Taidat nyt lukea kyllä terveysviranomaisten ja meikäläisen näkökulmasta tuollaista kommenttia rupikonnien jaloista etkä tilastoista.
Rajoitukset ovat merkittävästi hidastaneet leviämistä (ihan nämä täkäläiset) ja eiköhän niin käy tälläkin kertaa. Nyt toki omikron tekee hidastamisen kohdalla siitä paljon heikommin tehoavaa, mutta se voi silti olla perusteltua terveydenhuollon näkökulmasta.
Se että itse haluaisit tapaukset nollaan ei ole millään mittarilla realistista.
Itse veikkaan, että parin viikon päästä voidaan rajoituksia ruveta höllentämään (eli ottaa passi takaisin käyttöön) mikäli sairaalakuormitus pysyy loppiaiseen asti tasaisena.
Lähimuistissa vikaa? Ehkä se on se geeni joka löytyi iltalehdestä...
Muistellaanpa mennyttä vuotta, tai edellistä. Koska oli niin että "kahden viikon sulku" oli kahden viikon sulku? Tai että ensimmäisen "sulun" kohdalla tapaukset lähti laskemaan ja hetken päästä niitä lievennettiin?
Tämä on täysin järjetöntä keskustelua kun laitat sanoja mun suuhun ilman mitään järkevää selitystä
- En halua tartuntoja nollaan, en ole missään niin halunnut.
- Voitko todistaa että ilman kevyitä rajoituksia mitä aluksi asetellaan, olisi toinen tilanne? Ei mullakaan ole kristallipalloa josta näkisi vaihtoehtoisen todellisuuden.
Varmaan on perusteltua tehdä x, y, z toimia. On toki. Pistetään virtuaalitikkari vetoa, että nämä rajoitukset eivät laske tartuntoja vaan ne jatkavat nousuaan ja Tammikuussa jatketaan/kovennetaan rajoituksia.
Vielä jos laitat vähän faktaa pöytään "Rajoitukset ovat merkittävästi hidastaneet leviämistä (ihan nämä täkäläiset) j" lauseelle. Mehän tiedetään ainoastaan nykyinen todellisuus, mutta vieläkään ei ole ymmärrystä mihin rajoitus pitäisi kohdistaa että sillä olisi vaikutusta.
Sillä mitä tulee tapahtumaan ei myöskään ole merkitystä tässä kontekstissa. Rajoitukset voi päättyä tai tuplaantua huomenna, tartunnat voivat raketoida tai loppua, hain tässä jotain järkevää punaista lankaa, miksi baarissa keskikaljan kippaaminen aamusta on ok mutta uimahallissa uiminen ei. Varmaan sillekin on joku syy, että koko tänä aikana ei olla saatu lainsäädäntöä siihen kuntoon, että sama taho voisi sulkea baarin ja museon.