Kirkosta eroaminen

flagellum dei

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20
Kirkko tekee arvokasta työtä - on rikollista antaa typerysten pitää rahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
260
Viime vuonna tuli erottua.
 

Elon Musk

Kunnon Luumu
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
Olen eronnut. Oli helppo homma ja kokonaisvaikutus elämään positiivinen.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
17
Mistä eroan kirkosta? Auttakaaa plz ja joudunko helvettiin?
 

kibe

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 834
Mistä eroan kirkosta? Auttakaaa plz ja joudunko helvettiin?
Muistaakseni jesse ei vaadi, kuin uskoa siinä viime hetkellä. Se nyt on vaan sitten vähän riskaabeliä odotella sitä viimeistä hetkeä :kahvi:. Kannattaa ainakin vilkaista nopeat ohjeet, niin ehtii ennen kallioleikkausta hoitamaan homman.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
22
Eikös se riitä, jos katuu siinä sisäänpääsyä venaillessa?
 

Pykkonen

Persaukinen suhari
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Oiskohan ollut -03 tai -04 kun erosin. Voin suositella helvetin lämpimästi.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Ero kävi Lusifeerin vuonna 1991 eivätkä ole takaisin pyydelleet enkä ole perään katsellut.
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Joskus lagereissa laskin paljonko vaimon kanssa maksetaan kirkollisveroa vuodessa ja meinasin pyörtyä. Erotin molemmat samantien. Vaimo ei tykännyt kun olin puolisalaa sen pankkitunnuksilla mennyt tuollain tekemään. Oiskohan ollut jotain viisvuotta sitten.

 

flagellum dei

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20
16-vuotiaana pyysin vanhemmilta nimet paperiin ja kävin kirkon kansliassa eroamassa, kiroillen että minut oli alunperinkään moiseen mielipuolisuuteen sotkettu asiasta minulta kysymättä.
Onneksi musulmaanit ovat jo täällä - kun aika on, niin tuhoavat nämä heikot luterilaisvelliperseet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Meinaatko että olisikin niin ettei keksitystä vouhotuksesta eroaminen ei merkkaisikaan muuta kuin vähemmän sponsorointia ko. lahkolle ?
Rahastahan tässä on ensisijaisesti kyse. Tosin silloin kun minä erosin kirkosta ajat olivat hyvin erilaiset: kirkolla oli kirstut täynnä rahaa ja lisää tuli ovista ja ikkunoista. Mitään eroa-kirkosta-kansanliikettä ja massakatoa ei ollut, eikä kirkon tarvinnut järjestää mitään pr-tempauksia joilla tuoda itseään tykö. Sen verran yksittäisen seurakunnan jäsenen eroaminen evankelisluterilaisesta yhteisöstä kuitenkin kirkkoa vaivasi, että jouduin käymään kirkkoherran luona "keskustelemassa" erostani, ennenkuin suostuivat vaihtamaan kirjat väestörekisteriin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
37
Uskonto on jokaisen oma asia ja lapsia niihin ei pidä sotkea. Aikuisena sitten päättäkään jokainen mihin uskoo. Minä uskon moottoripyöriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 800
En oo koskaan liittynykkään. Kohta kannattaa alkaa eropapereita laittamaan eteenpäin niin ei tarvii ens vuonna maksaa veroja kirkolle jos erota meinaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
68
En ole maksanut senttiäkään kirkollisveroa täysi-ikäisenä. Enkä juuri aiemminkaan. Ikää nyt 24 vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Olisikohan siitä nyt viisi vuotta kun erosin, sen toiset mokomat 5 tai enemmän sitä suunnittelin, mutta aina siirsin ja toisaalta kun jotenki oli jo tottunut ajatukseen, että "pitää kuulua kirkkoon" vaikka en kirkon palveluita ole rippikoulun jälkeen käyttänyt enkä missään mielessä ole edes vähääkään uskonnollinen.

No eipä ole vielä helvettiin joutunut vaikka lopulta erosinkin, mutta toisaalta eipä ole se säästökään tilillä näkynyt. Kai nekin rahat on syntiin mennyt. :btooth:
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
En oo koskaan kuulunut kirkkoon, en käynyt riparia ja esimerkiksi kirkkohäistä on aivan turha keskustella kanssani. Pitäisi vielä muistaa vanhemmilleni sanoa jossain vaiheessa, että jos haluavat tulla haudatuiksi kirkon toimesta, niin sitten saavat itse järjestää omat bileensä.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Kymmenkunta vuotta sitten erosin, uskossa en ole koskaan ollut. Kamelin selän katkaisi tuo kirkollisveron maksaminen. Jälkikasvua ei ole kirkkoon liitettykään, hän saa sitten tehdä omat päätöksensä kun on riittävän vanha näitä asioita pohtimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
263
2007 häiden jälkeen erosin. Vaimo kuuluu edelleen kirkkoon ja molemmat lapset on kastettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1
Mikäs vuosi se oli, kun tuon asian pystyi hoitamaan jo netin kautta. Silloin erosin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12
Ikinä en ole kuulunut, kiitos vanhempien. Muutaman ihmisen saanut käännytettyäkin pakanaksi :kahvi:
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 437
En ole ikinä kuulunut, mutta sain aikoinaan ylä-asteella 50€ stipendin seurakunnalta :eek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Eipä tuo uskovaisuus ja kirkkoon kuuluminen tarkoita samaa. Tunnen pari uskovaista jotka erosi ev.lutista sen "hyväksytään kaikki" mentaliteetin takia
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 634
2012 näköjään, löytyi gmailista hakemalla. Vielä kun voisi erota Ylestä.
Minkähän takia noinkin pitkään kesti mokoma. Ehkä se nettisaitti tuli joskus tuolloin tai jotain, eipä siinä minuuttia enempää mietitty.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Itse erosin kirkosta vuonna 1988, samoihin aikoihin kun täytin 18 vuotta. En tarkkaan muista oliko juuri syntymäpäivänäni mutta aika lähellä sitä joka tapauksessa. Aika pitkä penni on tullut säästettyä kirkollisverojen muodossa vuosien varrella enkä todellakaan kaipaa kirkkoa mihinkään. Naimisiin menin vuonna 2002, virallinen vihkiminen oli maistraatissa ja liiton siunaamistilaisuus oli kirkossa. Vaimon toiveesta, itse liturgia ei juurikaan tavallisesta vihkimisestä eronnut. Ilolla seuraan kirkon jäsenmäärän jokavuotista supistumista :joy:
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Zonveine

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
468
Erosin 2014 kun aloin miettimään miksi kuuluisin johonkin kerhoon minkä oppeihin en usko. Olin jäsen tavan vuoksi ja tavallaan sivuutin aiheen elämässä. Sitten kun asia alkoi kiinnostamaan, tutustuin kristinuskon ja juutalaisuuden historiaan ja oppiin. Nykyään katson itseni agnostiseksi ateistiksi, enkä usko kristinuskon(kaan) Jumalaan tai pidä Jeesusta historiallisena henkilönä.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
773
Erosin 1986 kirkosta, 18-vuotis syntymäpäivänä. Olen ollut tyytyväinen asiaan, koska rahaa on säästynyt aika paljon.

Jos sattuisin uskomaan Jumalaan, niin sitäkin voi harrastaa ihan kuulumatta mihinkään rahastuslaitokseen. Raamatussa ei sanota, että olisi kuolemansynti olla kuulumatta Suomen ev-lut kirkkoon. Lisäksi, mikäli Jeesus olisi asunut nykyisen Israelin alueella, niin oikea uskonto olisi kai juutalaisuus (?). Sitten siitä on eronnut lahko katoliset josta edelleen lopulta ev-lut. Miettikää, kuinka paljon normi evlut-uskovaiset arvostavat jehovia, mormooneja, helluntailaisia jne. Ev-lut on samanlainen pieni lahko, kun katsotaan kauempaa.

En kutsu itseäni ateistiksi, koska se sana on jotenkin uskovaisten keksimä, hieman halventava "jumalankieltäjä", ennen nimitettiin tylymmin pakanaksi. En minä mitään jumalia kiellä, vaan todistustaakka sellaisen / sellaisten olemassaolosta on uskovilla. Ei ole toistaiseksi löytynyt todisteita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 990
Erosin 2001. Päivääkään en oo katunu ja kannustan muitakin eroamaan, jos ei vielä ole eronnut jostain ihmeen syystä.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
38
En oo milläänlailla uskonnollinen ihminen mutta en oo vielä eronnu. useampana vuonna olen miettiny kun veroilmotusta tutkin, tähän asti oon miettiny että mun kirkollisvero menee "hyvään tarkoitukseen" jolla siis tarkotan kirkon tekemää hyväntekeväisyystyötä. mutta en kyllä enää tiedä, meneekö nekin rahat vaan piispojen illallisiin ja afrikkaan.
 

SuperEgo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
720
Uskonto on jokaisen oma asia ja lapsia niihin ei pidä sotkea.
Totta. Ei lapsia eikä poliittista päätöksentekoa. Omien uskonkäsitysten pakkotuputtaminen toisille on täysin verrattavissa pahoinpitelyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
66
Erosin siinä vaiheessa, kun joku arkkipiispa oli sitä mieltä, että kirkko voisi antaa suojaa kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille ja antaa muutenkin tiloja muslimien käyttöön tms.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Enpä tarkkaan muista koska erosin mutta on siitä jo yli 15 vuotta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
2007 kun tulis täysi-ikäiseksi niin heti ensimmäisenä asiana erosin kirkosta :D
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

bkt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
Jesus free since 2002 - ei oo tullut ikävä ja järjestäytynyt, verovaroin kustannettu uskonto ei mielestäni kuulu sivistysyhteiskuntaan.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 406
Viestejä
4 147 632
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom