Kitaran soittaminen

Mut itelläkin tosiaan useimmiten jotain nopsaa demottelua, niin ei jaksa ihan kauheasti kiinnostaa tuollaisten kanssa veivata ja minusta se yleissoundi ei kyllä kitaran tuplauksista tyypillisesti jää kiinni. Enemmän ite kiinnitän huomiota vaikka rumpuihin, yleiseen vireisyyteen, taimiin, ilmavuuteen ja sen sellaiseen ja oon edelleenkin sitä mieltä, niin kuin sinäkin taisit tuossa osittain viitata, että tuollaiset tuplausjutut (tai niiden tekninen toteutus) hukkuu nopsaan kokonaisuuteen, jos homma muuten toimii ja kokonaisuus on hyvin tehty.
Joo, yleisesti ottaen mun korvillani ne pienet heitot katoavat siihen yleiseen meteliin, kun on läjä särökitaroita möyrimässä. Tai kun se orkesterin musikantti painaa Hammondinsa volyymipedaalin lattiaan. Raa‘in tilanne minulle on, kun soittaa liki yksin melodiaa ja silloin kaikki kuuluu. Vain satunnainen lautasen kolahdus rytmin merkiksi siellä täällä, paljastamassa falskit nuotit.


Mannisen Custom kyllä kiinnostaisi, joskin lavattoman kapeakaulaisen basson muodossa.
 
Laitoin papasta valitusta kun ei ole varmaankaan ok mainita toisten oikeita nimiä.

Mutta kukin tehköön miten haluaa sama se. Mutta asiosta ei voi keskustella ilman että vedetään herneet nokkaan 😂
 
Lopuksi vielä olen sitä mieltä, että ihmisten kuulokyvyssä on suuret erot. Kunnossa olevat ja kitaroihin harjaantuneet korvat takertuvat asioihin, joita ei tavispuurokorvalle ole koskaan ollut olemassakaan.

Näin se on ja loppupeleissä tekijän itsensä arvioitavissa että menikö tää nyt hyvin vai oliko kiire tai ei kiinnostanut säätää tai muuta synttärisettiä. Aika pitkälti siis kiinni siitä mihin itse on tyytyväinen. Jos keskinkertainen kelpaa, niin antaa mennä vaan. Itseä se aina harmittaa kun kuuntelee juttuja että ois voinut vetää toisella tavalla, mitä toiset ei noteeraa millään tavalla.
 
Eli siis myönnät itsekin että voi olla vain ulkonäkökysymys? Hyvin tässä vedetty levy purkkiin just ja tappeihin koskettu vain kun piti vetää drop a vireessä.
Kyllä siinä on muutakin kuin ulkonäkökysymys. Ihme jankkausta tämä kyllä on, joskus kannattaisi vaan myöntää että on väärässä. Se että sinulla sattuu pysymään vireessä ei tarkoita että aina pysyisi. Bassossa pitää olla niitä kierroksia että varmasti pysyy kiinni, ei luista eikä anna periksi. Sinulla on yhdessä kielessä alle kierros kieltä tapin ympärillä joten ei ole kovin vakaasti kiinni vaikka ehkä vireessä pysyisikin just tällä kertaa. En lähtisi tuollaisen viritelmän kanssa keikalle joka tapauksessa koska kielen voi asentaa varmemminkin samalla vaivalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 737
Viestejä
4 429 119
Jäsenet
73 413
Uusin jäsen
Wabbitt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom