Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
62
Tuli muuten tutulle suhteellisen isona yllätyksenä, että 2022 octavia PHEV: n 60tkm huolto on ~1000€, kun vaihdetaan normaalin huollon lisäksi tulpat ja DSG-öljyt. Onko tämä ihan OK ja normaali hinta näistä, onko muilla kokemuksia? Hinta siis Autokeskuksella.
Itselläni Seat Leon PHEV -21 ja 60tkm huolto myös ajankohtainen. Tässä muutama hinta mitä tullut kysyttä pääkaupunkiseudulla, K-Auto Vantaa Airport hinta ~1150€, Atoy Kaivoksela ~840€ ja MW Auto 730€. Nämä hinnat töineen ja tarvikkeineen, K-Autosta sanoivat etteivät enää laske huollon hintaa vaikka toisi omat öljyt ja muut tarvikkeet.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 673
Tuli muuten tutulle suhteellisen isona yllätyksenä, että 2022 octavia PHEV: n 60tkm huolto on ~1000€, kun vaihdetaan normaalin huollon lisäksi tulpat ja DSG-öljyt. Onko tämä ihan OK ja normaali hinta näistä, onko muilla kokemuksia? Hinta siis Autokeskuksella.
Kuulostaa vähä et on hinnassa Laakkoslisää. Eihän nuo nyt toimenpiteinä kovin kummoisia ole?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
855
Itselläni Seat Leon PHEV -21 ja 60tkm huolto myös ajankohtainen. Tässä muutama hinta mitä tullut kysyttä pääkaupunkiseudulla, K-Auto Vantaa Airport hinta ~1150€, Atoy Kaivoksela ~840€ ja MW Auto 730€. Nämä hinnat töineen ja tarvikkeineen, K-Autosta sanoivat etteivät enää laske huollon hintaa vaikka toisi omat öljyt ja muut tarvikkeet.
Mini phev maksoi 60tkm huolto 280€… Toki emomerkin politiikkaan taitaa kuulua huolloissa vain kurkistaa pellin alle ja odottaa, ettå laite rikkoontuu…
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 785
Renaultilla plugarin 60 000 km huolto oli Autosalvassa 646 EUR vime syksynä. Vaihdettiin öljyt, jarruneste, sytytystulpat, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin ja lisättiin vähän jäähdytysnestettä ja päivitettiin infotainment kun ei suostunut otana päivittymään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 355
Kia CEED Phev my 21 farkku, 60k huolto olisi ollut Autocenterillä 6xx euroa (tarkkaa hintaa en muista mutta hivenen 600:n päälle, kaikki aiemmat 300 paikkeilla). Kilometrejä tuli kuitenkin paljon oletettua nopeammin ja yritin saada nopeampaa aikaakin mutta ei onnistunut. Vein tuohon paikalliseen autokorjaamoon (jossa on laadukkaasti ja edullisesti hoidettu edellistä autoa), sitten kun ovat sen verran tarkkoja noiden kilsojen kanssa ja peruuttelin tuon virallisen huollon ajan ko. syyn takia. Olisiko ollut huolto- ohjelman mukaisena 28X euroa..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 138
Kia CEED Phev my 21 farkku, 60k huolto olisi ollut Autocenterillä 6xx euroa (tarkkaa hintaa en muista mutta hivenen 600:n päälle, kaikki aiemmat 300 paikkeilla). Kilometrejä tuli kuitenkin paljon oletettua nopeammin ja yritin saada nopeampaa aikaakin mutta ei onnistunut. Vein tuohon paikalliseen autokorjaamoon (jossa on laadukkaasti ja edullisesti hoidettu edellistä autoa), sitten kun ovat sen verran tarkkoja noiden kilsojen kanssa ja peruuttelin tuon virallisen huollon ajan ko. syyn takia. Olisiko ollut huolto- ohjelman mukaisena 28X euroa..
Ikävä kyllä sanoa. Säästit huollossa 350€, mutta auton arvo putosi paritonnia (tuon verran niissä ollut eroja takuullinen vs takuuton, kun olen noita seuraillut ja 22 phev ceedin itsekin omistanut) :oops: Toki eihän tuolle enää sitten mahda jos huoltoaikaa ei ajoissa muuten saa

Asia osui sikäli lähelle että oma auto oli tehtaalta suoraan viallinen, eikä latautunut kunnolla ja polttikseenkin tuli jokin vika toisena omistuspäivänä, ettei se ilmeisesti käynyt. Takuukorjauksen ajaksi ei olisi saanut autoa ja kaikki oli vaikeaa KIA:lla (myyjä olisi nuo järjestänyt, mutta jos takuu ei sitävertaa pelaa...), mutta onneksi sain akkuun siten virtaa, että sain ajettua koslani myyjäliikkeen pihaan ja peruttua siellä kaupat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 355
Ikävä kyllä sanoa. Säästit huollossa 350€, mutta auton arvo putosi paritonnia (tuon verran niissä ollut eroja takuullinen vs takuuton, kun olen noita seuraillut ja 22 phev ceedin itsekin omistanut) :oops: Toki eihän tuolle enää sitten mahda jos huoltoaikaa ei ajoissa muuten saa
Toki sillä takuu on kun laki yksiselitteisesti kieltää ko. vaatimuksen. Toki kiemurtelua takuu-asioissa voi silti olla, en sitä todellakaan pois sulkemaan lähde.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 138
Toki sillä takuu on kun laki yksiselitteisesti kieltää ko. vaatimuksen. Toki kiemurtelua takuu-asioissa voi silti olla, en sitä todellakaan pois sulkemaan lähde.
Ainiin, totta! Kauhistuin vain niin, että jäi oleellinen asia huomaamatta (toki päällä oleva flunssakin tekee osansa). Noinhan se juuri on, kunhan huolto-ohjelmaa on noudatettu ja tehtiin ajoissa. Oikein hyvä pointti
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
813
Kia CEED Phev my 21 farkku, 60k huolto olisi ollut Autocenterillä 6xx euroa (tarkkaa hintaa en muista mutta hivenen 600:n päälle, kaikki aiemmat 300 paikkeilla). Kilometrejä tuli kuitenkin paljon oletettua nopeammin ja yritin saada nopeampaa aikaakin mutta ei onnistunut. Vein tuohon paikalliseen autokorjaamoon (jossa on laadukkaasti ja edullisesti hoidettu edellistä autoa), sitten kun ovat sen verran tarkkoja noiden kilsojen kanssa ja peruuttelin tuon virallisen huollon ajan ko. syyn takia. Olisiko ollut huolto- ohjelman mukaisena 28X euroa..
Mitä tuossa 60k huollossa oli erilaista verrattuna noihin aiempiin huoltoihin, jos Autocenterillä hinta oli tuplat aiempiin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 138
Mitä tuossa 60k huollossa oli erilaista verrattuna noihin aiempiin huoltoihin, jos Autocenterillä hinta oli tuplat aiempiin?
Ainakin toyotan vastaava huolto sisälsi jarrunesteen ja tulppien vaihdon, josta tuli tuo lisähinta. Huollon sanoin kun asiaa ihmettelin "pelkät iridium tulpat maksaa jo 200€"
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
813
Mitä tuossa 60k huollossa oli erilaista verrattuna noihin aiempiin huoltoihin, jos Autocenterillä hinta oli tuplat aiempiin?
Vastaan nyt itse itselleni, mutta Kian 4v/60tkm huollossa vaihdetaan öljyjen ja moottorin ilmansuodattimen lisäksi jarrunesteet ja raitisilmasuodatin. Kian oma huoltoportaali (Online Booking) arpoo raitisilmasuodattimen hinnaksi huikeat 127 euroa ja sentit päälle :D

Ainakin toyotan vastaava huolto sisälsi jarrunesteen ja tulppien vaihdon, josta tuli tuo lisähinta. Huollon sanoin kun asiaa ihmettelin "pelkät iridium tulpat maksaa jo 200€"
Melkoinen hinta kieltämättä tulpista, ainakin nelisylinteriseen autoon. Lisäksi aika lyhyt vaihtoväli iridium-tulpille.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
321
Ainakin toyotan vastaava huolto sisälsi jarrunesteen ja tulppien vaihdon, josta tuli tuo lisähinta. Huollon sanoin kun asiaa ihmettelin "pelkät iridium tulpat maksaa jo 200€"
Alkuperäiset tulpat ovat DENSO FC16HR-CY9 tai DENSO FC16HR-Q8 riippuen moottorista.
Siinä 18-25€/kpl kieppeillä jos ei marmorilta hae.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 138
Alkuperäiset tulpat ovat DENSO FC16HR-CY9 tai DENSO FC16HR-Q8 riippuen moottorista.
Siinä 18-25€/kpl kieppeillä jos ei marmorilta hae.
Juu. Ilmaa on hinnoissa, mutta halusinkin vain tuoda esiin jälleen miten paljon merkkiliike veloittaa noista. Hain itse tulpat motonetistä ja vein auton nyrkkipajalle. Seuraava halvempi huolto taas toyotalla, niin saa relaxin voimaan
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 053


Jatkuu tekniikka.
Nämä videot kyllä vahvisti käsitystä, että käytetyn hybridin ostamiseen ei kannata hairahtua ellei ole pinkka kunnossa mahdollisia korjauksia varten.
Ei hirveästi naurattaisi, jos akku tai moottori on kaputt jo 100 tkm kohdalla. Toisin sanoen seuraavaksi autoksi joko polttis tai sähköauto akkutakuulla.
 
Liittynyt
30.04.2024
Viestejä
386
Nämä videot kyllä vahvisti käsitystä, että käytetyn hybridin ostamiseen ei kannata hairahtua ellei ole pinkka kunnossa mahdollisia korjauksia varten.
Ei hirveästi naurattaisi, jos akku tai moottori on kaputt jo 100 tkm kohdalla. Toisin sanoen seuraavaksi autoksi joko polttis tai sähköauto akkutakuulla.
Riippuu merkistä. Toyotalla tuollaisia ongelmia ei ole.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
530
Nämä videot kyllä vahvisti käsitystä, että käytetyn hybridin ostamiseen ei kannata hairahtua ellei ole pinkka kunnossa mahdollisia korjauksia varten.
Ei hirveästi naurattaisi, jos akku tai moottori on kaputt jo 100 tkm kohdalla. Toisin sanoen seuraavaksi autoksi joko polttis tai sähköauto akkutakuulla.
Montako Toyotaa videossa mainittiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 953
Nämä videot kyllä vahvisti käsitystä, että käytetyn hybridin ostamiseen ei kannata hairahtua ellei ole pinkka kunnossa mahdollisia korjauksia varten.
Ei hirveästi naurattaisi, jos akku tai moottori on kaputt jo 100 tkm kohdalla. Toisin sanoen seuraavaksi autoksi joko polttis tai sähköauto akkutakuulla.
Omalla Volvo V60 D6 hybridillä oli ajettu noin 350tkm ja akku sekä muut oli alkuperäisiä. Mutta toki sähköllä oli ajettu vain 60tkm.

Aivan totta siis että 100tkm ajettu on jo romu.
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 785
Nämä videot kyllä vahvisti käsitystä, että käytetyn hybridin ostamiseen ei kannata hairahtua ellei ole pinkka kunnossa mahdollisia korjauksia varten.
Ei hirveästi naurattaisi, jos akku tai moottori on kaputt jo 100 tkm kohdalla. Toisin sanoen seuraavaksi autoksi joko polttis tai sähköauto akkutakuulla.
Taitaa nämä ongelmat olla enempi näiden paniikissa valmistettujen plugarien kohdalla, eli esim. Volkkari, Stellantis, Volvo, BMW. Otetaan tavallinen bensiiniauto, johon pultataan vaihdelaatikon kylkeen sähkömoottori ja lyödään akku takakonttiin. Autoon vielä sellainen joko-tai-mallin ohjelma että ensin imaistaan akku tyhjäksi sähköajolla ja vasta sitten jatketaan bensalla. Ja käsittääkseni bemarilla on ainakin tapana, että voimaa tarvitessa lyödään se kylmä polttomoottori käyntiin, heti kierroksille ja kuorma päälle ja välittömästi, kun voiman tarve lakkaa, sammutetaan moottori. Ei ihme että yläkerta ruostuu.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 945
Taitaa nämä ongelmat olla enempi näiden paniikissa valmistettujen plugarien kohdalla, eli esim. Volkkari, Stellantis, Volvo, BMW. Otetaan tavallinen bensiiniauto, johon pultataan vaihdelaatikon kylkeen sähkömoottori ja lyödään akku takakonttiin. Autoon vielä sellainen joko-tai-mallin ohjelma että ensin imaistaan akku tyhjäksi sähköajolla ja vasta sitten jatketaan bensalla. Ja käsittääkseni bemarilla on ainakin tapana, että voimaa tarvitessa lyödään se kylmä polttomoottori käyntiin, heti kierroksille ja kuorma päälle ja välittömästi, kun voiman tarve lakkaa, sammutetaan moottori. Ei ihme että yläkerta ruostuu.
Samanlailla iso osa hyprideistä lämpösillä kesäkeleillä tuntuu pelaavan, jos himmailee sähköllä parkista motari ramppiin ja lyö kick-downin pohjaan, niin en oo ite ainakaan ajanut pistokehypridiä mikä ei käyttäytyisi noin, jos käyttäjä näin päättää käskeä.

Näkisin ett turvallisuuden takia toteutettu noin, että antaa tehot välittömästi jos kaasua reilusti painaa, vaikka se kone kylmä onkin. Sammumiset tuntuu vaihtelevan ulkolämpötilan mukaan paljon, talvella moni kone jää käymään pitemmäksi aikaa, kun kerran käynnistynyt. Kesällä toki sammuvat melkein heti kun voimaa ei enää tarvita.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 063
Taitaa nämä ongelmat olla enempi näiden paniikissa valmistettujen plugarien kohdalla, eli esim. Volkkari, Stellantis, Volvo, BMW. Otetaan tavallinen bensiiniauto, johon pultataan vaihdelaatikon kylkeen sähkömoottori ja lyödään akku takakonttiin. Autoon vielä sellainen joko-tai-mallin ohjelma että ensin imaistaan akku tyhjäksi sähköajolla ja vasta sitten jatketaan bensalla. Ja käsittääkseni bemarilla on ainakin tapana, että voimaa tarvitessa lyödään se kylmä polttomoottori käyntiin, heti kierroksille ja kuorma päälle ja välittömästi, kun voiman tarve lakkaa, sammutetaan moottori. Ei ihme että yläkerta ruostuu.
Onhan se kunnon lose-lose tekniikan kannalta. Sille pienelle akulle saadaan maksimaalinen määrä niitä 0-100-0% jaksoja ja lisäksi polttomoottorille pahimmillaan sellaista 1-5min per päivä käyttöä. Ei paljoa vaadi että edestakainen työmatka on juuri sellainen että polttis käynnistyy. Pahimmillaan yhdensuuntainen työmatka on sellainen että kone silti käynnistyy -> lataa töissä ja himaan mennessä sama. Eli tulee pari sykliä päivään. Akku kuluu ja moottori ei lämpeä. Sinänsä en kyllä ymmärrä miksi Toyota olisi immuuni moottorin pätkäkäytölle tai akun kulumiselle.

Itse pitkään olin sitä mieltä että seuraavaksi siirryn bensasta hybridiin, mutta alkaa yhä enemmän tuntua siltä että sähkö on kuitenkin se oikea valinta. Jos raha ei olisi rajoite niin ostaisin tehokkaan bensa-auton ja katselisin vasta seuraavasta sukupolvesta sähkäreitä. Nyt niissä kaikissa tuntuu olevan vähän jotain pielessä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
140
Plugareista en tiedä, niitä varmaan koskee enempi vähempi samat haasteet/ongelmat merkillä kuin merkillä, mutta valtaosahan Toyotan nykyisistä hybrideistä on sitä perinteistä mallia, jolloin akun SoH on melko irrelevantti loppuviimein, kunhan nyt ei ihan kaputt mene (ilmeisesti kestävät ihan hyvin). Moottorikin näkee enemmän käyttöä lyhyessä ajossa kuin vastaava phev. Onko sitten mikä odotettava käyttöikä kunnon tynkäajelussa, mene ja tiedä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 514
Viestejä
4 379 900
Jäsenet
72 779
Uusin jäsen
Jnass

Hinta.fi

Ylös Bottom