Kirkosta eroaminen

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Topsu7, 16.10.2016.

1. Topsu7

Topsu7 Bwoah Team Apex Legends Köyhä

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Oon eronnut jo vuonna 2005. Muita eronneita?

2. Yrmiö

Yrmiö

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Oon eronnut, mutta en muista milloin. :btooth:

KuosiModo tykkää tästä.
  3. Proscribo

Proscribo Kiitos.

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Erosin jo aikaa sitten. Eroaisin uudestaankin, jos voisin. :geek:

KuosiModo tykkää tästä.
  4. fatmaxd

fatmaxd

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    2007 erosin jo muistaakseni.

5. Cojin de Raton

Cojin de Raton

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    2013 tuli erottua. :geek:

6. flagellum dei

flagellum dei

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kirkko tekee arvokasta työtä - on rikollista antaa typerysten pitää rahansa.

Viimeksi muokattu: 16.10.2016
  7. Cid

Cid Penaalin tylsin kynä Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Viime vuonna tuli erottua.

8. Elon Musk

Elon Musk Kunnon Luumu Tukijäsen

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Olen eronnut. Oli helppo homma ja kokonaisvaikutus elämään positiivinen.

nnh tykkää tästä.
  9. Franky

Franky

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mistä eroan kirkosta? Auttakaaa plz ja joudunko helvettiin?

10. kibe

kibe

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Muistaakseni jesse ei vaadi, kuin uskoa siinä viime hetkellä. Se nyt on vaan sitten vähän riskaabeliä odotella sitä viimeistä hetkeä :kahvi:. Kannattaa ainakin vilkaista nopeat ohjeet, niin ehtii ennen kallioleikkausta hoitamaan homman.

11. Mahis

Mahis

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Helvettiin kaikki joutuu joka tapauksessa. Erosin 2007.

12. Dooris

Dooris

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Eikös se riitä, jos katuu siinä sisäänpääsyä venaillessa?

13. Pykkonen

Pykkonen Persaukinen suhari

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Oiskohan ollut -03 tai -04 kun erosin. Voin suositella helvetin lämpimästi.

nnh tykkää tästä.
  14. manni

manni

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olen eronnut kirkosta 2015. :kahvi:

Mahis tykkää tästä.
  15. PietroMennea

PietroMennea

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ero kävi Lusifeerin vuonna 1991 eivätkä ole takaisin pyydelleet enkä ole perään katsellut.

16. Mahis

Mahis

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Meinaatko että olisikin niin ettei keksitystä vouhotuksesta eroaminen ei merkkaisikaan muuta kuin vähemmän sponsorointia ko. lahkolle ?

17. RageDaddy

RageDaddy Team R&T

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joskus lagereissa laskin paljonko vaimon kanssa maksetaan kirkollisveroa vuodessa ja meinasin pyörtyä. Erotin molemmat samantien. Vaimo ei tykännyt kun olin puolisalaa sen pankkitunnuksilla mennyt tuollain tekemään. Oiskohan ollut jotain viisvuotta sitten.

KuosiModo tykkää tästä.
  18. flagellum dei

flagellum dei

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    16-vuotiaana pyysin vanhemmilta nimet paperiin ja kävin kirkon kansliassa eroamassa, kiroillen että minut oli alunperinkään moiseen mielipuolisuuteen sotkettu asiasta minulta kysymättä.
    Onneksi musulmaanit ovat jo täällä - kun aika on, niin tuhoavat nämä heikot luterilaisvelliperseet.

KuosiModo tykkää tästä.
  19. PietroMennea

PietroMennea

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Rahastahan tässä on ensisijaisesti kyse. Tosin silloin kun minä erosin kirkosta ajat olivat hyvin erilaiset: kirkolla oli kirstut täynnä rahaa ja lisää tuli ovista ja ikkunoista. Mitään eroa-kirkosta-kansanliikettä ja massakatoa ei ollut, eikä kirkon tarvinnut järjestää mitään pr-tempauksia joilla tuoda itseään tykö. Sen verran yksittäisen seurakunnan jäsenen eroaminen evankelisluterilaisesta yhteisöstä kuitenkin kirkkoa vaivasi, että jouduin käymään kirkkoherran luona "keskustelemassa" erostani, ennenkuin suostuivat vaihtamaan kirjat väestörekisteriin.

20. MAD?

MAD?

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pitäisiköhän liittyä niin voisi erota uudelleen :think:

KuosiModo tykkää tästä.
  21. Jesus

Jesus

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Voit harrastaa uskontoa kuulumatta uskontokuntaan.

22. Mahis

Mahis

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Uskonto on jokaisen oma asia ja lapsia niihin ei pidä sotkea. Aikuisena sitten päättäkään jokainen mihin uskoo. Minä uskon moottoripyöriin.

nnh ja BNo1 tykkäävät tästä.
  23. Nomber

Nomber

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En oo koskaan liittynykkään. Kohta kannattaa alkaa eropapereita laittamaan eteenpäin niin ei tarvii ens vuonna maksaa veroja kirkolle jos erota meinaa.

24. timetraveller

timetraveller

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole maksanut senttiäkään kirkollisveroa täysi-ikäisenä. Enkä juuri aiemminkaan. Ikää nyt 24 vuotta.

nnh tykkää tästä.
  25. kaveri

kaveri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vahva tämä, onneksi vaimokin ymmärsi jo aikaa sitten erota kirkosta

26. Technocrat

Technocrat

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kerettiläiset!

27. jonne-hermanni

jonne-hermanni

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tämä tässä näin. Erosin pari vuotta sitten jonkun kohun yhteydessä.

28. Tice

Tice

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä täällä Suomessa tapahtuu. Olen ollut uskossa 20 vuotta, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa.

KuosiModo ja Arosankari tykkäävät tästä.
  29. Chloe

Chloe Mestari

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olisikohan tuosta reilu 3v, jotenkin unohtui koko asia kun tuli 18v mittariin, joten jokunen vuosi sitten myöhässä..

30. Juffex

Juffex Kinostaja

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olisikohan siitä nyt viisi vuotta kun erosin, sen toiset mokomat 5 tai enemmän sitä suunnittelin, mutta aina siirsin ja toisaalta kun jotenki oli jo tottunut ajatukseen, että "pitää kuulua kirkkoon" vaikka en kirkon palveluita ole rippikoulun jälkeen käyttänyt enkä missään mielessä ole edes vähääkään uskonnollinen.

No eipä ole vielä helvettiin joutunut vaikka lopulta erosinkin, mutta toisaalta eipä ole se säästökään tilillä näkynyt. Kai nekin rahat on syntiin mennyt. :btooth:

31. greenlight

greenlight BANNATTU BANNED

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En oo koskaan kuulunut kirkkoon, en käynyt riparia ja esimerkiksi kirkkohäistä on aivan turha keskustella kanssani. Pitäisi vielä muistaa vanhemmilleni sanoa jossain vaiheessa, että jos haluavat tulla haudatuiksi kirkon toimesta, niin sitten saavat itse järjestää omat bileensä.

nnh ja partajeesus tykkäävät tästä.
  32. WanhaPatu

WanhaPatu Suurmöyhentäjä

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kymmenkunta vuotta sitten erosin, uskossa en ole koskaan ollut. Kamelin selän katkaisi tuo kirkollisveron maksaminen. Jälkikasvua ei ole kirkkoon liitettykään, hän saa sitten tehdä omat päätöksensä kun on riittävän vanha näitä asioita pohtimaan.

33. Molle

Molle

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2007 häiden jälkeen erosin. Vaimo kuuluu edelleen kirkkoon ja molemmat lapset on kastettu.

34. Jarsa

Jarsa

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikäs vuosi se oli, kun tuon asian pystyi hoitamaan jo netin kautta. Silloin erosin.

35. Bronto Skylift

Bronto Skylift

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Piti erota viime vuonna, mutta unohtui. Nyt eroan, jotta vältyn ensi vuoden veroilta. Muutenkin kirkon toiminta on kuvottavaa monilta osin, enkä allekirjoita sitä. Miksi siis tukisin sitä?

36. olli82

olli82

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Varmaan joskus 2005 tuli erottua...

37. Possuli

Possuli

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ikinä en ole kuulunut, kiitos vanhempien. Muutaman ihmisen saanut käännytettyäkin pakanaksi :kahvi:

nnh tykkää tästä.
  38. Taizuuni

Taizuuni Jai Bhole Ki! Team Stream Team Apex Legends Köyhä Team HFF

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    En ole ikinä kuulunut, mutta sain aikoinaan ylä-asteella 50€ stipendin seurakunnalta :eek:

39. kaveri

kaveri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eipä tuo uskovaisuus ja kirkkoon kuuluminen tarkoita samaa. Tunnen pari uskovaista jotka erosi ev.lutista sen "hyväksytään kaikki" mentaliteetin takia

nnh tykkää tästä.
  40. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2012 näköjään, löytyi gmailista hakemalla. Vielä kun voisi erota Ylestä.
    Minkähän takia noinkin pitkään kesti mokoma. Ehkä se nettisaitti tuli joskus tuolloin tai jotain, eipä siinä minuuttia enempää mietitty.

nnh tykkää tästä.
  41. petepas

petepas

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse erosin kirkosta vuonna 1988, samoihin aikoihin kun täytin 18 vuotta. En tarkkaan muista oliko juuri syntymäpäivänäni mutta aika lähellä sitä joka tapauksessa. Aika pitkä penni on tullut säästettyä kirkollisverojen muodossa vuosien varrella enkä todellakaan kaipaa kirkkoa mihinkään. Naimisiin menin vuonna 2002, virallinen vihkiminen oli maistraatissa ja liiton siunaamistilaisuus oli kirkossa. Vaimon toiveesta, itse liturgia ei juurikaan tavallisesta vihkimisestä eronnut. Ilolla seuraan kirkon jäsenmäärän jokavuotista supistumista :joy:

nnh tykkää tästä.
  42. Zonveine

Zonveine

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Erosin 2014 kun aloin miettimään miksi kuuluisin johonkin kerhoon minkä oppeihin en usko. Olin jäsen tavan vuoksi ja tavallaan sivuutin aiheen elämässä. Sitten kun asia alkoi kiinnostamaan, tutustuin kristinuskon ja juutalaisuuden historiaan ja oppiin. Nykyään katson itseni agnostiseksi ateistiksi, enkä usko kristinuskon(kaan) Jumalaan tai pidä Jeesusta historiallisena henkilönä.

nnh tykkää tästä.
  43. Marquette

Marquette

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Erosin 1986 kirkosta, 18-vuotis syntymäpäivänä. Olen ollut tyytyväinen asiaan, koska rahaa on säästynyt aika paljon.

Jos sattuisin uskomaan Jumalaan, niin sitäkin voi harrastaa ihan kuulumatta mihinkään rahastuslaitokseen. Raamatussa ei sanota, että olisi kuolemansynti olla kuulumatta Suomen ev-lut kirkkoon. Lisäksi, mikäli Jeesus olisi asunut nykyisen Israelin alueella, niin oikea uskonto olisi kai juutalaisuus (?). Sitten siitä on eronnut lahko katoliset josta edelleen lopulta ev-lut. Miettikää, kuinka paljon normi evlut-uskovaiset arvostavat jehovia, mormooneja, helluntailaisia jne. Ev-lut on samanlainen pieni lahko, kun katsotaan kauempaa.

En kutsu itseäni ateistiksi, koska se sana on jotenkin uskovaisten keksimä, hieman halventava "jumalankieltäjä", ennen nimitettiin tylymmin pakanaksi. En minä mitään jumalia kiellä, vaan todistustaakka sellaisen / sellaisten olemassaolosta on uskovilla. Ei ole toistaiseksi löytynyt todisteita.

Dr.Nick ja nnh tykkäävät tästä.
  44. Korppikuningas

Korppikuningas

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Erosin 2001. Päivääkään en oo katunu ja kannustan muitakin eroamaan, jos ei vielä ole eronnut jostain ihmeen syystä.

nnh tykkää tästä.
  45. Onestone

Onestone

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    nnh ja jase tykkäävät tästä.
  46. nb86

nb86

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En oo milläänlailla uskonnollinen ihminen mutta en oo vielä eronnu. useampana vuonna olen miettiny kun veroilmotusta tutkin, tähän asti oon miettiny että mun kirkollisvero menee "hyvään tarkoitukseen" jolla siis tarkotan kirkon tekemää hyväntekeväisyystyötä. mutta en kyllä enää tiedä, meneekö nekin rahat vaan piispojen illallisiin ja afrikkaan.

47. SuperEgo

SuperEgo BANNATTU BANNED

Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Totta. Ei lapsia eikä poliittista päätöksentekoa. Omien uskonkäsitysten pakkotuputtaminen toisille on täysin verrattavissa pahoinpitelyyn.

nnh tykkää tästä.
  48. Kapteeni Ankan urotyöt

Kapteeni Ankan urotyöt

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Erosin siinä vaiheessa, kun joku arkkipiispa oli sitä mieltä, että kirkko voisi antaa suojaa kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille ja antaa muutenkin tiloja muslimien käyttöön tms.

tle88 ja nnh tykkäävät tästä.
  49. Pege

Pege

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Keväällä 2012 erosin.

50. kusiainen

kusiainen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Enpä tarkkaan muista koska erosin mutta on siitä jo yli 15 vuotta.