Tuollainen Solis on kyllä pätevän oloinen peli esimerkiksi johonkin viherrakennushommiin ja kevyeen kiinteistönhoitoon, pari kertaa olen 26:sta Solista koeajanut Konetalo Vainikan pihamaalla, kun olen ollut hakemassa Avanttiin varaosia ja myyjä on maanitellut ostamaan Soliksen Avantin kaveriksi.
Itselläni on tosiaan halvalla hankittu 320S Avant sekä siihen 170 kaivuri, jolla on tähän asti saanut hoidettua mökillä pienet kaivuuhommat sekä hiekan ja sepelin siirtelyt, talvisin olen sitten auraillut ja siirrellyt lumia harrastehallin pihalla, kun urakoitsija ei ole saanut kaikkia paikkoja koluttua alueauran ja ison Zetorin kanssa.
Ohessa kuva paketista ( ilman kaivuria tosin ) lähdössä mökkiä kohti harrastehallin pihasta.
Toki välillä on käynyt mielessä, josko ostaisi jonkun 80-90 luvun täysikokoisen traktorin etukuormaajalla, kun sille olisi mökillä satunnaisesti käyttöä ja sillä voisi jopa tienata jokusen euron, kun hoitaisi talvella harrastehallin pihan auraukset.
Isompaan traktoriin saisi sitten kohtuullisella hinnalla kaivuulaitteen perään, jolla kivetkin saattaisivat irrota paremmin, kuin Avantin kaivuulaitteella, toki joku 5-8 tonninen kumitelainen kaivinkone olisi kaikkein paras kaivuuhommiin.
Tuossa lähistöllä olisi yksi jonkin aikaa seissyt Belarus 525 ( ? ) kotimaisella etukuormaajalla, jonka omistajaa olen yrittänyt saada kiinni, josko hänellä olisi myyntihaluja, mutta vielä ei ole tärpännyt.
Veneiden kanssa touhuava tuttuni hankki keväällä tuollaisen 860i Avantin, sillä jo tekeekin jotain.
Sen verran mitä kokeilin, niin oikein kätevä ja miellyttävä peli, toki hintaakin on reippaasti ja samalla rahalla saa mahdollisesti paremmankin työkoneen.