Kriteeri ei ole teoreettinen latausnopeus, vaan nopean latausverkoston kattavuus. Näyttää vaan olevan paljon huonommin nopeita latureita saatavilla muille merkeille kuin Teslalle ja ovat hankalasti käytettäviä, kun pitää säätää useiden eri toimittajien tunnistautumisten kanssa jne. Paljon helpommalta tuntuu sähköautoilu Teslalla, kun on dedikoidut nopeat laturit joille ei tarvitse erikseen tunnistautua.
Jos itse ostan 50k€ hintaluokan auton, niin kyllä sillä pitää pystyä pitkiäkin matkoja tekemään ilman liikaa säätämistä.
Muiden kuin Teslojen HPC-verkosto näyttää varmaan aika toisenlaiselta jo tämän vuoden lopussa. Pelkästään Virta on luvannut kymmeniä uusia suurteholatureita tälle vuodelle. Se on tosin huono homma, että näyttää tulevan aika paljon pieniä parin laturin lokaatioita ja valtion tukipolitiikka myös ilmeisesti suosii niitä.