LFP-akulla on kyllä etunsa tässä sovelluksessa:*edit: mainitaan nyt että Tesla toki on lähtenyt myös tuomaan noita halvempia, paskempia rautafosfaattiakkuja autoihin, mutta ne on käytännössä kaikessa paitsi hinnassa huonompia kuin nikkeli-pohjaiset akkukemiat tässä sovelluksessa.
* Aina voi ladata 100%, ei tarvita kikkailua (LFP-patteri kestää paljon enemmän cyclejä) - ei tarvitse kikkailla etukäteen milloin lataa täyteen ja milloin vain 80% asti kuten NCA/NMC
* Paloturvallisuus
* LFP-akuista saa puristettua NCA/NCM akkuihin verrattuna nopeammin energiaa, eikä teho tipu yhtä nopeasti akun tyhjentyessä. Esim. Model 3 Performancessa on ongelmana on tämä
* Halvempi hinta (sähköauton hintaa voidaan laskea - näin ainakin pitäisi olla)
Kyllä nuo ovat autossa aika merkittäviä etuja.