Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka paljon oli suhteellisten prosenttien lasku? Eli kuinka paljon oli kastettujen osuus syntyneistä ja kuinka monta prosenttiyksikköä matalempi oli tämän vuoden tulos? Onko sinulla siitä tietoa?
Vaikka tämä meneekin aiheen ohi niin vastaan silti.Ihan näin pitkällä tähtäimellä olisi mielenkiintoista samanlainen seuranta miten suomessa muslimien määrä kehittyy.
Kuten jo mainitsin aiemmin niin kirkko julkaiseen nyt kuukausittaisia lukuja jäsenistä. Tässä ensimmäinen graafi joulukuun 2018 loppuun saakka, viimeisestä kahdesta vuodesta (aiempia tilastoja ei ikävä kyllä ole tarjolla ainakaan toistaiseksi).
http://www.3rdw.net/eroakirkosta/index.php#graph20
korjattu.@Lifeless, kuva ei näy tuossa ekassa postauksessasi tänään.
"Muut uskonnot" on kohoamassa, mutta niiden määrä on toistaiseksi täysin mitätön, verrattavissa ortodoxeihin, josta syystä ne ovatkin saman viivan alla, koska niiden erottaminen tekisi vain kaksi suoraa viivaa juuri ja juuri nollan yläpuolelle.Ihan näin pitkällä tähtäimellä olisi mielenkiintoista samanlainen seuranta miten suomessa muslimien määrä kehittyy.
Minun sivu todellakin.Sun luoma sivu? Tuossa "Erojen jakaantuminen viikonpäiville"-graafissa olisi hyvä ottaa huomioon jollain tapaa vuoden viimeiset viikonpäivät. Esim. piirtäisi graafin alaosaan eri väreillä noiden nykyisten pilareiden päälle vuoden seitsemän viimeisen päivän erot. Näkisi jollain tapaa paljonko vuoden viimeiset (/viimeinen) päivä aiheuttaa "piikitystä" tietyn viikonpäivän kohdalle.
Olen eronnut kirkosta, koska en usko jumalaan. En minkäänlaiseen, en persoonattomaan, enkä persoonalliseen. Jos ko. olento olisi olemassa, toteaisin vain, että ryhdistäydy. Mutta koen surullisena sen asian, että kristinuskon edustamat hyveet ovat käymässä jotenkin vanhanaikaisiksi, ja niitä pidetään jotenkin tyhmyyden synonyyminä. Kai siihen vaikuttaa sekin, että julkiuskovaiset ja uskonnolla asioita perustelevat eivät yleensä vaikuta penaalin terävimmiltä kyniltä. Mutta länsimainen sivistys on rakennettu kristinuskon päälle, ja länsimaisen sivistyksen päälle on rakennettu tiede. Tiede ilman mitään etuliitteitä, koska siinä niitä ei voi edes ollakaan. Heti kun on, se tiede katoaa silloin siitä jäljestä pois.
Kristinuskon katoaminen voi pahimmillaan tarkoittaa länsimaisen sivistyksen ja tieteen katoamista, ja jos ei katoamista, niin jonkinmoista taantumista. Nyt jo ideologiset katsantokannat ovat käytännössä jo tuhonneet ihmistä ja ihmisyyttä käsittelevät humanistiset tieteet aivan kokonaan. Niiden julkaisut ovat lähinnä paperin haaskaamista. Ko. tieteiden harjoittajat ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat. Kun jo sukupuolikin muuttuu vain jonkin asian kokemiseksi, alkavat jo perusasiatkin olemaan aivan täysin hakusessa. Samoin kirkolla on hukkunut se oma perustehtävänsä. Papeista ei ole enää sitä hoitamaan. Kirkko ajaa vähemmistojen ja globalistien sanomaa, eikä tajua enää omaa kulttuurillista perustehtäväänsä. Kirkon sanoman pitäisi olla seuraava: "Uskot jumalaan tahi et, ryhdistäydy, ja pysty parempaan." Nyt höpötetään, että ihan kaikki käy, kaikki pelastuvat ja kaikki ovat yhtä arvokkaita. Tee mitä teet, niin kyllä jumala vain rakastaa sinua. Vittu, mitä paskaa. Ei voi muuta sanoa. Kirkon henkinen rappio on aivan täydellinen.
T -.-
Marxilaisteologinen seura...
Tänä aamuna sekä Yle että MTV3 uutisoivat nuorempien ikäluokkien uskonnollisuuden vähenemisestä, ainakin perinteisten kirkkojen näkökulmasta. Ylen aamu-tv:ssä oli kirkon tutkimuskeskuksen johtaja haastattelussa:
Ylen aamu-tv | Tällaista on suomalaisten uskonnollisuus
Ihan hyvä että perinteisten kirkkojen kannatus vähenee koska niillä on ihan päivänselviä haitallisia piirteitä yhteiskunnassa. Ihmettelin lähinnä että jokin ihmeen enkelibuumi mainittiin tuossa, liittyyköhän se jotenkin siihen tyttölasten aivopesuun että sikakalliit prinsessahäät kirkkovihkimisineen on joskus "suoritettava" että olisi muidenkin mielestä hyvä ihminen? Tosin kuulosti paljon vähemmän haitalliselta kuin perinteisten uskontojen ohjeistukset suoranaisine ihmisoikeusrikkomuksineen.
Hyvä suuntaus tämä mutta saisi vielä kiihtyä että saataisiin kirkot ja valtio erotettua toisistaan mahdollisimman nopeasti.
Mukavaa eropiikkiä pukkaa muutoin hiljaiseen aikaan
Päivillä kyllä kova yritys saada taas erot nousuun
Jos Päivi nyt oikeasti haluaa mennä raamatun hengen mukaan, niin eiköhän se aviomies harkitse noita kirkkoon kuulumisia
Toivotaan, että näin ei tapahdu. Päivi tekee tärkeää työtä.Onhan tuo hiukan outoa ja erikoista, että nainen tulkitsee raamattua. Se on yksiselitteisesti raamatun vastaista toimintaa. Toivon, että Päivi Räsänen tekee parannuksen ja ottaa aidosti Jeesuksen sydämeensä. Rukoilen hänen puolestaan.
Hänen aviomiehensä olisi syytä toimia perheenpäänä ja oikaista Päivin käsityksiä asioista.
Päivi kyllä osaa PR-hommatTiistaista on tullut vuoden vilkkain eroamispäivä, kun kirkosta oli eronnut vuorokauden puolella 266 henkilöä kello 22.11 mennessä. Tiistai rikkoi vanhan ennätyksen, joka oli 264 eroamista 15. tammikuuta.
Kyllä mä ainakin pääsen lukemaan noi Twitter kommentit ihan hyvin vaikka mulla ei ole koko Twitter tiliä.Päivillä on jotain 390 ilmeisesti kommenttia, onko siinä jotain ettei niitä pääse lukemaan. Juu on mulla twitter tili mille en tähän mennessä ole keksinyt mitään käyttöä, eikä tuokaan nyt niin tärkeää ole. Jotain piilossa vai enkö osaa vaan käyttää
Jumala laittoi hommalle stopinhttp://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Jaha, onkohan kirkon trolliarmeija iskenyt tuonne kun sivusto on alhaalla juuri kun aioin tarkistaa joko mentiin yli 500 eroajan tänään. Ei tuo yleensä ole nikotellut vaikka olisi ollut 10 kertaa parempi piikki menossa.
Vahvistamattomien tietojen mukaan piispat ovat pitäneet hätäkokouksen ja ostaneet massiivisen palvelunestohyökkäyksen.
Nythän näyttää mielenkiintoiselta, ilmeisesti tilastoista jäi mielikuvitusolennon väliintulon takia vuorokauden vaihtuminen laskuista ja nyt piirtää uutta päivää eilisen käppyrään:
Suomen evankelisen Kansanlähetyksen alaisen Kansanlähetysopiston rehtorin Niilo Räsäsen mukaan järjestö hyväksyy homot mukaan toimintaansa, mutta "homoseksuaalisuuden toteuttamista" se ei hyväksy.
-Eikä me moniavioisuutta hyväksytä, tai alaikäisten kanssa, Niilo Räsänen rinnastaa Ilkka-lehden haastattelussa.
Opiston rehtori, pastori Niilo Räsänen on sisäaisinministeri Päivi Räsäsen (kd.) aviomies.Räsäsen haastattelu kokonaisuudessaan torstain Ilkassa
Eiköhän tässä ole ihan selvä syy-seuraus-suhdeMikähän ihme siinä on, että elämässä itse täysin hukassa olevat ihmiset änkeävät juuri sielunhoidollisiin hommiin?
Kaikki varmaan tietää kuka tai mikä tuo Päivin ukko on.
Päivi Räsäsen mies Niilo Räsänen vertaa homoutta moniavioisuuteen
Räsäskä taas itse on siviiliammatiltaan lääkäri. Miten lienee ammattiaan harjoittanut, tai tulee harjoittamaan jos lekuriksi vielä joskus palaa. Varmaan niitä homoja ja lesboja käy lääkärissäkin Alkaako eheytys vai osaisiko pitää turpansa kiinni.
Voi myös olla sellainen vaihtoehto, etteivät oikeasti ole hukassa, vaan se on vain räsäsläisen fundamentalistin mielipide heistä.Eiköhän tässä ole ihan selvä syy-seuraus-suhde
Sori en voinut vastustaa kiusausta
Siis minähän kirjoitan tätä nyt ulkopuolisena "enqvistiläisenä" ihmisenä. (heh heh... hilloista kättä selkään vain hänellekin... )
Ulkopuolelta katsottuna näyttää nyt siltä, että kokoomuksen tavoin myös kirkko on sisältäpäin miehitetty nykyisin ihmisillä, joilla on jokin aivan muu agenda, kuin mitä heillä pitäisi olla. Kirkkohan on kristillinen uskonnollinen yhteisö, jolla on oma sääntökirjansa. Se kirja määrittelee aika selkeästi (lue: aivan täysin) toiminnan sisällön ja myös toiminnan tavoitteiden rajat. Mielestäni erikoisen arvokkaiksi ja säilyttämisen arvoisiksi ja myös puolustettaviksi nuo em. säännöt ovat muuttuneet silloin, kun ne ovat pystyneet vastustamaan maailman aikaisempia myllerryksiä jo 20 vuosisadan ajan. Vanha testamenttikaan ei ole mitenkään arvoton eikä ajastaan jälkeen jäänyt. Vanhan testamentin 10 käskyä ovat liki minimiraja ja reunaehto sille, että jokin yhteisö voi pysyä edes jotenkuten kasassa ilman että sen jäsenet lopuksi alkavat tappamaan toisiaan.
Minulle itselleni nuo "säännöt" edustavat enimmäkseen abstraktiona maailmanhistorian menestyneintä kulttuuria. Länsimaista kulttuuria, joka keskiajasta lähtien synnytti oikean tieteen, ja jossa kaikilla on sananvapaus, oikeus arvostella vallanpitäjiä, eikä naistenkaan tarvitse pukeutua säkkiin silmiään myöden. Sielukin heillä suodaan olevan, ja yleisellä tasolla meillä kaikilla on vapaan valinnan mahdollistama vapaa tahto.
Vapaa tahto luo väistämättä mielipide eroja. Ne tulisi pystyä hyväksymään. Myös konservatiiveilla ja lihaa syövillä valkoisilla heteromiehillä on oikeus omiin mielipiteisiinsä, samoin kuin myös tämän maailman Päivi Räsisilläkin on oikeus omiin mielipiteisiinsä. On kuitenkin alkanut nykyisin näyttämään siltä, että juuri näitä kaikille kuuluvia vapaita mielipide oikeuksia aletaan nyt kiistämään ja rajoittamaan, ja juuri se on nyt nostamassa aivan oikeutettua ärtymystä. Ei löydy niin pientä helvetin kuppikuntaa eikä vähemmistöä, etteikö niillä olisi jatkuvasti suu auki kuin variksenpojilla, ja käsi ojossa röyhkeästi kinuamassa rahaa meiltä muilta niiden omille pyhille oikeuksilleen, ja myös siihen, että kaikkien muiden pitäisi olla kaikesta aina täysin samaa mieltä näiden vähemmistöjen kanssa. Minkäänlaisia velvollisuuksia sietää hiljaista enemmistöä noilla vähemmistöläisillä ei kuitenkaan näemmä ole. Heitä siis pitää kaikkien sietää, mutta heidän ei tarvitse sietää ketään muita. Minun mielestäni asiat ovat jo kääntyneet seuraavalle tolalle:
# Vähemmistöt ovat kiistämässä meiltä muilta vapaan mielipiteen muodostamisen oikeuden. #
Jostain julki prideilystä ei ole pakko pitää. Ei todellakaan. Meillä on yhteiskunnassa lainsäädäntö, joka koskee siveellistä käyttäytymistä. Se koskee kyllä esim. minua, mutta se ei vain jostain syystä näytä enää koskevan noita kadulla kulkevia pride ihmisiä. Vaikka kuinka huono ja jopa suoranainen uhkaava käytös muita kohtaan on jo nykyisin jotenkin muka sallittua, jos vain kuuluu johonkin kovaääniseen vähemmistöön. Tuo on mielestäni aika helvetin kiittämätöntä ja jopa julkeaa käytöstä sitä hiljaista enemmistöä kohtaan, jotka ovat nuo kaikki vähemmistöjen oikeudet heille kuitenkin sallineet ja suvainneet. Asia kun voisi olla myös toisinkin. Jos tätä asiaa ei oikeasti ymmärrä, kannattaisi ehkä kokeilla puolialastonta hillumista jossain muualla kuin länsimaisissa oikeasti vielä joten kuten toistaiseksi turvallisissa yhteiskunnissa, niin asia voisi ehkä vähän paremmin valjeta.
Kristillinen kirkko on joillekin vanhemmille ihmisille yhä edelleen oikeasti pyhä paikka. Sitä asiaa sopisi vaikka kunnioittaa. Sinne ainakin aiemmin kokoonnuttiin kuuntelemaan "jumalan sanaa", joka on kirjoitetussa muodossaan juuri tuo raamattu. Kyseisessä opuksessa esim. homous käsitetään ja osoitetaan ei suotavaksi toiminnaksi. Se on määritelty ei suotavaksi toiminnaksi myös siellä uuden testamentinkin puolella, ja aivan täysin yksikäsitteisesti. En millään voi katsoa hyvällä pientä äänekästä ja aivan helvetin huonosti käyttäytyvää vähemmistöä, joka yrittää ottaa kurkkutorven murskaavaa kuristusotetta tuosta hiljaisesta enemmistöstä, ja yrittää pakottamalla pakottaa omia aatteitaan ja oppejaan heidän kurkustaan alas. On todellakin olemassa ihmisiä, joiden mielestä ihan kohtalaisin perustelluin syin sukupuolia on yhä edelleenkin vain ja ainoastaan kaksi, ja kristillinen avioliittokin on yhä edelleenkin vain jumalan siunaama miehen ja naisen välinen liitto. Kovin raivoisa silmille tuleva omien poikkeavien oppien pakko tuputtaminen tulee vain aiheuttamaan vastareaktion, ja sen jälkeen kenelläkään ei ole enää miellyttävä olla.
Minun käsitykseni mukaan sukupuolisten vähemmistojen oma ikävä käytös tulee jatkossa aiheuttamaan heille suoranaisia ongelmia. Suopeus heitä kohtaan häviää. He ovat alkaneet vaikuttamaan muita vainoaviltä ikäviltä häiriköiltä. Jokaisella on oikeus olla sitä mitä on, mutta sen oman oppinsa pakottaminen muiden kurkusta alas on sekin melko vastenmielistä äärifundamentalismia. On aivan surkuhupaisaa katseltavaa ja kuuneltavaa, kun nämä vähemmistöraivoajat näkevät suurimpina vihollisinaan juuri sen hiljaisen enemmistön, joka on jo sallinut heille ne vähemmistöjen oikeudet. Vähemmistöt ovat kuin loisivia käen poikasia, joille mikään määrä etuisuuksia ei tunnu enää mitenkään riittävän. Nyt ne haluavat määritellä uudestaan jo muiden päänsisäisen uskonkin sisällön. Siltä tuo äänekäs toiminta minusta näyttää. Ei ole enää oikeutta olla eriä mieltä äänekkään vähemmistön kanssa.
Ei tuo toiminta johda mihinkään hyvään, eikä tule oikeasti onnistumaan, ja toiminnan pelkkä röyhkeä yrityskin tulee aiheuttamaan vain lisää vastakkain asettelua ja yhä syvenevää eripuraa. Jopa valtion kirkkokin on nyt aivan hajoamassa tähän asiaan. Kyllähän tuo on kaiken kaikkiaan syvä tappio länsimaiselle kristilliselle moniarvoiselle yhteiskuntajärjestykselle, juuri sille moniääniselle sinfonialle, josta kaikki ovat voineet löytää sen oman paikkansa. Jotkut idiootit näemmä nykyisin haluavat, että vain yhdentyyppisen honottavan ja särisevän nokkahuilun soittaminen on enää sallittua toimintaa.
Nuo yhteiskunnat, joissa kaikki ovat pakotetusti kaikesta keskenään aina olevinaan samaa mieltä kaikesta, ovat vähän masentavia paikkoja.
T -.-
Kristityt ja muut julistajat ovatkin sitten niitä pahimpia tekopyhiä tuomitsijoita.
Vapaasti lainaten George Carlinia:Vanhan testamentin 10 käskyä ovat liki minimiraja ja reunaehto sille, että jokin yhteisö voi pysyä edes jotenkuten kasassa ilman että sen jäsenet lopuksi alkavat tappamaan toisiaan.
20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
20:3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia. 20:4 Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. 20:5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.
20:8 "Muista pyhittää lepopäivä. 20:9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:13 "Älä tapa.
20:14 "Älä tee aviorikosta.
20:15 "Älä varasta.
20:16 "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
20:17 "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen.