Keskustelua hybridiautoista

Työkaverille tulee sellainen 90-100tkm vuoteen, eikä sekään tietääkseni öljyjä vaihda kuin max 2x vuoteen.
Olikos sillä audi tai joku muu vastaava, jossa öljyille on luonnollinen poistuma 1L/1000km.

Mutta takas aiheeseen, törmäsin hetki sitten mielenkiinnosta moiseen firmaan:

Jos ~3000€ saa Optimaan ajoakun 6 vuoden takuulla tai hiuka halvemmalla 3v akuulla ja ilman kilsarajaa... Ni oks se paha, kun ekan akun kanssa ajanut ensin 10 vuotta ja 200tkm tai jotain.
 
30k on kyllä aika paljon. Itse vaihtaisin kerran vuoteen (joka about on se yleinen ohjekin vaikka niissä on myös kilometrikomponentti). Omilla ajoilla (about 18-20k vuodessa) Rellu meni kauniisti sen n. 300000km, joten en oikein näe syytä lähteä karsimaan öljynvaihdosta. Nykyään menee 15000 välein kun huolto- ohjelma sellainen on.
En kyllä lähtisi mihinkään ajalliseen vaihtoon, jos ajoa on vähän. Ei se öljy siellä happane jos ei kone käy (ainakaan missään järjellisessä ajassa). Tietty jossain vuosihuollon yhteydessä voi vaihtaa mutta yksinään ei. Mutta suht halpaahan se öljy on joten mikäs vaihdellessa.
 
Mutta takas aiheeseen, törmäsin hetki sitten mielenkiinnosta moiseen firmaan:

Jos ~3000€ saa Optimaan ajoakun 6 vuoden takuulla tai hiuka halvemmalla 3v akuulla ja ilman kilsarajaa... Ni oks se paha, kun ekan akun kanssa ajanut ensin 10 vuotta ja 200tkm tai jotain.
Toimittavat vain USA ja Kanada. Luulisi Euroopastakin löytyvän joku putiikki.
 
En kyllä lähtisi mihinkään ajalliseen vaihtoon, jos ajoa on vähän. Ei se öljy siellä happane jos ei kone käy (ainakaan missään järjellisessä ajassa). Tietty jossain vuosihuollon yhteydessä voi vaihtaa mutta yksinään ei. Mutta suht halpaahan se öljy on joten mikäs vaihdellessa.
Sehän riippuu millaista se vähäinen ajo on. Jos se on lyhyttä pätkäajoa niin ajallista rajoitusta kannattaa kyllä noudattaa. Ja tällaista polttomoottorin pätkäajoahan plugarilla helposti tulee.
 
En kyllä lähtisi mihinkään ajalliseen vaihtoon, jos ajoa on vähän. Ei se öljy siellä happane jos ei kone käy (ainakaan missään järjellisessä ajassa). Tietty jossain vuosihuollon yhteydessä voi vaihtaa mutta yksinään ei. Mutta suht halpaahan se öljy on joten mikäs vaihdellessa.
Kyllähän siihen vettä kertyy, ellei auto ole jossain tasalämpöisessä tallissa.
 
Varmaan noin sille moottorin ilmatilan sisältämälle ilmalle mutta eikai sitä mistään lisää tule? Vai virtaako sinne ilmaa jostain?
Ja jos sitä moottoria joskus käytetään, kuten nyt yleensä tehdään, niin polttoaineen mukanahan sinne tulee vettä ihan valtavasti.
 
Mun ymmärtääkseni bensan (epätäydellinen) palaminen tuottaa myös vettä. Näkeehän sen pakoputken päästäkin näin pakkasilla.
 
Ja jos sitä moottoria joskus käytetään, kuten nyt yleensä tehdään, niin polttoaineen mukanahan sinne tulee vettä ihan valtavasti.
Ilman muuta mutta ei sinne silti valtavasti tule vettä. Mutta minähän puhuin tässä moottorista jota ei käytetä ja siksi ihmettelin että tuuleeko sinne sisään vaikka auto seisoisi, kun kuulemma kondensiosta kyse.
 
Ilman muuta mutta ei sinne silti valtavasti tule vettä. Mutta minähän puhuin tässä moottorista jota ei käytetä ja siksi ihmettelin että tuuleeko sinne sisään vaikka auto seisoisi, kun kuulemma kondensiosta kyse.
No kyse on jostain vuosikausia varastoitavasta autosta, niin pysyykö moottoriöljyn ominaisuudet ennallaan esim 10 vuotta..? No vaikea sanoa, kyllähän siitä öljystä jotain yhdisteitä haihtuu, mutta onko sillä merkitystä? Jos 10v seisoneen auton ottaa ajoon, niin miksi sillä pitäisi löhteä ajamaan 10v vanhoilla öljyillä?

Sen sijaan jos puhutaan kuitenkin esim 2v öljynvaihtovälistä autossa jolla ajetaan vähän, niin yleensä se silloin tarkoittaa sillointällöin tapahtuvia lyhyehköjä matkoja, jolloin se veden kertyminen öljyn sekaan on suurinta, kun se vesi ei oikein ehdi haihtumaan öljystä poiskaan.

Se vesi sinne öljyn sekaan tulee ensisijaisesti bensasta, vaikka kondensoitumisesta puhutaankin, niin kondensoituminenhan on vaan ilmasta tiivistyvää vettä, mutta se "ilma" siellä moottorin sisällä on käytännössä kokonaan huohotuskaasua, joka puolestaan on käytännössä pakokaasua, ja pakokaasussa oleva vesi on pieneltä osalta luonnollista ilmankosteutta, mutta pääasiassa bensassa olevasta vedystä peräisin, ja kyllä sitä on aika "valtavasti".
 
Mun ymmärtääkseni bensan (epätäydellinen) palaminen tuottaa myös vettä. Näkeehän sen pakoputken päästäkin näin pakkasilla.
Ei tarvitse olla epätäydellistä, joku kemiaa viisaampi voi innostua purkamaan polttoaineen happeen yhtymisen kaavan ja näyttää, että yksi lopputuote palamisessa on vesi.
 
Ei tarvitse olla epätäydellistä, joku kemiaa viisaampi voi innostua purkamaan polttoaineen happeen yhtymisen kaavan ja näyttää, että yksi lopputuote palamisessa on vesi.
Joo, ei tarvitse olla epätäydellinen palaminen. Siksi sulkeet.
 
Auton laturi tai KLE oli rikki niin pääsi kokemaan miltä BMW 330e kahden litran koneella tuntuu ja kuluttaa.
Pikku pakkasilla pätkäajo kaupungilla on >12l/100 kulutuksia. 98 tankatessa noin 20€ / 100km. (15snt kWh)
Softa päivityksen jälkeen auto menee herkemmin sähköllä ja jos laskee 25kwh/100km niin kulut luokkaa 3,9€.
Nämä luonnollisesti eniten kuluttavia kilometrejä. Ja lisäksi että lämmitys jne pois pelistä.
Yhteenvetona, ihan paska kaupunki/talvi auto jos ei voi ladata.
 
Auton laturi tai KLE oli rikki niin pääsi kokemaan miltä BMW 330e kahden litran koneella tuntuu ja kuluttaa.
Pikku pakkasilla pätkäajo kaupungilla on >12l/100 kulutuksia. 98 tankatessa noin 20€ / 100km. (15snt kWh)
Softa päivityksen jälkeen auto menee herkemmin sähköllä ja jos laskee 25kwh/100km niin kulut luokkaa 3,9€.
Nämä luonnollisesti eniten kuluttavia kilometrejä. Ja lisäksi että lämmitys jne pois pelistä.
Yhteenvetona, ihan paska kaupunki/talvi auto jos ei voi ladata.
Oliko kallis korjaus? Minissä samanlaisia kulutuslukemia kun ei kulje sähköllä kylmässä, vaikka akku olisi täysi.

Tähän tarjotut ohjelmistopäivitykset kuulemma sisältävät vain järjestelmän toimintaa vakauttavia juttuja ja maksavat erikseen päivitykset liki 400€…
 
Oliko kallis korjaus? Minissä samanlaisia kulutuslukemia kun ei kulje sähköllä kylmässä, vaikka akku olisi täysi.

Tähän tarjotut ohjelmistopäivitykset kuulemma sisältävät vain järjestelmän toimintaa vakauttavia juttuja ja maksavat erikseen päivitykset liki 400€…
Täällä BMW 330e 2017 KLE (auton laturi) meni uusiksi ja taitaa mennä jollain aikavälillä kaikista vastaavista. Johtuen huonosta suojauksesta, kerää kuraa päällensä ja hapettuu.
Itsellä maksoi 2050€ asennuksineen, tosin samalla tsekkailtiin pari muuta asiaa mut osia ei mennyt. Autoon tuli uusin softa ja sellainen huomio, että auto antoi nyt -15c pakkasilla enemmän voimaa akulta eikä käynnistänyt mottia ylämäessä vaikka ei antanut E-mode:a myöskään päälle. Noin kylmissä ei ole antanut ajaa sähköllä vaikka olisi ajoittanut akun lautauksen siihen alle. Ainoa näkyvä muutos oli vaihdeen asento [D] kiekkamittarin alapuoliseen näyttöön, jos joku miettii softan versiota.
 
Onko mitä kokemuksia käytetyistä (3-5v vanhoista) itselataavista plugareista? Kannaatko harkita edes?
Nissan Qashqai bensa-hybriidi mielessä.
(Jouduin syyttömänä osapuolena liikenneonnettomuuteen kun vastaantulija kaaarteessa ajautui kaistalleni - toivottavasti ensi viikolla saamme tiedon meidän nykyisen Nissan Qashqai:n maahdollisesta lunastuksesta...)
 
Onko mitä kokemuksia käytetyistä (3-5v vanhoista) itselataavista plugareista? Kannaatko harkita edes?
Nissan Qashqai bensa-hybriidi mielessä.
(Jouduin syyttömänä osapuolena liikenneonnettomuuteen kun vastaantulija kaaarteessa ajautui kaistalleni - toivottavasti ensi viikolla saamme tiedon meidän nykyisen Nissan Qashqai:n maahdollisesta lunastuksesta...)
Qashqaista ei ole hybridimallia, paitsi se kolmoskoppainen suurikulutuksinen ePower-sarjahybridi. Kevythybridi (mHEV) on käytännössä, kuten hetki sitten ketjussa joku totesi, start-stop-järjestelmän evoluutioversio, eli auto ei edelleenkään kulje pelkällä sähköllä metriäkään. Menee ohi ketjun aiheesta, mutta jos Qashqain haluat, niin osta viimeisiä kakkoskoppaisia 1,3-litraisella koneella. Mukavan vääntävä moottori.

Ei näitä ajo/täyshybrideitä taida monella valmistajalla Toyotan lisäksi olla.

Budjetista et maininnut, mutta Qashqai-taustaa vasten jos hybridiä haluaa, lähtisin katsomaan Toyota RAV4:sta. Ei ole itsellä kokemusta, mutta esim. jotain tällaista https://www.nettiauto.com/toyota/rav4/14793400 Toki jo seitsemän vuotta vanha, mutta vähän ajettu. Tai sitten Ford Kuga ladattavana hybridinä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mitä kokemuksia käytetyistä (3-5v vanhoista) itselataavista plugareista? Kannaatko harkita edes?
Nissan Qashqai bensa-hybriidi mielessä.
(Jouduin syyttömänä osapuolena liikenneonnettomuuteen kun vastaantulija kaaarteessa ajautui kaistalleni - toivottavasti ensi viikolla saamme tiedon meidän nykyisen Nissan Qashqai:n maahdollisesta lunastuksesta...)
Ainakin Toyotan itselataavat on käsittääkseni varmoja pelejä, kunhan huoltoa ei ole laiminlyöty tai piiskattu kuin vierasta sikaa. Corolla hybrid trek varusteilla oli jonkun aikaa käytössä ja tykkäsin paljon, kunnes täyssähköily vei.

Nissan Qashqaista ei käsittääkseni ole tällaista samanlaista, vaan vain kevythybridi ja se e-power.
Kevythybridi ei minusta ole hybridi ollenkaan, koska ei liiku yhtään metriä sähköllä. Lähinnä vaan start-stopin laajennettu versio.
Nissanin e-power taas on sellainen että polttomoottori pyörii aina toimien pelkkänä generaattorina. Tekniikan Maailman 60tkm testissä oli tällainen. Ihan hyvä auto kai mutta bensankulutus oli kova, muistaakseni jotain 7L/100km.
Tuo oma Corolla meni oman kirjanpidon mukaan 5,2L/100km.
 
Qashqaista ei ole hybridimallia, paitsi se kolmoskoppainen suurikulutuksinen ePower-sarjahybridi. Kevythybridi (mHEV) on käytännössä, kuten hetki sitten ketjussa joku totesi, start-stop-järjestelmän evoluutioversio, eli auto ei edelleenkään kulje pelkällä sähköllä metriäkään. Menee ohi ketjun aiheesta, mutta jos Qashqain haluat, niin osta viimeisiä kakkoskoppaisia 1,3-litraisella koneella. Mukavan vääntävä moottori.

Ei näitä ajo/täyshybrideitä taida monella valmistajalla Toyotan lisäksi olla.
Kialta löytyy ainakin Sportagesta töpselitön hybridi, saattaa muitakin malleja olla. Sportage on kyllä varmaan kalliimpi kuin Qashqai.
 
Tuo nyt on päivänselvä komedia, eihän marmorien päälliköllä ole koskaan tullut eteen mitään tyyppivikaa tai vastaavaa oman merkin autoissa, noista kilpailijoiden tuotteista on kuulunu kaikkea ja niin edelleen...

Siinä missä takuun jälkeen Kokkola, Vagen, Akkuauto & co korjaavat, marmorin ratkaisu on aina uusien kokonaisuuksien vaihto. Ei korjailla hybridiakkua, uus vaan. "No se maksaa sen mitä se maksaa, tässä tapauksessa 15k€."
 

Jos sanoisi jotain muuta niin voi olla että johtaja vaihtuisi. :rofl:
Varmaan ihan ok joku tommonen hybridi jos ajaa sillä sen pari vuotta maks ja vaihtaa uuteen, joten siinä mielessä toki kaveri puhuu asiaa kun uusia autoja myy. Mutta eihän se sitä tosiasiaa poista että hybridit on ihan täysiä pommeja vähän vanhempana kun akkua on ladattu paljon.

En tiedä, mutta voi olla aika erikoinen tilanne käytettyjen autojen markkinoilla vaikka 10v päästä? Nyt kun myydään paljon ladattavia hybridejä ja jos niissä sitten 10v päästä alkaa akut olemaan hajalla ja akun vaihdon hinta kymppitonneissa tai edes tonneissa niin eihän tuollaista autoa kukaan ota edes ilmaiseksi kun auton arvo toimivanakaan ei ole kuin puolet uuden akun hinnasta, joten ei mitään järkeä korjata.
 
Varmaan ihan ok joku tommonen hybridi jos ajaa sillä sen pari vuotta maks ja vaihtaa uuteen, joten siinä mielessä toki kaveri puhuu asiaa kun uusia autoja myy. Mutta eihän se sitä tosiasiaa poista että hybridit on ihan täysiä pommeja vähän vanhempana kun akkua on ladattu paljon.

En tiedä, mutta voi olla aika erikoinen tilanne käytettyjen autojen markkinoilla vaikka 10v päästä? Nyt kun myydään paljon ladattavia hybridejä ja jos niissä sitten 10v päästä alkaa akut olemaan hajalla ja akun vaihdon hinta kymppitonneissa tai edes tonneissa niin eihän tuollaista autoa kukaan ota edes ilmaiseksi kun auton arvo toimivanakaan ei ole kuin puolet uuden akun hinnasta, joten ei mitään järkeä korjata.
Nyt kun etsimme uutta käytettyä autoa (jouduin kolariin kun mutkassa vastaantulija menetti autonsa hallinnan ajautuen kaistalleni ja tuli täys nokkakolari - automme meni lunastukseen ja minulla onneksi vain [operoitu] rannemurtuma. )
Niin katsoin pikaisesti käytettyjä Mitsubishi Outlander PHEW hintoja... Niin tämä ~25 k€ hintakategoria niin huomasi kyllä miten hinnat tippuu kun vain vertaili v 2021 vs 2020 autoja.

Itse en nyt lopulta enää hybridiä tällä kertaa katso, pitäisi paljon enemmän vielä perehtyä ennen ostoa -- mutta me tarvitsemme auton nyt heti kun vaan lunastuskorvauksen autostamme nyt saamme. Joten jatkamme bensiinillä ajoa ainakin vielä muutaman vuoden.
 
Mä joskus himoitsin Cupra Leonia (tai Seat vastaava). Ensin ongelma oli kovat huoltohinnat (60tkm ja 120tkm) ja sitten alkoi pelottaa hybriditekniikkaa.

Nämä mallit kiinnosti kun 5v/100tkm takuu. Nyt kun katsoo, alkaa löytyä 20000€ hinnalla vähän ajettuja.

Tässä esimerkki yhdestä.

 
Varmaan ihan ok joku tommonen hybridi jos ajaa sillä sen pari vuotta maks ja vaihtaa uuteen, joten siinä mielessä toki kaveri puhuu asiaa kun uusia autoja myy.
Jos autossa on kahdeksan vuoden akkutakuu, niin miksi sillä voisi ajaa maks pari vuotta?
Jos niitä akkuongelmia tulee, niin se on todennäköisesti sitten siellä 10v+ ikäluokassa.

Se on toki sinänsä totta, että uusia autoja myyvä tuskin haukkuu uusia autoja. Mutta yhtä vähän yllättävää pitäisi olla, että kaveri, joka korjaa työkseen hybridiautoja näkee työssään paljon korjausta tarvitsevia hybridiautoja.
 
Viimeksi muokattu:
Siis noiden plugareiden ongelmahan on se että ihan oikein toimiessaan niiden akku kestää (yleisesti) max 100tkm sähköajon. Akussa ei ole siis mitään vikaa, vaan se toimii aivan kuten se on suunniteltu.

Autovalmistajilta voidaan tietysti kysyä mikseivät valitse sinne akkua jossa olisi enemmän käyttösyklejä, mutta toisaalta, merkittävillä markkina-alueilla tuo ei ole varsinainen ongelma, koska taloudellinen etu sähköajossa on niin pieni, joten niitä käyttösyklejäkin tulee paljon hitaammin.Takuuajanhan akku kyllä kestää.
 
Siis noiden plugareiden ongelmahan on se että ihan oikein toimiessaan niiden akku kestää (yleisesti) max 100tkm sähköajon. Akussa ei ole siis mitään vikaa, vaan se toimii aivan kuten se on suunniteltu.

Autovalmistajilta voidaan tietysti kysyä mikseivät valitse sinne akkua jossa olisi enemmän käyttösyklejä, mutta toisaalta, merkittävillä markkina-alueilla tuo ei ole varsinainen ongelma, koska taloudellinen etu sähköajossa on niin pieni, joten niitä käyttösyklejäkin tulee paljon hitaammin.Takuuajanhan akku kyllä

Akun lisäksi taitaa olla kalliita korjata myös johdotukset ja "boxit" jostain videolta näin kun liittimen juuresta mennyt suolavesi sisään.

En tiedä kuinka yleistä mutta ärsyttäviä vikoja jo senkin vuoksi että mistä se syy löytyy vai vaihdetaanko vaan kaikki osat.

Ei toki omaa kokemusta vaan ainoastaan videoilta nähtyä. Tiedä sitten onko yleistä tai merkkikohtaista.
 

Jos sanoisi jotain muuta niin voi olla että johtaja vaihtuisi. :rofl:
Jesse Haapalan kritiikki liittyy niihin plugareihin, joilla ajetaan lähes pelkästään sähköllä ja ovat tyypillisimmin pieniakkuisia alkupään bemareita, esim. 225xe, 7,6 kWh brutto, 5,8 kWh netto.

Audi-pomon takana olevassa uudessa Q7:ssä taas on 25,9 kWh brutto, 22 kWh netto, joten hänen tällä hetkellä myymissään plugareissa on vähän eri luokan kestoa odotettavissa, kuin Haapalan tyypillisessä plugaripotilaassa.

Raskas Q7 kuluttaa enemmän, joten ero ei ole niin suuri kuin luvuista voisi päätellä. Sen kummemmin laskematta voin kuitenkin heittää, että uusimmalla Q7:lla tulee syklejä noin 40 - 50 % vs. vanha 225xe.

Tässä Haapalan lavalla 225xe, jolla ajettu pelkällä sähköllä akku loppuun@100 tkm, kohdassa 8:40-10:10:


Jos skaalaisi 40-50 % perusteella, niin pelkällä sähköllä Q7 olisi loppu 200 - 250 tkm. Jos ajaisi kolmasosan matkasta polttomoottorilla, olisi akku loppu 300 - 375 tkm kohdalla, mikä on jo ihan asiallinen käyttöikä, toisin kuin Haapalan kritiikin siemenenä toimivilla 100 -150 tkm kestäneillä alkupään pikkuakkuisilla plugareilla.

Noissa pikkuakkuisissa kulumista entisestään nopeuttaa suuri purkuteho. Isommilla teillä teho on helposti 15 - 30 kW. Se tarkoittaa 225xe:n 7,6 kWh:n akulle aika hurjaa 2C - 4C -purkutehoa ihan arjessa, ja vielä jatkuvaa tehoa eikä lyhytaikaista kiihdytyksen yhteydessä.

Audin Q7:n 25,9 kWh akulla purkuteho on vastaavilla isommilla teillä pyöreästi 1C, mikä on vielä akkuystävällinen.


Totta on, että eipä pomo huonoksi voi tuotteitaan haukkua. Halusin vain tuoda esille, että Haapalan massoittain korjaama plugarikalusto ei ole ominaisuuksiltaan ja odotetulta kestoltaan ollenkaan samaa tasoa kuin pomon takana nököttävä Q7.
 
Vaikka uudet olisi parempia niin tuollainen varoittelu on paikallaan, koska moni on nytkin ostamassa käytettyä plugaria josta on takuu loppunut. Sellaisen ostaminen vaan on mahdollisesti todella hölmöä, koska akku voi olla käyttöikänsä päässä ja sen korjaamisen kustannus sellainen ettei sitä kannata korjata.
 
Vaikka uudet olisi parempia niin tuollainen varoittelu on paikallaan, koska moni on nytkin ostamassa käytettyä plugaria josta on takuu loppunut. Sellaisen ostaminen vaan on mahdollisesti todella hölmöä, koska akku voi olla käyttöikänsä päässä ja sen korjaamisen kustannus sellainen ettei sitä kannata korjata.
Riippuu auton hinnasta. Eihän nuo pikkuakut mitään överikalliita ole.
 
Vaikka uudet olisi parempia niin tuollainen varoittelu on paikallaan, koska moni on nytkin ostamassa käytettyä plugaria josta on takuu loppunut. Sellaisen ostaminen vaan on mahdollisesti todella hölmöä, koska akku voi olla käyttöikänsä päässä ja sen korjaamisen kustannus sellainen ettei sitä kannata korjata.
Tuo siinä on juuri se ongelma. Ladattavan hybridin akku kyllä kestää takuuajan.

Mulla oli noin 350tkm ajettu Volvo V60 D6. Ajettu paljon, mutta sähköllä oli ajettu vasta vain 60tkm. Toimi siis vielä.

Sähköauto pitäisi olla turvallisempi. Nyt onkin sitten uuden sähköauton jälkeen Model S 90D fl 2016. 226tkm. Tessie sovelluksen mukaan 87% SOH ja noin 1000 lataussykliä.

Pienellä akulla oleva ladattava "käyttää" nuo lataussyklinsä nopeasti loppuun, kun sillä ajetaan kuten sähköautolla. Myös polttomoottori voi rikkoontua, jos sitä ei käytetä ollenkaan.
 
Riippuu auton hinnasta. Eihän nuo pikkuakut mitään överikalliita ole.
Jossain oli että remppa olisi silti kallis. Kallis verrattuna esim Teslan akkurenppaan tai purkuakkuun = lähes sama hinta. Harmi kun en muista millä videolla oli noista akun hinnoista juttua.

Äkkiä voi olla säästöt kuluneet auton korjaukseen? Lisäksi hybridit pitää hintansa hyvin, niin ei niitä voi edes halvalla saada ostettua.
 
Akun lisäksi taitaa olla kalliita korjata myös johdotukset ja "boxit" jostain videolta näin kun liittimen juuresta mennyt suolavesi sisään.

En tiedä kuinka yleistä mutta ärsyttäviä vikoja jo senkin vuoksi että mistä se syy löytyy vai vaihdetaanko vaan kaikki osat.

Ei toki omaa kokemusta vaan ainoastaan videoilta nähtyä. Tiedä sitten onko yleistä tai merkkikohtaista.
Sähköosien korroosio-, johtosarja- ja "boksi" viat ei sinänsä liity mitenkään sähköiseen voimalinjaan, vaan ovat ihan vastaavanlainen riesa kaikissa moderneissa autoissa.. Tai oikastaan niin kauan kun autoissa on noita ollut, niissä on ollut ongelmia.
 
Äkkiä voi olla säästöt kuluneet auton korjaukseen? Lisäksi hybridit pitää hintansa hyvin, niin ei niitä voi edes halvalla saada ostettua.
Siis kyllähän auton remppaamisesta tulee aina kuluja, vaikkei se olisi alunalkaen säästänyt edes mitään.
 
Sähköosien korroosio-, johtosarja- ja "boksi" viat ei sinänsä liity mitenkään sähköiseen voimalinjaan, vaan ovat ihan vastaavanlainen riesa kaikissa moderneissa autoissa.. Tai oikastaan niin kauan kun autoissa on noita ollut, niissä on ollut ongelmia.

Tarkoitin sitä että näitä johtoja ja osia oli auton POHJASSA. Eli todella huonossa paikassa Suomen talveen.

Tässä joku esimerkki.

 
Siis kyllähän auton remppaamisesta tulee aina kuluja, vaikkei se olisi alunalkaen säästänyt edes mitään.
Se siinä on se toki se kaikkein suurin riski. Akkutakuu on yleisesti 160tkm tai 8 vuotta? Silloin se auto voidaan laittaa kiertoon uudelle omistajalle ja kalliit viat voi tulla pahimmillaan hyvin nopeasti esiin.

Varsinkin jos nuo kaikki kilometrit olisi ajettu sähköllä. Volvossa saa katsottua sähköllä ja dieselillä/bensalla ajetut kilometrit, ja tuosta saattaa olla hyötyä, kun sitä käytettyä autoa ostaa. Puhelimen ilmaissoveluksella siis sai matkat näkymään auton muistista. En nyt toki enää muista mikä sovellus se oli.
 
Sähköosien korroosio-, johtosarja- ja "boksi" viat ei sinänsä liity mitenkään sähköiseen voimalinjaan, vaan ovat ihan vastaavanlainen riesa kaikissa moderneissa autoissa.. Tai oikastaan niin kauan kun autoissa on noita ollut, niissä on ollut ongelmia.
Mulla meni ajoakun laturi, 1500€ + 500€ kustannus. Huonosti suojattu, menee kuulemma varmaan kaikista jollain aikavälillä.
 
Näkisin, että tuon akkutakuun ajan todennäköisesti huoletonta menoa. Itsellä oli ennen nykyistä Mazda CX-60:ä Volvon XC-60 T8 plugari, jolla ajoin kilometrit 130-161tkm. Ei mitään ongelmaa ollut siinä ainakaan tuolloin, eikä niinikään mazdassakaan vielä, toki uudehko, vähän yli 2v vanha auto kyseessä.

Kyllä tässä haisee vähän tietynlainen propaganda. En silti kovin kalliilla itsekään ostaisi akkutakuun ohi ajanutta plugaria. Toisaalta en ostaisi myöskään takuun ulkopuolista täyssähköä..
 
En silti kovin kalliilla itsekään ostaisi akkutakuun ohi ajanutta plugaria. Toisaalta en ostaisi myöskään takuun ulkopuolista täyssähköä..
Mulla oli se Volvo D6 plugari, jota en sitten kauaa tohtinut pitääkkään. Jatkoin siis pelkällä sähköautolla.

Nyt on sitten parempi sähköauto alla, mutta ilman mitään takuuta. Toki liikkeen virhevastuu on, mutta ei sen piikkiin helposti ehkä saa.

Korjataan sitten jos joku sattuu rikkoontumaan. Nyt 226tkm vasta ja saattaahan auto toimia 300tkm kohdalle ilman vikoja? Sisäinen laturi on vaihdettu autoon (model s) viime vuoden lopulla. Se meni onneksi vielä edellisen omistajan aikana rikki.
 
Näkisin, että tuon akkutakuun ajan todennäköisesti huoletonta menoa. Itsellä oli ennen nykyistä Mazda CX-60:ä Volvon XC-60 T8 plugari, jolla ajoin kilometrit 130-161tkm. Ei mitään ongelmaa ollut siinä ainakaan tuolloin, eikä niinikään mazdassakaan vielä, toki uudehko, vähän yli 2v vanha auto kyseessä.

Kyllä tässä haisee vähän tietynlainen propaganda. En silti kovin kalliilla itsekään ostaisi akkutakuun ohi ajanutta plugaria. Toisaalta en ostaisi myöskään takuun ulkopuolista täyssähköä..

Minkä vuosimallin Volvo oli? Volvojen akkutakuuhan on ollut 5 vuotta / 100 000 km mallivuoteen -21 asti, 8 vuotta / 160 000 km mallivuodesta -22 alkaen, ja se kattaa vain akun materiaaliviat. Kapasiteetin laskun raja ainakin omassa yksilössä oli 55 %.


Eli aika paljon alkaa kohta olemaan myös takuuttomia Volvoja liikenteessä.
 
Sähköosien korroosio-, johtosarja- ja "boksi" viat ei sinänsä liity mitenkään sähköiseen voimalinjaan, vaan ovat ihan vastaavanlainen riesa kaikissa moderneissa autoissa.. Tai oikastaan niin kauan kun autoissa on noita ollut, niissä on ollut ongelmia.
Paitsi että plugarissa näitä on tuplamäärä niin on tuplamäärä asioita mikä voi hajota.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 904
Viestejä
4 599 104
Jäsenet
75 739
Uusin jäsen
thuubi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom