Keskustelua hybridiautoista

Melkein sama hinta kaikissa kolmessa Teslassa. Pohjola vakuutus.
Tesla Model S
80% bonuksilla ja 70% kasko bonuksilla tuli 192€. Superkaskon kanssa 592€.

Tesla Model 3
Vakuutus 167€. Superkaskon kanssa 569€.

Autovakuutus | Alhainen omavastuu, edullinen hinta

Tesla Model X
Vakuutus 187€. Superkaskon kanssa 637€.

Kyllä bensakin palaa kohtuullisen aggressiivisesti, mutta tämänhän jo tiesitkin. Kiire sieltä on pois, oli se energian säilytysmuoto mikä tahansa.
Mopo on vaan syttynyt palamaan ja siitä selvisin, kun kaadoin vettä päälle. Ilmeisesti joku bensainen kangas renttu syttyi sytytystulpan kipinästä. Vielä ei ole onneksi mikään akullinen vehje alkanut kettuilemaan. Ei se bensan palaminen minusta mitään kovin aggressiivista ole. Aika äkkiä yleensä sammuu?
 
Heh, eli sä nyt niputat sähköautopalojen worst-case-scenarion ja moottoritilapalon bensa-autoista nätisti samaan nippuun. Miksei vertailtaisi molempien worst-case-scenarioita?

edit: ja en tiedä miten paljon sä olet noita oikeasti nähnyt, mutta mä olen töissä pelastuslaitoksella.

En minä niitä mitenkään samaan niputtanut, erilaisiahan nuo ovat kuten varmaan pelastuslaitoksella tiedät alkaen jo ihan mahdollisesta sammutuksesta. Mutta harvoinpa bensa-autot muualta syttyvät tuleen kuin moottoritilasta, se taas on eristetty paloseinällä ohjaamosta. Tietysti kuivaan kesäaikaan kuuma katalysaattori saattaa sytyttää auton alla olevan maaston tuleen ja tämä sitten aiheuttaa tulipalon itse autossa jossain muualla kenties kuin moottoritilassa.

Kerro ihmeessä vähemmän worst case -tapauksia sähköautoista, varmasti kiinnostaa muitakin kuin minua.
 
Kerro ihmeessä vähemmän worst case -tapauksia sähköautoista, varmasti kiinnostaa muitakin kuin minua.

Olematta pelastuslaitoksella töissä voin veikata että yleisimmin ne autot rypistyy perästä tai keulasta, ja kummastakaan päästä se sähköauto tuskin syttyy, kun ne akut ei yleensä ole kummassakaan siellä... ja lieneekö mitään muutakaan palavaa? Että olisiko se normaali tilanne se kopsaus josta ei seuraa minkäänlaista paloa?
 
Minä käsitin, että Wilmo otti kantaa siihen, että on muunkinlaisia paloja kuin näitä mitkä ovat agressiivisia ja jotka käytännössä polttavat koko auton paskaksi. Tavalliset peltikolarit nyt eivät mielestäni olleet tässä se juttu. Otin siis itse esille näitä pahoja paloja ja linkitin aiemmin yhden uutisenkin kun sähköautosta jäi jäljelle pikkusen roskaa tielle ja koko muu auto oli palanut pois.
 
Sun kanssa ei kyllä voi keskustella oikeestaan mistään asiasta, vaan se menee välittömästi ihan älyttömäksi väännöksi. Sähköauto ei liiku polttamalla/räjäyttämällä mitään, joten tähän prosessiin liittyviä paloja ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä ainoa palava komponentti on akusto, joka vioittumalla voi palaa. Ja joo, ei tavallisessa peltikolarissa pala autot, se tarvitsee kaikissa autoissa energiavaraston vaurioitumisen. Sitten kyllä palaa iloisena kokkona molemmat. Polttomoottoriautoja palaa milloin mistäkin syystä, yleisimpinä syinä lämmityskautena käytetyt lisälämmittimet(näissä yleensä palo kuitenkin aika hidas kehittymään), joita ei myöskään sähköautoissa ole (jotkut hybridit tähän poikkeus).
 
Polttomoottoriauton sisätilanlämmitin voi tosiaan syttyä palamaan lämmityskaudella ja polttaa auton/matkustamon. Sähköautossa ei ole tuota erillistä lämmitintä, mutta on siinäkin lämmitysvastus. Kai sekin voisi syttyä, mutta hyvin epätodennäköistä.
 
Kiinteäelektrolyyttiset akut ilmeisesti saadaan markkinoille tässä lähivuosina. Niissä käsittääkseni ei ole tuota syttymisriskiä, tai ainakin se on huomattavasti pienempi.
 
Sun kanssa ei kyllä voi keskustella oikeestaan mistään asiasta, vaan se menee välittömästi ihan älyttömäksi väännöksi. Sähköauto ei liiku polttamalla/räjäyttämällä mitään, joten tähän prosessiin liittyviä paloja ei yksinkertaisesti ole. Käytännössä ainoa palava komponentti on akusto, joka vioittumalla voi palaa. Ja joo, ei tavallisessa peltikolarissa pala autot, se tarvitsee kaikissa autoissa energiavaraston vaurioitumisen. Sitten kyllä palaa iloisena kokkona molemmat. Polttomoottoriautoja palaa milloin mistäkin syystä, yleisimpinä syinä lämmityskautena käytetyt lisälämmittimet(näissä yleensä palo kuitenkin aika hidas kehittymään), joita ei myöskään sähköautoissa ole (jotkut hybridit tähän poikkeus).

Varmaan ymmärretään suomenkieltä eri tavalla sitten? Minä laitoin esimerkin missä sähköauto palaa ja missä bensakampe palaa, sinusta tämä oli sähköauton osalta epäreilu koska worst case skenaario -> minä kysyin ihan aidosti minkälaisia muita paloja sähkiksillä syntyy. Eikä tässä mitään vääntöä ollut ainakaan minun puolelta.
 
Tuollaisen kolarin jälkeen palaa kyllä joskus ihan polttomoottoriautotkin. Kaverilla oli aikanaan näyttävää videota omasta Audi A4:staan, joka päätti syttyä pikku töpsyn jälkeen risteyksessä.

Suurempi kysymys on se, että oliko tosiaan autopilotin "vika".
 
Tilannehuone.fi - Ajantasaiset tiedot pelastustoimen tehtävistä

Suomessa viimeiset 100 liikennevälinepalotehtävää mahtuu alkaneen kuukauden sisään. Noita on oikeesti todella paljon, mutta ei ketään kiinnosta, ellei se ole Tesla tai muuten jotenki ideologian vastainen auto.
Tämä. Löytyyköhän jostain tilastoja henkilöautojen paloista Suomessa? Mielenkiintoista olisi nähdä tilastoja eri merkkien välillä ja myös syttymisen syistä ja paikoista (ajossa, parkkipaikalla, phallissa jne).
Muistelin lonkalta että n.2000€ ajoneuvopaloa vuodessa, mutta mitä ne pitää sisällään?
 
OP ilman bonuksia pelkkä vakuutus 908€. Kaskon kanssa 1496€. Nettiauton halvin Tesla.

40% bonuksilla kaskon kanssa 1 090€.

Jos valitsee vielä kaikki neljä lisäturvaa, niin hinnaksi tulee 1 552€ (40% bonus).

tesla.png

Itellä if:ssä huippukasko 2015 bensa-autossa täysillä bonuksilla 500€/v Helsinki/mies 38v.

Kallista autoilua sähköautot...
 
Itellä if:ssä huippukasko 2015 bensa-autossa täysillä bonuksilla 500€/v Helsinki/mies 38v.

Kallista autoilua sähköautot...
Pohjolassa täysillä bonuksilla on vain 70€ kalliimpaa, mutta eri asuinpaikka.

Tesla Model 3
Vakuutus 167€. Superkaskon kanssa 569€.


Model S on vain 23€ kalliimpi (592€), vaikka aika reippaasti kalliimpi auto.
 
Paljos on jos katot Model S:n vaikka?

Itellä on V60 2019 vakuutukset 1200-1300 ifissä pk-seudulla, Model S ois ollu OP:ssa joku 1500 ja satasen kalliimpi kun nykynen. Kaskot ja lasit ja parkkipaikat.

Ompa kallis vakuutus Volvossa. Onneks ite saan Volvolleni liisinki sopparissa vakuutuksen joka maksaa 708e/vuosi. Ei silti, nykysessä 225xe:kin vm 16 vakuutus maksaa kaskon kanssa 653euroa vuodessa. Bonukset 75%/80% if:ssä.
 
Elämä on. Paljos sulle maksais Volvo ja missä päin maailmaa?

Edellisessä mulla oli juurikin rahotusyhtiön vakuutus ja se oli alle 700/vuosi... ja paremmat ehdotkin.

Vähän jo offia mutta lähinnä sitä kai haettiin että ei se sähkis sen kalliimpi ole vakuuttaa.

Tääl Eurajoel. Mitä tarkalleen ottaen meinaat mitä Volvo maksais? Se on 66te arvone muistaakseni.

Joo tätä haettiin eli mun puolest jää ot tähän. Muutenki nämä palamis jutut vois jo loppua :)
 
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna. Voi olla että noilla kilsoilla ja vuosimallilla alkaa akkujen elinikä jo heikkenemään lähivuosina? Jos miettii että 2-5v pysyy vielä akut toimivina, niin 10k€ akkupaketilla menee jo ajot kalliimmaksi kuin polttomoottorilla. Toki akkujen vaihdon jälkeen sitten ajelee taas pitkään "ilmaiseksi", mutta eri juttu sitten kannattaako 10-15v vanhaan autoon alkaa 10k€ akkuja vaihtamaan.
 
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna..
Budjetin perusteella arvaan että on sen vuosimallin Prius jota ei voi oikein Phev:ksi kutsua kun töpselistä ladataan sitä samaa 1,3kWh akkua kuin normi priuksessa. Eli vaihtoehdot ovat siis Ampera tai esimerkiksi Nissan Leaf?
 
Budjetin perusteella arvaan että on sen vuosimallin Prius jota ei voi oikein Phev:ksi kutsua kun töpselistä ladataan sitä samaa 1,3kWh akkua kuin normi priuksessa. Eli vaihtoehdot ovat siis Ampera tai esimerkiksi Nissan Leaf?
Aivan, tuota Toyotaa en sen kummemmin tiennytkään ennalta, tein vaan haun plugin hybridillä. Mutta tuota Amperaa katsellut lähinnä. Leaf ei liene vaihtoehto kun päästävä tarvittaessa jokunen pitempi reissu ilman latausta.
 
Prius Plugin 1st gen on 4,4 kWh Li-Ion akku, eli kyllä sillä jopa 20 kilometriä pääsee sähköllä optimioloissa. Ei toki lähellekään 45 km.
 
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna. Voi olla että noilla kilsoilla ja vuosimallilla alkaa akkujen elinikä jo heikkenemään lähivuosina? Jos miettii että 2-5v pysyy vielä akut toimivina, niin 10k€ akkupaketilla menee jo ajot kalliimmaksi kuin polttomoottorilla. Toki akkujen vaihdon jälkeen sitten ajelee taas pitkään "ilmaiseksi", mutta eri juttu sitten kannattaako 10-15v vanhaan autoon alkaa 10k€ akkuja vaihtamaan.

Amperan kohdalla ei tarvitse olla huolissaan akun hiipumisesta. Noita akkuja on kyllä vaihdettu takuuseen muista syistä, mutta yleisimmistä vioista selviää touhutonnilla tai vähemmällä.
Vanhemmat Outlander PHEV:t ovat myös vaihtoehto, mutta range voi olla vähän lyhyt käyttöösi. Hieman budjettia venyttämällä i3 olisi myös vaihtoehto, mutta ei ehkä niin kotonaan maanteillä kuin esim. tuo Ampera.
 
Laitetaas kysymys kun on kiinnostanut mutta ei liity oikeen aiheeseen niin kuinka pahasti käy kun kaasu hybridi joutuu perään ajo uhriksi kun kaasupullot on takana? Räjähtääkö pahemmin kuin sähköautot? :rolleyes:
Noissa kaasupulloautoissahan on kaksi mahdollista räjähdystä. Jos se pullo repeää ja sieltä pääsee se paineistettu kaasu vapautumaan, sen pelkkä paine saa jo isoa tuhoa aikaiseksi, mutta jälki ei ole sen kummempaa vaikka vastaava säiliö olisi täynnä ilmaa. Jos siinä vastaavassa tilanteessa se kaasu syttyy palamaan, niin se on aivan järjetön tulipallo, mutta nuo ovat erittäin harvinaisia, koska se valtava paine samalla syrjäyttää siitä välittömältä alueelta hapen se ei yleensä syty vaikka kipinöitä esiintyykin, eli tuollainen palo edellyttää sytytystä jossain siinä auton ulkopuolella alueella jossa kaasua ja happea on sopivasti sekoittuneena.

Sitten on vielä normaalimpi kaasupalo jossa kaasu vuotaa jotain putkea pitkin ja palaa kuin liekinheitin.

Ja joissain tapauksissa on kaasua päässyt ohjaamoon, joka syttyessään tavallaan räjähtää siellä sisällä, mutta mutta se on oikeastaan sellainen hyvin pikainen leimahdus eikä mikään hollywood efekti.
 
Olikos tästä Minin uudesta Cooper SE sähköautosta täällä vielä juttua?

Varmaan ihan fiksu paketti etenkin kaupunkimaisempaan käyttöön. Suht pieni kippo ja saatavissa ilmeisesti vain 3-ovisena, joten perheauto ei missään nimessä ole, mutta kaupungissa varmasti ketterä pyöritellä.

- Hinta alkaen 38400€
- Ilmoitettu range 235-270 km
- 50kW pikalataus
- Jo perusmallissa ILP sekä lämmityksen ja jäähdytyksen etäohjaus

Minin ensimmäinen täyssähköauto Cooper SE hinnoiteltiin – Suomessa alkaen 38 400 euroa | Autotalli.com
 
Kaverilla on tuollainen Ampera ja aika fiksu laite se mielestäni on. Kuulemma vaimo ajaa nyt työmatkaa, lataa töissä ja kulutus 0,8l sadalle:) Ihan mahdollinen lukema jos sähköä on tarjolla tarpeeksi.
 
Kaverilla on tuollainen Ampera ja aika fiksu laite se mielestäni on. Kuulemma vaimo ajaa nyt työmatkaa, lataa töissä ja kulutus 0,8l sadalle:) Ihan mahdollinen lukema jos sähköä on tarjolla tarpeeksi.
Täytyy kyllä käydä koeajamassa jossain välissä. Ja pitää selvittää mitä mieltä taloyhtiö on siitä, että auto on latauksessa lämmitystolpasta 5h (6A virralla) joka päivä. Sinänsä about saman verran vie sähköä lohko+sisätilanlämmitin, joskaan noita ei käytetä kuin talvella ja yleensä vain pari tuntia kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän alkaa käytetty plug-in hybridi houkuttamaan kun työmatka kasvaa 300m -> 45km ja tuon ajelisi juuri sopivasti akulla mennen tullen kun lataa töissä. Budjetti tosin aikalailla maksimit 15k€, eikä tuolla saisi kuin 2012-2013 Opel Amperan tai Toyota Prius Phev n. ~150tkm ajettuna. Voi olla että noilla kilsoilla ja vuosimallilla alkaa akkujen elinikä jo heikkenemään lähivuosina? Jos miettii että 2-5v pysyy vielä akut toimivina, niin 10k€ akkupaketilla menee jo ajot kalliimmaksi kuin polttomoottorilla. Toki akkujen vaihdon jälkeen sitten ajelee taas pitkään "ilmaiseksi", mutta eri juttu sitten kannattaako 10-15v vanhaan autoon alkaa 10k€ akkuja vaihtamaan.

Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.
 
Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.
Noh nykyisellä autolla n. 10k€ arvoa, joten näkisin kustannuksena välirahan eli n. 5k€. Toki vaihdossa saisi lisänä varusteita mitä ei nykyisessä ole, mm. nahkasisusta, keyless go, paremmat hifit, bluetooth, parkkitutkat ja kamera. Mutta tosiaan, kyllähän tuo jälleenmyyntiarvo kiinnostaa. Jos akut on ok vielä 5 vuoden kuluttua, niin en usko etteikö kaupaksi saisi mutta jos kokonaan hajonneet ja autolla käytännössä 0€ arvoa niin silloin varmaan olisi edullisemmaksi tullut vaan ajella nykyisellä 6,5L kulutuksella. Auto joka tapauksessa pakollinen työmatkaan, julkisia ei kulje.

Edit: Nopealla laskulla nykyisellä autolla vuoden työmatkat (pelkkä polttoaine) n. 2300€, Amperalla käytännössä parin sadan luokkaa mitä menee talvella lisälämmitykseen polttomoottorilla. Eli 2,5 vuodessa maksaisi tuon 5k€ erotuksen takaisin, tämän jälkeen olisi kaikki plussaa ja 7-8 vuotta jos akusto ja voimalinja kestäisi niin olisi itsensä maksanut kokonaan takaisin ja ei haittaisi vaikka pitäisi suoraan laittaa paaliin. Ei nykyiselläkään autolla 8 vuoden kuluttua enää arvoa käytännössä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.

Tekniikan kehittymiseen liittyen yhdeltäkään valmistajalta ei käsittääkseni ole tulossa mitään Amperaa parempaa eli tulevissakin plugareissa on heikommat sähkömoottorit (käyttävät polttista vaikka akussa olisikin latausta ja käyttävät useammin bensaa lämmitykseen) ja range sama tai huonompi. Täyssähköissä on taas omat todelliset ja kuvitellut ongelmansa lähinnä latausinfraan ja rangeen liittyen. Useimmat Amperan omistajat (minä ainakin) varmaan ottaisivat mielellään täyssähkön, jolla pääsisi kelissä kuin kelissä 300km motarilla, mutta noita ei taida ihan heti tulla samaan hintaluokkaan.
 
Alkaa tulla työssäkäynnille hintaa jos sitä varten täytyy 15ke hybridi hankkia. Mikähän näiden jälleenmyyntiarvo on esim 5v päästä kun tekniikka kehittyy nyt kovaa vauhtia.

Tuskimpa on hirveästi eroa jälleenmyyntiarvossa perus polttikseen verrattuna, hybridillä varmastikin jonkinverran parempi.
 
Ensimmäinen käytetty Tesla Model 3. Performance 61500€. 2-2019, 15tkm. Talvirenkaita ei ole mukana.

AP, talvirenkaat?
Vastaus: vakionopeudensäädin, kaistavahti ja törmäyksenesto. Ei AP tai talvirenkaat Softa päivitettävissä. Ap basic, FSD

Tesla Model 3 Performance Dual Motor AWD Porrasperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kaikki Tesla Model 3 vaihtoautot - Nettiauto (1 kpl)

Uusi valkoisena maksaa 67.913€. Voi olla että ei tule kauppoja noin kalliilla. Uusi LR malli menee melkein samoihin, 62.166€.
 
Kokeilin teslan konfiguraattorilla. Uusi performance maksaa 65 590€. SE mallin hinta pudonnut 48 100€. En huomannut uutista että taas hinnat tulleet alas, mutta näin ainakin suomenhinnat näyttäs tehneen.
 
Kokeilin teslan konfiguraattorilla. Uusi performance maksaa 65 590€. SE mallin hinta pudonnut 48 100€. En huomannut uutista että taas hinnat tulleet alas, mutta näin ainakin suomenhinnat näyttäs tehneen.
Ei ole hinnat laskeneet, vaan nuo on vääriä hintoja. Tesla ei näytä autoveroa auton hinnassa.

Halvin SR+ maksaa edelleen 49.964€, eli siihen saa 2000€ sähköauton hankintatukea (48 000€). Kallein kolmonen maksaa 67.913€.

Jossain vaiheessa S ja X malleihin sai ilmaisen latauksen ensimmäiselle omistajalle, koska autot ei muuten myy kauhean hyvin. Voi olla että saa vieläkin.


"Rajoittamaton ilmainen Supercharger-lataus" S ja X malleissa nyt.
 
Kokeilin teslan konfiguraattorilla. Uusi performance maksaa 65 590€. SE mallin hinta pudonnut 48 100€. En huomannut uutista että taas hinnat tulleet alas, mutta näin ainakin suomenhinnat näyttäs tehneen.

Tuohon perusmalliinkin näkyy saavan vetokoukun. Vetomassa on vaan melko vaatimaton 910kg. Ihan näin asian vierestä, kun olen vähän koukullisen auton perään tässä haikaillut...
 
Tuohon perusmalliinkin näkyy saavan vetokoukun. Vetomassa on vaan melko vaatimaton 910kg. Ihan näin asian vierestä, kun olen vähän koukullisen auton perään tässä haikaillut...
Niin saa koukun. Hinta vaan nousee silloin yli 50 000€, eikä saa sähköauton hankintatukea. Tesla on myös myynyt Performance tehoista, mutta ulkonäöltään LR mallin näköistä versiota, johon saa myös vetokoukun. Juuri nyt ei taida olla sellaista saatavilla.

Performance malliin ei kumminkaan koukkua saa.
 
Kellään kokemusta Passat Variant GTE vs. Kia Optima Wagon plugin hybrid? Lähinnä kiinnostaisi todellinen sähkörange ja kulutus sähkön loputtua.
 
Kellään kokemusta Passat Variant GTE vs. Kia Optima Wagon plugin hybrid? Lähinnä kiinnostaisi todellinen sähkörange ja kulutus sähkön loputtua.
Passatista muutama viikko kokemusta.
Optimioloissa (ilma 15-20 astetta, ei ilmastointia, nopeus max 90km/h) range 40-45km. Yli 100km/h nopeudet tiputtaa rangea aika paljon, ilmastoinnin vaikutus on aika olematon, mutta pihistelijä toki ottaa sen pois kun ei tarvetta :D
Perus kaupunkipyörityksessä ja kehä I ajossa sähkökulutus ollut 16-18kWh/100km, jolloin tuo em. range tällä 9,9kWh akulla laskennallisestikin oikean suuntainen (ihan tyhjäksihän auto ei akkua koskaan päästä).
Hybridimoodissa kulutus motarilla 6+ l/100km ja maantiellä 4,5-5,5 luokkaa. Nämä siis ajotietokoneesta, koska tämän kanssa ei enää tankkausvälin kulutusta voi excelöidä.

Kiassa taitaa olla aavistuksen isompi akku ja sitä myöten range hitusen parempi. Itse kuitenkin päädyin Passattiin koska voimalinja on mielestäni siinä paljon fiksumpi. Sähkömoottori on selvästi tehokkaampi kuin Kiassa ja polttomoottori taas fiksusti pieni ja tehoiltaan samaa luokkaa sähkömoottorin kanssa (1,4l vs. Kian 2,0l). Yhteistehoa näistä on puristettu sen verran onnistuneesti, että se näkyy suoritusarvojen lisäksi jo ihan käytännön ajossa (esim. ohituskiihtyvyys) Kiaan verrattuna. Lisäksi sisustaltaan tuo korealainen on vain jotenkin niin aneeminen ja vanhan näköinen etenkin digimittaristolla varustettuun Passattiin verrattuna.
 
Tekniikan Maailma Sähkö-Corsan hinta alkaen 33.712e, ei nyt varmaan ihan lennä vielä myyntitilastot uusiksi?
Ihan sama vaikka olisi 10 000e lähtöhinta, ei sitä tulla valmistamaan niin paljoa, että se muuttaisi myyntitilastoja mihinkään suuntaan. Itseasiassa: Mitä korkeampi hinta, sitä enemmän Opelin kannattaa sitä valmistaa...
 
Tarkoitin lähinnä, että ei aiheuttane liikaa liikehdintää ostajien toimesta tuo hinnoittelu.
 
Ihan sama vaikka olisi 10 000e lähtöhinta, ei sitä tulla valmistamaan niin paljoa, että se muuttaisi myyntitilastoja mihinkään suuntaan. Itseasiassa: Mitä korkeampi hinta, sitä enemmän Opelin kannattaa sitä valmistaa...
Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.
 
Tuohon perusmalliinkin näkyy saavan vetokoukun. Vetomassa on vaan melko vaatimaton 910kg. Ihan näin asian vierestä, kun olen vähän koukullisen auton perään tässä haikaillut...
Itseasiassa tuo vetopaino on kyllä sellainen joka riittää aika hyvin, koska kuitenkin normaalisiti vedetään niitä jarruttomia 750/825kg kärryjä. Tosin jossian luki että tesla "suosittelee" max 450kg jarrutonta kärryä, mutta mikä sitten on se varsinainen raja. Sinänsä tuo 450kg jarruton on aika onneton, enkä oikein tajua miksi se noin pieni on.
 
Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.
Tuohan on valmistusteknisesti yksi ja sama malli. Ei ne muutamat somisteet jolla noista tehdään "eri autoja" tuohon sähkötekniikkaan vaikuta.
 
Skoda Citigo-e:n hinta näkynyt ruotsalaisessa googlemainoksessa alkaen 154700 sek eli about 14,5keur. Artikkelissa arvellaan että summa voi olla jonkun täkäläisen sähköautotuen jälkeen mutta vain karvan yli 20k on tuo normaalihintakin. Mielenkiintoisia laitteita kyllä, saa nähdä mihin hinnat lopulta Suomessa asettuu.

Priset på Skodas billiga "folkelbil" avslöjat?

Googletranslate:

No price on Citigo-e can be found on the website, but a Google search gives better results. According to a link sponsored by Skoda, it appears that the new Skoda Citigo-e will cost from SEK 154,700.

One possible explanation is that SEK 154,700 is the price after the electric car bonus. The price before the bonus is thus SEK 214,700. Should that be the case, this is questionable marketing on Skoda's part.
 
Eipä ole tullut pahemmin ajateltua että sähköpakujakin on olemassa, toki niistä on uutisoitu että on, ja on tulossa, mutta... kuitenkin tuo TM:n linkki johdatteli Rellun sivuille mistä löytyi Kangoo ja Masteria luvattiin vuodelle 2017, mutta en ainakaan hinnastosta löytänyt, tai sitten olen puusilmä.

Renault kasvattaa sähköautojen valikoimaa – nyt esitellään uusi Kangoo Z.E. ja Master Z.E. - Renault Suomi

Sillä vaan kun luonnollisesti eniten puhutaan henkilöautoista tässä kategoriassa, mutta pitäähän sitä tavaraakin kuljettaa. Peräkärryn kitisijät huom:D
 
Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.
PSA juuri säästää tuossa, kun sama sähköautotekniikka menee tosi useaan vähän erinäköiseen autoon. Ostajia riittää tällöin huomattavasti enemmän ja sama kallis komponentti vaaditaan (sähköauto härpäkkeet).

Ilmeisesti PSA säästää siinäkin, että Opeliin menisi nyt jotain PSA moottoreita ja Opel olisi saatu siksi nyt kannattavaksi. GM:n aikaanhan Opel tuotti kokoajan tappiota.

Opel ampera-e:hän lopetettiin, koska se olisi tuottanut tappiota. Sitten taas vanhempi Opel Ampera ja chevrolet volt on samoja autoja. Niissä nyt ei ole paljon mitään eroakaan jaksettu tehdä ulkonäköön.
 
Eipä ole tullut pahemmin ajateltua että sähköpakujakin on olemassa, toki niistä on uutisoitu että on, ja on tulossa, mutta... kuitenkin tuo TM:n linkki johdatteli Rellun sivuille mistä löytyi Kangoo ja Masteria luvattiin vuodelle 2017, mutta en ainakaan hinnastosta löytänyt, tai sitten olen puusilmä.

Renault kasvattaa sähköautojen valikoimaa – nyt esitellään uusi Kangoo Z.E. ja Master Z.E. - Renault Suomi

Sillä vaan kun luonnollisesti eniten puhutaan henkilöautoista tässä kategoriassa, mutta pitäähän sitä tavaraakin kuljettaa. Peräkärryn kitisijät huom:D

Posti on jo useamman vuoden ajanut Nissanin sähköpakuilla :syes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom