Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole hinnat laskeneet, vaan nuo on vääriä hintoja. Tesla ei näytä autoveroa auton hinnassa.Kokeilin teslan konfiguraattorilla. Uusi performance maksaa 65 590€. SE mallin hinta pudonnut 48 100€. En huomannut uutista että taas hinnat tulleet alas, mutta näin ainakin suomenhinnat näyttäs tehneen.
Kokeilin teslan konfiguraattorilla. Uusi performance maksaa 65 590€. SE mallin hinta pudonnut 48 100€. En huomannut uutista että taas hinnat tulleet alas, mutta näin ainakin suomenhinnat näyttäs tehneen.
Niin saa koukun. Hinta vaan nousee silloin yli 50 000€, eikä saa sähköauton hankintatukea. Tesla on myös myynyt Performance tehoista, mutta ulkonäöltään LR mallin näköistä versiota, johon saa myös vetokoukun. Juuri nyt ei taida olla sellaista saatavilla.Tuohon perusmalliinkin näkyy saavan vetokoukun. Vetomassa on vaan melko vaatimaton 910kg. Ihan näin asian vierestä, kun olen vähän koukullisen auton perään tässä haikaillut...
Passatista muutama viikko kokemusta.Kellään kokemusta Passat Variant GTE vs. Kia Optima Wagon plugin hybrid? Lähinnä kiinnostaisi todellinen sähkörange ja kulutus sähkön loputtua.
Ihan sama vaikka olisi 10 000e lähtöhinta, ei sitä tulla valmistamaan niin paljoa, että se muuttaisi myyntitilastoja mihinkään suuntaan. Itseasiassa: Mitä korkeampi hinta, sitä enemmän Opelin kannattaa sitä valmistaa...Tekniikan Maailma Sähkö-Corsan hinta alkaen 33.712e, ei nyt varmaan ihan lennä vielä myyntitilastot uusiksi?
Jossain vaiheessa S ja X malleihin sai ilmaisen latauksen ensimmäiselle omistajalle, koska autot ei muuten myy kauhean hyvin. Voi olla että saa vieläkin.
Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.Ihan sama vaikka olisi 10 000e lähtöhinta, ei sitä tulla valmistamaan niin paljoa, että se muuttaisi myyntitilastoja mihinkään suuntaan. Itseasiassa: Mitä korkeampi hinta, sitä enemmän Opelin kannattaa sitä valmistaa...
Itseasiassa tuo vetopaino on kyllä sellainen joka riittää aika hyvin, koska kuitenkin normaalisiti vedetään niitä jarruttomia 750/825kg kärryjä. Tosin jossian luki että tesla "suosittelee" max 450kg jarrutonta kärryä, mutta mikä sitten on se varsinainen raja. Sinänsä tuo 450kg jarruton on aika onneton, enkä oikein tajua miksi se noin pieni on.Tuohon perusmalliinkin näkyy saavan vetokoukun. Vetomassa on vaan melko vaatimaton 910kg. Ihan näin asian vierestä, kun olen vähän koukullisen auton perään tässä haikaillut...
Tuohan on valmistusteknisesti yksi ja sama malli. Ei ne muutamat somisteet jolla noista tehdään "eri autoja" tuohon sähkötekniikkaan vaikuta.Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.
No price on Citigo-e can be found on the website, but a Google search gives better results. According to a link sponsored by Skoda, it appears that the new Skoda Citigo-e will cost from SEK 154,700.
One possible explanation is that SEK 154,700 is the price after the electric car bonus. The price before the bonus is thus SEK 214,700. Should that be the case, this is questionable marketing on Skoda's part.
PSA juuri säästää tuossa, kun sama sähköautotekniikka menee tosi useaan vähän erinäköiseen autoon. Ostajia riittää tällöin huomattavasti enemmän ja sama kallis komponentti vaaditaan (sähköauto härpäkkeet).Outoa tää group PSA:n toiminta. Sähköisenä tulee samalla tekniikalla Peugeot e-208, e-2008, Opel e-Corsa ja DS-3 Crossback e-tense. Luulisi että olisi halvempaa ja kannattavampaa sovittaa yhteen malliin sähköinen voimalinja. Sinänsä ryhmän sähköautot näyttävät valinneen kaikki tarpeelliset sähköauto-ominaisuudet - 100kW pikalataus, akun nestejäähdytys, remote app ja 11kW kolmivaihtelaturi. Veikkaan että se pieni erä mitä noita valmistetaan saadaan kyllä helposti myytyä tuollakin hinnalla.
Eipä ole tullut pahemmin ajateltua että sähköpakujakin on olemassa, toki niistä on uutisoitu että on, ja on tulossa, mutta... kuitenkin tuo TM:n linkki johdatteli Rellun sivuille mistä löytyi Kangoo ja Masteria luvattiin vuodelle 2017, mutta en ainakaan hinnastosta löytänyt, tai sitten olen puusilmä.
Renault kasvattaa sähköautojen valikoimaa – nyt esitellään uusi Kangoo Z.E. ja Master Z.E. - Renault Suomi
Sillä vaan kun luonnollisesti eniten puhutaan henkilöautoista tässä kategoriassa, mutta pitäähän sitä tavaraakin kuljettaa. Peräkärryn kitisijät huom
Posti on jo useamman vuoden ajanut Nissanin sähköpakuilla
Aijaa, täällä ajaa citikan pakulla ja dieselillä tietty Enkä kyllä ole liikenteessä ikinä nähnytkään nisun sähköpakua. Yksi Leaf täällä kyllä pyörii, kun oon useamman kerran nähnyt sentään.
Ok kiitos. Kyllähän tuolla sitten arkiajot 25-50km päivä ajelis suurimman osan vuodesta suurimmaksi osaksi sähköllä. Maantieajossa tuosta hybriditekniikasta ei sitten näytä olevan mitään apua, kun näyttää tuo TSI menevän noihin lukemiin ilman sähköapuakin. Passateissa ois Webastoakin ja vielä tehdas sellainen niin siinäkin mielessä houkuttelevampi kuin Kia, kun Webastoon tottunut.Passatista muutama viikko kokemusta.
Optimioloissa (ilma 15-20 astetta, ei ilmastointia, nopeus max 90km/h) range 40-45km. Yli 100km/h nopeudet tiputtaa rangea aika paljon, ilmastoinnin vaikutus on aika olematon, mutta pihistelijä toki ottaa sen pois kun ei tarvetta
Perus kaupunkipyörityksessä ja kehä I ajossa sähkökulutus ollut 16-18kWh/100km, jolloin tuo em. range tällä 9,9kWh akulla laskennallisestikin oikean suuntainen (ihan tyhjäksihän auto ei akkua koskaan päästä).
Hybridimoodissa kulutus motarilla 6+ l/100km ja maantiellä 4,5-5,5 luokkaa. Nämä siis ajotietokoneesta, koska tämän kanssa ei enää tankkausvälin kulutusta voi excelöidä.
Ilmeisesti PSA säästää siinäkin, että Opeliin menisi nyt jotain PSA moottoreita ja Opel olisi saatu siksi nyt kannattavaksi. GM:n aikaanhan Opel tuotti kokoajan tappiota.
Opel ampera-e:hän lopetettiin, koska se olisi tuottanut tappiota. Sitten taas vanhempi Opel Ampera ja chevrolet volt on samoja autoja. Niissä nyt ei ole paljon mitään eroakaan jaksettu tehdä ulkonäköön.
Jotain tuossa noiden välillä tosiaan oli ja Opel Ampera-e jäi tulematta (siis Chevrolet Bolt). Ilmeisesti Bolt oli niin kallis, että Chevrolet joutuu myymään sitä tappiolla. Ja PSA näki parhaimmaksi, että tekee oman sähköauton joka on tulossa viimein 2020.Open Ampera-e on Chevrolet Volt, mutta ilmeisesti GM ei suostu niitä enää PSA:lle toimittamaan.
Mikähän tuossa maksaa. 36 kWh akku, 100 kW moottori. Ei pitäisi tulla hintaa noin paljon enemmän.Justiin tuli myös MAN eTGE, 170km Range ja 90km/h rajoitin. Sitä en tiedä miten kuormattuna nuo sähköpakujen ranget lasketaan. Suurin ongelma on kuitenkin se että vastaavaan dieseliin verrattuna tuuheat +50k€ hintaa. Sähköpeli on tietysti tappiin asti varustetlu jo vakiona, mutta voi vähän tsupparifirma kakistella tuollasta 100000€ pakettiautoa.
Kiassa taitaa olla aavistuksen isompi akku ja sitä myöten range hitusen parempi.
Itsekkin pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin Optimaan vaakakupissa painoi eniten range ja pitkä takuu. Varusteita on autossa ainakin hyvin ja sisusta laadukas. Hyvin on sähköllä kulkenut 45km työmatkan. Jos jotain negatiivista haluaa keksiä niin auton lämmitys talvella vaatii kikkailua, ei ole etäohjatava joten joutuu lämmittämään lohkolämppärillä ja sisäpistokkeella.
Ensi vuosi on kyllä kiintoisa Citroën sta lähtien tulee kaikilta täyssähköt ja Porschelta isku vasten Model S naamaa.
Isot akut eivät halpene nopeasti. Autovalmistajia kiinnostaa lähinnä päästövaatimusten alitus (malliston CO2-keskiarvon pitää olla jossain vaiheessa alle 95g/km jos oikein muistan). Siihen 50 km range riittää oikein hyvin.Kyllä, ensi vuosi on mielenkiintoinen ja muutenkin 2021 vuoteen mennessä tulee niitä uusia plugareita ja sähköautomalleja yhteensä ~200kpl. Sitten luulisi olevan jo vähän mistä valita
Voi olla 3v päästä aika surku hupainen tämän hetken, vaikka 50km rangen pääsevä plugari En siis tiedä mutta yritän katsoa kristallipallostani tulevaisuutta
Isot akut eivät halpene nopeasti. Autovalmistajia kiinnostaa lähinnä päästövaatimusten alitus (malliston CO2-keskiarvon pitää olla jossain vaiheessa alle 95g/km jos oikein muistan). Siihen 50 km range riittää oikein hyvin.
Käytännössä mitään rahaahan plugareilla ei säästä, arvonalenema pitää siitä huolen niin itse ajattelen että samalla rahalla saa tai siis pitää saada enemmän suorituskykyä ja varusteita kuin vastaava bensa. Kiassa se ei kyllä toteudu.
Lisäksi sulla taitaa olla ostettuna suht halpa vähän käytetty. Eli ne kalleimmat kilometrit on jo ajettu pois?Kyllä toteutuu ja vielä ihan helposti. Itse säästän polttoainekuluisssa ihan merkittävästi plugarilla. Noin 30-40 euroa viikossa.
Jonkun ne kalleimmat kilometrit on ajettava että köyhille riittää käytettyjä.Lisäksi sulla taitaa olla ostettuna suht halpa vähän käytetty. Eli ne kalleimmat kilometrit on jo ajettu pois?
Totta. Suomen käytetyt ei riitä, mutta ulkomailta saa onneksi lisää käytettyjä. Ulkomailla on lisäksi pienemmät verot, niin autot on siksikin (paljon) halvempia.Jonkun ne kalleimmat kilometrit on ajettava että köyhille riittää käytettyjä.
40 euron viikkosäästö vaatii jo runsasta ajamista. Runsaalla ajamisella verrokkiauto olisi diesel, joka kuluttaa esim. noin 6 litraa dieseliä sadalla. Sähkön lataaminen maksaa karkeasti litran verran polttoainetta per 100km, joten ihan pelkällä sähköllä ajamalla säästäisi noin 5 litraa dieseliä per 100km.Kyllä toteutuu ja vielä ihan helposti. Itse säästän polttoainekuluisssa ihan merkittävästi plugarilla. Noin 30-40 euroa viikossa.
Ööh eihän tuo 600km ole kuin normi 40-50km työmatka ja pari kauppareissua päälle? Ja juuri täydellinen plugin hybridille, saa kaikki ajot sähköllä kun lataa töissä.40 euron viikkosäästö vaatii jo runsasta ajamista. Runsaalla ajamisella verrokkiauto olisi diesel, joka kuluttaa esim. noin 6 litraa dieseliä sadalla. Sähkön lataaminen maksaa karkeasti litran verran polttoainetta per 100km, joten ihan pelkällä sähköllä ajamalla säästäisi noin 5 litraa dieseliä per 100km.
40 eurolla saa 1.35e/l hinnalla dieseliä 29.6l. Tuolla 5l/100km erotuksella autolla pitää ajaa 600km viikossa ihan pelkällä sähköllä että saisi tuon 40e per viikko säästettyä, eli 85km keskimäärin per päivä ja 31200km per vuosi. Eli aikalailla kaksi lataushybridin täyttä latausta päivässä, joka päivä.
Vaatii kyllä todella optimaalisia päivämatkoja ja hyvää lataamismahdollisuutta, että noin suuriin säästöihin pääsee. Varsinkin kun aiemmin mainitsit ajavasi kuitenkin vain 20000 km vuodessa.
Heh, vähän parempi Ei se ole todellisessa rangessa kuin 20km parempi eli Kialla on 50% parempi todellinen range kuin Volkkarilla. Kian sisustasta en itse mitenkään saa aneemista aikaan. Varsin siisti sisustus kaikin puolin.
Vähän nyt ehkä liioittelua tuo 50%? Kian NEDC range on 62km. Todellinen jäänee tuosta jonkun 10% kuten kaikilla plugareilla ollen siten n. 56km eli ~25% enemmän kuin Passatilla.Heh, vähän parempi Ei se ole todellisessa rangessa kuin 20km parempi eli Kialla on 50% parempi todellinen range kuin Volkkarilla.
Ei se kyllä oo, kun ei ota sitä teryleenipenkein varustettua suomiversiota.Ihan yhtä aneeminen se passatti on sisustaltaan. Ainut merkittävä ero tulee digimittarista. Noita kuitenkaan ole paljoa käytetyissä. Omalla kohdalla passatti oli sisältä juuri sitä samaa kuin vanha superbi joten ei edes kiinnostanut koeajaa :O.
Onko Passatin akku nykyäänkin sama 9,9 kWh, mikä oli vertailussa Teknikens Världin numerossa 22/2017? Jos on, niin mainitun vertailun mukaan eroa on peräti 51 %, 59,2 km vs. 39,1 km. Optimasta mukana oli farkku, jossa on sedania suurempi akku.Vähän nyt ehkä liioittelua tuo 50%? Kian NEDC range on 62km. Todellinen jäänee tuosta jonkun 10% kuten kaikilla plugareilla ollen siten n. 56km eli ~25% enemmän kuin Passatilla.
Juu, kaikissa käytettyinä myynnissä olevissa Passateissa on tuo 9,9kWh akku. Uusi Passat on tulossa syksyllä ja siinä on selvästi isompi akku, jolla NEDC range kasvatettu 70km:iin.Onko Passatin akku nykyäänkin sama 9,9 kWh, mikä oli vertailussa Teknikens Världin numerossa 22/2017? Jos on, niin mainitun vertailun mukaan eroa on peräti 51 %, 59,2 km vs. 39,1 km. Optimasta mukana oli farkku, jossa on sedania suurempi akku.
Kuvassa näkyvät myös muut autot. Korealaiset vaikuttavat aika ylivoimaisilta. Osasyynä voi olla, että akun kapasiteetista käytetään suurempi osa. Se voi myöhemmin kostautua akun kestossa.
Tuossahan tuo testi juuri tuli sinulle kerrottua, jossa eroa oli se reilu 50%:a. Ei se mitään liioittelua ole, varsinkin kun Kialla noihin luvattuihin lukemiin oikeasti pääsee toisin kuin monella euromerkillä.Vähän nyt ehkä liioittelua tuo 50%? Kian NEDC range on 62km. Todellinen jäänee tuosta jonkun 10% kuten kaikilla plugareilla ollen siten n. 56km eli ~25% enemmän kuin Passatilla.
Niin tuli ja niin se näyttää olevan ainakin tuo testin perusteella. Se olisi mielenkiintoista tietää mistä tuo ero johtuu kun absoluuttisessa akkukapasiteetissa ero ei noin suuri kuitenkaan ole.Tuossahan tuo testi juuri tuli sinulle kerrottua, jossa eroa oli se reilu 50%:a. Ei se mitään liioittelua ole, varsinkin kun Kialla noihin luvattuihin lukemiin oikeasti pääsee toisin kuin monella euromerkillä.