- Liittynyt
- 16.11.2016
- Viestejä
- 4 246
venäjällä teslan akut iloisesti tulessa törmäyksen jälkeen.
Päivän video: "Tesla räjähteli liekehtien Moskovassa"
Näitähän alkaa tapahtua vähän väliä. Melko luottavaisia ihmisiä tolle autopilotti järjestelmälle

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
venäjällä teslan akut iloisesti tulessa törmäyksen jälkeen.
Päivän video: "Tesla räjähteli liekehtien Moskovassa"

venäjällä teslan akut iloisesti tulessa törmäyksen jälkeen.
Päivän video: "Tesla räjähteli liekehtien Moskovassa"

Laitetaas kysymys kun on kiinnostanut mutta ei liity oikeen aiheeseen niin kuinka pahasti käy kun kaasu hybridi joutuu perään ajo uhriksi kun kaasupullot on takana? Räjähtääkö pahemmin kuin sähköautot?![]()
Mutta on näissä sähkövehkeissä nyt kuitenkin vielä jotain parennettavaa kun useammallakin merkillä on näitä itsekseen syttyviä, mitenköhän menee vakuutusten laita jatkossa, onko eroja hinnoissa sähkisten ja polttisvehkeiden välillä?
Muistaakseni Osuuspankista saisi aika halvan vakuutuksen Teslaan. Muilla vakuutusyhtiöillä voi olla joko kallista, tai ei saa vakuutusta ollenkaan? Teslan korjaaminen kun on kumminkin aika kallista.Tätä yritin katsella aikaisemminkin, varmaan tässä ketjussa. Randomisti hain myytäviä Tesloja nettiautosta, missä oli rekkari ilmoitettu. Näitä kun yritti syöttää vakuutusyhtiöiden laskuriin, niin tuli vaan tekstiä, että jos kyseessä on sähköauto ja tms, niin soita ja pyydä tarjous. Vastausta itse kysymykseen ei löytynyt, muistaakseni.
OP ilman bonuksia pelkkä vakuutus 908€. Kaskon kanssa 1496€. Nettiauton halvin Tesla.^ sama täällä, koitin varmaan joka nettilaskurilla saada hinnan sähköautolle, tuli kaino pyyntö ottaa yhteyttä myyntiin.
Malttaako joku sähköautoilija ’paljastaa’ mitä maksaa liikennevakuutus + paras kasko ja eiköhän suurimmalla osalla ole täydet bonarit.
850 € vuosi oma, noin pari sataa vähemmän kuin edellisellä polttiksella. Vain osa vakuutusyhtiöistä (esim. OP) ymmärtää sähköautojen päälle. Ifistä ei kannata pyytää edes tarjousta.^ sama täällä, koitin varmaan joka nettilaskurilla saada hinnan sähköautolle, tuli kaino pyyntö ottaa yhteyttä myyntiin.
Malttaako joku sähköautoilija ’paljastaa’ mitä maksaa liikennevakuutus + paras kasko ja eiköhän suurimmalla osalla ole täydet bonarit.
^ sama täällä, koitin varmaan joka nettilaskurilla saada hinnan sähköautolle, tuli kaino pyyntö ottaa yhteyttä myyntiin.
Malttaako joku sähköautoilija ’paljastaa’ mitä maksaa liikennevakuutus + paras kasko ja eiköhän suurimmalla osalla ole täydet bonarit.
Mopo on vaan syttynyt palamaan ja siitä selvisin, kun kaadoin vettä päälle. Ilmeisesti joku bensainen kangas renttu syttyi sytytystulpan kipinästä. Vielä ei ole onneksi mikään akullinen vehje alkanut kettuilemaan. Ei se bensan palaminen minusta mitään kovin aggressiivista ole. Aika äkkiä yleensä sammuu?Kyllä bensakin palaa kohtuullisen aggressiivisesti, mutta tämänhän jo tiesitkin. Kiire sieltä on pois, oli se energian säilytysmuoto mikä tahansa.
Heh, eli sä nyt niputat sähköautopalojen worst-case-scenarion ja moottoritilapalon bensa-autoista nätisti samaan nippuun. Miksei vertailtaisi molempien worst-case-scenarioita?
edit: ja en tiedä miten paljon sä olet noita oikeasti nähnyt, mutta mä olen töissä pelastuslaitoksella.
Kerro ihmeessä vähemmän worst case -tapauksia sähköautoista, varmasti kiinnostaa muitakin kuin minua.
Sun kanssa ei kyllä voi keskustella oikeestaan mistään asiasta, vaan se menee välittömästi ihan älyttömäksi väännöksi. Sähköauto ei liiku polttamalla/räjäyttämällä mitään, joten tähän prosessiin liittyviä paloja ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä ainoa palava komponentti on akusto, joka vioittumalla voi palaa. Ja joo, ei tavallisessa peltikolarissa pala autot, se tarvitsee kaikissa autoissa energiavaraston vaurioitumisen. Sitten kyllä palaa iloisena kokkona molemmat. Polttomoottoriautoja palaa milloin mistäkin syystä, yleisimpinä syinä lämmityskautena käytetyt lisälämmittimet(näissä yleensä palo kuitenkin aika hidas kehittymään), joita ei myöskään sähköautoissa ole (jotkut hybridit tähän poikkeus).
Onkohan merkitystä kuinka paljon kyseisissä akuissa oli latinkia?Aika hyvin näyttäisivät kestävän kolareitakin.
Tesla Model 3 batteries show impressive fire resistance despite damage from high-speed crash
Tämä. Löytyyköhän jostain tilastoja henkilöautojen paloista Suomessa? Mielenkiintoista olisi nähdä tilastoja eri merkkien välillä ja myös syttymisen syistä ja paikoista (ajossa, parkkipaikalla, phallissa jne).Tilannehuone.fi - Ajantasaiset tiedot pelastustoimen tehtävistä
Suomessa viimeiset 100 liikennevälinepalotehtävää mahtuu alkaneen kuukauden sisään. Noita on oikeesti todella paljon, mutta ei ketään kiinnosta, ellei se ole Tesla tai muuten jotenki ideologian vastainen auto.
OP ilman bonuksia pelkkä vakuutus 908€. Kaskon kanssa 1496€. Nettiauton halvin Tesla.
40% bonuksilla kaskon kanssa 1 090€.
Jos valitsee vielä kaikki neljä lisäturvaa, niin hinnaksi tulee 1 552€ (40% bonus).
![]()
Ja tuon auton käypä arvo yli 40ke?Itellä if:ssä huippukasko 2015 bensa-autossa täysillä bonuksilla 500€/v Helsinki/mies 38v.
Pohjolassa täysillä bonuksilla on vain 70€ kalliimpaa, mutta eri asuinpaikka.Itellä if:ssä huippukasko 2015 bensa-autossa täysillä bonuksilla 500€/v Helsinki/mies 38v.
Kallista autoilua sähköautot...
Paljos on jos katot Model S:n vaikka?
Itellä on V60 2019 vakuutukset 1200-1300 ifissä pk-seudulla, Model S ois ollu OP:ssa joku 1500 ja satasen kalliimpi kun nykynen. Kaskot ja lasit ja parkkipaikat.
Elämä on. Paljos sulle maksais Volvo ja missä päin maailmaa?
Edellisessä mulla oli juurikin rahotusyhtiön vakuutus ja se oli alle 700/vuosi... ja paremmat ehdotkin.
Vähän jo offia mutta lähinnä sitä kai haettiin että ei se sähkis sen kalliimpi ole vakuuttaa.
Ihan ymmärrettävää. If takoo jäätävän hyvää tulosta juuri siksi, että siellä ei oteta minkäänlaisia riskejä vakuutettavien kohteiden ja korvaussummien suhteen.
Budjetin perusteella arvaan että on sen vuosimallin Prius jota ei voi oikein Phev:ksi kutsua kun töpselistä ladataan sitä samaa 1,3kWh akkua kuin normi priuksessa. Eli vaihtoehdot ovat siis Ampera tai esimerkiksi Nissan Leaf?Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna..
Aivan, tuota Toyotaa en sen kummemmin tiennytkään ennalta, tein vaan haun plugin hybridillä. Mutta tuota Amperaa katsellut lähinnä. Leaf ei liene vaihtoehto kun päästävä tarvittaessa jokunen pitempi reissu ilman latausta.Budjetin perusteella arvaan että on sen vuosimallin Prius jota ei voi oikein Phev:ksi kutsua kun töpselistä ladataan sitä samaa 1,3kWh akkua kuin normi priuksessa. Eli vaihtoehdot ovat siis Ampera tai esimerkiksi Nissan Leaf?
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna. Voi olla että noilla kilsoilla ja vuosimallilla alkaa akkujen elinikä jo heikkenemään lähivuosina? Jos miettii että 2-5v pysyy vielä akut toimivina, niin 10k€ akkupaketilla menee jo ajot kalliimmaksi kuin polttomoottorilla. Toki akkujen vaihdon jälkeen sitten ajelee taas pitkään "ilmaiseksi", mutta eri juttu sitten kannattaako 10-15v vanhaan autoon alkaa 10k€ akkuja vaihtamaan.
Noissa kaasupulloautoissahan on kaksi mahdollista räjähdystä. Jos se pullo repeää ja sieltä pääsee se paineistettu kaasu vapautumaan, sen pelkkä paine saa jo isoa tuhoa aikaiseksi, mutta jälki ei ole sen kummempaa vaikka vastaava säiliö olisi täynnä ilmaa. Jos siinä vastaavassa tilanteessa se kaasu syttyy palamaan, niin se on aivan järjetön tulipallo, mutta nuo ovat erittäin harvinaisia, koska se valtava paine samalla syrjäyttää siitä välittömältä alueelta hapen se ei yleensä syty vaikka kipinöitä esiintyykin, eli tuollainen palo edellyttää sytytystä jossain siinä auton ulkopuolella alueella jossa kaasua ja happea on sopivasti sekoittuneena.Laitetaas kysymys kun on kiinnostanut mutta ei liity oikeen aiheeseen niin kuinka pahasti käy kun kaasu hybridi joutuu perään ajo uhriksi kun kaasupullot on takana? Räjähtääkö pahemmin kuin sähköautot?![]()
Täytyy kyllä käydä koeajamassa jossain välissä. Ja pitää selvittää mitä mieltä taloyhtiö on siitä, että auto on latauksessa lämmitystolpasta 5h (6A virralla) joka päivä. Sinänsä about saman verran vie sähköä lohko+sisätilanlämmitin, joskaan noita ei käytetä kuin talvella ja yleensä vain pari tuntia kerralla.Kaverilla on tuollainen Ampera ja aika fiksu laite se mielestäni on. Kuulemma vaimo ajaa nyt työmatkaa, lataa töissä ja kulutus 0,8l sadalleIhan mahdollinen lukema jos sähköä on tarjolla tarpeeksi.
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna. Voi olla että noilla kilsoilla ja vuosimallilla alkaa akkujen elinikä jo heikkenemään lähivuosina? Jos miettii että 2-5v pysyy vielä akut toimivina, niin 10k€ akkupaketilla menee jo ajot kalliimmaksi kuin polttomoottorilla. Toki akkujen vaihdon jälkeen sitten ajelee taas pitkään "ilmaiseksi", mutta eri juttu sitten kannattaako 10-15v vanhaan autoon alkaa 10k€ akkuja vaihtamaan.
Noh nykyisellä autolla n. 10k€ arvoa, joten näkisin kustannuksena välirahan eli n. 5k€. Toki vaihdossa saisi lisänä varusteita mitä ei nykyisessä ole, mm. nahkasisusta, keyless go, paremmat hifit, bluetooth, parkkitutkat ja kamera. Mutta tosiaan, kyllähän tuo jälleenmyyntiarvo kiinnostaa. Jos akut on ok vielä 5 vuoden kuluttua, niin en usko etteikö kaupaksi saisi mutta jos kokonaan hajonneet ja autolla käytännössä 0€ arvoa niin silloin varmaan olisi edullisemmaksi tullut vaan ajella nykyisellä 6,5L kulutuksella. Auto joka tapauksessa pakollinen työmatkaan, julkisia ei kulje.Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.
Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.
Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.
AP, talvirenkaat?
Vastaus: vakionopeudensäädin, kaistavahti ja törmäyksenesto. Ei AP tai talvirenkaat Softa päivitettävissä. Ap basic, FSD
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.