Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fryyginen molli, siinäpä onkin aivan ylidramaattinen moodi alkulämmittelyihin tai aivottomaan räpeltämiseen! Ihan onnistuin itseni yllättämään, kokeillessani vähän jauhaa tuota A:sta, lopputulemana tosi mukavan oloinen asema, mistä näppäillä draamaa sfääriin ihan estoitta :-D
Perus A-molli muuttui niin, etten olisi uskonut yhden nuotin voivan vaikuttavan näin voimallisesti.
(sävelet: a, bb, c, d, e, f, g)
Tää biisi tuli nyt sekoiltua maaliin astiOlkaapa hyvät..
E: Virheitähä tuossa riittää, mutta ei menoa haittaa
Jotkin sormitusvalinnat näyttävät omaan silmään erikoisilta. Niin kuin vaikka tuossa ihan alussa etusormen ollessa lukittuna vitosnauhalle, itse käyttäisin nimetöntä 7. nauhalla ja pikkusormea 8. nauhalla enkä siirtelisiä pikkusormea seiskalta kasille. Jos ei ole mitään poikkeusta aiheuttavaa syytä, niin on yleensä melko hyvä lähtökohta, että jokaisella vasemman käden sormella on "oma" nauhanväli jota hoitavat.
Jotkin sormitusvalinnat näyttävät omaan silmään erikoisilta. Niin kuin vaikka tuossa ihan alussa etusormen ollessa lukittuna vitosnauhalle, itse käyttäisin nimetöntä 7. nauhalla ja pikkusormea 8. nauhalla enkä siirtelisiä pikkusormea seiskalta kasille. Jos ei ole mitään poikkeusta aiheuttavaa syytä, niin on yleensä melko hyvä lähtökohta, että jokaisella vasemman käden sormella on "oma" nauhanväli jota hoitavat.
Kiitos paljon! Muutama uusi mielenkiintoinen kurssi tuolla niin käyttöön meniLaitan tänne jos jollekkin olisi käyttöä
![]()
![]()
Tälläne tuli tehtyy frendin kanssa
Täähän oli hmmm rohkee veto! Ihan inasen lisää reeniä ja voimaa puhkumiseen laulajalle! Siellä kuitenkin osuttiin nuottiin aika mukavasti.
Missähän nää säädetään, jossain Saksassa vai Helsingissä.. en minä ehkä tuolta niitä säätöjä ottais vaan veisin jollekin paikalliselle sepälle, niin helpompi reklamoidakin, jos ne säädöt on mitä sattuu. Jos siis haluaa jonkun muun säätävän soittopelin kuntoon.Kohta lähtee tosiaan Amarok-BT tilaukseen ja kysyin Thomannilta alustavasti mitä maksaa kielten vaihto + intonaatio säätö niin vastaus on 50-80€ riippuen kitarasta. Eli ei toi nyt kovin halpa juttu ole. Sinänsä ei ole itse kovin iso homma, mutta toisaalta saisi heti pelin kuntoon.
Missähän nää säädetään, jossain Saksassa vai Helsingissä.. en minä ehkä tuolta niitä säätöjä ottais vaan veisin jollekin paikalliselle sepälle, niin helpompi reklamoidakin, jos ne säädöt on mitä sattuu. Jos siis haluaa jonkun muun säätävän soittopelin kuntoon.
@Markqq Suosittelisin kyllä vahvasti opettelemaan noiden säätöjen tekemisen itse kunnolla etenkin jos haluaa useamman kitaran pitää soittokunnossa. Toki ihan hyvä jos joku paikallinen seppä tekee sulle alkuun hyvät säädöt niin tiedät sitten mikä se referenssi on. Itselle kans aika harvoin on tullut kaupasta hyvissä säädöissä olevaa skittaa niin säätänyt noi sitten itse kohilleen.
Allekirjoitan kyllä. Ärsyttää jos peli on sinnepäin ko se vois olla just tiptop.
Tähä tarvis varmaa jonku osaavan näyttää ja opastaa. Toki vois mennä jonnekin sepälle oppilaaksi ja maksaa opetuksesta![]()
Jaa, no, vähän vaikea ihan puskista suositella, mutta tuossa nyt yks kotimainen:Olisko suosituksia hyville YouTube - kanaville mistä inspiraatiota metalli/rock treenailuun?
@Markqq Suosittelisin kyllä vahvasti opettelemaan noiden säätöjen tekemisen itse kunnolla etenkin jos haluaa useamman kitaran pitää soittokunnossa. Toki ihan hyvä jos joku paikallinen seppä tekee sulle alkuun hyvät säädöt niin tiedät sitten mikä se referenssi on. Itselle kans aika harvoin on tullut kaupasta hyvissä säädöissä olevaa skittaa niin säätänyt noi sitten itse kohilleen.
Emissary 2.0Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?
Emissary 2.0
![]()
Ignite Emissary Guitar Plugin | STL Tones
Free download. The all-new Emissary 2.0 Amp Module. Re-coded from the ground up. The NadIR Dual Cab IR Loader. Designed to be used as a cabinet simulator for guitar and bass with ZERO latency.www.stltones.com
Linkistä täysin ilmainen bundle![]()
Iron Maidenista en oo varma, Murraylla on ilm. ollu ainakin jotain Gallien Krugerin vahvareita, mutta tuo Metallica ja Slash on keskenään aika erityyppistä soundia, jos siis autenttisempaa menoa haluaa. Metallica (ainakin se vanha soundi) on semmosta skuupattua, aika tummaa ja semmosta sileää särosoundia, kun en nyt keksi parempaa termia. Se särökitaran roso ei tuu hirveästi silmille.Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?
Iron Maidenista en oo varma, Murraylla on ilm. ollu ainakin jotain Gallien Krugerin vahvareita, mutta tuo Metallica ja Slash on keskenään aika erityyppistä soundia, jos siis autenttisempaa menoa haluaa. Metallica (ainakin se vanha soundi) on semmosta skuupattua, aika tummaa ja semmosta sileää särosoundia, kun en nyt keksi parempaa termia. Se särökitaran roso ei tuu hirveästi silmille.
Slashilla taas keskialuevoittoisempaa, kirkkaampaa ja vähän rosoisempaa se soundi näillä vanhoilla klassikkolevyillä. Ja siis onhan tuossa eroa, jos toinen vetää Lespaulilla Marshaleihin ja toiset ESP:n hevikeihäillä ja EMG:n aktiiveilla varmaan joihinkin Mesan vehkeisiin aikanaan (nykyään taitavat vetää digitaalisilla rigeillä.. ainakin livenä).
Tuon metallicasoundin saanee aikas hyvin ainakin Neuralin Mesa-plugarista, mutta varmaan löytyy muitakin ja halvempia. Ja Slashinkin signature-marsusta löytyy varmaan joku mallinnus tai sitten kattelee jonkun hyvän marshall-mallinnuksen, mistä niitä gunnarisoundeja lähtee sit hakemaan. Mut yhdestä plugarista ei ehkä molempia soundeja ihan parhaiten saa, sitä tuossa oikeastaan vaan koitin sönköttää kovin monisanaisesti.
Amplitube 5 CS (custom shop) ja monet muut on ilmaisisa (mutta vaatii ainakin sähköpostin, ja ehkä tunnuksen luomisen)Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?
Mikä olisi hyvä plugari metalli ja rokki hommiin? Tykkään soitella aika paljon esim. vanhaa Metallicaa, Iron Maidenia tai Slashin sooloja. Mielellään saisi maksaa vain muutaman kympin. Oisko tuo amplitube 5 hyvä?
www.neuralampmodeler.com
Jos meinaat NAM:ia niin se ihan riippuu mitä hakee ja millaisella capturella ja IR vetää. Jotkut audionörtit muistaakseni mittailivat noita eri capture-ratkaisuja ja NAM taisi olla kaikista tarkin mallinnus aitoon vahvistimen nähden. Käytännössä sitten se kuinka hyvä saundi tuosta lähtee riippuu siitä kuinka laadukasta capturea käytää ja millaisilla asetuksilla se capture on otettu + IR toki.Muttei varmaan ihan pärjää Neuralin ja Amplituben plugareille. En ainakaan levyä lähtis vielä tolla tekemään sen pohjalta mitä testailin.
bogrendigital.com
Noissa Neuralin seteissä on enemmän säädettävyyttä kun ei oo captureita vaan mallinnuksia. Ainakin itse koen ne paremmiksi käyttää koska capture pitää olla lähtökohtaisesti sopiva jotta saa saundit haluamikseen.Jos meinaat NAM:ia niin se ihan riippuu mitä hakee ja millaisella capturella ja IR vetää. Jotkut audionörtit muistaakseni mittailivat noita eri capture-ratkaisuja ja NAM taisi olla kaikista tarkin mallinnus aitoon vahvistimen nähden. Käytännössä sitten se kuinka hyvä saundi tuosta lähtee riippuu siitä kuinka laadukasta capturea käytää ja millaisilla asetuksilla se capture on otettu + IR toki.
Seuraava kysymys on sitten että hakeeko aitoa ja raakaa saundia vai ääntä joka on ns. "mix ready". Nuo NAM capturet eivät ole missään määrin mix ready vaan itse pitää miettiä millaista IR käyttää ja sen perään sitten ainakin 1 EQ laittaa jolla ainakin karsii hiukan korkeita ja matalia taajuuksia.
Jos itse aloittaisin plugareilla soittamisen nyt niin en edes miettisi muuta kun tuota tai sitten Neural DSP plugareita. Kysyjän tapauksessa varmaankin Archetype Petrucci tai Gojira, mutta hinta ei kyllä ole valitettavasti lähimaillakaan muutamaa kymppiä.
Toisaalta jos ei halua/osaa säätää yhtään mitään ja haluaa suoraan out of box mix ready metalli-äänen niin tuo on helppo ja hyvä oikotie onneen:
![]()
Ampknob
The gold standard for Plugins, Drum Samples, Impulse Responses and other tools from top producers. Get world-class results in mixing metal music with Bogren Digital.bogrendigital.com
Eikö ne oo lähinnä kerran vuoteen tuohon puoleen hintaan ja se on black fridayn aikaan vuoden lopulla?Neuralit pari kertaa vuoteen -50%. Muistaakseni tässä keväällä joku synttäritarjous aina. Saa suoraan hyvät soundit jos ei tykkää säätää.
En nyt muista onko joka kevät, mutta useampana vuonna on ollut. Viime vuonna näköjään olen ostanut Gojiran 22.4 puoleen hintaan.Eikö ne oo lähinnä kerran vuoteen tuohon puoleen hintaan ja se on black fridayn aikaan vuoden lopulla?
Fortinin Meshuggah signature nuppia näemmä. Jossain mainittiin, että tuo olis käytännössä hyvin pitkälle modattu Marshallin Plexi, että ehkä olin sit väärässä, ettei mitää Marsuihin perustuvaa olis.Mitäköhän se fortin nameless mallintaa? Hyvin marsun oloinen.
Neural DSP:llä on yleensä vuodessa 2 alennusta. Black Friday ja sitten pääsiäis- tai kevätalennus.En nyt muista onko joka kevät, mutta useampana vuonna on ollut. Viime vuonna näköjään olen ostanut Gojiran 22.4 puoleen hintaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.