Kitaran soittaminen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 549
Juuri noin! Joku raju kasettinauha plugari, kun paukkaa ja rätisee niin että pelottaa niin sillon on hyvä.
Konservatiivista idiotismia kaikki tyynni =) Löytyykö jostain erikseen plugaria millä saa autenttisen wanhan kunnon singlemikin suhinat mukaan, koska jollain jeesuksen aikaisella
kitaristillakin suhisi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Hemmetti, kun huomenna sähkö siinä hinnassa, että saa vaan tuijottaa Audientia ja haaveilla. Jospa ei suutu.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Kun on kiinteä pikkaisen typerään aikaan otettu soppari, niin tarvii varmaan vttuillessaan soittaa ja saunoo vuorotellen aina, kun hinnat tapissa :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 373
Audient iD14 mk2 onnistuneesti laitettu. Kitara kyllä kuulostaa paremmalta kuin Scarletin kautta. En usko kuvittelevani. Muutenkin yleisfiilis erinomainen. Akg-702 kuulokkeet heräsi myös eri tavalla.
Sama on löytynyt omalta pöydältä jo parin vuoden ajan. Loistava pikkukapistus, ja hönkää riittää monille luureille.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Sama on löytynyt omalta pöydältä jo parin vuoden ajan. Loistava pikkukapistus, ja hönkää riittää monille luureille.
Tuossa on hyvät liitäntämahdollisuudet vielä. Tarvittaessa kuulokevahvistin menee vielä ja adatin kautta saa läjän esim. hardware-syntikkaa, jos innostuu oikein joskus.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Aloitinpa aamun Satrianin triadi arpeggioilla. Ihan huvitti, miten nopeasti lähden lipeämään siinä, että mites tästä voisi lähteä omiin melodioihin samantien. Hyvä kurinalaisuus. :D Pitää koittaa pysyä nyt ihan tasan noissa kuvioissa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Aloitinpa aamun Satrianin triadi arpeggioilla. Ihan huvitti, miten nopeasti lähden lipeämään siinä, että mites tästä voisi lähteä omiin melodioihin samantien. Hyvä kurinalaisuus. :D Pitää koittaa pysyä nyt ihan tasan noissa kuvioissa.
Mulla ei oo sitä Satrianin opusta nyt käsillä, mutta minusta noissa on tavallaan pari elementtiä: ekaks tajuta se, miten noi rakentuu ja mitä ne noin niinku musiikin kannalta on, ja toiseksi sitten takoa lihasmuistiin ne mekaniikat, kun noita liikutellaan edes takas kaulalla. Ja sen jälkeen, kun noi on takaraivossa ja näpeissä, niin lopputuloksenhan pitäs ollakin just tuo, että miten niitä voi käyttää omissa jutuissa.

Oon ite nyt viime päivät tutkiskellu plekukäden jännityksiä. Mulla vaikuttaa olevan tapana lähteä jännittämään tai pikkaisen nostamaan hartiaa, kun hommat nopeutuu, joten oon nyt soitellu kaikenlaista rauhallista keskittyen siihen, että pysyis paikat rentoina ja koittanu paikoitelleen pikkaisen nostella tempoa.

Varmaan joutuu tuossa samassa vähän remontoimaan soittoasentoja.. Tuntuu tuo mun perus teknisten juttujen kautta nauhoitteluiden istumakyyry jo itessään vetävän tota hartiaseutua jännittyneemmäksi..
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Joo siis ehdottomasti omiin juttuihin uutta potkua ja vanhojen pinttymien murtamista parhaimmillaan, mutta minun pitää muutenkin elämässä vähän kurinalaisuutta saada lisää niin koitan tälläisen ottaa yhdeksi osaksi tätä laajempaa prosessia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
649
Oon ite nyt viime päivät tutkiskellu plekukäden jännityksiä. Mulla vaikuttaa olevan tapana lähteä jännittämään tai pikkaisen nostamaan hartiaa, kun hommat nopeutuu, joten oon nyt soitellu kaikenlaista rauhallista keskittyen siihen, että pysyis paikat rentoina ja koittanu paikoitelleen pikkaisen nostella tempoa.
Ihan sama tapa, kuin minullakin. Oma ratkaisuyritteeni on opetella soittamaan ko. pätkä reilussa ylitempossa, jotta normitempo olisi rentoa. Ja tietysti tarkkaillen olkapäätä, milloin se jännitys alkaa ja heti keskittyä sen rentouttamiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 549
Itsellä soitto rentoutui paljon kun siirtyi paksuun plektraan eli 2mm. Eikä soitinta tartte hakata kuin hullu. Siksi siinä on mikit ja vahvistus.

Vaikka soitto nopeutuu otelaudan sormilla, ei samaa tahtia tartte nopeuttaa plektrakättä. Myös hyvä sauma ottaa legatoa haltuun siinä samalla. Antaa elävyyttä muutenkin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Ihan sama tapa, kuin minullakin. Oma ratkaisuyritteeni on opetella soittamaan ko. pätkä reilussa ylitempossa, jotta normitempo olisi rentoa. Ja tietysti tarkkaillen olkapäätä, milloin se jännitys alkaa ja heti keskittyä sen rentouttamiseen.
Joo, mää oon koittanu alkuun mallailla toisin päin, eli tempot sellaisia, että varmasti pysyy kroppa rentona. Muutenkin varmaan ihan tarpeellista reeniä esim. synkronisaation kannalta, kun soittelee välistä ihan rauhakseltaan ja ilman paineita nostella tempoa ja tosiaan keskittyy nyt siihen rentouteen ja että vasuri ja oikea on oikeasti tarkasti synkassa ja tempo säilyy.

Tuo saattaa korjaantuukin, ainakin osittain, ihan jo sillä, kun alkanu kiinnittään huomiota tuohon, mitä ei jostain syystä oo vaan aikaisemmin tehnyt, ja kun kattoo, että soittaa vähän ryhdikkäämmässä asennossa. Mut muutama viikko näyttää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820


Tämän tahtiin olen impronnut tänään vajaan tunnin ajan käyttäen myös Satrianin jutuista tulleita arpeggio-juttuja. Ihan hetkeen ei ole kitaran kanssa ollut näin hauskaa. Tänään osunut kyllä jotenkin niin hyviä kuvioita, että alkanut naurattamaan kesken soiton. :D Kivoja kahden kielen liu'utuksia ja pitkin kaulaa juoksutuksia sekä muuta fiilistelyä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
84
Oiskos tähän väliin kierros kamarunkkausta mitään? Eli siis meinasin, että jos jengiä kiinnostaa poistailla kuvia minkälaisilla soittimilla veivaa ja minkälaisissa tiloissa? Tokihan täällä kuvia/veidoita on ollut ja tulee välistä, mutta kaitpa teillä jotain uutta kampetta välillä tulee/vaihtuu ja tilat ehkä vaihtuu tai muuttuu tms?
Itse luonnollisestikaan en aloita, koska istun töissä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Oiskos tähän väliin kierros kamarunkkausta mitään? Eli siis meinasin, että jos jengiä kiinnostaa poistailla kuvia minkälaisilla soittimilla veivaa ja minkälaisissa tiloissa? Tokihan täällä kuvia/veidoita on ollut ja tulee välistä, mutta kaitpa teillä jotain uutta kampetta välillä tulee/vaihtuu ja tilat ehkä vaihtuu tai muuttuu tms?
Ihan hauska idea, mutta toi oma työ- kautta soittohuone kyllä niin kauheessa kunnossa, etten viiti ruveta kuvia ottaan :D Kitaroista vois johonkin väliin napata, mutta pitäneekö sitäkin passata sen aikaa, että tuo viimeisin tilauskappale valmistuu.

Mutta kattelen kyllä, jos täällä muut innostuu.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
583

Mitä mieltä, onnistuuko kitaransoitto noiden kautta? Pitäisi jotkut pienet studiomonitorit hommata, tai lähinnä arvon noiden ja kitaravahvistimen väliltä, mutta nuo olisi kätevät ja ei veisi tilaa lattialta, kun voisi tietokonepöydälle laittaa. Nuo nyt vain esimerkkinä, mutta mielellään alle 200€ jos löytyisi toimivat monitorit niin olisi jees. AKG 271 MKII tullut soiteltua nyt, mutta olisi mukava päästää joskus ääntä muidenkin kuultavaksi. Focusrite Scarlett Solo interface löytyy.
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
750

Mitä mieltä, onnistuuko kitaransoitto noiden kautta? Pitäisi jotkut pienet studiomonitorit hommata, tai lähinnä arvon noiden ja kitaravahvistimen väliltä, mutta nuo olisi kätevät ja ei veisi tilaa lattialta, kun voisi tietokonepöydälle laittaa. Nuo nyt vain esimerkkinä, mutta mielellään alle 200€ jos löytyisi toimivat monitorit niin olisi jees. AKG 271 MKII tullut soiteltua nyt, mutta olisi mukava päästää joskus ääntä muidenkin kuultavaksi. Focusrite Scarlett Solo interface löytyy.
Arvostelut ei ainakaan tuolla verkkiksessä ole kovin hyvät.
Sanoisin että stuodiomonitot on ihan jees tallenteluun, musiikin työstämiseen ja toki myös kotisoittoon, mutta niistä vain jää puuttumaan se ns. "amp in the room" fiilis ja lopputulos on aika tylsä/steriili. Toisaalta jos budjetti on alle 200e niin ei sillä kyllä mitään kunnon vahvistintakaan saa. Nappaisin varmaan itse tuossa hintaluokassa Positive Grid Spark Minin tai sitten katselisin käytettyjen markkinoilta jos löytyisi hyviä diilejä. Jos haluat välttämättä studiomonitorit niin ehkä kannattaa säästää hiukan lisää ja laittaa 2x Yamaha HS5 jotka on 169e/kpl verkkokaupassa:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Onneksi omista putkinuppiajoista on yli 10 vuotta niin itselleni Kali in5 studiomonitorit toimivat minkä vaan genren kanssa kitaralla. Kovasti tykännyt. :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 272
Onkohan täällä kenelläkään kokemusta Orangen pikkunupeista? Käsittääkseni Dark Terror on aika varma valinta, mutta jostain syystä Micro Dark on sekin ihan kiinnostava vaihtoehto. Ja halpa. Ymmärtääkseni jälkimmäinen tosin vaatii jatkeekseen overdrive-/säröpedaalia karistaakseen pahimmat harjoitus-/pikkuvahvarisoundit, mutta jää se silti hinnassaan reilusti halvemmaksi. YouTubesta löytyy enemmän näitä pedaalittomia demoja, joissa vähänkään raskaampi soundi jää auttamatta jälkeen, mutta jokunen löytämäni overdrivellä jatkettu pätkä kuulosti ihan hyvältä. Dark Terror olisi toki varma valinta.

Nykyään on läjä muitakin vastaavia vaihtoehtoja, mutta en ole niin aktiivisesti seurannut. Omissa hankinnoissa aina koitan katsoa, että välineillä lähtee peräjälkeen Black Sabbath ja vaikka Rotten Sound.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
335
Onkohan täällä kenelläkään kokemusta Orangen pikkunupeista? Käsittääkseni Dark Terror on aika varma valinta, mutta jostain syystä Micro Dark on sekin ihan kiinnostava vaihtoehto. Ja halpa. Ymmärtääkseni jälkimmäinen tosin vaatii jatkeekseen overdrive-/säröpedaalia karistaakseen pahimmat harjoitus-/pikkuvahvarisoundit, mutta jää se silti hinnassaan reilusti halvemmaksi. YouTubesta löytyy enemmän näitä pedaalittomia demoja, joissa vähänkään raskaampi soundi jää auttamatta jälkeen, mutta jokunen löytämäni overdrivellä jatkettu pätkä kuulosti ihan hyvältä. Dark Terror olisi toki varma valinta.

Nykyään on läjä muitakin vastaavia vaihtoehtoja, mutta en ole niin aktiivisesti seurannut. Omissa hankinnoissa aina koitan katsoa, että välineillä lähtee peräjälkeen Black Sabbath ja vaikka Rotten Sound.
Mulla on Tiny Terror, jota oon joskus Marsun 4x12 kaapin kanssa käyttäny. En pelkiltään mitään raskaampaa lähtisi vääntämään, mutta pedaaleja tuo syö muistaakseni ihan hyvin. Oon rokimpaa matskua soitellu tuolla, Lynyrd Skynyrdia jne. Mutta tosiaan raskaampaan ehkä jotain toista nuppia. Mitään järkevää ääninäytettä ei nyt tähän hätään ole valitettavasti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
649
Micro Dark löytyy, päälimmäisin tuntemus/muisto on, että se reagoi herkästi soiton tatsiin. Vähän liiankin vaativasti minun kokeiluissani, kun säröä ei ole mahdottomasti. Mökää saa ulos tarpeeksi treenikselläkin, efektilenkki vaati lenkin, että signaali välittyisi (hapettuma tjsp).

Ihan ok, ja halpa. Sanan jokaisessa merkityksessä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
583

Nämä osui kanssa silmään, kun vähän tutkailin interweppiä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623

Nämä osui kanssa silmään, kun vähän tutkailin interweppiä.
Varmaan toimii, jos vaatimuksena on "jotkut monitorit, joilla soittaa" :) En oo omistanu, mutta kai noi revikoiden perusteella on ihan asialliset. Huone ja akustiikka sekä noiden monitorien sijoittelu merkkaa enemmän kuin mitkä monitorit ostat.

Ja minustakin monitorien kautta on ihan hyvä soittaa niillä volumeilla, missä omassakin rivariasumuksessa pitää soittaa. Eri tilat ja tilanteet sitten, kun tarvii jotain "amp in the room" fiilistä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
583
Joo se on selvää, että nuo on entrylevel vehkeitä ja reilut 15 vuotta on audiovehkeistä kokemusta, ei nyt hifistiksi voi sanoa, mutta äänenlaatu merkkaa kotihifi/leffakäytössä jonkun verran ja vehkeetkin siihen on ihan asialliset. Jostain vain täytyy lähteä liikkeelle ja koneella ollut luurit päässä viimiset vuodet, niin olisihan se mukava ihan muutenkin päästä kuuntelemaan musiikkia ja nyt viimisimpänä tuota kitaraa rämpyttämään. Huoneakustiikka on mitä on ja sille ei tässätapauksessa kauheita voi tehdä. Kaiutinsijoittelukin on ennalta määrätty. Taidan laittaa nuo M-Audiot tilaukseen.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Löyty pala suomimetallin historiaa mnetistä:

Nimelläänkö se meinas ton hinnoitella.. Nuohan on ollu 2499€ uutena laukun kanssa.

Noi vastaavat seiskat on kiinnostanut, ehkä vielä joskus, mutta en minä niistä enempää kuin sen ~1600-1700€ maksais, millä niita on käytettynä pyörinyt, vaikka oiskin joku kotimainen artisti hipeltänyt.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
814
Nimelläänkö se meinas ton hinnoitella.. Nuohan on ollu 2499€ uutena laukun kanssa.

Noi vastaavat seiskat on kiinnostanut, ehkä vielä joskus, mutta en minä niistä enempää kuin sen ~1600-1700€ maksais, millä niita on käytettynä pyörinyt, vaikka oiskin joku kotimainen artisti hipeltänyt.
Joo, selvästi nimilisää hinnassa. ;)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 272
Vaikka Stam1nan uusin oli mielestäni viime vuoden parhaimpia levyjä, en silti nimilisää noin paljon maksaisi. Olettaen siis että noi 8-kielisetkin noilla lukemilla pyörii uutena.

Mutta siis ehdottomasti nätti ja varmasti erittäin hyvä soitin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 333
Oiskos tähän väliin kierros kamarunkkausta mitään? Eli siis meinasin, että jos jengiä kiinnostaa poistailla kuvia minkälaisilla soittimilla veivaa ja minkälaisissa tiloissa? Tokihan täällä kuvia/veidoita on ollut ja tulee välistä, mutta kaitpa teillä jotain uutta kampetta välillä tulee/vaihtuu ja tilat ehkä vaihtuu tai muuttuu tms?
Itse luonnollisestikaan en aloita, koska istun töissä.
Otetaan vaan. Kitarat olenkin tainnut joskus jo laittaakin:

1704920650336.jpeg


Kuten kuvasta näkyy, kaikki Aasian "halpiksia". Yhtäkään kunnon merkkikitaraa en omista, koska pidän niitä jokseenkin täydellisenä rahanhukkana, varsinkin tällaiselle täysamatöörille joka puuhastelee musahommia puhtaasti omaksi ilokseen ja aika pitkälti vaan pöytälaatikkoon. Musta on kiva, että on iso määrä mahdollisimman erilaisia kitaroita erilaisiin soittelufiiliksiin, sen sijaan että olisi yksi tai kaksi "ammattilaistason" soitinta. Kuvasta puuttuu Martin D10E akkari ja pari bassoa.

Tällä hetkellä noista eniten soittoa näkee Tele, joka on itseasiassa mulla yläkerrassa toimistossa ja soittelen sitä ihan vaan akustisesti kun töissä on jotain tylsempiä kokouksia tms. Menee joutuisammin kun veivaa jotain pieniä skaalaharjoituksia sun muita samalla. Ylivoimaisesti vähiten soittoa saa tuo kahdeksankielinen.

Kellarin musahuone alkaa kanssa olemaan pikkuhiljaa "valmis":

1704921103347.jpeg


Kuten kuvasta näkyy, muitakin instrumentteja kuin kitaraa tulee soiteltua. Itseasiassa viime aikoina on tullut soiteltua rumpuja paljon enemmän kuin kitaraa, mutta nyt kun tosiaan sain tuon studiokoneen päivitettyä kunnon raudalle ja muutkin pikkujutut reilaan, nyt ei ole enää juurikaan tekosyitä olla oikeasti viimeistelemättä ja vetämättä narulle noin miljoonaa + 1 kesken jäänyttä biisiä, joista osa on pyörinyt puolivalmiina lähemmäs parikymmentä vuotta.

Tosin interface ja nuo studiomonitorit pitäisi vielä tässä jossain kohtaa päivittää... :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Olettaen siis että noi 8-kielisetkin noilla lukemilla pyörii uutena.
Varastossa noita ei nyt ole, mutta 2499€ on Musamaailman hinta tuolle mallille. Oisko ne seiskat ollu satkun tjsp. halvempia.

Noista kitaroista ja kamarunkkauksesta, niin mulla se taitaa kuitenkin olla niin, että se on varsin pieni määrä kitaroita, jotka loppuviimein saa soittoa. Ja niiden pitää olla sit kondiksessa ilman jatkuvaa säätämistä tai esim. vireongelmia. Jos mulla on ollu tuossa maksimissaan se 5 erilaista sähkistä, niin loppuviimein se on 1-2, joita oikeasti soittaa säännöllisesti ja ne on niitä, jotka on hyvissä säädöissä ja soi hyvin.

Nythän jäljellä ei oo enää kuin tuo Mannisen custom ja Edwardsin tele, mutta myöhemmin tänään pitäs ottaa puhelua Viitasaaren Ollin kanssa ja käydä vähän vielä läpi speksiä tuota tuoreempaa customia varten. Eli sähkisten määrä tulee kyllä kasvamaan tänä vuonna ainakin yhdellä.

Tuommonen oma musatila itelläkin tulevaisuuden suunnitelmissa, kun jossain vaiheessa asumismuoto sen sallii. Rummut myös - jos ei muuta niin sähkösellaiset - kun niistä on itelläkin pientä taustaa ja niitä on hauska soittaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 198



Poistin tuohon coveriin moises työkalulla taustat. Soundi vois olla vähä "tiukempi" ja toki muuten virheettömämpi mut oikeestaa alusta loppuun soitettuna ei taidot riitä parempaan sisältäen sen normi jännityksen ku kuvaa :) En tiiä onko kitarat aavistukse liian kovalla muihin nähden?

Soolon viereen vedin vielä toisen raidan ja jotkut rytmiosuudet nauhotin vielä erikseen toiselle puolelle, muuten on iha alusta loppuun semmone mikä on, niiden paskoineen mitä sormet ja pleku saa aikaa :D

Rautalankkavinkkejä otan vastaan jälleen toho tekemiseen. Soundiin ja nauhottamiseen liittyen erityisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
54
Oon ite nyt viime päivät tutkiskellu plekukäden jännityksiä. Mulla vaikuttaa olevan tapana lähteä jännittämään tai pikkaisen nostamaan hartiaa, kun hommat nopeutuu, joten oon nyt soitellu kaikenlaista rauhallista keskittyen siihen, että pysyis paikat rentoina ja koittanu paikoitelleen pikkaisen nostella tempoa.

Varmaan joutuu tuossa samassa vähän remontoimaan soittoasentoja.. Tuntuu tuo mun perus teknisten juttujen kautta nauhoitteluiden istumakyyry jo itessään vetävän tota hartiaseutua jännittyneemmäksi..
Oletko tuollaisia kokeillut: Stylus Pick Set
Itsellä oli vanhana death metallistina alternate picking jo luonnostaan kunnossa mutta sweepeissä oli vähän syvempi pikkaus alhaalta ylös, mitä sai noilla hiottua.

Kamoista: itse jos pitäisi nyt valita 1500€ kitara ja 300€ efekti vai 300€ kitara ja 1500€ efekti, niin ottaisin jälkimmäisen. On toi Helix kotisoitossa sen verran kova vehje.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Oletko tuollaisia kokeillut: Stylus Pick Set
Itsellä oli vanhana death metallistina alternate picking jo luonnostaan kunnossa mutta sweepeissä oli vähän syvempi pikkaus alhaalta ylös, mitä sai noilla hiottua.
En oo kyllä. Enkä siis suoraan sanoen jaksa uskoa, että se on plekusta kiinni meikäläisellä, vaan enemmän vaan noista asennoista ja tekniikoista, jos jossain jotain fiksattavaa on. Ehkä aika hienosäätöäkin noi koetut ongelmat, kun ei tohon mun plekukäteen oo ykskään maikkakaan oikein osannu sanoa muuta kuin "en minä tuossa mitään olennaista vikaa näe". Tohon rentouteen pitäs vaan kiinnittää nyt huomiota.

Nää vähän kiinnostais, mutta varmaan postien kanssa maksaa niin paljon, ettei viiti tilailla: Red Bear Trading Co. The Best Guitar Picks Made - Your Tone Starts Right Here

Kamoista: itse jos pitäisi nyt valita 1500€ kitara ja 300€ efekti vai 300€ kitara ja 1500€ efekti, niin ottaisin jälkimmäisen. On toi Helix kotisoitossa sen verran kova vehje.
Sen verran pakko olla tästä eri mieltä, että ei niistä efektilaitteista oo iloa, jos kitara on niin paska, ettei sillä tee mieli soittaa :D Ja hyvällä kitaralla sit näppäilee mielellään vaikka ilman vahvariakin.

Mut varmasti henk. koht juttuja ja jokainen tyylillään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
335



Poistin tuohon coveriin moises työkalulla taustat. Soundi vois olla vähä "tiukempi" ja toki muuten virheettömämpi mut oikeestaa alusta loppuun soitettuna ei taidot riitä parempaan sisältäen sen normi jännityksen ku kuvaa :) En tiiä onko kitarat aavistukse liian kovalla muihin nähden?

Soolon viereen vedin vielä toisen raidan ja jotkut rytmiosuudet nauhotin vielä erikseen toiselle puolelle, muuten on iha alusta loppuun semmone mikä on, niiden paskoineen mitä sormet ja pleku saa aikaa :D

Rautalankkavinkkejä otan vastaan jälleen toho tekemiseen. Soundiin ja nauhottamiseen liittyen erityisesti.
Hyvinhän se soitto on kehittynyt! Oikea käsi kaipaa vielä tiukkuutta, meinaa mennä vielä pikkusen läpsyttelyks välillä. Eli kieliä pitää oikealla kädellä ehkä hitusen enemmän dempata ja tiukasti vaan tarjoot sitä plekua siihen kieleen. En ole mikään maestro näissä tekniikkahommissa, joten kommentointi tapahtuu enemmänkin korvien kautta. Tämmönen biisi tuli mieleen, mitä voit vaikka hetken takoa. Ehkä kädet saa ajatuksesta kiinni:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
335
Pitkästä aikaa keikantynkää saattas olla tarjolla, joten innostuin pari biisiä nauhottamaan lämmittelyksi:

Karu

Hallucinations

Kitarana Martin DRS1, mikki Rode NT1-A ja äänikorttina Focusrite Scarlett 2i2 2nd gen.

Viime vuodet soittelu on ollut aika olematonta, joten mieluusti kommentteja ottaisin soittoon liittyen. Kielet on tuoreet ja tarkoitus oli soittaa melko ronskisti. Kitara oli ehkä 15cm päässä mikistä, suunnattuna suurinpiirtein 12. nauhaa kohti.

Onko alan miehiä paikalla, tunnistaako joku tekeleet?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Viime vuodet soittelu on ollut aika olematonta, joten mieluusti kommentteja ottaisin soittoon liittyen.
En oo alan mies, kun en tunnista biisejä, mutta soitto oli kyllä hyvää, ellei erinomaista ottaen huomioon sekin, että akkarin kanssa vielä tosi raaka peli.

Jälkimmäisessä joku ensimmäisistä juoksutuksista kuulosti lähtevän vähän leviämään ja jotain varsin pieniä rytmillisiä juttuja siellä täällä, joita ehkä saattas haluta ite hioa, mutta hyvältä kuulosti noin yleisesti :thumbsup:

Muoks. Ja "kritiikkikin" oikeastaan tuommosta pilkunviilausta jo.
 
Liittynyt
25.01.2023
Viestejä
54
Mut varmasti henk. koht juttuja ja jokainen tyylillään.
Näinhän se menee. Omasta mielestä kiinteätallaisten halpisten taso on vaan noussut aika rutkasti. Ite viime aikoina soitellut eniten tällä Halpis.jpg
Toi on siis Harley Benton Electric Guitar Kit T-Style + Dimarzion Area T mikit, virityskoneistot on RG7321 Ibanezista (jossa myös Dimarziot: Blaze & Evolution) kun niistä oli yksi vähän paskana, maalattu sellakalla ja .012-.054 kielet d-vireessä. About 2h aktiivista työaikaa meni kasaamiseen ja maalaamiseen.

Noi plekut mitä vinkkasin on tarkotettu pelkästään tekniikan treenaamiseen, ei varsinaiseen soittamiseen. "Timanttikärki" ottaa heti kiinni kieleen jos pleku on yhtään liian syvällä.

e. typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Noi plekut mitä vinkkasin on tarkotettu pelkästään tekniikan treenaamiseen, ei varsinaiseen soittamiseen. "Timanttikärki" ottaa heti kiinni kieleen jos pleku on yhtään liian syvällä.
Ah, en jaksanu ajatella. Nyt joo hiffaan tuon kärjen tarkoituksen. En tosin tiedä, onko liian syvältä kaivuu varsinaisesti itelle ongelma.. Tai siis melkein uskaltaisin sanoa, että ei ole :D

Enemmän se taitaa olla tota, että vähän tuppaa tuo olkavarsi jännittymään ja/tai hartia nousemaan tai jännittymään ja se saattaa sit pikkaisen puurouttaa tiettyjen juttujen soittoa (kun tönkkökädellä ei luonnollisesti pikkaa yhtä smoothisti kuin rennolla).

Mut siis jos nyt tulee Thomannille jotain tilausta, niin miks tuollaista ei vois huvikseen napata matkaan. Varmaan tarvis tuolle Quad Cortexille varmaan tilata joko semmonen mikä lie läppäriständi pöydälle tai joku jämäkkä nuottiteline, johon sen istuttais. Pitäs vähän heivata tommosta ylimääräistä lipastoa veks työhuoneesta, jonka päällä se on nyt asunu..

P.S kai Neuralin Gojiran ostaneet huomas tuon päivityksen?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Huomas huomas. Tällähän ne raskaamman puolen saundit on tullu tehtyä jo vuosien ajan.
Poistin sen vanhan asennuksen, ennen kuin tajusin, että ois voinu vähän verratakin, mutta ensireaktio oli, että se päivitetty kuulosti paremmalta.

Yksi riffikin tuli laitettua talteen, kun löytyi joku varsin inspiroiva runttausharmoniasoundi (kun en oikeaa nimeä sille soundissa käytetylle pedaalille nyt muista :D).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
335
En oo alan mies, kun en tunnista biisejä, mutta soitto oli kyllä hyvää, ellei erinomaista ottaen huomioon sekin, että akkarin kanssa vielä tosi raaka peli.

Jälkimmäisessä joku ensimmäisistä juoksutuksista kuulosti lähtevän vähän leviämään ja jotain varsin pieniä rytmillisiä juttuja siellä täällä, joita ehkä saattas haluta ite hioa, mutta hyvältä kuulosti noin yleisesti :thumbsup:

Muoks. Ja "kritiikkikin" oikeastaan tuommosta pilkunviilausta jo.
Sentencedin edesmenneen kitaristin Miika Tenkulan teoksista on kyse. Miikasta julkaistaan maaliskuussa kirja ja tämän tiimoilta pitäis käydä akustinen keikka jos toinenkin heittämässä. Jospa sais nuo juoksutuksetkin treenattua, motivaatio ainakin meinaa nostaa päätään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Sentencedin edesmenneen kitaristin Miika Tenkulan teoksista on kyse. Miikasta julkaistaan maaliskuussa kirja ja tämän tiimoilta pitäis käydä akustinen keikka jos toinenkin heittämässä. Jospa sais nuo juoksutuksetkin treenattua, motivaatio ainakin meinaa nostaa päätään.
Aivan. Itse asiassa noista tuli ekana mieleen vanha Sentenced ja Amorphis, tuossa järjestyksessä, mutta en tullu tänne arvailleeksi.

Pitää varmaan tuo kirjakin tsekata. Täältä pohjoiseen löytyy hyllystä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Niin joo, tänä vuonna nyt ilm. nähdään sekin ihme, että Wintersun julkaisee tuon hetken aikaa odotellun Time II:n. Lähde: bändin facebook.

En tiedä meinaavatko kiertääkin ja jos kyllä, niin millaisella järjestelyllä, jos Hahto on kiinni Nightwishissä ja Mäntysaari Megadethissä, mutta jos heittävät oikein keikkaakin, niin kai joutuu mennä kattoon.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
529
Niin joo, tänä vuonna nyt ilm. nähdään sekin ihme, että Wintersun julkaisee tuon hetken aikaa odotellun Time II:n. Lähde: bändin facebook.

En tiedä meinaavatko kiertääkin ja jos kyllä, niin millaisella järjestelyllä, jos Hahto on kiinni Nightwishissä ja Mäntysaari Megadethissä, mutta jos heittävät oikein keikkaakin, niin kai joutuu mennä kattoon.
Jeff Loomisilla ei ois just nyt tekemistä :D
Juu keikalle vaan, tainnut joku 6 kertaa nähdä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
^ Joo, minä en noiden aktiiviaikaan oikein jaksanu tommosta rääkymistä, mutta niin tuo musamaku vaan elää, kun vanhenee. Tai ainakin genrevalikoima itellä laajentunut.

muoks. haha, Hahto kommentoi Facebookissaan, että on soittanu rummut tuolle levylle toukokuussa 2006 :D Että on tää Jari tuota hetken "hionu".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
814
Niin joo, tänä vuonna nyt ilm. nähdään sekin ihme, että Wintersun julkaisee tuon hetken aikaa odotellun Time II:n. Lähde: bändin facebook.

En tiedä meinaavatko kiertääkin ja jos kyllä, niin millaisella järjestelyllä, jos Hahto on kiinni Nightwishissä ja Mäntysaari Megadethissä, mutta jos heittävät oikein keikkaakin, niin kai joutuu mennä kattoon.
Ja samoiten Koskisen Jukka kiinni Nightwishissä. Kyllä se TalviAurinko on enemmän tai vähemmän Mäenpään soloproggis. Uskon sitten kun näen lätyn Spotifyssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Ja samoiten Koskisen Jukka kiinni Nightwishissä. Kyllä se TalviAurinko on enemmän tai vähemmän Mäenpään soloproggis. Uskon sitten kun näen lätyn Spotifyssa.
Joo no sieltä olikin vielä tulossa jotain uusia julkaisu-uutisia, kun nyt eka tää viikko rummutettiin tätä perjantain ilmoitusta :D

Ja joo, kai se tän Jarin bändi on, mutta ei se kyllä ilman Mäntysaarta ja Hahtoa olis mitä se on ollut, noi tosi kovat soittajat tekee ainakin itelle hemmetisti sillä ekalla levyllä, joka on ainut, jonka tunnen kunnolla noilta.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
529
Joo no sieltä olikin vielä tulossa jotain uusia julkaisu-uutisia, kun nyt eka tää viikko rummutettiin tätä perjantain ilmoitusta :D

Ja joo, kai se tän Jarin bändi on, mutta ei se kyllä ilman Mäntysaarta ja Hahtoa olis mitä se on ollut, noi tosi kovat soittajat tekee ainakin itelle hemmetisti sillä ekalla levyllä, joka on ainut, jonka tunnen kunnolla noilta.
Teemu ei edes ollut mukana ekalla levyllä. Jari soitti ite kaiken muun paitti rummut.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 623
Teemu ei edes ollut mukana ekalla levyllä. Jari soitti ite kaiken muun paitti rummut.
Jaa esim. Winter Madness siis tän Jarin soolo ja se on soittanu sen levylle..? Enpä ois uskonu..

En oo jaksanu googlailla, mutta joo, luulin, että Mäntysaari tuon on säveltänyt, kun sehän tuon livenä minusta veteli ja kaikenlaisilla klinikoilla esittänyt.

muoks. miks tää Jari ei sitten vetele omaa sooloaan livenäkin?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 472
Viestejä
4 216 755
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom