Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uusi kitarahan kuulostaa oikein hyvältä. Ja biisi vaikuttaa sen verran hauskalta soittaa, että lopulta sitä soittaa ihan huvikseen. Hyvinhän oot sen näin lyhyessä ajassa saanut kasaan.Meitsi rupes treenaa Amorphiksen The Bee ja aika hyvin rytmikitara jo menee vaan en pääse jyvälle tuosta riffistä mikä on heti alussa. Se menee niin epämääräisesti. Ja mitä hitaammin sitä treenaan sitä enemmä olen pihalla Yli tunnin veivasin tuota pätkää kunnes sain sen 100% menee jotenkuten. Aivot ihan solmussa ja hiki ku ois treenin tehnyt.
Dropbox - File Deleted - Simplify your life
www.dropbox.com
Ei mitää. Ruokaa koneeseen ja meno jatkuu!
Uusi kitarahan kuulostaa oikein hyvältä. Ja biisi vaikuttaa sen verran hauskalta soittaa, että lopulta sitä soittaa ihan huvikseen. Hyvinhän oot sen näin lyhyessä ajassa saanut kasaan.
Aiemmasta plektrakeskustelusta tuli mieleen, että itse tunnen saavani paljon paremmin sellasta terävyyttä, kontrollia ja ns. tiukkaa soundia just niillä paksummilla plektroilla.
Ei ole tarkoitus kenellekään komennella, että millä pitäisi soittaa, mutta niitäkin kannattaa kokeilla. Saattaa tuoda selvääkin etua tiukemman komppityylin kehittämiseksi.
Se on itelle melkein kärjen muoto tärkeämpää kuin paksuus. Liian pyöreällä muodolla menee nopeampi kama vähän puuroksi.Aiemmasta plektrakeskustelusta tuli mieleen, että itse tunnen saavani paljon paremmin sellasta terävyyttä, kontrollia ja ns. tiukkaa soundia just niillä paksummilla plektroilla.
Ei ole tarkoitus kenellekään komennella, että millä pitäisi soittaa, mutta niitäkin kannattaa kokeilla. Saattaa tuoda selvääkin etua tiukemman komppityylin kehittämiseksi.
Uusi kitarahan kuulostaa oikein hyvältä. Ja biisi vaikuttaa sen verran hauskalta soittaa, että lopulta sitä soittaa ihan huvikseen. Hyvinhän oot sen näin lyhyessä ajassa saanut kasaan.
Aiemmasta plektrakeskustelusta tuli mieleen, että itse tunnen saavani paljon paremmin sellasta terävyyttä, kontrollia ja ns. tiukkaa soundia just niillä paksummilla plektroilla.
^^ Morsella ja Purplellahan on myös tosi hieno Sometimes I Feel Like Screaming.
Ollaan nyt kaimoja kun samat skebat, mutta hiukan eri väreillä. Hyvältä kuulosti klippi tältä päivältä! Treeni menee perille.Joo toi kitara kuulostaa kivalta ja motivaatioo soitella. Nyt tässä neljän tunnin soittelun jälkeen pakko lopettaa ku ei enää kädet ja aivot tee yhteistyötä
Huomenna sitten jatkuu! Kai sitä muutaki täytys tehdä.
Ollaan nyt kaimoja kun samat skebat, mutta hiukan eri väreillä. Hyvältä kuulosti klippi tältä päivältä! Treeni menee perille.
Tän illan improa Enskan tahdissa. Aikamoista säheltämistä vielä.
Joo koneen kautta soittelen, niin siksi kajarit lähellä. Enskalla on kyllä vaikka ja mitä, pitää kokeilla muitakin biisejä juu!Taitaa olla kajari aika lähellä puhelinta vai kuinka saat noin selkeästi tuon kitaran soundin kuvattua?
Enskaa! Kiva ku näkee mitä muut soittelee niin pompsahtaa näitä bändejä sitte esille. Enska kuitenkin pitkän ajan suosikki joten sieltä varmasti löytyy soitettavaa
Joo koneen kautta soittelen, niin siksi kajarit lähellä. Enskalla on kyllä vaikka ja mitä, pitää kokeilla muitakin biisejä juu!
Tämäpä tämä.Jos tällä foorumilla pystys laittaan viestiin räkänauruhymiöitä, niin en ois vastannu ollenkaan, mutta noilla laseilla ja tukalla on kuitenkin myyty yli 100 miljoonaa levyä ja kirjoiteltu melkoinen nippu klassikoita, että kai se on Slashin kannalta ihan sama, mitä mieltä sinä (tai minä) tai joku nykypäivän tuubivelho on
muoks. teknisesti taitavia kitaristeja on tänä päivänä valtavasti, mutta semmoisia, kellä ois oikeasti musiikillisesti jotain sanottavaa, ei löydykään enää ihan joka kulman (tai Youtube-tilin) takaa.
On eri asia (ja eri plektra, ainakin mulle), miten tiukkaa tai maalailevaa riffiä soittaa. Johonkin Darkthroneen tai Triviumiin tarvii jäykkää, ja sitten jos soitetaan ihan kaikki kielet kattavia sointuja, ja tämä halutaan ei-pomppaavaksi, ohut plektra on omiaan. Jälkimmäisestä esimerkkinä The Smashing Pumpkinsin "Stand inside your love". Janicekin .38 on tuohon biisiin paras vaihtoehto minulle. Soinnut kuulostavat kokonaisemmilta.Uusi kitarahan kuulostaa oikein hyvältä. Ja biisi vaikuttaa sen verran hauskalta soittaa, että lopulta sitä soittaa ihan huvikseen. Hyvinhän oot sen näin lyhyessä ajassa saanut kasaan.
Noissa materialeissa on eroja. Dunlopin ohkaiset ovat löröjä, kun Janicekin vastaavat ovat napakampia. Ero tuntuu tatsissa ja soundissa. Harvemmin mainostan, mutta plektrojen suuren hankintahinnan vuoksi uskallan. Kannattaa kokeilla tuota Janicekia, koska ostin kattavasti eri valmistajien sitä sun tätä, ja tuo erottui kuin kipeä sormi. Jopa siinä määrin, että en oikeasti halua soittaa muilla plektroilla. Ohuemmat plektrat myös väsyvät, eli niitä pitää vaihtaa useammin.Mää oon soitellu akkarin noilla Dunlopin .096 varmaan viimeisen vuosikymmenen, jos en ylikin. Suht hyvä kompromissi sointuharjaukseen ja sooloiluun / riffittelyyn yms. teknisempään. Ne liian löröt ei vaan jotenkin istu näppeihin, kun tarvii soittaa mitään teknisempää, mutta taas sitten vaikka tuo Petrucci Jazz III kuulostaa akkarilla liian kovalta / räikeältä (lue: paskalta).
Voishan tuota huvikseen ottaa Thomannilta jotain erilaisia testiin niiden sandgrippien lisäksi. Tarttis Quad Cortexille ekspressiopedaalikin hommata, kun saivat wahin ja muistaakseni whammynkin tuohon, niin vois verestää muistoja.
Niin täältäkö nää oot noita tilaillu: https://www.strings.fi/en/guitar-picks/d-grip-janicek-picks/ ? Aivan vieras verkkokauppa.. Thomannilta, Musamaailmasta tmv kun ois löytynyt, niin ois saanu muun tarvittavan rojun matkaan, mutta tuolta ei taas saa mitään muuta, mitä tarttis tilata..Noissa materialeissa on eroja. Dunlopin ohkaiset ovat löröjä, kun Janicekin vastaavat ovat napakampia. Ero tuntuu tatsissa ja soundissa. Harvemmin mainostan, mutta plektrojen suuren hankintahinnan vuoksi uskallan. Kannattaa kokeilla tuota Janicekia, koska ostin kattavasti eri valmistajien sitä sun tätä, ja tuo erottui kuin kipeä sormi. Jopa siinä määrin, että en oikeasti halua soittaa muilla plektroilla. Ohuemmat plektrat myös väsyvät, eli niitä pitää vaihtaa useammin.
Koitas tossa missä menee vähän rytmi hukkaan soittaa niin, että soitat aina iskulle tulevat nuotit downpickillä ja offbeatilla tulevat nuotit upstrokella. Eli koitat saada käden liikkeen pysymään jatkuvana klikin mukana. Nyt kompuroit todennäköisesti siihen, että käsi nykii vähän epärytmissä, kun soitat puhtaalla alternatella tuollaista rytmiä. Osasinkohan selittää mahdollisimman epäselvästi.
edit: esimerkkinä vaikka gallop-rytmi, jossa käsi menee kokoajan klikin mukana tasaisesti, mutta pickataan ainoastaan D-DUD-DU jne
Mutta tuo on mitä parhainta plekukäden treeniä. Semmosta kestävyysharjoitetta, ja tahdissa pysymistä. Missään nimessä tuon biisin soittaminen ei ole helppoa, koska se on jäätävän pitkä ja plektrakäsi tikkaa aika jäätävää tahtia. Rumpaleilla on noita 200+ kickdrum harjoitteita. Tää on samaa sarjaa.Juu aika monotoonista soitettavaa nuo oldschool bläkkikset.
2 riffiä jauhaa ees taas 10 minuuttia.
Emperorilla on oikeasti hyvää soitettavaa ja mukavasti haastetaso kasvaa mitä uudempaan matskuun mennään.
Meshuggahin bleed on myös plekukädelle ihan superhuman workout. Ton jos ylipäätään hakkaa alusta loppuun hyytymättä 100% tempoon on kova.
EZ
Haasteita ei kyllä puutu tosta biisistä. Itsehän toki pystyisin soittamaan tempoon helposti, mutta ei oo riittävästi kieliä kitarassa että voisTässä varmaan tuo timessä pysyminen on suurempi haaste kuin pelkkä fyysinen haaste.
Huomasin että itselle tuo kuusi kieltä on yksin soitettaessa ihan riittävästi. Oli parikin seiskakielistä, ja kyllä se tavallaan sujui, mutta ostin pari kuuskielistä baritonia, jotka sopivat omiin nakkisormiin paremmin.Haasteita ei kyllä puutu tosta biisistä. Itsehän toki pystyisin soittamaan tempoon helposti, mutta ei oo riittävästi kieliä kitarassa että vois
Kyllä ne on ne vanhat Metallicat vaan kanssa rytmikitaristille kovia harjoitteita. Vaikka Puppets-levyn nimibiisi tai Disposable Heroes. Ensin mainittu voi olla downstrokeilla tekemätön paikka ja toi jälkimmäinenkin kunnon pikkauskäden crossfit-reeni, vaikka parissa kohtaa pääseekin vähän palauttelemaan hapoilta.
Tossa muuten hyvä tutoriaali vähän edistyneemmälle soittajalle. Oon samaa mieltä Ellerin kanssa, että toi on yksi kaikkien aikojen parhaita metallisooloja. Mullon ton levyn nuottikirjakin ysäriltä, mutta aivan päin seiniä tabitettu. Ellerillä sen sijaan fiksut sormitukset tuossa.
Joskus reilu kymmenen vuotta sitten oli hauska, kun kaveri pyyti heidän black metal bändiin soittamaan kitaraa. Ajatuksilta jne. olin ihan sopiva, mutta ei se tainnut tietää siinä, että lähinnä bluesia ja rokkia minä olin veivannut. Meni hetki kyllä saada siinä käsi tremoloihin ym.
Nykyään hassusti sama, että blues hommat ym. sellaiset kehittyneet, mutta into olisi myös tehdä itse haaveilemani oma black metal levy, mutta voi perse, kun ei lähde ideat soiton puolelta oikein. Pitäisi vaan jaksaa treenata.
Mulla on vähän sama. Tykännyt nuorempana paljonkin sahata bläkkisriffejä ja varastossa olisi varmasti levylliseen verran riffejä. Meitsi tykkää yhdistellä jazzsointukulkuja ja melodioita bläkkisriffistelyyn.
Aivan loistava sovellus luurille toi Songsterr. Sovellus ilmainen, mutta maksoin 9,99€ kertamaksun, niin saa kaikki ominaisuudet käyttöön, mm. saa pudotettua biisin nopeutta käytännössä niin alhaiseksi kun mahdollista jne. Ainakin näin aloittelevalle yli nelikymppiselle ukolle ollut hyvä ominaisuus. Saa sitten pikkuhiljaa nostaa nopeutta, kun oppii biisiä soittamaan. Sitä en tiedä onko kaikki tabit oikein, mutta ainakin kokeilemani biisit kuulostaa suht oikeilta.
Se Songsterr taitaa olla ihan asiallinen sivusto kyllä. Toinen varteenotettava on Ultimate Guitar Tabs. Tosin tämä maksaa muistaakseni 60€/12kk.
ULTIMATE GUITAR TABS - 1,100,000 songs catalog with free Chords, Guitar Tabs, Bass Tabs, Ukulele Chords and Guitar Pro Tabs! Miltei kaikki löytyy GP filuina myös, kun taitaa noi "pro" versiot olla vain käännetty GP:stä, joten samalla hinnalla saat Guitar Pron hankittua. Uusin 8 versio taitaa maksaa alle 70€.
Ja samat ominaisuudethan siinä plus vielä enemmän juttuja.