Hauskaa, että vapaaehtoiset piikit väliin jättäneet herättää edelleen tunteita. Itse riskiryhmään kuulumattomana ja taudin jo sairastaneena en voisi vähempää välittää, että ansaitsenko joidenkin piikkipakottajien kunnioitusta.
Tauti oli itselle lähinnä flunssan kaltainen tila, joten riski saada vakava tautimuoto on jo testattu omalla vastustuskyvyllä. En koe mitään tarvetta ottaa piikkejä joiden antama suoja omikronmuunnoksen aiheuttamaa lievää infektiota vastaan putoaa 0–20 prosenttiin kolmessa-neljässä kuukaudessa. Euroopan lääkeviraston EMA:n mukaan tehosteannosten ottaminen toistuvasti neljän kuukauden välein voi lopulta heikentää immuunivastetta eli elimistöön tapaa reagoida antigeeneihin ja väsyttää ihmisiä, joten jatkan mielelläni elämää "puhdasverisenä" ilman jatkuvasti ruiskutettavia lääkeaineita joiden pitkäaikaishaittavaikutuksia ei vielä tunneta kunnolla.
Jättämällä piikit ottamatta olen 100% suojassa rokotehaitoilta ja itse tauti ei ollut flunssaa kummempi, joten se että jotkut haukkuu taudin jo sairastanutta riskiryhmään kuulumatonta piikkejä ottamatonta ihmistä tässä vaiheessa itsekkääksi ja tieteen vastaiseksi lähinnä naurattaa. Koronapassikin on jo haudattu, joten mikäs tässä ollessa täysin terveenä ja viriilinä rokottamattomana
tekniikanmaailma.fi