Ei uskaltanut. Kavereilta kuullut, että voipi osua turhan helposti huono arpa kohdalle. Ehkä olis pitänyt uskaltautua.Toivottavasti tilasit b-stockin. Saat parempaa laatua halvempaan hintaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei uskaltanut. Kavereilta kuullut, että voipi osua turhan helposti huono arpa kohdalle. Ehkä olis pitänyt uskaltautua.Toivottavasti tilasit b-stockin. Saat parempaa laatua halvempaan hintaan.
No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.Harley Bentonit ei oo tuttuja mut itse varmaan venyttäisin sinne tonnin luokkaan
Tekniikkaharjoituksia kaksi vartin treeniä päivässä. Tosin pitää treenata oikeita asioita ja oikealla tavalla.No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.
Itselläni meni 10v ennenku sai aikaiseks ostaa edes tuon. Omaan vähään käyttöön varmaan ihan riittävä. Jos tuota kovasti innostuu, niin harkitaan sitten parempaa. Jos vaikka sitten eläkkeellä, kun on enemmän aikaakin.![]()
Ei oo suinkaan eka kitara. Oon enemmän ja vähemmän kyl soitellut vuosien kuluessa. Ja tuosta kyl lueskellut ja kattellut arvosteluja ja harkinnut ostoa pitkään. Eli sikäli ei ollut hätäinen ostos. Kännipäissään vaan nyt tuli tehtyä ratkaisu, että perkele nyt laitan tän tilaukseen.Mutta toisaalta jos tuli tilattua vain kännipäissään jotain, niin ei ehkä ihan hyvät lähtökohdat![]()
Rahareikiä maailma täys niin onhan meidän tehtävä valintoja mihin markat työntää. Itse olen aina soittanut ennemmin yhdellä hyvällä kuin kymmenellä ritsalla mut oonkin tässä hommassa jumissa oman asenteen kanssa ja yhden ritsan jälkeen säästin hermojani ja lopulta rahaakin kun hommasin sen minkä haluan enkä sen mihin rahat riittää. En vaan kestä sitä fiilistä mikä tulee aina kun ottaa halvan soittimen käteen. Maksaminen riipaisee kuukausia, epämiellyttävällä soittimella soittaminen vuosia. Mut tää on niitä juttuja joihin jokainen suhtautuu erilailla ja mikä kellekin tuntuu hyvältä tai huonolta. Muuthan noita eroja ei päälle päin huomaa esim saundeissa kovin helposti vaan lähinnä soittajan pään sisällä näitä pyöritellään.No joo. Onhan tuo nyr aika eri hintaluokka jo. Ei kai nyt ihme, että tuolla rahalla saa parempaa.
Itselläni meni 10v ennenku sai aikaiseks ostaa edes tuon. Omaan vähään käyttöön varmaan ihan riittävä. Jos tuota kovasti innostuu, niin harkitaan sitten parempaa. Jos vaikka sitten eläkkeellä, kun on enemmän aikaakin.![]()
Ei se hinta ole laadun tae ja lisäksi voi olla että kallis kitara onkin vähän väärän lainen mistä itse tykkää. Eli itse kyllä kannatan alkuun useita erilaisia halpoja kapineita. Kyllä niistä sitten ne joista ei tykkää jää pölyttymään tai kärrätään muualle.Rahareikiä maailma täys niin onhan meidän tehtävä valintoja mihin markat työntää. Itse olen aina soittanut ennemmin yhdellä hyvällä kuin kymmenellä ritsalla mut oonkin tässä hommassa jumissa oman asenteen kanssa ja yhden ritsan jälkeen säästin hermojani ja lopulta rahaakin kun hommasin sen minkä haluan enkä sen mihin rahat riittää. En vaan kestä sitä fiilistä mikä tulee aina kun ottaa halvan soittimen käteen. Maksaminen riipaisee kuukausia, epämiellyttävällä soittimella soittaminen vuosia. Mut tää on niitä juttuja joihin jokainen suhtautuu erilailla ja mikä kellekin tuntuu hyvältä tai huonolta. Muuthan noita eroja ei päälle päin huomaa esim saundeissa kovin helposti vaan lähinnä soittajan pään sisällä näitä pyöritellään.
Mun mielestä suhteellinen laatu paranee eniten kun mennään 300 -> 1000e. Sen jälkeen sijoitetut rahat ei enää tuo vastinetta samassa suhteessa ja 1500 vs. 3000 ei eroa merkittävästi toisistaan jos on hyvin valittu soitin. Brändilisä ei tuo parempaa tuntumaa.
Monien halpakeppien ongelma on myös käsittämättömän huonot puut. Joko ne painaa törkeästi tai on vaan sellaista polttopuuosastoa.Ei se hinta ole laadun tae ja lisäksi voi olla että kallis kitara onkin vähän väärän lainen mistä itse tykkää. Eli itse kyllä kannatan alkuun useita erilaisia halpoja kapineita. Kyllä niistä sitten ne joista ei tykkää jää pölyttymään tai kärrätään muualle.
Ja joo...Harley Benton ei ole soittokunnossa, kun sen ottaa paketista. Mutta jos kitarat säädetään parhaaseen soittokuntoonsa niin 300€ Harley Benton > 700€ Jackson. Ja tämä siis vain soitettavuutta katsottaessa.
Tietysti omassa Harley bentonissa on vikaa kun hihnatapin ruuvit väännetty vinoon ja sama homma takaplexin kanssa ja kaikkea muuta vikaa. Ne nyt ei ole soittoon vaikuttavia. Kaula suora. Ainoastaan yksi nauha matalalla b-kielen kohdalta, eli tämä kyllä vaikkuttaa soittoonkin, mutta saa askartelemalla kuntoon. Mutta Bentonista saa ihan soitettavan pelin toisin kun aikoinaan hankkimastani anttilan kitarapaketista. En nyt muista noiden hirvityspakettien nimiä, mutta niitä on turha lähteä edes askartelemaan. Tai ainakin oman kepukan kaula oli liian korkkiruuvilla.
Kyllähän se paahtaminen myös vakavoittaa puun kosteuskäyttäytymistä. Ja jos se tehdään oikein niin sitä ei käytetä puun varsinaiseen kuivaamiseen vaan tulee sen päälle. Itselläni on kokemusta vain yhden soittimen verran vaahterakaulaisessa ja -otelautaisessa soittimessa ja ainakin tämä yksilö on erittäin vakaa näin talvellakin eikä vaadi minkäänlaisia säätöjä vuodenaikojen mukaan. Sen sijaan vastaava soitin paahtamattomana pistää nauhanpäät pilkistämään tammi-maaliskuussa. Mielestäni tämä paahtaminen on parhaimmillaan yksiosaisissa kauloissa joissa ei laminoimalla saada kaulaa stabiloitua.Yksi syy vielä ostella vanhoja käytettyjä on että tietää ja näkee miten ne ajan saatossa elävät. Mulle periaatteessa ihan sama mistä itse kitarat on tehty, mutta otelaudat lähinnä.
Joku 80-90 -luvun kitara, niin siellä ruusupuut on todella tummaa ja tiivistä. Eebenit on kunnossa, jos on. Mitä lähemmäksi tätä päivää mennään, niin ruuspuu on vaaleaa kuin mikä
ja jo vuosia tilalle tullut Jatoba (mikä se nyt onkaan). Aina välillä tulee myös vastaan näitä eebenien halkeiluja ym.
Esim. tuo Ibanez Satriani mikä mulla on (1990), niin siinä ruusupuuotelauta on todella tiivistä ja miltei ebenin väristä. Sama toisessa Jemissä. Toisessa taas on eben, missä ei mitään
lohkeilua vaikka 25v ikää silläkin juuri. Itse en kyllä koskaan ole mikän ebenin ystävä ollut.
Aika siis näyttää miltä noi uudemmat viritykset näyttää jonkun vuoden päästä.
Myös tämä "paahdettu se ja se" on vähän niin ja näin. Ilmeisesti tehty kalliimmissa kitaroissa pitkälti ulkonäön vuoksi, mutta ymmärtänyt että sitä käytetään paljon halpakitaroissa koska sillä voi skipata
puiden kuivaamisprosessin välistä.
Eebenpuu on paikallaan jos halutaan ehdottomasti musta otelauta esim hevikitaroissa. Nykyään osassa halvempia soittimia on käytetty Pao Fettoa korvaavana puuna ja se se vasta vaaleaa (ja punertavaa) onkin. Tarinan mukaan tummenee käytössä mutta itselläni ei ole kokemusta.
Lyhyt raportti (soitin)puun lämpökäsittelystä, kuinka se tehdään ja mitä vaikutuksia sillä on soittimelle.
Yhteenveto raportista: "... saavutetaan seuraavat edut: puun kosteuselämien pienenee,jäykkyys kasvaa, paino alenee, äänen nopeus kasvaa, puun väri tummenee ja puun resonointikyky paranee."
Suhtaudun itse positiivisesti tähän käsittelyyn, vaikken omistakaan yhtään ao. käsiteltyä soitinta. En usko, että Ruokangas on nyt puijaamassa asiakkaitaan, vaan kertoo avoimesti mistä oikein on kyse!
No tämä ehkä on puppua että puun resonointikyky paranee. Mitä se resonointikyky on?Lyhyt raportti (soitin)puun lämpökäsittelystä, kuinka se tehdään ja mitä vaikutuksia sillä on soittimelle.
Yhteenveto raportista: "... saavutetaan seuraavat edut: puun kosteuselämien pienenee,jäykkyys kasvaa, paino alenee, äänen nopeus kasvaa, puun väri tummenee ja puun resonointikyky paranee."
Suhtaudun itse positiivisesti tähän käsittelyyn, vaikken omistakaan yhtään ao. käsiteltyä soitinta. En usko, että Ruokangas on nyt puijaamassa asiakkaitaan, vaan kertoo avoimesti mistä oikein on kyse!
Kaupallisessa toiminnassa myös puuvarastolla on merkitystä, 10v oikein säilytettyä puuta ei välttämättä saa helposti tai nopeasti…Ei kukaan näin ole väittänytkään vastoin vaan että tietty jos siellä on halpojen tekemisessä mahdollisuuksia oikoa, niin tottakai sieltä oikaistaan =)
Oisko kellään mitään ideoita, mitä alkaisin tuonne omaan YouTubeen tunkemaan?
Olisiko mitään mielenkiintoa esitellä eri plugareiden yms. väärinkäyttöä, joka kuitenkin tukee projektia?
Sinne vaan! Tuubi on muutenkin asioita oikeasti osaavien painajainenNiin en tiedä. Kävi mielessä että jonkun biisin voisi laittaa sillai miten sen tekee alusta lähtien ns nollasta. Tietty semmoinen mikä on jo valmiiksi sävelletty.
Mikäli ketään semmoinen sattuisi kiinnostamaan. Varmaan olisi kaikkien oikeasti asioita osaavien painajainen![]()
Biisit voi myös 100% improta.Tietty semmoinen mikä on jo valmiiksi sävelletty.
Biisit voi myös 100% improta.
Joku rumpulooppi / vastaava DAW:hin pohjalle, kitara käteen ja paina "REC". Ongelma on vaan se, että lopputulos voi olla ihan mitä tahansa. Niin tyylin, kuin myös laadun puolesta. Itse harrastin tota jo ysärillä, kun 4-raiturin kanssa kasetille jäi yleensä, aina muutama minuutti tyhjää loppuun.
Eipä ole hinnalla ainakaan pilattu. Miksi epäilet että ei toimisi, eikös se riitä että lataa tuolta githubista sen zip-paketin, sehän on silloin itsellä myös myöhenpää käyttöä varten?Ostin steamistä tuon rokkiseppä 2014 remastered editionin, nyt kun sen sai 3 eurolla.
Hieman hämäävään, että ohjeissa lukee, että enää ei tarvita realtone -kaapleia. No ei tarvita ei, mutta audio interfacen käyttö ASIO ajureiden kanssa tarvii sitten githubissa olevan paketin laittamista ja vähän säätöä. Onnistui sentään ja nyt voi sitten pelata rokkiseppää oman steinberg ur22 interfacen kautta. Mutta tämä onnistuu siis vain niin kauan, kuin tuo github projekti ja sen released on tuolla saatavilla.
Onhan tossa alkuperäisessä Rocksmith 2014 :ssa (oletan että olisi tossa steamin "uudessa" versiossakin?) , minusta tutustumisen arvoinen opetusohjelma- videokokoelma, jossa selitetään soittotapoja/-tekniikoita, joten pääsee ainakin paremmin alkuun kuin itsekseen. Opettaja sitten tietysti parempi, kun voi mm. puuttua vääriin soittoasentoihin yms.Pienen ensipuraisun jälkeen niin jos ekaa kertaa ottaa kitaran käteen, ja sattuu olemaan sähkökitara, niin rokkiseppä on kyllä ihan hyvä tapa aloittaa. Joku soitonopettajakin olisi tietysti kanssa alussa hyvä tuohon rokkisepän rinnalle, mutta on se yksinäänkin varsin hyvä. Tavallaan tylsät harjoitteet muuttuu mielenkiintoisemmiksi, kun niistä saa heti palautteet kuinka monta prosenttia meni oikein jne.
Näillä tylsillä harjoitteilla tarkoitan niitä, jotka itsestä tuntuu jo niin helpoilta, ettei niihin viitsi koskea.
Näinpä tosiaan on. Itse olin jo haltioissani, että nyt saa paljon veivattavaa ja monta pop/rock biisiä. No 3 eurolla sai sitten sellaiset pop -biisit kuin ride of the Valkyries, moonlight sonata, hautajaismarssi. Eli pitäisi sitten ostaa lisää noita DLC biisi paketteja jotka maksaa 5egestä ylöspäin. Tälläisenään tää on 3 euron arvoinen aloittelevalle soittajalle. (...iddu minnuu vidu...)Edit: Luin viestejä Steamin keskustelupalstalta ja olin ymmärtävänäni, että ton 3-euron Rocksmith remasted editionin mukana ei nyt saisi niitä alkuperäisen pelin mukana tulleita biisejä (joita yllä kommentoin) 10-vuoden lisenssin umpeenmenon takia. Eli pitää? ostaa noita dlc-paketteja? joilla voi sitten saada itse paremmin valkattua sopivia biisejä.
RS ASIO projekti githubista, mutta toimii siis ilmeisesti vain steam versiossa. Ehkä voisi toimia normiversiolla jos ottaa pois sen real tone dll filun pelikansiosta/järjestelmästäTäytyykin koittaa asennella uudelleen tuo jos ilman piuhaa saa pelaamaan asiolla, jostain syystä en ole piuhan ajureita saannut tuon Focusriten kanssa samaan aikaan asennettua
Montas biisiä tuossa nyt sit olikaan mukana? Menin tän siis eilen ostamaan mutten tiedä koska saan käynnisteltyä.Näinpä tosiaan on. Itse olin jo haltioissani, että nyt saa paljon veivattavaa ja monta pop/rock biisiä. No 3 eurolla sai sitten sellaiset pop -biisit kuin ride of the Valkyries, moonlight sonata, hautajaismarssi. Eli pitäisi sitten ostaa lisää noita DLC biisi paketteja jotka maksaa 5egestä ylöspäin. Tälläisenään tää on 3 euron arvoinen aloittelevalle soittajalle. (...iddu minnuu vidu...)
10 - 20 "biisiä". Eli yksi blues -kipale taitaa olla tuore 1900 - vuosisadan tapaus. Muuta jotain vanhempaa. On ne tietysti ihan kivoja sovituksia. Rytmi- kitaralle ei oikein mitään. Bassolle jotain, mutta en niitä ole katsonut. 3 euron alessa ilmeisesti tammikuun 2. päivään asti.Montas biisiä tuossa nyt sit olikaan mukana? Menin tän siis eilen ostamaan mutten tiedä koska saan käynnisteltyä.![]()
customsforge.com
YouTubessa on kasapäin videoita,Mä en ole ikinä rocksmithiä kokeillut. Pitää katsoa onko alessa jos jaksaisi yrittää.
Tästä tämmöinen pätkä kun yksi uusi biisi vaiheessa. Alkaa mun mielestä olla ihan kivat soundit. Vai mitä sanoo raati? Mitään leadeja ei siis vielä mukana
Tämmöinen räpeltely tällä kertaa. Nyt ei ole ns live-video vaan etukäteen nauhoitettu. Ei näitä jaksa treenata
Niin toi on ongelma vanhoissa ohjelmissa, toi on tehty toimivaksi ainakin Win 7:ssa. Eli pitäisi olla vanha kone ja siinä toi Steam ja poistettuna yhteydenotto Steamiin.Itsellä ei tuo Rocksmih 2014 enää käynnisty millään vaikka olen kaikki kikat googlaillut ja kokeillut. Uudelleen asennus, multicore fix, nvidian ääniajurien poisto, ini-filun tuunaukset jne. Ottaa pattiin.
toi 1% on kyllä aika outo eli olis poistettu käytöstä? Ootko katsonut Rocksmith keskustelupalstaa, luulis muillakin olevan ton ongelman.Jatketaans vielä RS ongelmilla, innostuin asentamaan tuon RS levyversion joka oli jo aiemmin integroitu Steamiin, sujui ok, en kytkenyt RS kaapelia lainkaan. Peli käyntiin, input valikosta löytyi Focustite ASIO analog 1+2 input kun valitsi microphone napin. Äänikorttina siis Focusrite Scarlett 8i6 gen3. Tökkäsin kitaran etuseinän Analog 1 inputtiin
Tuner toimii ja reagoi, kitarasignaali tulee nätisti, tason kalibrointi onnistuu, virittäminen onnistuu
Pelin äänet toistuu oikein (kaiuttimet Focusriten 1+2 outputeissa) ja jos lähden biisiä soittamaan, biisi kuuluu oikein, tunnistaa soitetut nuotit kuten pitää, kaiutinanimaatiot reagoi mutta omaa kitaran ääntä ei tule lainkaan ulos ?
Jammailu sessiossa voi soittaa ja bändi reagoi sen mukaan kun soittaa mutta ei tule omaa ääntä ulos, samaten tone generattorissa jne
Koitin kaikki Win11 ääniasetukset ja laitteet käydä läpi ja kokeilla kaikki eri variaatiot mutta ei auta
Winukan äänenvoimakkuuden mikserissä näkyy esim sisään ja ulostulo laitteet (focusrite) ja niiden tasot. Alavalikossa sovellukset jossa mm Järjestelmän äänet, steam, spotify jne ja kun peli on käynnissä niin myös Rocksmith, Rocksmithin äänenvoimakkuus on harmaalla ja taso on 1% eikä pysty muuttamaan, ihan kuin peli olisi tämän valinnut käyttöön, kaikki muut sliderit on aktiivisia ja tasoja voi vaihdella 0-100%
Toimiiko toi oikein jos käytät pelin virallista "tone-kaapelia"? Onhan sulla kitarassa äänenvoimakkuusnuppi käännettynä täysille?Itse pelissä en löytänyt mitään audio asetusta mistä ulostulo laitetta tai vastaavaa voisi valita, mikseristä voi tasot säädellä mutta ei muuta
Onko ajatuksia ? Myös Focusriten control panelista on koitettu eri input/output vaihtoehtoja, siellä myös palkit pomppii pelin äänien mukaan mutta oma kitara ei kuulu eikä näy
Tossa muuten hyvä esimerkki "arvioinnin" vaikeudesta. Toi etukäteen nauhoitettu on musta hyvää työtä, tykkäsin. Kitarasi toimi siinä hienosti.
Sitten noi ylimmän soundit, kun siitä puuttuu leadit, se vaikuttaa hyvin "keskeneräiseltä" ja siten jää "valjuksi", vaikka äänitys on OK, ei korva oikein saa siihen "otetta". Vanha sanonta "keskeneräistä työtä ei pidä arvostella" tulee tässä mieleen.
Pikkuhiljaa alkaa setviytymään, tuossa microphone modessa peli mutettaa tietysti omat äänet kun on tarkoitus esim akkarilla soittaa, muuten tulisi äänet tuplana omasta kitarasta ja pelistäTossa muuten hyvä esimerkki "arvioinnin" vaikeudesta. Toi etukäteen nauhoitettu on musta hyvää työtä, tykkäsin. Kitarasi toimi siinä hienosti.
Sitten noi ylimmän soundit, kun siitä puuttuu leadit, se vaikuttaa hyvin "keskeneräiseltä" ja siten jää "valjuksi", vaikka äänitys on OK, ei korva oikein saa siihen "otetta". Vanha sanonta "keskeneräistä työtä ei pidä arvostella" tulee tässä mieleen.
Niin toi on ongelma vanhoissa ohjelmissa, toi on tehty toimivaksi ainakin Win 7:ssa. Eli pitäisi olla vanha kone ja siinä toi Steam ja poistettuna yhteydenotto Steamiin.
Niin sitten voinee olla vasta varma, että toimii. Mullakaan toi ei enää ole koneella eli säätämiseksi luultavasti menisi. Steamin keskusteluista tosin muistelen lukeneeni. että toimisi ainakin Win10:ssä?
Kuluttajan oikeusturva ollee aika heikko.
toi 1% on kyllä aika outo eli olis poistettu käytöstä? Ootko katsonut Rocksmith keskustelupalstaa, luulis muillakin olevan ton ongelman.
Toimiiko toi oikein jos käytät pelin virallista "tone-kaapelia"? Onhan sulla kitarassa äänenvoimakkuusnuppi käännettynä täysille?
Sinne vaan! Tuubi on muutenkin asioita oikeasti osaavien painajainen
Tommonen voisi kiinnostaa katsojia. Makkarihevareita riittää. Työläs toteuttaa ja tulee helposti pitkä jööti mutta kun biisien tuottamisessa ei ole mitään virallista kaavaa niin uteliaat saisivat yhden tavan näkösälle ja mahdollisuuden oppia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.