokote tehoaa/ei tehoa. Tai jos anekdootilla perustelee omat päätökset ottaa rokote/jättää ottamatta tai noudattaa/jättää noudattamatta suosituksia koronan suhteen. Yleensäkin pitäisi tajuta, että anekdootista ei voi päätellä oikein mitään koronasta.

Niillä on siis vain ja ainoastaan viihdearvoa, jos sitäkään.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 485
No mutta mitäs anekdootteja täällä kerrotaan? Olen vähän huolissani kun ketjun anekdoottipoliisit eivät ole vielä kerenneet huomauttamaan asiasta :hmm: Vai olisiko asialla jotain tekemistä sen kanssa, että sairaalahoitoon päätyneitä kokemuksia täälä uskotaan ja peukutetaan ja niiden jakamisessa ei ole mitään ongelmaa? Itse osallistun taas anekdootteihin toteamalla tuntevani paljon ihmisiä, jotka ovat koronan sairastaneet lievänä ja suurimmalla osalla ei mitään rokotteita ole ollut siinä vaiheessa.
Veit vähän niin kuin jalat suustani. Meinasin tämän saman mainita, mutta ei kai näitä silloin muisteta muistutella, kun "kaveri" näitä kertoilee.

Olen tosin sitä mieltä, että ne ketkä itkevät anekdoottien perään keskustelufoorumilla, niin keskustelufoorumi ei ole heille oikea paikka.

Joku kun saisi väsättyä kyselyn, että miten ihmiset arvioisivat rokottamattoman joutuvan teholle tai jopa selvitä hengissä, jos ja kun korona iskee. Vähän on tullut sellainen mielikuva, että tuo on sula mahdottomuus selvitä ilman lisähappea tai käyntiä hautaustoimiston kautta, kun pukua ja arkkua mittaillaan. Sellainen mielikuvan siis saanut lobbareilta ja rokote kiimaisilta ihmisiltä.

Jos tuollainen kysely olisi, niin nähtäisiin, että onko samaa hörhö tasoa vastaukset, kun mitä oli rapakon takana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Veit vähän niin kuin jalat suustani. Meinasin tämän saman mainita, mutta ei kai näitä silloin muisteta muistutella, kun "kaveri" näitä kertoilee.
Tämä on varmaan yhä mulle osoitettu. Mä siis en yritä anekdootilla perustella yhtään mitään taudin vaarallisuudesta tai vaarattomuudesta. Totesin, että tiedän tapauksen, jossa koronadenialisti päätyi happiviiksiin osastolle. Ja että mua kiinnostaa tietää, vaikuttaako kokemus hänen salaliittoteorioihinsa. Tosin, tätä tuskin saan koskaan tietää.

Eli: anekdooteilla on viihdearvo, ei todistusarvoa taudin vakavuudesta tai rokotteen toimivuudesta. Siksi täällä ammutaan alas anekdootit, joilla pyritään todistamaan jotain mitä ei anekdootilla voi todistaa.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
779
No mutta mitäs anekdootteja täällä kerrotaan? Olen vähän huolissani kun ketjun anekdoottipoliisit eivät ole vielä kerenneet huomauttamaan asiasta :hmm: Vai olisiko asialla jotain tekemistä sen kanssa, että sairaalahoitoon päätyneitä kokemuksia täälä uskotaan ja peukutetaan ja niiden jakamisessa ei ole mitään ongelmaa? Itse osallistun taas anekdootteihin toteamalla tuntevani paljon ihmisiä, jotka ovat koronan sairastaneet lievänä ja suurimmalla osalla ei mitään rokotteita ole ollut siinä vaiheessa.
Anekdootilla yritän tässä sanoa että aikamoiset defenssit saa olla päällä tai luonteeltaan "pahis" jos edelleen nykytiedon perusteella ilkeää tätä "rokottamattomuuden ilosanomaa" julistaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Anekdootilla yritän tässä sanoa että aikamoiset defenssit saa olla päällä tai luonteeltaan "pahis" jos edelleen nykytiedon perusteella ilkeää tätä "rokottamattomuuden ilosanomaa" julistaa.
Tuntuu olevan niin että ainoa ketä häiritsee rokottamaton on triplarokotettu kuka luulee olevansa jotenkin parempi ihminen kuin muut. Aikamoiset defenssit saa olla päällä kun julistaa rokotteiden ilosanomaa ainoana oikeana asiana ja että ihmiset itse eivät saa asiasta päättää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
534
Itselläni ainakin on ihan puhtaasti itsekkäät syyt suositella ja suosia rokotteita: koronaan liittyvät rajoitukset haittaavat elämää ja pistävät vituttamaan. Jos meillä olisi ollut vaikka loka-marraskuussa 2021 100% (miinus ne oikeat lääketieteelliset syyt) rokotekattavuus kahdella piikillä, mikä olisi ollut mielestäni ihan realistisesti saavutettavissa, niin näitä viimeisiä joulu- helmikuun rajoitushässäköitä ei olisi todennäköisesti tarvittu tai ainakin ne olisivat olleet huomattavasti lyhyempiä.

En missään tapauksessa kannata pakkorokotuksia, mutta pidän rokotteet ottamatta jättäneitä itsekkäinä mulkkuina. Toki vastaavasti he varmaan pitävät minua tämän mielipiteen takia ihan yhtä itsekkäänä mulkkuna.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 485
Tämä on varmaan yhä mulle osoitettu. Mä siis en yritä anekdootilla perustella yhtään mitään taudin vaarallisuudesta tai vaarattomuudesta. Totesin, että tiedän tapauksen, jossa koronadenialisti päätyi happiviiksiin osastolle. Ja että mua kiinnostaa tietää, vaikuttaako kokemus hänen salaliittoteorioihinsa. Tosin, tätä tuskin saan koskaan tietää.

Eli: anekdooteilla on viihdearvo, ei todistusarvoa taudin vakavuudesta tai rokotteen toimivuudesta.
Jaksaa vain ihmetyttää, että muiden kokemuksia yritetään samojen henkilöiden toimesta jollain tapaa valkopestä ja muistaa muistutella "anekdooteista". Samalla "kaverin" samoista kokemusperäisistä jutuista ei nähdä vaivaa (muut itkijät)... Tämä on edelleen keskustelufoorumi ja jos muiden kokemuksista jaksaa nähdä niinkin paljon vaivaa, niin uuden alustan etsitään hopi hopi. <- Ihan yleisesti siis. Yritetään taklata fasismia ja autoritaarista käyttäytymistä mahdollisimman pitkään.

Niin saat sinäkin tai muut kaltaisesi jakaa omia, lähipiirin tai sitten kaverin mummon kaiman serkun pikkuveljen kissan kokemuksia niin halutessasi.

Mielenkiinnolla kysyn, että tunnetko tuon henkilön? Onko hän oikeasti koronadenialisti vai ei vain ole hakenut rokotetta syystä tai toisesta ja uskoo koronan olemassa oloon? Luulen, että luetaan eri kirjaa ja sinulle rokotekriitikko saattaa olla denialisti hörhö ja mitä kaikkea näitä onkaan? Saa kumota mielikuvat, jos menee mönkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 176
Mielenkiinnolla kysyn, että tunnetko tuon henkilön?
En tunne, mutta kaveri näytti tämän denialistin vaimon lähettämiä viestejä. On siis koronadenialisti, ei usko taudin olemassaoloon. Ja ei ole ottanut rokotetta. Uhkasi avioerolla vaimoaan jos tämä ottaa rokotteen. Aika syvän päädyn tapaus näemmä.

Mutta tämä tästä. Ei ollut tarkoitus alkaa vääntää asiata sen enempää. Parempi kun en olisi asiasta kirjoittanut.lainkaan, joten jätän tähän tällä erää. My bad.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
123
Ohhoh, vieläkö tämä ketju näin aktiivinen? Ihmettelen, sillä korona on nyt virallisesti hävinnyt valtamedian pääotsikoista. Aivan loistavaa. Maailma pyörii yhä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 378
Ohhoh, vieläkö tämä ketju näin aktiivinen? Ihmettelen, sillä korona on nyt virallisesti hävinnyt valtamedian pääotsikoista. Aivan loistavaa. Maailma pyörii yhä.
Ei ole enää kiinnostava aihe kun taudin pahin vaihe on ohi. Teholla oli tänään vain 22 potilasta ja puolentoista viikon kuluttua poistuu loputkin rajoitukset.
Odotellaan ensi syksyä/talvea ja katsotaan mullistuuko maailma koronaan vielä uudelleen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Itselläni ainakin on ihan puhtaasti itsekkäät syyt suositella ja suosia rokotteita: koronaan liittyvät rajoitukset haittaavat elämää ja pistävät vituttamaan. Jos meillä olisi ollut vaikka loka-marraskuussa 2021 100% (miinus ne oikeat lääketieteelliset syyt) rokotekattavuus kahdella piikillä, mikä olisi ollut mielestäni ihan realistisesti saavutettavissa, niin näitä viimeisiä joulu- helmikuun rajoitushässäköitä ei olisi todennäköisesti tarvittu tai ainakin ne olisivat olleet huomattavasti lyhyempiä.

En missään tapauksessa kannata pakkorokotuksia, mutta pidän rokotteet ottamatta jättäneitä itsekkäinä mulkkuina. Toki vastaavasti he varmaan pitävät minua tämän mielipiteen takia ihan yhtä itsekkäänä mulkkuna.
No itsehän sanoit itseäsi itsekkääksi heti ensimmäisessä lauseessa joten nappiin osuit :tup:

Ymmärrän kantasi koska se ketä seisoo tuulettimen edessä kun paska siihen osuu niin sitä vituttaa eniten ja se haluaa muutosta äänekkäimmin, silti mikään pakkorokotus ei ole sillä puolustettavissa oleva asia koska jokaisella meillä on itsemääräämisoikeus ja oikeus päättää omasta kehosta.

Siinä missä minä kunnioitan heidän päätöstä ketkä ottaa kaikki rokotteet, harvoin rokotetut kunnioittaa rokottamattomia, vaikka tässäkin tapauksessa on miljoona kertaa todettu että parhaimman suojan itsellesi saat ottamalla rokotteen joka ei silti estä tartuntaa tai sen leviämistä. Korona on se paha, ei se rokottamaton, korona käy kyllä kaikki läpi, olit rokotettu tai et.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 994
Siinä missä minä kunnioitan heidän päätöstä ketkä ottaa kaikki rokotteet, harvoin rokotetut kunnioittaa rokottamattomia, vaikka tässäkin tapauksessa on miljoona kertaa todettu että parhaimman suojan itsellesi saat ottamalla rokotteen joka ei silti estä tartuntaa tai sen leviämistä. Korona on se paha, ei se rokottamaton, korona käy kyllä kaikki läpi, olit rokotettu tai et.
Niin. Parhaan suojan saat itsellesi ja vaikka se ei estä tartunnan leviämistä on se miljoonaan kertaan tässäkin ketjussa todettu, että vähentää taudin leviämistä (selvemmin ehkä ennen omikron-kantaa). Kyllä, rokotteesta voi olla haittoja (itse taudista toki merkittävästi enemmän - merkittävämmin vakavasta taudista, joka on siis myös todennäköisempi ilman rokotetta), mutta kyllä itsekkyys ja tyhmyys ovat ne parhaat adjektiivit kuvaamaan rokotteen ottamatta jättäneitä eli missään tapauksessa he eivät ansaitse kunnioitusta, koska heidän tekonsa on puhtaasti itsekäs ja tieteen vastainen. Miksi rokottamaton ansaitsisi kunnioitusta?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Niin. Parhaan suojan saat itsellesi ja vaikka se ei estä tartunnan leviämistä on se miljoonaan kertaan tässäkin ketjussa todettu, että vähentää taudin leviämistä (selvemmin ehkä ennen omikron-kantaa). Kyllä, rokotteesta voi olla haittoja (itse taudista toki merkittävästi enemmän - merkittävämmin vakavasta taudista, joka on siis myös todennäköisempi ilman rokotetta), mutta kyllä itsekkyys ja tyhmyys ovat ne parhaat adjektiivit kuvaamaan rokotteen ottamatta jättäneitä eli missään tapauksessa he eivät ansaitse kunnioitusta, koska heidän tekonsa on puhtaasti itsekäs ja tieteen vastainen. Miksi rokottamaton ansaitsisi kunnioitusta?
Niin. Ihminen joka ei pysty kunniottamaan toisen ihmisen itsemääräämisoikeutta ei voi pitää itseään parempana ihmisenä, vaan on itsekkin täydellinen idiootti.

Siksi...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 543
Niin. Ihminen joka ei pysty kunniottamaan toisen ihmisen itsemääräämisoikeutta ei voi pitää itseään parempana ihmisenä, vaan on itsekkin täydellinen idiootti.

Siksi...
Et taida nyt ymmärtää. Kyllähän kirjoittaja kunnioittaa toisen itsemääräämisoikeutta, kun ei vaadi rokotetta toiselle, vaikka tämä on täydellinen idiootti, kun ei ota sitä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 994
Niin. Ihminen joka ei pysty kunniottamaan toisen ihmisen itsemääräämisoikeutta ei voi pitää itseään parempana ihmisenä, vaan on itsekkin täydellinen idiootti.

Siksi...
Meitä idiootteja on monenlaisia. Itse jotenkin vierastan sitä, että velvollisuudesta kieltäydytään periaatteen vuoksi, koska siihen on oikeus. Monessa asiassa luotan parempiin tai ainakin paremmin tietäviin ihmisiin. Ja koska tässäkin tapauksessa ne oikeasti parhaiten tietävät rokotetta suosittavat, sen velvollisuudesta otan, vaikka minulla olisi oikeus siitä kieltäytyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Meitä idiootteja on monenlaisia. Itse jotenkin vierastan sitä, että velvollisuudesta kieltäydytään periaatteen vuoksi, koska siihen on oikeus. Monessa asiassa luotan parempiin tai ainakin paremmin tietäviin ihmisiin. Ja koska tässäkin tapauksessa ne oikeasti parhaiten tietävät rokotetta suosittavat, sen velvollisuudesta otan, vaikka minulla olisi oikeus siitä kieltäytyä.
Sikainfluenssan kanssa paremmin tietävät ihmiset tuhosivat sadankunta ihmisen elämän narkolepsialla. Viisammat oppivat tästä, että paremmin tietäviin ihmisiin ei kannata luottaa sokeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 378
Sikainfluenssan kanssa paremmin tietävät ihmiset tuhosivat sadankunta ihmisen elämän narkolepsialla. Viisammat oppivat tästä, että paremmin tietäviin ihmisiin ei kannata luottaa sokeasti.
Sikainfluenssasta ja siitä käytetystä rokotteesta ollaan opittu jotain. Itseasiassa se rokote oli muutenkin täysin erilainen mutta se on taas ihan toinen tarinansa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 946
Sikainfluenssasta ja siitä käytetystä rokotteesta ollaan opittu jotain. Itseasiassa se rokote oli muutenkin täysin erilainen mutta se on taas ihan toinen tarinansa.
Mitä siitä on opittu? En ole itse huomannut, että prosesseja olisi muutettu tai vakavia haittoja turvalliseksi väitetyillä rokotetuilla aiheuttaneet olisivat saaneet edes syytteitä.

Sitä nimenomaan kaipaisin, että prosessia olisi säädetty sellaiseksi, että tuollaiset tapaukset voitaisiin estää tai vähintään ihmisille kerrottaisiin riskeistä etukäteen. Pitää vielä odotella, että koronarokotteiden kanssa saadaan riittävästi tutkimusta ulos, jotta uskaltaa sellaisen ottaa.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
En tunne, mutta kaveri näytti tämän denialistin vaimon lähettämiä viestejä. On siis koronadenialisti, ei usko taudin olemassaoloon. Ja ei ole ottanut rokotetta. Uhkasi avioerolla vaimoaan jos tämä ottaa rokotteen. Aika syvän päädyn tapaus näemmä.

Mutta tämä tästä. Ei ollut tarkoitus alkaa vääntää asiata sen enempää. Parempi kun en olisi asiasta kirjoittanut.lainkaan, joten jätän tähän tällä erää. My bad.
Vai että avioerolla..Kyllä sitä molemmin puolista hörhöilyä löytyy näin korona aikana. Jännä että tälläinen propaganda on "hyväksyttyä"
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 362
En ole itse huomannut, että prosesseja olisi muutettu tai vakavia haittoja turvalliseksi väitetyillä rokotetuilla aiheuttaneet olisivat saaneet edes syytteitä.
Et varmasti myöskään huomaa, jos me Nokialla muutamme prosessejamme, jolla 5G-piirejämme testaamme.

Se, että sinä et ole huomannut jotain joka liittyy hyvin korkeastikoulutettujen ammattilaisten toimintaan alalla, josta sinulla ei ole hajuakaan, ei kerro tasan yhtään mitään siitä että jotain ei ole tapahtunut.

Jos prosesseja joita noudatat henkilökohtaisessa työssäsi muutetaan omassa työpaikassasi, sen varmaan huomaat.

Pitää vielä odotella, että koronarokotteiden kanssa saadaan riittävästi tutkimusta ulos, jotta uskaltaa sellaisen ottaa.
Muutama miljardi annettua annosta tilastoituine sivuvaikutuksineen ei ole riittävästi tutkimusta :facepalm:
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 361
Ohhoh, vieläkö tämä ketju näin aktiivinen? Ihmettelen, sillä korona on nyt virallisesti hävinnyt valtamedian pääotsikoista. Aivan loistavaa. Maailma pyörii yhä.
Ei tää homma nyt musta ohi ole kun käytännössä minnekkään ei voi matkustaa ilman että ensin kyylää että mitkä on heidän vaatimukset maahantulolle. Siinä vaiheessa kun voin matkustaa mihin tahansa EU:n 27 maasta ilman että työnnellään tikkuja nokkaan tai että pitää täytellä jotain lippulappusia uskon vasta että ohi on.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
Et varmasti myöskään huomaa, jos me Nokialla muutamme prosessejamme, jolla 5G-piirejämme testaamme.

Se, että sinä et ole huomannut jotain joka liittyy hyvin korkeastikoulutettujen ammattilaisten toimintaan alalla, josta sinulla ei ole hajuakaan, ei kerro tasan yhtään mitään siitä että jotain ei ole tapahtunut.

Jos prosesseja joita noudatat henkilökohtaisessa työssäsi muutetaan omassa työpaikassasi, sen varmaan huomaat.



Muutama miljardi annettua annosta tilastoituine sivuvaikutuksineen ei ole riittävästi tutkimusta :facepalm:
Suhteuttaa vaikka lasten ja nuorten riskiin saada vakavia oireita koronasta, tai edes joutua sairaalaan, niin en rokotteita menisi terveille lapsille x3 antaisi!
Yli 17000 käsittelemättä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 543
Suhteuttaa vaikka lasten ja nuorten riskiin saada vakavia oireita koronasta, tai edes joutua sairaalaan, niin en rokotteita menisi terveille lapsille x3 antaisi!
No niinno. Jos noista 70/17 on saanut kuumeen, suurin osa itse ilmoitettuja, ja tiedän henkilökohtaisesti päivystykseen viedyn lapsen, kun korkeaa kuumetta ei saatu laskemaan koronassa, niin no. Vakavat punoitukset ei myöskään vakuuta.

Oikeasti. Monenko tuolta listalta kuvittelet 'edes joutuneen sairaalaan'...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 255
Nyt sai exäkin taudin. Hänellä ovat mielenkiintoisimmat oireet olleet kuumeilun jälkeen siirtyminen alilämpöön ja sykkeen hidastuminen 55 lyöntiin. Lukemani perusteella tuo on tosin hyvin tavallinen kuvio, joka ilmeisesti johtuu siitä, että virus iskee myös vagus-hermoon.
55 on monelle aivan normaali leposyke.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
628
Suhteuttaa vaikka lasten ja nuorten riskiin saada vakavia oireita koronasta, tai edes joutua sairaalaan, niin en rokotteita menisi terveille lapsille x3 antaisi!
Yli 17000 käsittelemättä..
Muistathan, että haittavaikutusilmoituksen voi tehdä jokainen ihan itse ja myös pistoskohdan lihaskipu on haittavaikutus. Meillä ei ole parempaa mekanismia ottaa vastaa noita ilmoituksia, mutta paras olisi jos ne tulisi keskitetysti terveydenhuollon kautta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
172
itsekkyys ja tyhmyys ovat ne parhaat adjektiivit kuvaamaan rokotteen ottamatta jättäneitä eli missään tapauksessa he eivät ansaitse kunnioitusta, koska heidän tekonsa on puhtaasti itsekäs ja tieteen vastainen. Miksi rokottamaton ansaitsisi kunnioitusta?
Hauskaa, että vapaaehtoiset piikit väliin jättäneet herättää edelleen tunteita. Itse riskiryhmään kuulumattomana ja taudin jo sairastaneena en voisi vähempää välittää, että ansaitsenko joidenkin piikkipakottajien kunnioitusta.

Tauti oli itselle lähinnä flunssan kaltainen tila, joten riski saada vakava tautimuoto on jo testattu omalla vastustuskyvyllä. En koe mitään tarvetta ottaa piikkejä joiden antama suoja omikronmuunnoksen aiheuttamaa lievää infektiota vastaan putoaa 0–20 prosenttiin kolmessa-neljässä kuukaudessa. Euroopan lääkeviraston EMA:n mukaan tehosteannosten ottaminen toistuvasti neljän kuukauden välein voi lopulta heikentää immuunivastetta eli elimistöön tapaa reagoida antigeeneihin ja väsyttää ihmisiä, joten jatkan mielelläni elämää "puhdasverisenä" ilman jatkuvasti ruiskutettavia lääkeaineita joiden pitkäaikaishaittavaikutuksia ei vielä tunneta kunnolla.

Jättämällä piikit ottamatta olen 100% suojassa rokotehaitoilta ja itse tauti ei ollut flunssaa kummempi, joten se että jotkut haukkuu taudin jo sairastanutta riskiryhmään kuulumatonta piikkejä ottamatonta ihmistä tässä vaiheessa itsekkääksi ja tieteen vastaiseksi lähinnä naurattaa. Koronapassikin on jo haudattu, joten mikäs tässä ollessa täysin terveenä ja viriilinä rokottamattomana :)

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 543
En koe mitään tarvetta ottaa piikkejä joiden antama suoja omikronmuunnoksen aiheuttamaa lievää infektiota vastaan putoaa 0–20 prosenttiin kolmessa-neljässä kuukaudessa.
Jotenkin pidän sairaalaan joutumisen estoa tärkeämpänä. 4-6 kuukauden jälkeen buusterin teho 75 -85% tuoreimman brittien rapsan mukaan.

Tosin lievää vastaankin 40-50%.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Jotenkin pidän sairaalaan joutumisen estoa tärkeämpänä. 4-6 kuukauden jälkeen buusterin teho 75 -85% tuoreimman brittien rapsan mukaan.

Tosin lievää vastaankin 40-50%.

Taitaa suhdeluku olla verrattuna rokottamattomaan, ei vielä koronaa sairastaneeseen henkilöön. Toista kertaa sairastavista ja sairauden vakavuudesta heille taitaa olla vielä aika rajallisesti tietoa tai ainakaan sitä ei hirveästi tuoda vertailuun mukaan. Itse myös koronan ainakin kertaalleen sairastaneena olisi nimenomaan mielenkiintoista nähdä jotain lukuja ja tilastoja rokotteen mahdollisista hyödyistä itselle, eikä niinkään näitä "aina kannattaa ottaa koska mahdollisesti parempi suoja väestötasolla". Jos todennäköisyyteni henkilökohtaisesti saada vakava uusi infektio on luokkaa 1/10000 ja rokotteella se nousisi 1/20000 niin ei ainakaan minulle maksa vaivaa hakea lisäpiikkiä.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
534
Hauskaa, että vapaaehtoiset piikit väliin jättäneet herättää edelleen tunteita. Itse riskiryhmään kuulumattomana ja taudin jo sairastaneena en voisi vähempää välittää, että ansaitsenko joidenkin piikkipakottajien kunnioitusta.
Itselleni tunteita herättää nimenomaan se, että nämä "minulla on oikeus" ja "en kuulu riskiryhmään joten ei kiinnosta" -tyypit aiheuttavat isoja ongelmia kaikille muille sitä kautta, kun yhteiskuntaa laitetaan sulkuun taudin kaataessa porukkaa sairaalaan. Ja tämä koskee siis tätä viimeisintä joulukuussa alkanutta hässäkkää, aikaisempien kovien rajoitusten aikana ei vielä ollut realistista mahdollisuutta täyteen rokotuskattavuuteen. Voidaan toki vääntää siitä onko rajoituksia "pakko" käyttää ja niin edelleen, mutta realistin kannattaa ymmärtää että pakottava välttämättömyys ja poliittinen välttämättömyys ovat kaksi hyvin eri asiaa.

Ja en siis edelleenkään halua pakkorokotuksia yhtään kenellekään, edes sote-henkilökunnalle. Kunniotan valinnanvapautta ja itsemääräämisoikeutta, mutta en näe miksi pitäisi kunniottaa yksilöitä, joiden tyhmä valinta (jättää helppo taudinrajoituskeino käyttämättä) paskoo koko yhteiskuntaa.
 
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
192
Hauskaa, että vapaaehtoiset piikit väliin jättäneet herättää edelleen tunteita. Itse riskiryhmään kuulumattomana ja taudin jo sairastaneena en voisi vähempää välittää, että ansaitsenko joidenkin piikkipakottajien kunnioitusta.

Tauti oli itselle lähinnä flunssan kaltainen tila, joten riski saada vakava tautimuoto on jo testattu omalla vastustuskyvyllä. En koe mitään tarvetta ottaa piikkejä joiden antama suoja omikronmuunnoksen aiheuttamaa lievää infektiota vastaan putoaa 0–20 prosenttiin kolmessa-neljässä kuukaudessa. Euroopan lääkeviraston EMA:n mukaan tehosteannosten ottaminen toistuvasti neljän kuukauden välein voi lopulta heikentää immuunivastetta eli elimistöön tapaa reagoida antigeeneihin ja väsyttää ihmisiä, joten jatkan mielelläni elämää "puhdasverisenä" ilman jatkuvasti ruiskutettavia lääkeaineita joiden pitkäaikaishaittavaikutuksia ei vielä tunneta kunnolla.

Jättämällä piikit ottamatta olen 100% suojassa rokotehaitoilta ja itse tauti ei ollut flunssaa kummempi, joten se että jotkut haukkuu taudin jo sairastanutta riskiryhmään kuulumatonta piikkejä ottamatonta ihmistä tässä vaiheessa itsekkääksi ja tieteen vastaiseksi lähinnä naurattaa. Koronapassikin on jo haudattu, joten mikäs tässä ollessa täysin terveenä ja viriilinä rokottamattomana :)

Ei tarvi pelätä että ansaitsisit kys. kunnioitusta, muita pelonaiheita kyllä löytyy.

Viro teki virheen.

 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 834
Mitenhän luotettavia nuo koronatestit oikein on? Vähän epäilen, että aika iso osa tapauksista jää näkymättä. Tämä ihan sillä, että meillä on muksut yhtäaikaa kipeänä täsmälleen samoilla oireilla. (Korkea kuume, kurkkukipu, päänsärky, lihaskivut) ja testit, sekä virallinen että koti, näyttää yhdelle positiivista ja kahdelle negatiivista. Jotenkin vaikea uskoa, että muilla olisi yhtäaikaa sattumalta joku muu tauti, jossa on täsmälleen samat oireet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 216
Ja en siis edelleenkään halua pakkorokotuksia yhtään kenellekään, edes sote-henkilökunnalle. Kunniotan valinnanvapautta ja itsemääräämisoikeutta, mutta en näe miksi pitäisi kunniottaa yksilöitä, joiden tyhmä valinta (jättää helppo taudinrajoituskeino käyttämättä) paskoo koko yhteiskuntaa.
Suurempi osa jättää kätensä pesemättä wc-käynnin jälkeen kuin rokotteen ottamatta.
Mitenhän luotettavia nuo koronatestit oikein on? Vähän epäilen, että aika iso osa tapauksista jää näkymättä. Tämä ihan sillä, että meillä on muksut yhtäaikaa kipeänä täsmälleen samoilla oireilla. (Korkea kuume, kurkkukipu, päänsärky, lihaskivut) ja testit, sekä virallinen että koti, näyttää yhdelle positiivista ja kahdelle negatiivista. Jotenkin vaikea uskoa, että muilla olisi yhtäaikaa sattumalta joku muu tauti, jossa on täsmälleen samat oireet.
Erittäin hyvä kysymys. Vastaava kävi tuttavaperheellä. Perheestä vain yksi sai positiivisen tuloksen vaikka oireita oli useammalla ja PCR-testejä toista kymmentä. On useita tutkimuksia (ennen omikronia), joiden mukaan vain n. kolmannes tai alle puolet saman kotitalouden jäsenistä sairastuu todistettavasti. Sitä en tiedä kumpi tuossa ilmiössä on vahvempi tekijä, todistustekniset vai virologiset seikat.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 484
Itselleni tunteita herättää nimenomaan se, että nämä "minulla on oikeus" ja "en kuulu riskiryhmään joten ei kiinnosta" -tyypit aiheuttavat isoja ongelmia kaikille muille sitä kautta, kun yhteiskuntaa laitetaan sulkuun taudin kaataessa porukkaa sairaalaan. Ja tämä koskee siis tätä viimeisintä joulukuussa alkanutta hässäkkää, aikaisempien kovien rajoitusten aikana ei vielä ollut realistista mahdollisuutta täyteen rokotuskattavuuteen. Voidaan toki vääntää siitä onko rajoituksia "pakko" käyttää ja niin edelleen, mutta realistin kannattaa ymmärtää että pakottava välttämättömyys ja poliittinen välttämättömyys ovat kaksi hyvin eri asiaa.

Ja en siis edelleenkään halua pakkorokotuksia yhtään kenellekään, edes sote-henkilökunnalle. Kunniotan valinnanvapautta ja itsemääräämisoikeutta, mutta en näe miksi pitäisi kunniottaa yksilöitä, joiden tyhmä valinta (jättää helppo taudinrajoituskeino käyttämättä) paskoo koko yhteiskuntaa.
Eli et siis kunnioita valinnanvapautta ja itsemääräämisoikeutta, jos kerran niitä ei tässä tapauksessa yksilön kohdalla tarvitse kunnioittaa? Kyllä, käytännössä noin sinä sanot.

Jos henkilön riskit kaikin puolin ovat henkilökohtaisella tasolla minimaaliset itse taudin suhteen, ei niistä piikeistä silloin ole järkevää hyötyä kyseisellä yksilölle. Syyksi ihmiselle harvemmin riittää se, että on jokin teoreettinen mahdollisuus sairastaa tauti lievempänä, kun se ei kuitenkaan häntä mitä suurimmalla todennäköisyydellä edes sairaalaan vie.

Suhtautumisen tulee olla sama kuin influenssankin suhteen, jossa riskiryhmät ja vanhukset ovat erityisemmässä suojelussa, ja kaikilla muilla tuo päätös on ihan aidosti vapaaehtoinen eikä "vapaaehtoinen" kuten koronan kanssa.

Ja vittuako näistä piikeistä nyt edelleen kohkataan, kun tauti ilmenee niin piikitetyissä ja piikittämättömissä nyt käytännössä samaan tahtiin?

Ja sitä on turha ulista, että sillä suojellaan muita, kun ei se niin mene. Piikkejä otetaan omaksi turvaksi. Jokainen suojelkoon itseään sillä piikillä omalla harkinnallaan sen pohjalta, osuuko todennäköisyydet kohdalle vai ei.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
779
Kyllä ne rokottamattomien defenssit on tosiaan hurjan vahvat. :D
Täälläkin kun näitä höpsöimpiä viestejä lukee niin ymmärtää miksi joillekin on vielä kuolinvuoteellaan hankala myöntää että virhearvio tuli tehtyä kun ei koronaan uskonut tai rokotteita ottanut
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 484
Kyllä ne rokottamattomien defenssit on tosiaan hurjan vahvat. :D
Täälläkin kun näitä höpsöimpiä viestejä lukee niin ymmärtää miksi joillekin on vielä kuolinvuoteellaan hankala myöntää että virhearvio tuli tehtyä kun ei koronaan uskonut tai rokotteita ottanut
Joillekin se on vain tosi vaikea ymmärtää, että myös länsimaisista oikeusperiaatteista jotkut tykkäävät pitää kiinni.

Itse kuulun näihin kaksi kertaa piikitettynä. Vielä kertaakaan minua ei ole vituttanut se, että joku toinen tekee toisen ratkaisun kuin minä. Sen sijaan tätä palstaa kansoittavat koronapsykoosissa olevat rokotepakottajat ja muiden oikeuksien tallojat ovat vituttaneet sitäkin enemmän.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
310
Mitenhän luotettavia nuo koronatestit oikein on? Vähän epäilen, että aika iso osa tapauksista jää näkymättä. Tämä ihan sillä, että meillä on muksut yhtäaikaa kipeänä täsmälleen samoilla oireilla. (Korkea kuume, kurkkukipu, päänsärky, lihaskivut) ja testit, sekä virallinen että koti, näyttää yhdelle positiivista ja kahdelle negatiivista. Jotenkin vaikea uskoa, että muilla olisi yhtäaikaa sattumalta joku muu tauti, jossa on täsmälleen samat oireet.
Ehkä se yksi testi näyttää päin peetä tai sitten k.o muksulla on oireeton korona samaan aikaan jonkun muun kiertotaudin kanssa? Onhan jotkut ronkkineet niitä koiran molempiin päihinkin ja positiivisia tuloksia saatu.

Jos noilla oireilla pitää nykyään aina olettaa kyseessä olevan koronan niin varmaan mullakin oli se ainakin vuosina 2003, 2005, 2009 ja 2011 näin nopeasti muisteltuna. Sen jälkeen oltukin tuiki terveenä. Kotitestejä en ole imeskellyt mitä ne näyttää. Töissä niitä jotkut harrastaa niin saavat satunnaisia saikkupäiviä kun "testi näytti positiivista aamulla" ja sitten seuraavana päivänä tuleekin negaa ja taas tullaan töihin...ihme touhua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 351
Tässä kun on katsonut olympialaisia ja lukenut mm. Hongkongin uutisia niin ei voi käsittää sitä joukkopsykoosin tasoa missä siellä mennään. Aikovatko he oikeasti jatkaa samaa menoa vuosikymmeniä ja periaatteessa vuosisatoja? Koska ei ole mitään syytä olettaa, että koronavirus (tai koronavirukset, onhan niitä ennenkin ollut) lähtisi pallolta pois siten että noilla nollatoleransseilla voisi palata vanhaan. Toki se muuttuu ja on jo viimeistään omikronin myötä muuttunut endeemiseksi epidemiaksi, jossa oireet on luokkaa flunssa. Mutta jos ei tällainen kevyt taudinkuva kelpaa edes siihen että luovuttaisiin kokovartalo hazmat-puvuista, niin mikä sitten? Yhteiskunnat ovat tottuneet ottamaan kollektiivisesti paarua perseeseen, mutta jotenkin miettii että mahtaako ihmiset vielä edes tajuta hiljaa mielessään että missä mennään.
Eli siis esimerkin vuoksi Hongkongissa jokainen positiiviseksi testattu (eli suurin osa oireettomia tai flunssaoireisia) käsitellään eristettävänä sairaalakaranteenina :smoke: (pakotettuna).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 106
Viestejä
4 307 002
Jäsenet
71 984
Uusin jäsen
Jonesy

Hinta.fi

Ylös Bottom