Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kehitys on muuttunut suurista kehitysaskelista olemassa olevien ominaisuuksien hiomiseksi.Onhan noissa huomaamattomia muutoksia.
Mä olen ajalla pelkästään MY dieselillä Soliksen HST 26 mallilla. Ei mitään käyntiongelmia ja äärimmäisen vähäinen musta savu ainoastaan käynnistyksessä. Ehkä just ja just pystyy huomaamaan jotain tulevan ensisavua ulos, kun tallissa käynnistää ja katsoo oikeaan paikkaan. Säilyvyyden pitäisi olla luokkaa vuosia vs FAMEa sisältävien muiden dieselien, joista saattaa löytyä levälimaa tankista helpostikin. Soliksessa on Mitsubishin moottori ja hyvin käy kesät talvet. 4:s vuosi nyt menossa.Onko kukaan tankannut näihin vanhoihin nesteen my dieseliä? Tekis mieli kokeilla tuossa kubotassa, tuo puskee pakokaasut nenän eteen kun ei ole pystypakoputkea. Lähinnä onko eroa oikeasti hajussa, ja säilyykö tuo yhtä hyvin kun normidiesel.
Olisikohan nuo tarpeeksi lähellä?Kubotaan vaihdettu nyt jäähdytysnesteet + tuulettimen hihna ja hienosti sitten jäi tyhjennyspropun tiiviste vähän tiputtamaan kun pistin uudet nesteet sisälle, olis pitänyt vaan suosiolla hankkia eka se uusi tiiviste. Eli muoviseen proppuun (sekin löytyy jo uusi varuilta, vaihdan samalla) pitäis löytää nyt kumitiiviste joka on ulkomitoiltaan 20mm jossa 10mm reikä ja noin 2-3mm paksu, ja joka kestää jonkuin 60-70c ja glykolin. 1/2" reikä on turhan iso, kun tuo pääsee sitten niin epäkeskeisesti menemään ja vuotaa. Paikalliselta ikh/pienkonekorjaamolta ei löytynyt. Ei tuntunut moisia löytyvän tiivistesarjoistakaan? Toki kun keksis missä muussa vehkeessä tommosia on, niin vois hakea varaosanimellä.
Tuon takiahan ne väyläpohjaisiin systeemeihin siirtyivät.Uskomaton määrä johtoa on kyllä saatu tungettua 80-luvun lopun täysin analogiseenkin koneeseen. Kojelaudan sisällä on kirjaimellisesti ranteen paksuinen johtonippu.
Laita se takalokarin päällä oleva eri katkaisijalla, niin sitä on kätevä kädellä käännellä aina sinne missä valoa oikeasti tarvitaan.Omaan 3000 foordin sain vihdoin laturin vaihdettua, letkulämppärin asennettua, ja lisää työvaloja laitettu.
Vaihdoin keulasta hehkulanka umpiot motonetin halvimpiin pyöreisiin työvaloihin. Sopii miltein suoraan orkkisten tilalle eikä näytä edes kovin tyhmältä. Valoteho katsotaan myöhemmin.
Katolle tuli ledipaneelit eteen ja taakse. Taaksepäin oleva on ihan 10cm pituinen, katsotaan riittääkö mihinkään.
Takalokarin päällä on työvalo taaksepäin, mutta se saa aikaan todella ilkeän varjon kun nostaa lingon ylös peruuttaessa. Siksi katolle yksi ettei tulisi varjoa. Eteenpäin oleva paneeli on joku 60cm pitkä ja kaareva.
Nyt pitäis nähdä ehkäpä johonkin. Myös hieman paremmin varustauduttu talveen kun laitettu viat mitkä olleet jo useamman vuoden. Ja jotka tulee mieleen vasta siinä kohdassa kun pitäis lähteä lumitöihin. Siinä kohtaa on muina vuosina ollut lämppäri ja laturi sökönä. Akku tyhjänä. Ketjut hangen alla ja valotkin vähän sinnepäin
No joo näkee, mutta toivottavasti et ajele tuolla missään sellaisessa paikassa missä voi olla vastaantulijoita.Takalokarin päällä oleva valo on omalla katkaisijalla. Kattovalot omallansa ja etuvalot vakio nupissa.
Ihmeen hyvin näkee noilla pelkillä etuvaloilla nyt. Pitänee leventää valokuviota hieman. Mutta eipä olleet hinnalla pilattu, mutta kesto jää nähtäväksi
Tuolla ajan pelkästään omalla tielläni, kun pelkkä pihakone kyseessä. Ei tuollaisia kehtaa tieliikenne vehkeeseen asentaa.No joo näkee, mutta toivottavasti et ajele tuolla missään sellaisessa paikassa missä voi olla vastaantulijoita.
Motonetin työvalot ajovalojen tilalla on aika luova ratkaisu. Oman meinasin pitää tieliikennekelpoisena, joten jotain muuta pitäisi keksiä hehkupolttimoiden korvaajaksi.
Jos olisi itsellä asiaa pihasta/pihatieltä pois niin laittaisin nuo. Nyt kun valoilla ei ole mitään muuta väliä kuin valaista tie jotenkin, niin voi mennä halvemman kautta. Oisin ehkä vaihtanut pelkät polttimot jos olisi pystynyt. Mutta eipä 18e hinnalla saa edes sellasia polttimoita jotka valaisee yhtä hyvin kuin nuo työvalot.AJOVALO LED PYÖREÄ 132MM YLEIS - ST86221 - IKH
- E-hyväksytty LED-ajovalo - jännite 10-30 V DC - lähivalon teoreettinen valovirta 2400 lm / käytännön 1650 lm - lähivalon nimellisteho 30 W LED - lähivalon sähkönkulutus 12 V 1,83 A / 24 V 0,92 A - kaukovalon teoreettinen valovirta 4000 lm / käytännön 25www.ikh.fi
Ajoneuvovalot - IKH
Tutustu tästä kattavaan tuotevalikoimaan kategoriassa Ajoneuvovalot ja tilaa tuotteet helposti verkkokaupastamme – Nopea toimitus!www.ikh.fi
Mm. kasvimaan jyrsimisessä ja mönkkärin korvikkeena, vaikka enempi tuolla erilaisia hommia tekee kun mönkijällä. Vetää mönkkärin telikärrystä vaikka telin nurin jos jää kiven taakse jumiin, näissä on yllättävän paljon voimaa. Kaveri oli tolla aikanaan vetänyt täysiä telikärryllisiä 3m rankaa ongelmitta. On kuitenkin aika kiikkerän olonen, että kovin isoihin kivenkoloihin ei kannata ajaa.Ihan mielenkiinnosta, millaisissa hommissa tuollainen "mini" traktori on parhaimmillaan?
On kuitenkin aika kiikkerän olonen
Tässä sais raideleveyttä lisää kun kääntäisi toiselle puolelle vannetta tuon "pyörännavan", sillon levittyisi jokun 10cm per puoli. En ole vaan tehnyt tuota, kun "tulisi tyhmän näköiseksi"... Nyt tehtaan speksin leveimmässä asennossa.Eikös noista aika usein käännetä takapyörät niin että raideleveys kasvaa. Kuvan perusteella tosin ei taida onnistua tuossa ainakaan heittämällä?
Itse kyllä tuohon tekisin turvakaaren vaikka ihan pihahommissa olisikin. Ei se vaadi kuin sen liian jyrkän sivurinteen kerran ja kone on ympäri ja itse alla raatona.
Muistelen, että koneen kaatuminen ja sen alle jääminen on yksi yleisimpiä ellei yleisin kuolemaan johtava onnettomuus noilla, eli siinä mielessä kyse on halvasta henkivakuutuksesta.