Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hemmetti, kun huomenna sähkö siinä hinnassa, että saa vaan tuijottaa Audientia ja haaveilla. Jospa ei suutu.
Sama on löytynyt omalta pöydältä jo parin vuoden ajan. Loistava pikkukapistus, ja hönkää riittää monille luureille.Audient iD14 mk2 onnistuneesti laitettu. Kitara kyllä kuulostaa paremmalta kuin Scarletin kautta. En usko kuvittelevani. Muutenkin yleisfiilis erinomainen. Akg-702 kuulokkeet heräsi myös eri tavalla.
Sama on löytynyt omalta pöydältä jo parin vuoden ajan. Loistava pikkukapistus, ja hönkää riittää monille luureille.
Mulla ei oo sitä Satrianin opusta nyt käsillä, mutta minusta noissa on tavallaan pari elementtiä: ekaks tajuta se, miten noi rakentuu ja mitä ne noin niinku musiikin kannalta on, ja toiseksi sitten takoa lihasmuistiin ne mekaniikat, kun noita liikutellaan edes takas kaulalla. Ja sen jälkeen, kun noi on takaraivossa ja näpeissä, niin lopputuloksenhan pitäs ollakin just tuo, että miten niitä voi käyttää omissa jutuissa.Aloitinpa aamun Satrianin triadi arpeggioilla. Ihan huvitti, miten nopeasti lähden lipeämään siinä, että mites tästä voisi lähteä omiin melodioihin samantien. Hyvä kurinalaisuus. Pitää koittaa pysyä nyt ihan tasan noissa kuvioissa.
Ihan sama tapa, kuin minullakin. Oma ratkaisuyritteeni on opetella soittamaan ko. pätkä reilussa ylitempossa, jotta normitempo olisi rentoa. Ja tietysti tarkkaillen olkapäätä, milloin se jännitys alkaa ja heti keskittyä sen rentouttamiseen.Oon ite nyt viime päivät tutkiskellu plekukäden jännityksiä. Mulla vaikuttaa olevan tapana lähteä jännittämään tai pikkaisen nostamaan hartiaa, kun hommat nopeutuu, joten oon nyt soitellu kaikenlaista rauhallista keskittyen siihen, että pysyis paikat rentoina ja koittanu paikoitelleen pikkaisen nostella tempoa.
Joo, mää oon koittanu alkuun mallailla toisin päin, eli tempot sellaisia, että varmasti pysyy kroppa rentona. Muutenkin varmaan ihan tarpeellista reeniä esim. synkronisaation kannalta, kun soittelee välistä ihan rauhakseltaan ja ilman paineita nostella tempoa ja tosiaan keskittyy nyt siihen rentouteen ja että vasuri ja oikea on oikeasti tarkasti synkassa ja tempo säilyy.Ihan sama tapa, kuin minullakin. Oma ratkaisuyritteeni on opetella soittamaan ko. pätkä reilussa ylitempossa, jotta normitempo olisi rentoa. Ja tietysti tarkkaillen olkapäätä, milloin se jännitys alkaa ja heti keskittyä sen rentouttamiseen.
Ihan hauska idea, mutta toi oma työ- kautta soittohuone kyllä niin kauheessa kunnossa, etten viiti ruveta kuvia ottaan Kitaroista vois johonkin väliin napata, mutta pitäneekö sitäkin passata sen aikaa, että tuo viimeisin tilauskappale valmistuu.Oiskos tähän väliin kierros kamarunkkausta mitään? Eli siis meinasin, että jos jengiä kiinnostaa poistailla kuvia minkälaisilla soittimilla veivaa ja minkälaisissa tiloissa? Tokihan täällä kuvia/veidoita on ollut ja tulee välistä, mutta kaitpa teillä jotain uutta kampetta välillä tulee/vaihtuu ja tilat ehkä vaihtuu tai muuttuu tms?
Arvostelut ei ainakaan tuolla verkkiksessä ole kovin hyvät.Mackie CR4-X -2-tie kaiutin, pari 129,00
Mackien CR-X -monitorit on suunniteltu vastaamaan modernien muusikoiden, sisällöntuottajien ja videotuottajien haasteisiin - ja enemmän! Tyylikäs ulkonäkö metallisella etupaneelilla yhdistettynä studiolaatuiseen ääneen ja käytännöllisiin ominaisuuksiin tekevät CR-X -monitoreista erinomaisen...www.verkkokauppa.com
Mitä mieltä, onnistuuko kitaransoitto noiden kautta? Pitäisi jotkut pienet studiomonitorit hommata, tai lähinnä arvon noiden ja kitaravahvistimen väliltä, mutta nuo olisi kätevät ja ei veisi tilaa lattialta, kun voisi tietokonepöydälle laittaa. Nuo nyt vain esimerkkinä, mutta mielellään alle 200€ jos löytyisi toimivat monitorit niin olisi jees. AKG 271 MKII tullut soiteltua nyt, mutta olisi mukava päästää joskus ääntä muidenkin kuultavaksi. Focusrite Scarlett Solo interface löytyy.
Mulla on Tiny Terror, jota oon joskus Marsun 4x12 kaapin kanssa käyttäny. En pelkiltään mitään raskaampaa lähtisi vääntämään, mutta pedaaleja tuo syö muistaakseni ihan hyvin. Oon rokimpaa matskua soitellu tuolla, Lynyrd Skynyrdia jne. Mutta tosiaan raskaampaan ehkä jotain toista nuppia. Mitään järkevää ääninäytettä ei nyt tähän hätään ole valitettavasti.Onkohan täällä kenelläkään kokemusta Orangen pikkunupeista? Käsittääkseni Dark Terror on aika varma valinta, mutta jostain syystä Micro Dark on sekin ihan kiinnostava vaihtoehto. Ja halpa. Ymmärtääkseni jälkimmäinen tosin vaatii jatkeekseen overdrive-/säröpedaalia karistaakseen pahimmat harjoitus-/pikkuvahvarisoundit, mutta jää se silti hinnassaan reilusti halvemmaksi. YouTubesta löytyy enemmän näitä pedaalittomia demoja, joissa vähänkään raskaampi soundi jää auttamatta jälkeen, mutta jokunen löytämäni overdrivellä jatkettu pätkä kuulosti ihan hyvältä. Dark Terror olisi toki varma valinta.
Nykyään on läjä muitakin vastaavia vaihtoehtoja, mutta en ole niin aktiivisesti seurannut. Omissa hankinnoissa aina koitan katsoa, että välineillä lähtee peräjälkeen Black Sabbath ja vaikka Rotten Sound.
Varmaan toimii, jos vaatimuksena on "jotkut monitorit, joilla soittaa" En oo omistanu, mutta kai noi revikoiden perusteella on ihan asialliset. Huone ja akustiikka sekä noiden monitorien sijoittelu merkkaa enemmän kuin mitkä monitorit ostat.M-Audio BX5 D3
Active 2-Way Nearfield Studio Monitor Tweeter: 1 inch (25 mm) 60 W silk dome tweeter, Woofer: 5 inch (127 mm) 40 W woofer with kevlar membrane, Amplifier: 100 Watts RMS bi-amp Class A / B power amp, Max. sound pressure level: 110 dB, Crossover: 2...www.thomann.de
Nämä osui kanssa silmään, kun vähän tutkailin interweppiä.
Nimelläänkö se meinas ton hinnoitella.. Nuohan on ollu 2499€ uutena laukun kanssa.Löyty pala suomimetallin historiaa mnetistä:
Muusikoiden.net - Tori - ESP E-II HRF NT-8 Baritone Black Satin + laukku (#1867646)
Muusikoiden.netin Tori. Internetin suosituimpia musiikkiin liittyviä markkinapaikkoja.muusikoiden.net
Joo, selvästi nimilisää hinnassa.Nimelläänkö se meinas ton hinnoitella.. Nuohan on ollu 2499€ uutena laukun kanssa.
Noi vastaavat seiskat on kiinnostanut, ehkä vielä joskus, mutta en minä niistä enempää kuin sen ~1600-1700€ maksais, millä niita on käytettynä pyörinyt, vaikka oiskin joku kotimainen artisti hipeltänyt.
Oiskos tähän väliin kierros kamarunkkausta mitään? Eli siis meinasin, että jos jengiä kiinnostaa poistailla kuvia minkälaisilla soittimilla veivaa ja minkälaisissa tiloissa? Tokihan täällä kuvia/veidoita on ollut ja tulee välistä, mutta kaitpa teillä jotain uutta kampetta välillä tulee/vaihtuu ja tilat ehkä vaihtuu tai muuttuu tms?
Itse luonnollisestikaan en aloita, koska istun töissä.
Varastossa noita ei nyt ole, mutta 2499€ on Musamaailman hinta tuolle mallille. Oisko ne seiskat ollu satkun tjsp. halvempia.Olettaen siis että noi 8-kielisetkin noilla lukemilla pyörii uutena.
Oon ite nyt viime päivät tutkiskellu plekukäden jännityksiä. Mulla vaikuttaa olevan tapana lähteä jännittämään tai pikkaisen nostamaan hartiaa, kun hommat nopeutuu, joten oon nyt soitellu kaikenlaista rauhallista keskittyen siihen, että pysyis paikat rentoina ja koittanu paikoitelleen pikkaisen nostella tempoa.
Varmaan joutuu tuossa samassa vähän remontoimaan soittoasentoja.. Tuntuu tuo mun perus teknisten juttujen kautta nauhoitteluiden istumakyyry jo itessään vetävän tota hartiaseutua jännittyneemmäksi..
En oo kyllä. Enkä siis suoraan sanoen jaksa uskoa, että se on plekusta kiinni meikäläisellä, vaan enemmän vaan noista asennoista ja tekniikoista, jos jossain jotain fiksattavaa on. Ehkä aika hienosäätöäkin noi koetut ongelmat, kun ei tohon mun plekukäteen oo ykskään maikkakaan oikein osannu sanoa muuta kuin "en minä tuossa mitään olennaista vikaa näe". Tohon rentouteen pitäs vaan kiinnittää nyt huomiota.Oletko tuollaisia kokeillut: Stylus Pick Set
Itsellä oli vanhana death metallistina alternate picking jo luonnostaan kunnossa mutta sweepeissä oli vähän syvempi pikkaus alhaalta ylös, mitä sai noilla hiottua.
Sen verran pakko olla tästä eri mieltä, että ei niistä efektilaitteista oo iloa, jos kitara on niin paska, ettei sillä tee mieli soittaa Ja hyvällä kitaralla sit näppäilee mielellään vaikka ilman vahvariakin.Kamoista: itse jos pitäisi nyt valita 1500€ kitara ja 300€ efekti vai 300€ kitara ja 1500€ efekti, niin ottaisin jälkimmäisen. On toi Helix kotisoitossa sen verran kova vehje.
Poistin tuohon coveriin moises työkalulla taustat. Soundi vois olla vähä "tiukempi" ja toki muuten virheettömämpi mut oikeestaa alusta loppuun soitettuna ei taidot riitä parempaan sisältäen sen normi jännityksen ku kuvaa En tiiä onko kitarat aavistukse liian kovalla muihin nähden?
Soolon viereen vedin vielä toisen raidan ja jotkut rytmiosuudet nauhotin vielä erikseen toiselle puolelle, muuten on iha alusta loppuun semmone mikä on, niiden paskoineen mitä sormet ja pleku saa aikaa
Rautalankkavinkkejä otan vastaan jälleen toho tekemiseen. Soundiin ja nauhottamiseen liittyen erityisesti.
En oo alan mies, kun en tunnista biisejä, mutta soitto oli kyllä hyvää, ellei erinomaista ottaen huomioon sekin, että akkarin kanssa vielä tosi raaka peli.Viime vuodet soittelu on ollut aika olematonta, joten mieluusti kommentteja ottaisin soittoon liittyen.
Mut varmasti henk. koht juttuja ja jokainen tyylillään.
Ah, en jaksanu ajatella. Nyt joo hiffaan tuon kärjen tarkoituksen. En tosin tiedä, onko liian syvältä kaivuu varsinaisesti itelle ongelma.. Tai siis melkein uskaltaisin sanoa, että ei oleNoi plekut mitä vinkkasin on tarkotettu pelkästään tekniikan treenaamiseen, ei varsinaiseen soittamiseen. "Timanttikärki" ottaa heti kiinni kieleen jos pleku on yhtään liian syvällä.
P.S kai Neuralin Gojiran ostaneet huomas tuon päivityksen?
Poistin sen vanhan asennuksen, ennen kuin tajusin, että ois voinu vähän verratakin, mutta ensireaktio oli, että se päivitetty kuulosti paremmalta.Huomas huomas. Tällähän ne raskaamman puolen saundit on tullu tehtyä jo vuosien ajan.
Sentencedin edesmenneen kitaristin Miika Tenkulan teoksista on kyse. Miikasta julkaistaan maaliskuussa kirja ja tämän tiimoilta pitäis käydä akustinen keikka jos toinenkin heittämässä. Jospa sais nuo juoksutuksetkin treenattua, motivaatio ainakin meinaa nostaa päätään.En oo alan mies, kun en tunnista biisejä, mutta soitto oli kyllä hyvää, ellei erinomaista ottaen huomioon sekin, että akkarin kanssa vielä tosi raaka peli.
Jälkimmäisessä joku ensimmäisistä juoksutuksista kuulosti lähtevän vähän leviämään ja jotain varsin pieniä rytmillisiä juttuja siellä täällä, joita ehkä saattas haluta ite hioa, mutta hyvältä kuulosti noin yleisesti
Muoks. Ja "kritiikkikin" oikeastaan tuommosta pilkunviilausta jo.
Aivan. Itse asiassa noista tuli ekana mieleen vanha Sentenced ja Amorphis, tuossa järjestyksessä, mutta en tullu tänne arvailleeksi.Sentencedin edesmenneen kitaristin Miika Tenkulan teoksista on kyse. Miikasta julkaistaan maaliskuussa kirja ja tämän tiimoilta pitäis käydä akustinen keikka jos toinenkin heittämässä. Jospa sais nuo juoksutuksetkin treenattua, motivaatio ainakin meinaa nostaa päätään.
Jeff Loomisilla ei ois just nyt tekemistäNiin joo, tänä vuonna nyt ilm. nähdään sekin ihme, että Wintersun julkaisee tuon hetken aikaa odotellun Time II:n. Lähde: bändin facebook.
En tiedä meinaavatko kiertääkin ja jos kyllä, niin millaisella järjestelyllä, jos Hahto on kiinni Nightwishissä ja Mäntysaari Megadethissä, mutta jos heittävät oikein keikkaakin, niin kai joutuu mennä kattoon.
Ja samoiten Koskisen Jukka kiinni Nightwishissä. Kyllä se TalviAurinko on enemmän tai vähemmän Mäenpään soloproggis. Uskon sitten kun näen lätyn Spotifyssa.Niin joo, tänä vuonna nyt ilm. nähdään sekin ihme, että Wintersun julkaisee tuon hetken aikaa odotellun Time II:n. Lähde: bändin facebook.
En tiedä meinaavatko kiertääkin ja jos kyllä, niin millaisella järjestelyllä, jos Hahto on kiinni Nightwishissä ja Mäntysaari Megadethissä, mutta jos heittävät oikein keikkaakin, niin kai joutuu mennä kattoon.
Joo no sieltä olikin vielä tulossa jotain uusia julkaisu-uutisia, kun nyt eka tää viikko rummutettiin tätä perjantain ilmoitustaJa samoiten Koskisen Jukka kiinni Nightwishissä. Kyllä se TalviAurinko on enemmän tai vähemmän Mäenpään soloproggis. Uskon sitten kun näen lätyn Spotifyssa.
Teemu ei edes ollut mukana ekalla levyllä. Jari soitti ite kaiken muun paitti rummut.Joo no sieltä olikin vielä tulossa jotain uusia julkaisu-uutisia, kun nyt eka tää viikko rummutettiin tätä perjantain ilmoitusta
Ja joo, kai se tän Jarin bändi on, mutta ei se kyllä ilman Mäntysaarta ja Hahtoa olis mitä se on ollut, noi tosi kovat soittajat tekee ainakin itelle hemmetisti sillä ekalla levyllä, joka on ainut, jonka tunnen kunnolla noilta.
Jaa esim. Winter Madness siis tän Jarin soolo ja se on soittanu sen levylle..? Enpä ois uskonu..Teemu ei edes ollut mukana ekalla levyllä. Jari soitti ite kaiken muun paitti rummut.