Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 446
Se on vähän mitä kukin arvostaa. Nuo kiinalaiset volvot hajoilee ja korjaus maksaa.
Mikä noissa Kiinalaisissa xc60 porsii kalliilla?

En erityisemmin ole noita seurannut, ja omaa kokemusta ei ole kuin "Amerikkalaisesta" xc60, jossa kalliilla meni takaperästä laakeri... Tai olisi ollut kallis, jos ei olisi vaihdettu laakeria itse, jolloin jäi pohtimaan että tekeekö autokorjaamot tosiaan kaikki 3k€ voittoa muutaman tunnin hommassa?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 637
Mikä noissa Kiinalaisissa xc60 porsii kalliilla?

En erityisemmin ole noita seurannut, ja omaa kokemusta ei ole kuin "Amerikkalaisesta" xc60, jossa kalliilla meni takaperästä laakeri... Tai olisi ollut kallis, jos ei olisi vaihdettu laakeria itse, jolloin jäi pohtimaan että tekeekö autokorjaamot tosiaan kaikki 3k€ voittoa muutaman tunnin hommassa?
Liekkö tässä tarkoittanut ERAD:ia eli taka-akselin voimansiirtoa? Voisihan joku tuosta Volvon hybrid toteutuksesta sanoa et juosten kustu mut pääasia et saivat autoveron pieneksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 446
Liekkö tässä tarkoittanut ERAD:ia eli taka-akselin voimansiirtoa? Voisihan joku tuosta Volvon hybrid toteutuksesta sanoa et juosten kustu mut pääasia et saivat autoveron pieneksi.
Joo, ihan varmasti on Suomen valtava automarkkina ainoa kiintotähti Volvon tuotekehitysosastolla. :lol:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
217
Ensimmäinen vikakin tuli kun auto alkoi nykäisemään paikalleen pysähtymisen jälkeen. Viaksi paljastui vaihdelaatikon auxiliary fluid pump eli öljypumppu joka pitää öljynpaineet ylhäällä kun bensamotti ei käy. Pumppu vaihdettiin takuuna Jyväskylän Käyttöautossa (Käyttöautolle pisteet siitä että koska huolto sattui meidän pohjoisen lomareissun ajankohtaa niin sijaisauto saatiin reissuun ilman mitään mutinoita).

Nettia selailemalla selvisi että taitaa olla melkoinen murheenkryyni tuo Fordin 10R80 vaihdelaatikko. Useampiakin tyyppivikoja joita Ford ei ole vaivautunut korjaamaan takaisinkutsuna. Tuo öljypumppu on yksi niistä tyyppivioista.
Millainen tuo vaihdelaatikon nykäisy on? Mulla automaattilootainen Focus pitää pienen heilahduksen aina pysähtymisen lopussa, mutta olen ajatellut sen liittyvän jotenkin hybridilatauksen tai vaihdelaatikon vapautukseen. Ei siis voi hitaalla jarrutuksella valuttaa pysähdyksiin täysin pehmeästi.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
101
Viime viikolla kävi oma auto k-huollossa, kun akun kapasiteetti laskenut ~50% maksimista. "Täydellä" akulla antaa rangaksi 25-27km. Kyseessä Audi Q7 e-tron ja takuurajat alittuvat, joskin hyvin lähellä, joten pitäisi mennä takuuseen. Ensimmäinen huolto oli ilmeisesti jokin kontrollipiste, koska pitää auto viedä vielä uudelleen kolmen viikon kuluttua tutkittavaksi ja silloin ratkeaa, että meneekö akku takuuseen. Olisi erikoista, jos ei menisi, mutta mikään ei ole varmaa, ennen kuin uusi akusto on asennettu ja lasku on 0€.
Positiviinen huoltokokemus, koska takaisinvetokampanajan puolesta sain uudet alapallonivelet sekä moottoriohjausyksikön päivityksen myötä 4 ilmaista AD-blue tankkausta K-huollosta.
Löytyykö foorumilta muita akuston vaihtajia takuun piikkiin?
Tänään vein auton kolmannen kerran huoltoon, kun osat olivat saapuneet. Eli akuston lataukseen liittyvä ohjausyksikkö oli rikki ja piti akuston lataustilaa vikatilassa. Meni korjaus vielä takuuseen. Ilmeisesti suojaa akkua liialliselta varaukselta, eikä näin ollen antanut ladata kuin jonkin prosenttiosuuden täydestä kapasiteetista.
Auto on edelleen huollossa, mutta äsken tuli puhelimeen ilmoitus autolta, että akku on latautunut ja range on 40km.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
676
Tänään vein auton kolmannen kerran huoltoon, kun osat olivat saapuneet. Eli akuston lataukseen liittyvä ohjausyksikkö oli rikki ja piti akuston lataustilaa vikatilassa. Meni korjaus vielä takuuseen. Ilmeisesti suojaa akkua liialliselta varaukselta, eikä näin ollen antanut ladata kuin jonkin prosenttiosuuden täydestä kapasiteetista.
Auto on edelleen huollossa, mutta äsken tuli puhelimeen ilmoitus autolta, että akku on latautunut ja range on 40km.
Mitähän toi remontti maksaa kun takuu on umpeutunut?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 801
Kertokaas noobille oikea oppinen pysäköinti kun laatikkona toyotan ecvt, tänään parkkiruudusta lähtiessä laitoin r:lle niin auto nytkähti, mikä ei kyllä tuntunut normaalilta, parkkiruutu on hiekka pohjalla ja tarpeeksi lähelle kun ajaan tallin seinää on eturenkailla pieni nousu, olisiko käynyt niin että auton massa oli P vaihdetta vasten nojaamassa tuon pienen nyppylän takia ja tästä sitten tuli tuo nytkähdys pakille laittaessa? Manuaaleilla ajanu viimeset 20 vuotta ja nyt eka tomaatti käytössä. Pysäköin siis jarrulla pysähdyksiin, vaihde P:lle ja sit käkkäri, selkeestikkään ei hyvä tapa jos maa ei ole tasainen, eli parempi tyyli olisi ettei pasko vaihteistoa, ensin jarrulla pysähdyksiin, sitten vaihteisto N:lle, sit käkkäri ja sit P päälle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
306
^ Joo se voi välillä nytkähtää jos paino pääsee siirtymään. Itsellä Camryssä tosin sähköinen käsijarru, mutta samanlainen efekti tulee toisinaan. Saattaa vaatia myös enemmän voimaa vetää vaihdevipu P:ltä R:lle. P-lukkohan siellä vaan ahdistaa kun sopivasti pääsee kynsi putoamaan hampaiden väliin auton liikahtaessa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 454
Bongasinpas juuri tällaisen: Takaisinkutsu: Kia Optima (JF) PHEV Moottorin nakutus | recall:siteName

Mistähän tiedän kuuluuko oma kottero tuon takaisinkutsun piiriin? Googlailemalla luin, että jotkut olivat saaneet suoraan kutsun tuoda auto näytille, mutta omani uitettu maahan hieman tuon takaisinkutsun jälkeen, joten en ole oikein varma miten homma menee. Johonkin voisi varmaan soittaa ja kysyä, mutta minne?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
715
Bongasinpas juuri tällaisen: Takaisinkutsu: Kia Optima (JF) PHEV Moottorin nakutus | recall:siteName

Mistähän tiedän kuuluuko oma kottero tuon takaisinkutsun piiriin? Googlailemalla luin, että jotkut olivat saaneet suoraan kutsun tuoda auto näytille, mutta omani uitettu maahan hieman tuon takaisinkutsun jälkeen, joten en ole oikein varma miten homma menee. Johonkin voisi varmaan soittaa ja kysyä, mutta minne?
Merkkihuolto osannee sanoa miten tässä tilanteessa toimitaan.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 454
Merkkihuolto osannee sanoa miten tässä tilanteessa toimitaan.
Joo, käytin kyllä marmorilla huollossa viime syksynä ja silloin ei kyllä ollut asiasta mitään puhetta. Äsken kävin myös Kian sivuilta kokeilemassa ja sekään ei sanonut, että autoni olisi osa mitään kamppista, joten kaippa tuo sitten on joko tsekattu jo. Toisaalta olisi kiva saada varmuus, ettei kone joku kaunis päivä räjähdä.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 031
Mitä eroa on "ANNIVERSARY EDITION" vs normaali (mv2024), hinnat alken mallissa parin tonnin hinta ero, plugarissa vielä isompi.

Nuo vielä 24% alvilla.
Ei uusia tehdastilauksia lukee ”normaalissa” 2024.

No näköjään Toyota oli tullut samaan johtopäätökseen kuin allekirjoittanut, että olivat sen kympin liian kalliita ollakseen kilpailukykyisiä markkinoilla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 065
En tiedä. Katsoin vain plugarihinnastoa. Eihän noilla hinnoilla enää mitään järkeä hännätöntä ostaakaan.
Joku kamppis versio?

2.5 Plug-in Hybrid AWD-i Active Anniversary Edition 48 588,03
2.5 Plug-in Hybrid AWD-i Active Plus Anniversary Edition 49 999,46
2.5 Plug-in Hybrid AWD-i Intense Anniversary Editio 53 399,21
2.5 Plug-in Hybrid AWD-i GR SPORT Anniversary Edition 57 015,33
2.5 Plug-in Hybrid AWD-i Premium Anniversary Edition 58 148,60

Oli vaikeaa, meniköhän oikein, ALV siis 24%
En siis tiedä mitä aiemmin maksaneet, vai onko edes olleet myynnissä

2.5 Hybrid Active Anniversary Edition 42 494,93
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 382
Kertokaas noobille oikea oppinen pysäköinti kun laatikkona toyotan ecvt, tänään parkkiruudusta lähtiessä laitoin r:lle niin auto nytkähti, mikä ei kyllä tuntunut normaalilta, parkkiruutu on hiekka pohjalla ja tarpeeksi lähelle kun ajaan tallin seinää on eturenkailla pieni nousu, olisiko käynyt niin että auton massa oli P vaihdetta vasten nojaamassa tuon pienen nyppylän takia ja tästä sitten tuli tuo nytkähdys pakille laittaessa? Manuaaleilla ajanu viimeset 20 vuotta ja nyt eka tomaatti käytössä. Pysäköin siis jarrulla pysähdyksiin, vaihde P:lle ja sit käkkäri, selkeestikkään ei hyvä tapa jos maa ei ole tasainen, eli parempi tyyli olisi ettei pasko vaihteistoa, ensin jarrulla pysähdyksiin, sitten vaihteisto N:lle, sit käkkäri ja sit P päälle?
Ensin jarrulla pysähdyksiin, p-päälle ja jalka edelleen jarrulla ja käsijarru päälle ja jalka pois jarrulta. Jos auton päästät valumaan p-päällä ilman käsijarrua sen pienen liikkeen mitä se voi jyrkällä tehdä niin se menee sen vaihteiston varaan ja siitä se nytkähdys johtuu. Voit myös pysähtyessä laittaa käsijarrun heti päälle ennen p:lle vaihtoa jarru pohjassa. Ei siihen mitään erillisiä vapaalle vaihtoja tarvitse tehdä.
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
438
Millainen tuo vaihdelaatikon nykäisy on? Mulla automaattilootainen Focus pitää pienen heilahduksen aina pysähtymisen lopussa, mutta olen ajatellut sen liittyvän jotenkin hybridilatauksen tai vaihdelaatikon vapautukseen. Ei siis voi hitaalla jarrutuksella valuttaa pysähdyksiin täysin pehmeästi.
Pari (2-10) sekunttia siitä kun auto oli täysin pysähtynyt ja seisoi jarrulla niin auto nykäisi voimakkaasti pyrkien eteenpäin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 278
Viestejä
4 352 613
Jäsenet
72 374
Uusin jäsen
erkkilee

Hinta.fi

Ylös Bottom