Niin saa, käytettyjä...Ovokosta löytyy akkuja. Ei nuo pahan hintaisia ole, asennus sitten päälle. Vois varastoon ostaa jos meinaa autoa pitää kauemminkin?
Nuo mitä meinasin olivat uusia/kennotettuja 3v takuulla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Niin saa, käytettyjä...Ovokosta löytyy akkuja. Ei nuo pahan hintaisia ole, asennus sitten päälle. Vois varastoon ostaa jos meinaa autoa pitää kauemminkin?
Sehän riippuu millaista se vähäinen ajo on. Jos se on lyhyttä pätkäajoa niin ajallista rajoitusta kannattaa kyllä noudattaa. Ja tällaista polttomoottorin pätkäajoahan plugarilla helposti tulee.En kyllä lähtisi mihinkään ajalliseen vaihtoon, jos ajoa on vähän. Ei se öljy siellä happane jos ei kone käy (ainakaan missään järjellisessä ajassa). Tietty jossain vuosihuollon yhteydessä voi vaihtaa mutta yksinään ei. Mutta suht halpaahan se öljy on joten mikäs vaihdellessa.
Kyllähän siihen vettä kertyy, ellei auto ole jossain tasalämpöisessä tallissa.En kyllä lähtisi mihinkään ajalliseen vaihtoon, jos ajoa on vähän. Ei se öljy siellä happane jos ei kone käy (ainakaan missään järjellisessä ajassa). Tietty jossain vuosihuollon yhteydessä voi vaihtaa mutta yksinään ei. Mutta suht halpaahan se öljy on joten mikäs vaihdellessa.
Aijaa. Mistä se vesi sinne pääsee kertymään?Kyllähän siihen vettä kertyy, ellei auto ole jossain tasalämpöisessä tallissa.
Kondenssina moottorin ympäröivän ja sisäisen lämpötilan erosta.Aijaa. Mistä se vesi sinne pääsee kertymään?
Varmaan noin sille moottorin ilmatilan sisältämälle ilmalle mutta eikai sitä mistään lisää tule? Vai virtaako sinne ilmaa jostain?Kondenssina moottorin ympäröivän ja sisäisen lämpötilan erosta.
Moottori ei ole ilmatiivis, kyllä siellä ilma ns "kiertää"Varmaan noin sille moottorin ilmatilan sisältämälle ilmalle mutta eikai sitä mistään lisää tule? Vai virtaako sinne ilmaa jostain?
Ja jos sitä moottoria joskus käytetään, kuten nyt yleensä tehdään, niin polttoaineen mukanahan sinne tulee vettä ihan valtavasti.Varmaan noin sille moottorin ilmatilan sisältämälle ilmalle mutta eikai sitä mistään lisää tule? Vai virtaako sinne ilmaa jostain?
Ilman muuta mutta ei sinne silti valtavasti tule vettä. Mutta minähän puhuin tässä moottorista jota ei käytetä ja siksi ihmettelin että tuuleeko sinne sisään vaikka auto seisoisi, kun kuulemma kondensiosta kyse.Ja jos sitä moottoria joskus käytetään, kuten nyt yleensä tehdään, niin polttoaineen mukanahan sinne tulee vettä ihan valtavasti.
No kyse on jostain vuosikausia varastoitavasta autosta, niin pysyykö moottoriöljyn ominaisuudet ennallaan esim 10 vuotta..? No vaikea sanoa, kyllähän siitä öljystä jotain yhdisteitä haihtuu, mutta onko sillä merkitystä? Jos 10v seisoneen auton ottaa ajoon, niin miksi sillä pitäisi löhteä ajamaan 10v vanhoilla öljyillä?Ilman muuta mutta ei sinne silti valtavasti tule vettä. Mutta minähän puhuin tässä moottorista jota ei käytetä ja siksi ihmettelin että tuuleeko sinne sisään vaikka auto seisoisi, kun kuulemma kondensiosta kyse.
Ei tarvitse olla epätäydellistä, joku kemiaa viisaampi voi innostua purkamaan polttoaineen happeen yhtymisen kaavan ja näyttää, että yksi lopputuote palamisessa on vesi.Mun ymmärtääkseni bensan (epätäydellinen) palaminen tuottaa myös vettä. Näkeehän sen pakoputken päästäkin näin pakkasilla.
2 C8H18 + 25 O2 → 16 CO2 + 18 H2OEi tarvitse olla epätäydellistä, joku kemiaa viisaampi voi innostua purkamaan polttoaineen happeen yhtymisen kaavan ja näyttää, että yksi lopputuote palamisessa on vesi.