Kitaran soittaminen

Tää biisi tuli nyt sekoiltua maaliin asti :D Olkaapa hyvät..

E: Virheitähä tuossa riittää, mutta ei menoa haittaa :)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Viimeksi muokattu:
Fryyginen molli, siinäpä onkin aivan ylidramaattinen moodi alkulämmittelyihin tai aivottomaan räpeltämiseen! Ihan onnistuin itseni yllättämään, kokeillessani vähän jauhaa tuota A:sta, lopputulemana tosi mukavan oloinen asema, mistä näppäillä draamaa sfääriin ihan estoitta :-D
Perus A-molli muuttui niin, etten olisi uskonut yhden nuotin voivan vaikuttavan näin voimallisesti.

(sävelet: a, bb, c, d, e, f, g)

Fryyginen molli, siinäpä onkin aivan ylidramaattinen moodi alkulämmittelyihin tai aivottomaan räpeltämiseen! Ihan onnistuin itseni yllättämään, kokeillessani vähän jauhaa tuota A:sta, lopputulemana tosi mukavan oloinen asema, mistä näppäillä draamaa sfääriin ihan estoitta :-D
Perus A-molli muuttui niin, etten olisi uskonut yhden nuotin voivan vaikuttavan näin voimallisesti.

(sävelet: a, bb, c, d, e, f, g)

Itse tykkään paljon sekä fryygisestä että lyydisestä.

Tässä joku oma mikä menee paljolti d fryyginen
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Tää biisi tuli nyt sekoiltua maaliin asti :D Olkaapa hyvät..

E: Virheitähä tuossa riittää, mutta ei menoa haittaa :)

Jotkin sormitusvalinnat näyttävät omaan silmään erikoisilta. Niin kuin vaikka tuossa ihan alussa etusormen ollessa lukittuna vitosnauhalle, itse käyttäisin nimetöntä 7. nauhalla ja pikkusormea 8. nauhalla enkä siirtelisiä pikkusormea seiskalta kasille. Jos ei ole mitään poikkeusta aiheuttavaa syytä, niin on yleensä melko hyvä lähtökohta, että jokaisella vasemman käden sormella on "oma" nauhanväli jota hoitavat.

^ ei kai sillä oon niin väliksi noissa jutuissa, jos vaan tuntuu mukavalta soittaa noilla sormituksilla.

Näissä temmoissa ja kun ei oo muuten tuon haastavampaa matskua, niin voinee soittaa miten lystää, jos oikeet nuotit tulee oikeaan aikaan.

Jotkin sormitusvalinnat näyttävät omaan silmään erikoisilta. Niin kuin vaikka tuossa ihan alussa etusormen ollessa lukittuna vitosnauhalle, itse käyttäisin nimetöntä 7. nauhalla ja pikkusormea 8. nauhalla enkä siirtelisiä pikkusormea seiskalta kasille. Jos ei ole mitään poikkeusta aiheuttavaa syytä, niin on yleensä melko hyvä lähtökohta, että jokaisella vasemman käden sormella on "oma" nauhanväli jota hoitavat.

Iha hyvä tipsit, ei siinä. Taannoin kansalaisopiston kitaraopettajakin painotti tosi paljon käyttää kaikkia sormia ja eri nauhaväleillä. Mul on problem sormien lyhyt pituus ja usein muuttelen biisien tabuja niin että soitan jostai 12 kielivälistä ylöspäin joitain riffejä ku nii paljo helpompaa :D Toi keskisormi ja nimetön muutenki vammasia et ne on tosi lähelä toisiaan, pitäs vissii joku treeni keksii noille että sais leveemmäks.

Mut joo, soittelen ja treenailen mikä tuntuu omiin sormiin hyvältä. Esim toi plekukäsi nyrkissä pitäen tulee luonnostaan. Jos avaan sormet niin koko käsi vetää iha juntturaan :D

Eile illalla kokeilin ja mietin, että kyllähä olisin iha helposti voinut sen soittaa just noin ku kirjotit :D Välil itsekin ihmettelen miten mä tätä kirvestä opettelen, mut hyvä huomio joka tapauksessa :tup: Pääasia että oppii ja on hauskaa!

Eikä siinäkään varmaan mitään pahaa, että leikittelee vähän noilla sormituksilla tai soittelee samoja juttuja eri sormituksilla. Voi tunnustella tuntuuko joku luonnollisemmalta kuin toinen, onnistuuko kaikilla yhtä korkeaan tempoon vai tuleeko joillain sormituksilla raja vastaan aikaisemmin jne. Se rupee sit kohtuu nopsaan löytymään, mitä jutut toimii itelle ja mitkä ei.

Itsekin soittelen miten sattuu, välillä liikuttelen sormia jä välillä en. Hyvää harjoitusta miten päin vain. Monesti jossain "yngwie" -juoksutuksissakin jos on neljä säveltä per kieli, niin kolmella sormella mennään hivenen asemaa vaihtaen.
Paljon vaikuttaa mitä minkäkin kohdan jälkeen tulee soitettua.

Täällä pakko vaihdella jatkuvasti sormituksia, kun ei tiedä aina mikä sormi mitenki pelaa. Joskus niistä pelaa neljä ja joskus yksi.. pitää vähän valkata mitä soittelee huonompina päivänä.

Sormituksista on tullut huomattua että jos jonkun kohdan osaa niin että menee automaattisesti, niin voi halutessaan katsoa (muuten ei tietäisi) mitkä sormet milläkin kertaa ovat päättäneet hoitaa kuvion.

Löytypäs päheennäköinen kitara :D

Tälläne tuli tehtyy frendin kanssa :D

Laitan tänne jos jollekkin olisi käyttöä

20240217_120006.jpg

20240217_120018.jpg

Tuli tutustuttua taas vähän Uli jon Rothin versioihin, esim Turkkilainen marssi (Ketäs muita nimimiehiä on kyseistä kappaletta luritellut?). No pisti silmään herran kitara ja vaikutti mielenkiintoiselta. Haastattelussa herra oli tyytyväinen kun mallisto on tullut kaikkien saataville. Oli vaan niin halpoja, ettei näitä malleja viittinyt sitten tilata ton kalliin Harley Benton kitaran viereen :D SKY ELITE SERIES Archives - Sky Guitars

40k€ kitara ja promokuvissa skallopointi ja nauhat näytti siltä, niin kuin joku ois tehnyt ne kännissä..

Ja on kyllä muutenkin melkoinen konsepti, mutta niin.. kai noitakin viimeistään japanialaiset ostaa.

Itsellä ollut toi Scorpions bändi vähän pimennossa kun sai aikoinaan kuulla liikaa Still loving juuta ja ysärillä sitä muutoksen tuulia. Nyt sitten piti tutustua lisää Uli Jon Rothin tuotantoon ja en edes tiennyt että the sails of charon on skorppareiden kipale. Ja sitten youtubista hakua miten sitä soitettais ja tuli tämmöinen epsanjalainen Minerva Pla vastaan...https://www.youtube.com/watch?v=5hAlzyKZ6ho
Edit. Lisätään linkki linkkinä myös

Kohta lähtee tosiaan Amarok-BT tilaukseen ja kysyin Thomannilta alustavasti mitä maksaa kielten vaihto + intonaatio säätö niin vastaus on 50-80€ riippuen kitarasta. Eli ei toi nyt kovin halpa juttu ole. Sinänsä ei ole itse kovin iso homma, mutta toisaalta saisi heti pelin kuntoon.

Harley Benton Amarok-BT BKNT Flame Burst tässä mitä lie "Factory strings" sitten ovat. Ajatus oli lyödä nämä kiinni: Daddario EXL158

Tässä sitten tulisi suoraan mukana: Strings: D'Addarío EXL-157 .014 - .068 (art.182020) Harley Benton Amarok-BT BKRD Quilted Burst

Tuo Flame Burst on vain paljon mieluisempi väri :) Ja toisaalta tykkään "ohuemmasta" touchista minkä perusteella tuo ohuempi kielisetti sopisi omaan makuun paremmin.

Tälläne tuli tehtyy frendin kanssa :D

Täähän oli hmmm rohkee veto! Ihan inasen lisää reeniä ja voimaa puhkumiseen laulajalle! Siellä kuitenkin osuttiin nuottiin aika mukavasti.

Kohta lähtee tosiaan Amarok-BT tilaukseen ja kysyin Thomannilta alustavasti mitä maksaa kielten vaihto + intonaatio säätö niin vastaus on 50-80€ riippuen kitarasta. Eli ei toi nyt kovin halpa juttu ole. Sinänsä ei ole itse kovin iso homma, mutta toisaalta saisi heti pelin kuntoon.
Missähän nää säädetään, jossain Saksassa vai Helsingissä.. en minä ehkä tuolta niitä säätöjä ottais vaan veisin jollekin paikalliselle sepälle, niin helpompi reklamoidakin, jos ne säädöt on mitä sattuu. Jos siis haluaa jonkun muun säätävän soittopelin kuntoon.

Missähän nää säädetään, jossain Saksassa vai Helsingissä.. en minä ehkä tuolta niitä säätöjä ottais vaan veisin jollekin paikalliselle sepälle, niin helpompi reklamoidakin, jos ne säädöt on mitä sattuu. Jos siis haluaa jonkun muun säätävän soittopelin kuntoon.

Tehtaalla tekevät. Tosiaan paikallinen seppä tekee jo perushuollon kieltenvaihtoineen satasella että jos 80e tuosta maksaa niin suolaa on :D

PS. Tälläsen väsäsin ku oli tylsää

Viimeksi muokattu:
Noissa verkkokaupan säätöhommissa on se huono ettei ne ota huomioon soittotatsia. Jos ite et halua niin paikallinen seppä voi säätää sen niin että on hyvä nimenomaan sinulle. Mulla on kaikki tehdassäädöt olleet huonoja koska omaan reippaan tatsin ja kielet rämisee tolkuttomasti. Olen joutunut säätämään kaulaa ja nostamaan kieliä jonka seurauksena intonaatiokin menee uusiksi joten käytännössä tehdassäätö on hyödytön. Huomiona että soitan bassoa mutta koskee ihan yhtä lailla kitaraakin.

Jos osaat niin tee itse ja saat paremman. Ensin kielien korkeus ja kaula niin että on hyvä ja sit viritysmittarilla intonaatio niin että vapaa ja 12 nauha soi kumpikin vireessä. Jos kelluvia talloja niin kielen paksuuden muuttuessa voi joutua säätämään tallan jousia että on oikeassa asennossa. Ei ole vaikeaa eikä kulu turhaa rahaakaan.

@Markqq Suosittelisin kyllä vahvasti opettelemaan noiden säätöjen tekemisen itse kunnolla etenkin jos haluaa useamman kitaran pitää soittokunnossa. Toki ihan hyvä jos joku paikallinen seppä tekee sulle alkuun hyvät säädöt niin tiedät sitten mikä se referenssi on. Itselle kans aika harvoin on tullut kaupasta hyvissä säädöissä olevaa skittaa niin säätänyt noi sitten itse kohilleen.

@Markqq Suosittelisin kyllä vahvasti opettelemaan noiden säätöjen tekemisen itse kunnolla etenkin jos haluaa useamman kitaran pitää soittokunnossa. Toki ihan hyvä jos joku paikallinen seppä tekee sulle alkuun hyvät säädöt niin tiedät sitten mikä se referenssi on. Itselle kans aika harvoin on tullut kaupasta hyvissä säädöissä olevaa skittaa niin säätänyt noi sitten itse kohilleen.

Allekirjoitan kyllä. Ärsyttää jos peli on sinnepäin ko se vois olla just tiptop.
Tähä tarvis varmaa jonku osaavan näyttää ja opastaa. Toki vois mennä jonnekin sepälle oppilaaksi ja maksaa opetuksesta :)

Allekirjoitan kyllä. Ärsyttää jos peli on sinnepäin ko se vois olla just tiptop.
Tähä tarvis varmaa jonku osaavan näyttää ja opastaa. Toki vois mennä jonnekin sepälle oppilaaksi ja maksaa opetuksesta :)

Löytyy varmaan youtubesta ihan ohjetta. Seppä katselee, että tässä menetetään asiakas, joten laitetaan opetukselle 500e hintaa. :D Noh en tiedä, miten menee, mutta eiköhän tuon opi itsekin.

Tokko ne kotimaiset, tunnetuimmat soitinrakentajamestarit pajalleen ihan tuosta vaan oppilaita ottaa pyörimään.. en toki tiedä, mutta ihmettelisin.

Sitten taas nää tusina "teen viidellä kympillä säädöt jne." kaverit, niin varmaan ihan sama katella vaan netistä.

Mut edelleen minusta nää jonkun kotisepän kötöstelyt on 99 kertaa sadasta ihan eri juttu, kun osaavan sepän tekemä kunnon trimmaus, sen verran näitä "on säädetty himassa huippuiskuun" -soittopelejä on ollu käsissä, mutta ihan toimivan lopputuloksen saa varmasti, jos se kitara on lähtökohtaisesti suht kondiksessa ja tarvii vaan tyyliin putsata, vaihdella kielet ja säätää kaularaudat ja intonaatiot.

Joskus Levytukusta kelluvalla tallalla varustetun kitaran ostaessani myyjä näytti huoltopöydällä läpi noita säätöjä. Siis kun olin hyvin nuori, tietämätön ja ekaa kunnon kitaraa hankkimassa. Ja ihan rauhassa näytti, ettei ollut mikään kiire. Mielestäni ihan hyvä, kun jotain tonnin tuotetta ostaa, että kysyttäessä mielellään käy läpi noita toimenpiteitä.

Eipä sillä että kovin ahkera noiden huoltojen suhteen olisin siltikään ollut. Tavallisimmat toimenpiteet on mennyt itse, mutta jos jotain kieliä ja tallan jousia pitää vaihtaa, niin oon samalla vaan kiikutellut liikkeeseen ja itse kipitellyt vaikka jonnekin kahville.

Olisko suosituksia hyville YouTube - kanaville mistä inspiraatiota metalli/rock treenailuun?

Pidemmän tauon jälkeen soitto alkaisi taas maistua mutta ei jaksaisi samoja Megadeth - Metallica riffejä enää vääntää.

Olisko suosituksia hyville YouTube - kanaville mistä inspiraatiota metalli/rock treenailuun?
Jaa, no, vähän vaikea ihan puskista suositella, mutta tuossa nyt yks kotimainen:

Tän videot on minusta mukavan selkeitä, että näkee ja kuulee, miten biisit menee, jos haluaa opetella ja biisivalinnatkin ehkä mukavan vaihtelevia eikä niitä ihan kliseisimpiä kaikkien coveroimia. Totolla / Lukatherilla ainakin paljon hyviä juttuja soitettavaksi.

En oikein seuraa mitään kanavaa kovin säännöllisesti, vaan kaivelen enemmän tarpeen mukaan sitten videoita avuksi, jos tarvii jonkun jutun opettelemiseksi.

Tälle kans ääni, siinä vaiheessa kun on referenssi hyvälle soitettavuudelle niin säätöjen tekeminen on paljon helpompaa kun tietää mitä niillä halutaan saavuttaa.

Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?

Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?
Emissary 2.0

Linkistä täysin ilmainen bundle :)

Iron Maidenista en oo varma, Murraylla on ilm. ollu ainakin jotain Gallien Krugerin vahvareita, mutta tuo Metallica ja Slash on keskenään aika erityyppistä soundia, jos siis autenttisempaa menoa haluaa. Metallica (ainakin se vanha soundi) on semmosta skuupattua, aika tummaa ja semmosta sileää särosoundia, kun en nyt keksi parempaa termia. Se särökitaran roso ei tuu hirveästi silmille.

Slashilla taas keskialuevoittoisempaa, kirkkaampaa ja vähän rosoisempaa se soundi näillä vanhoilla klassikkolevyillä. Ja siis onhan tuossa eroa, jos toinen vetää Lespaulilla Marshaleihin ja toiset ESP:n hevikeihäillä ja EMG:n aktiiveilla varmaan joihinkin Mesan vehkeisiin aikanaan (nykyään taitavat vetää digitaalisilla rigeillä.. ainakin livenä).

Tuon metallicasoundin saanee aikas hyvin ainakin Neuralin Mesa-plugarista, mutta varmaan löytyy muitakin ja halvempia. Ja Slashinkin signature-marsusta löytyy varmaan joku mallinnus tai sitten kattelee jonkun hyvän marshall-mallinnuksen, mistä niitä gunnarisoundeja lähtee sit hakemaan. Mut yhdestä plugarista ei ehkä molempia soundeja ihan parhaiten saa, sitä tuossa oikeastaan vaan koitin sönköttää kovin monisanaisesti.

Iron Maidenista en oo varma, Murraylla on ilm. ollu ainakin jotain Gallien Krugerin vahvareita, mutta tuo Metallica ja Slash on keskenään aika erityyppistä soundia, jos siis autenttisempaa menoa haluaa. Metallica (ainakin se vanha soundi) on semmosta skuupattua, aika tummaa ja semmosta sileää särosoundia, kun en nyt keksi parempaa termia. Se särökitaran roso ei tuu hirveästi silmille.

Slashilla taas keskialuevoittoisempaa, kirkkaampaa ja vähän rosoisempaa se soundi näillä vanhoilla klassikkolevyillä. Ja siis onhan tuossa eroa, jos toinen vetää Lespaulilla Marshaleihin ja toiset ESP:n hevikeihäillä ja EMG:n aktiiveilla varmaan joihinkin Mesan vehkeisiin aikanaan (nykyään taitavat vetää digitaalisilla rigeillä.. ainakin livenä).

Tuon metallicasoundin saanee aikas hyvin ainakin Neuralin Mesa-plugarista, mutta varmaan löytyy muitakin ja halvempia. Ja Slashinkin signature-marsusta löytyy varmaan joku mallinnus tai sitten kattelee jonkun hyvän marshall-mallinnuksen, mistä niitä gunnarisoundeja lähtee sit hakemaan. Mut yhdestä plugarista ei ehkä molempia soundeja ihan parhaiten saa, sitä tuossa oikeastaan vaan koitin sönköttää kovin monisanaisesti.

Tuo on kyllä totta, että Metallica ja Gunnarit on aika kaukana toisistaan soundillisesti joten on ehkä vaikeä löytää yhtä plugaria, joista molempien soundit löytyisi hyvin. Noh, jostain täytyy aloittaa.

Amplitube 5 CS (custom shop) ja monet muut on ilmaisisa (mutta vaatii ainakin sähköpostin, ja ehkä tunnuksen luomisen)

Amplitube kantsii ottaa joka tapauksessa oman tyylinsä vuoksi. Sillä saa hyvääkin soundia aikaan, mutta täytyy todellakin säätää, mutta siinä sitä säätämistä sitten oppii.

Ja Mikolta tietenkin ( ML soundlabs ) ihan hyvä ottaa. Thomann tarjoaa sitten guitarrig 7LE kaupanpäällisiksi yli 100 euron (kitara) ostoksiin. Guitarrig 6 ta kokeillut ja ei se ainakaan huonolta kuullosta.

Mutta Amplitube 5 CS jokatapauksessa jos haluat opetella asiaa enemmän itse. Siinä eniten sitä kaappimallinnus/mikrofoni/huone säätöä, joka on iso osa soundia. Muissa plugareissa tuo osio on valmiina hyvän kuuloista, mutta ei myöskään pysty ihan niin paljoa myöskään testaamaan eri juttuja.

Sitten tonehuntista rajattomasti eri vahvistimien tekoäly captureita ja joku hyvä IR.

Peru hyvä metallisetti millä aloittaa voisi olla 5150 capture ja Mesa 4x12 V30 IR.

Täysin ilmainen ja avointa lähdekoodia.

Muttei varmaan ihan pärjää Neuralin ja Amplituben plugareille. En ainakaan levyä lähtis vielä tolla tekemään sen pohjalta mitä testailin.

Muttei varmaan ihan pärjää Neuralin ja Amplituben plugareille. En ainakaan levyä lähtis vielä tolla tekemään sen pohjalta mitä testailin.
Jos meinaat NAM:ia niin se ihan riippuu mitä hakee ja millaisella capturella ja IR vetää. Jotkut audionörtit muistaakseni mittailivat noita eri capture-ratkaisuja ja NAM taisi olla kaikista tarkin mallinnus aitoon vahvistimen nähden. Käytännössä sitten se kuinka hyvä saundi tuosta lähtee riippuu siitä kuinka laadukasta capturea käytää ja millaisilla asetuksilla se capture on otettu + IR toki.

Seuraava kysymys on sitten että hakeeko aitoa ja raakaa saundia vai ääntä joka on ns. "mix ready". Nuo NAM capturet eivät ole missään määrin mix ready vaan itse pitää miettiä millaista IR käyttää ja sen perään sitten ainakin 1 EQ laittaa jolla ainakin karsii hiukan korkeita ja matalia taajuuksia.

Jos itse aloittaisin plugareilla soittamisen nyt niin en edes miettisi muuta kun tuota tai sitten Neural DSP plugareita. Kysyjän tapauksessa varmaankin Archetype Petrucci tai Gojira, mutta hinta ei kyllä ole valitettavasti lähimaillakaan muutamaa kymppiä.

Toisaalta jos ei halua/osaa säätää yhtään mitään ja haluaa suoraan out of box mix ready metalli-äänen niin tuo on helppo ja hyvä oikotie onneen:

Jos meinaat NAM:ia niin se ihan riippuu mitä hakee ja millaisella capturella ja IR vetää. Jotkut audionörtit muistaakseni mittailivat noita eri capture-ratkaisuja ja NAM taisi olla kaikista tarkin mallinnus aitoon vahvistimen nähden. Käytännössä sitten se kuinka hyvä saundi tuosta lähtee riippuu siitä kuinka laadukasta capturea käytää ja millaisilla asetuksilla se capture on otettu + IR toki.

Seuraava kysymys on sitten että hakeeko aitoa ja raakaa saundia vai ääntä joka on ns. "mix ready". Nuo NAM capturet eivät ole missään määrin mix ready vaan itse pitää miettiä millaista IR käyttää ja sen perään sitten ainakin 1 EQ laittaa jolla ainakin karsii hiukan korkeita ja matalia taajuuksia.

Jos itse aloittaisin plugareilla soittamisen nyt niin en edes miettisi muuta kun tuota tai sitten Neural DSP plugareita. Kysyjän tapauksessa varmaankin Archetype Petrucci tai Gojira, mutta hinta ei kyllä ole valitettavasti lähimaillakaan muutamaa kymppiä.

Toisaalta jos ei halua/osaa säätää yhtään mitään ja haluaa suoraan out of box mix ready metalli-äänen niin tuo on helppo ja hyvä oikotie onneen:
Noissa Neuralin seteissä on enemmän säädettävyyttä kun ei oo captureita vaan mallinnuksia. Ainakin itse koen ne paremmiksi käyttää koska capture pitää olla lähtökohtaisesti sopiva jotta saa saundit haluamikseen.

Neuralit pari kertaa vuoteen -50%. Muistaakseni tässä keväällä joku synttäritarjous aina. Saa suoraan hyvät soundit jos ei tykkää säätää.

Neuralit pari kertaa vuoteen -50%. Muistaakseni tässä keväällä joku synttäritarjous aina. Saa suoraan hyvät soundit jos ei tykkää säätää.
Eikö ne oo lähinnä kerran vuoteen tuohon puoleen hintaan ja se on black fridayn aikaan vuoden lopulla?

Joutuu noidenkin kanssa minusta ruuvaamaan, mutta onhan noilla tosiaan nauhoiteltu sit oikein hyvän kuuloisia levyjäkin. Tuossa kun Bogren mainittu, niin niiden IR:iä kun parittaa Neuralin plugarien tai Quad Cortexin kanssa, niin on saanu varsin oivaa soundia.

Marsu-mallinnuksia ei taida Neuralin plugareissa juuri olla.. Fortinia, Mesaa ja muutamaa muuta suoraa vahvarimallinnusta löytyy ja Plini ja Gojira perustuu muistaakseni modattuihin 5150:iin, mutta Marshall-mallinnusta ei taida olla oikein missään plugarissa.. Quad Cortexille löytyy toki varmaan suunnilleen kaikki mahdolliset viimeistään jonkun yksityishenkilön capturoimana, jos ei tehdaspreseteistä löydy, vaikka niitäkin alkaa olemaan jo aika läjä.

Mitäköhän se fortin nameless mallintaa? Hyvin marsun oloinen.
Fortinin Meshuggah signature nuppia näemmä. Jossain mainittiin, että tuo olis käytännössä hyvin pitkälle modattu Marshallin Plexi, että ehkä olin sit väärässä, ettei mitää Marsuihin perustuvaa olis.

Tuota ei oo itellä, mutta Fortinin Cali on ja se on minusta ainakin aika omanlaisensa siihen verrattuna, millaiseksi ite miellän perinteisen Marshall-soundin.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 549
Jäsenet
82 014
Uusin jäsen
Hoddis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom