Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bodomissakin jonkin verran verseissä noita. Mikä tuon nimi nyt sitten onkaan? Tupla5???? Ääniähän siinä ei ole yhtään enempää, vaan tavallaan samat nuotit tuplana.
En minä ainakaan vänkää yhtään mistään, vaan keskustelen siitä, miten erilaisia juttuja kannattaa pikata. Saa kai siitä suuttuakin, mutta jatkan sit itekseni
Jos on tuollaisia ei tasajakoisia kuvioita, niin alternatella pikattuna ja alaspäin aloitettuna tuonne korkealle E-kielelle päätyy alaspäin iskuun.
Niin siis ne 90-luvun Japanissa tehdyt RG:t vertautuu varmaan suunnilleen tämän päivän Prestige-sarjaan.
Heh, seuraavassa viestissä tuon lainaamasi jälkeen luki osapuilleen niin, että pikkauspatternit riippuu lopulta hirveästi siitä mitä soitetaan.Siinä mielessä ei välttämättä kannata ehkä olla hirveän ehdoton sen kanssa että miten toteaa että kamaa tulisi soittaa.
Joudun myöntämään, etten tuntenu suorilta, mutta näki kyllä heti, että on tekijämies.Anssi on kova soittaja mutta toi kaveri tossa oikealla eli Kososen Mikko on sitten todella kansainvälisen tason vetoukko isolla V:llä. Tajuttoman hyvä ja monipuolinen soittaja.
Kosonen on niin monessa mukana, ettei pää pysy mukana. Paljon etenkin tv-tuotannoissa. Oon kyllä jo pitkään ihaillut, miten tyypiltä taipuu soolot ja kompit eri tyylilajeissa hyvällä maulla. Selkeästi löytyy musasivistystä.Joudun myöntämään, etten tuntenu suorilta, mutta näki kyllä heti, että on tekijämies.
Jäi kommentoimatta eilen tähän vielä sen puolesta, että kun näistä pikkauspattern-jutuista saattais olla ihan hyötyäkin jollekin aloittelevalle, niin laitatko jonkun esimerkin tästä (tabit / nuotit, pikkaus)? En nimittäin tajunnu ihan hirveästi tästä, että mitä tää mahtaa tarkoittaa.No mutta jos esim. plekutat gridillä niin noi on kaikki plekun yläiskuja mitä tulee ryhmän korkeimmalle äänelle tossa esimerkissäsi...
Satuin googlailemaan noita Papa Roachin biisejä, että käyttääkö sen kitaristi noin normaalistikin droppivirettä, niin törmäsin tämmöiseen sivuun:
35 Best Drop D Songs For Guitar - Killer Guitar Rigs
Muutenhan vastaavat listaukset on vähän meh, mutta tuossa oli linkattu jokaisen biisin kohdalla myös johonkin tutoriaaliin, että jos @Markqq tai joku muu ettii soitettavaa droppivireestä, niin tuolta vois löytyä.
Foo Fightersit, Nirvanat, Toolit yms. vähän enemmän sydäntä lähellä itelle kuin Papa Roach. Ja olihan tuolla joku Beatlesinkin veto.
Papa Roachin ylivoimaisesti paras veto mun makuuni on Time Is Running Out. Ei tosin kuulosta miltään erityisen mielenkiintoiselta alkaa soittelemaan mukaan.
ei niitä helpoimpia introja soitettavaksi, nuo venytykset tahtoo mennä paremmissakin piireissä susille, mutta hyvää treeniä juuri siihen kun malttaa venyttää vaan kunnolla ja koittaa saada kohdalleenPitäneekin tsekata mitä kivaa tuolta löytyy.
Knocking on heavens dooria on kyllä miellyttävä treenailla. Eilisillalta treenifiilistelyjä: VID_20220606_202110(0)(0).mp4
Jäi kommentoimatta eilen tähän vielä sen puolesta, että kun näistä pikkauspattern-jutuista saattais olla ihan hyötyäkin jollekin aloittelevalle, niin laitatko jonkun esimerkin tästä (tabit / nuotit, pikkaus)? En nimittäin tajunnu ihan hirveästi tästä, että mitä tää mahtaa tarkoittaa.
Ja vielä jos sen jonkun nuotti- / tabi- / biisi- / harjoite-esimerkin sais Sillä minäkin koitin noita jotain tabeja linkkailla tai kuvia ottaa, että näistä sais vähän paremmin kiinni.Kahdeksasosagridillä (nelijakoisella) jokainen tahdin kahdeksasosa saa oman plektraiskunsa. Jos kuviossa esiintyy muita aika-arvoja, niin ne sovitetaan gridille niin että kuvio jatkuu. Näin ollen tuossa sun esimerkissäsi nuo neljäsosan pituiset (kasi + kasi) äänet vie kaksi plektraiskua ja kuviota jatketaan sillä iskulla mikä nyt sattuukaan kohdalle osumaan. Jazzissa yleinen lähestymistapa, koska tällä tavalla automatisoituna tietyille tahdin osalle on aina oma, tietty plekuiskunsa ja silloin aksentointi ja synkopoitujen juttujen plekutus ja soittaminen helpottuu, helpottaa myös taimin kanssa silloin kun ei ole naksumassa klikki korvassa.
Ai Slashilla on vähän oma taiminsa soitossaan, mutta muuten veemäisin kohta siinä pääsoolossa on minusta vaan se kokosävelaskelbendi 22. nauhalta, jos soittelee LP-mallisella kitaralla.onpa muuten piilohankala tuo knocking on heavenin soolo, ei mitään kummallista vaan ei silti meinaa saada minkäännäköstä otetta tai sitten se on vaan tää aamu...
onpa muuten piilohankala tuo knocking on heavenin soolo, ei mitään kummallista vaan ei silti meinaa saada minkäännäköstä otetta tai sitten se on vaan tää aamu...
tuo time se on joo mikä tuosta tekee v-mäisen, kaikki tulee vähän sinnepäin ja heti kun koittaa vähän oikoa niin alkaa kuulostamaan jätteeltä...Ai Slashilla on vähän oma taiminsa soitossaan, mutta muuten veemäisin kohta siinä pääsoolossa on minusta vaan se kokosävelaskelbendi 22. nauhalta, jos soittelee LP-mallisella kitaralla.
Nuo molemmat soolot on toki semmoisia, että saa tapettua fiiliksen tehokkaasti, kun bendailee nuotit epävireeseen
En tiedä minkätasoinen olet mutta oletettavasti reilusti parempi kuin meikäläinen. Ite aina huomaan ku rupeen soittaa et saa lämmitellä ekat 5-10min ennenkuin homma alkaa luistamaan.
Muuten, aikasemmi suosin 0.88 - 1mm plekuja, mutta tuntuu et ne ovat nyt aivan liian paksuja. Nyt on pyörinyt 0.6 - 0.73mm pleku ja se on tuntunt hyvältä Kai tää touchi tässä edellee vaa kehittyy.
Markqq:lle vinkkinä, tuossa Kikon videossa on muuten hyvin näytetty tehokas treenitapakin. Kiko pilkkoo riffin osiin ja tavallaan pitää ne omina juttuinaan, mitkä sitten lopulta yhdistetään koko riffiksi. Varsinkin sooloja treenatessa oikeastaan ainoa tapa saada soolosta kunnolla kiinni, jos vaan koittaa opetella koko setin putkeen ja nopeuttaa, niin ei siitä kyllä tule mitään.
Aluksi kuuntelin, että on muuten todella paljon samaa fiilistä tossa Nothing To Say:n riffissä, kuin Technical Difficultiessissä, mutta hyvin pitkälle siinä on samat perusasiat jopa sointukulkua myöten. Pitääkin tutustua Kikon biiseihin ajalta ennen Megadethiä.
Meinasin itekin, että Angralla on paljon semmosta suoritusmetallia, jos haluaa itteensä haastaa.
Noista plekuista, niin ei niillä liian löröillä kyllä metallia oikein soitella. Ehkä ne voi tuntua alussa helpommalta, kun pleku ei pistä niin vastaan kielellä, ei oo nyt mitään löröä, jolla testata, mutta ei sillä oikein kunnollista soundia tai tatsia metallin soittoon saa..
Tommonen vajaa 1mm menee itelle vielä suht ok. Sen lörömpiä ei nyt löydykään.
Mulla oli jotain vanhoja versioita näistä, nääkin on aika kivoja, jos eivät oo uudet kovin erilaisia: Ibanez PPA16MSG-RD Pick Set
Vois melkein jossain kohti tilata taas testiin.
Nuo sand gripillä olevat varmaa pysyyki kädessä paremmin, voisi itsekin tilailla.. Ittellä on aika huonoja pintoja noissa plekuissa. Mutta juu, muistetaan nuo paksummat plekut tuntuu et soolottelu on kivempaa noilla löysemmillä.
^ Monta vuotta tarvitaan kahden tunnin treenillä päivässä että pääsee samalle tasolle?
Tuli soitettua Pump It puoliksi läpällä. Muuten tuli tässä ajatus, että en varmaa ihan niin usein nyt coveeraa noita biisuja youtubeen vaan pyrin treenaa ja kehittää soittelua paremmaksi. Nyt tässä kesällä muutenkin soittelu on vähempää kuin talvella. Lämmin ilma vie pihalle ja muuta tekemistä kun skitta kädessä päivästä toiseen Tänään kyllä saan sen 400€ setin mikä oli muusikoidennetissä myynnissä. Eli se ibanes RGA42FM-DEF (toi väri on iha mieletön tuossa skitassa!) ja oheissälät. Uusi kitara tuo aina uutta kivaa!
Jos reenaa vaan tuota yhtä biisiä pari kol tuntia päivässä niin sanotaan että 4-5 kuukautta varmaan aloittelijasta noin tuolle tasolle, tosin... sitten ei osaa kuin tuon yhden biisin^ Monta vuotta tarvitaan kahden tunnin treenillä päivässä että pääsee samalle tasolle?
Jos reenaa vaan tuota yhtä biisiä pari kol tuntia päivässä niin sanotaan että 4-5 kuukautta varmaan aloittelijasta noin tuolle tasolle, tosin... sitten ei osaa kuin tuon yhden biisin
^ Monta vuotta tarvitaan kahden tunnin treenillä päivässä että pääsee samalle tasolle?
Ei se oo mitenkään tavatonta, että joltain voi ottaa paljon pidempäänkin, että saa jonkun riittävän haastavan jutun menemään lopulta kunnolla.Ei juma. Jos yhtä biisiä veivaa 4kk niin saa olla kyllä jo hullu
Sitä soundien, instrumenttien ja muiden vehkeiden kanssa veivuuta kerkee harrastamaan sit, kun on luovuttanu sen suhteen, että oppis enää mitään uutta Mitä ei tietty kannattas minusta koskaan tehdä, mutta pitkään soittaneen on aika helppo taantua veivaamaan samoja opittuja juttuja
Tuo taas totta.Jos mulla ois kunnon soitin, niin en kyllä sitä myisi.
Kai sitä tänne jotain omaakin uskaltaa linkata. 3kk soittelun jälkeen oli tällaista. Kuvailen ihan siksi, että näkee ja kuulee omat virheet näin parhaiten.
Korvakuulolla yritin jammailla Wintersunia vähän.
Joo, nää on aika henkilökohtaisia juttuja. Vähän vaikea sanoa omalla kohdalla, miten paljon tässä vois odottaa kehittyvänsä. Niin kauan kuin kiinnostaa soittaa ja tulee soitettua useampia tunteja viikossa, niin varmasti kehittyy ainakin jossain määrin, mutta kun harrastuksia on muitakin, työt voi olla aika raskaita yms., niin mistä sen tietää jaksaako tai kiinnostaako soittaminen vielä vuoden päästä yhtä paljon. Tuo edellinen se varmaan itellä eniten kehitystä rajoittaa.Tuohon viimeiseen lauseeseen on helppo yhtyä. Ihan hemmetin paljon reeniä, osa oppii nopeammin, toiset hitaammin. Soundin hiominen tulee kun on sillä tasolla, minkä itse kokee tilanteeksi, josta ei pääse eteenpäin muutoin kuin tekemällä hommaa ihan tosissaan.
Itse olen kitaristina keskinkertainen, ja tason nostaminen ottaisi enemmän kuin on mahdollista antaa. Vähän ehkä semmonen fiilis, että ei ole motivaatiota kehittyä ilman luomista. Seuraava taso olisi oma musiikki, eikä siihen ole nyt aikaa. Eikä ehkä ikinä.
Nyt kun tuossa on vieressä aika tuhti Tokain LP:n kaula ja todella, todella ohkainen ja flätti Musarin kaula, niin tuo ESP:n Thin U on kyllä varsin pätevä kompromissi monessakin suhteessa. Se ei oo niin vammaisen tuntuinen sointuja soitettaessa mitä tuo Musari, mutta taas riittävän ergonominen ja nopea, jos tarvii kaahata.Itsellä sattui käteen PRS CE24:n wide thin kaula ja pitkään se olikin se kitara mikä tuli napattua telineestä ekana. Nykysin tulee sen verran vähän soiteltua standardivireestä, että on jääny roikkumaan seinälle. Ehkä nää menee vähän kausittain. Oon myynyt tasan yhden kitaran (ja sekin kaduttaa näin jälkikäteen) ja sen kaula ei tuntunut oikein omalta missään vaiheessa. Kyseessä oli japanin Tokai LC95, jossa oli haettu Gibsonin 50-luvun pesismailaprofiilia. Oli ihan järkyttävän kokonen pölkky. Kitara oli ihan uskomattoman kaunis (ja painava) ja haluisin sen takaisin vielä joskus.
Nykysin kädessä viihtyy lähinnä ESP thin U profiilin kitarat.
Joo eli vanhat videot nuo. Videoiden aikana siis 3kk treeniä takana. Pitää kuvailla uudempaakin matskua tässä kuhan kerkeää. Kiitos!Hienoja biisuja! Otan kyllä nämä itskein veiviin, kuulostaa mielettömältä. Siis oletko soittanut vain 3kk vai mitä tarkoitat tuolla. Vai onko nuo videot alkutaipaleelta?
Joo eli vanhat videot nuo. Videoiden aikana siis 3kk treeniä takana. Pitää kuvailla uudempaakin matskua tässä kuhan kerkeää. Kiitos!
Rumpujen soiton kautta tullut paljon kuunneltua myös kitaraa ja paljon biisejä oli jo valmiiksi mielessä mitä haluaa lähtee opettelemaan. Youtubesta löytyy myös jotain lyhyttä rumpupätkää, jos kiinnostaa.
Ehkä piilohankala mutta on kyllä julkihuono toi Slashin soittama soolo tossa kun juuri tuli kuunneltua. Olis kannattanu sillekin laittaa viritysmittari silmien eteen jotta bendit osuis edes sinnepäin, jos nivelmuisti on tuota luokkaa. Hyi hitto, ja eikö siellä ole kukaan ollut zekkaamassa tuloksia?onpa muuten piilohankala tuo knocking on heavenin soolo, ei mitään kummallista vaan ei silti meinaa saada minkäännäköstä otetta tai sitten se on vaan tää aamu...
Noo, on tuon levyn tuottajalla takataskussa Gunnareiden lisäksi mm. semmoiset levyt kuin Whitesnaken Slip Of The Tongue ja Megadethin Rust In Peace Ja tää Illusion-pakettihan on materiaalina ihan käsittämättömän kovaa kamaa tuplalevyksi.Hyi hitto, ja eikö siellä ole kukaan ollut zekkaamassa tuloksia?
Noilla liksoilla, laseilla ja tukalla pitäis osua nuotit ja fiilikset just paikoilleen eikä haparoida sinnepäin, täähän on levy eikä mikään tuubiyskäsy. Turha bändi ja turha kitaristi. Oon äänestänyt lompsalla jo alunperinkin eli ei mahdu mihinkään listaukseen jos multa kysytäänNoo, on tuon levyn tuottajalla takataskussa Gunnareiden lisäksi mm. semmoiset levyt kuin Whitesnaken Slip Of The Tongue ja Megadethin Rust In Peace Ja tää Illusion-pakettihan on materiaalina ihan käsittämättömän kovaa kamaa tuplalevyksi.
Sehän on ihan yleisesti tiedossa, ettei Slash ole mikään maailman tarkin kitaristi, mutta kyllä minusta noissa sooloissa ne nuotit osuu säveleen, joilla on oikeasti merkitystä (ts. ne tietyt kokosävelaskel bendit, jotka kantaa sitä melodiaa). Siellä on seassa vähän niin kuin mikrotonaalisiakin bendejä, mutta vaikea sanoa, onko ne soitettu miten paljon tarkoituksella ja miten paljon vahingossa. Fiilis tuossa on varmaan ollut pääosassa tarkkuuden sijaan.
Jos tällä foorumilla pystys laittaan viestiin räkänauruhymiöitä, niin en ois vastannu ollenkaan, mutta noilla laseilla ja tukalla on kuitenkin myyty yli 100 miljoonaa levyä ja kirjoiteltu melkoinen nippu klassikoita, että kai se on Slashin kannalta ihan sama, mitä mieltä sinä (tai minä) tai joku nykypäivän tuubivelho onNoilla liksoilla, laseilla ja tukalla pitäis osua nuotit ja fiilikset just paikoilleen eikä haparoida sinnepäin, täähän on levy eikä mikään tuubiyskäsy. Turha bändi ja turha kitaristi. Oon äänestänyt lompsalla jo alunperinkin eli ei mahdu mihinkään listaukseen jos multa kysytään
Ai, mikäs siinä on pielessä? Kuuntelin just ja ihan hyvinhän se vetää siinä. Vrt Slash joka soittaa muutaman sävelen ilman vibraattoa eikä vaan osaa. November Rain loppusoolo on myös yhtä kauhea jos toista esimerkkiä kaivataan.no eipä taida ihan Van halenin kuuluisa soolo repäisy michael jacksonin Beat it -kappaleessa olla iha kohdillaan taustan kanssa(tosin yhdestä biisistä kyse). Rock musassa on tärkeintä olla tunnistettava eli sulla on oma "käsiala" jonka voi jo alkutahdeista ja sitä paitsi suurinta osaa kansasta ei kiinnosta tekniikka vaan ...lopputulos.... mitä tohon gunnareihin tulee että jos miljoonien ja miljoonien kärpästen mielestä paska on hyvää , niin kait se on hyää...