Keskustelua hybridiautoista

Käsittääkseni Renault Zoe on edelleen Euroopan myydyin sähköauto. Minuakin se kiinnostaa ominaisuuksiensa johdosta, vaikka Volvomiehenä olen AINA ollut sitä mieltä että auton pitää olla saksalainen, ruotsalainen tai japanilainen... On noita laatuongelmia ollut niissä kaikissa silti, paitsi ehkä tojotissa. Ne vaan ei valmista sähköautoja...

Olen valitettavasti ollut Zoen kyydissä ja kyseessähän on 30ke auto josta ns. "sähköautolisää" on vähintää puolet tuosta. Muovinen ja rämisevä pikku kippo. Hyvä että sähköautoja pyritään tekemään eri hintaluokkiin, mutta en tuollaisen ostoa pystyisi perustelemaan itselleni mitenkään. Pahemmin markkinoihin tutustumatta teen oletuksen että Zoe on halvin sähköauto, siksi myydyin.
 
Kuulostaa lähinnä siltä että on sotkettu moottorin ja pyöriltä mitattu vääntö keskenään. Tuolla lailla ajateltuna minunkin bensa-autossa on 4015Nm vääntö :facepalm: Ottamatta edes huomioon momentinmuuntimen lisäämää vääntöä.

Nykysähköautoissahan on alennusvaihteisto eli on niissäkin enemmän pyörävääntöä kuin tuo Audin alle 600Nm. Lähinnä vaihteistolla saadaan vielä rivakampi kiihtyvyys tai vastaavasti pienemmällä moottorilla sama kiihtyvyys.
 
Vielä taitaa olla pientä alkukankeutta noilla eri latureilla. Ilmeisesti jotain päivityksiä vielä tulee latureihin ja autoihin ja sitten toimivuus alkaisi olla parempaa. Teslakin mahtaa muuttaa latureitaan Model 3 yhteensopiviksi.

Nyt kun Tesla Model 3 autoja on alkanut tulla, niin pientä testiäkin on jo ehditty tehdä:

"Lopputulemana:
- Auton mukana tuleva UMC ei tue kolmivaihelatausta eikä siinä ole mukana kuin schuko ja 1-vaihe karavaanaripää
- Auton AC-laturi tukee 11kW 3-vaihelatausta (Bjørnin yksilössä vikaa)
- osa 50kW CCS-latureista ei toimi Model 3:n kanssa
- ne jotka toimii, antaa vähän yli 40kW koska akuston jännite ei riitä
- Fortumin 175kW hyperchargerit ei toimi

Ei ihan nappiin mennyt lanseeraus vanhalle mantereelle, sanoisin."
 
Ja Model 3 ilmeisesti kärsii #coldgate ilmiöstä, TB:n videon ymmärsin niin, että vaikka hintaa onkin LD/Performance malleissa ihan riittävästi, ettei halvaksi päästä haukkumaan, työn laadun lisäksi kolmosesta puuttuu akun lämmitys, joka S/X on.
 
Volvolta Polestar 2 sähköauto:

Polestar 2 (2020)
Suomalaiset ei kumminkaan pysty tilaamaan Polestar 2:sta. Äkkiseltään vaikuttaa hyvältä autolta.

Kansainvälisille markkinoille suunnatun Polestar 2 -mallin tuotanto käynnistyy Kiinassa vuoden 2020 alkupuolella. Polestar 2 -auton lanseerausversion ohjehinta Saksassa on 59 900 euroa, ja tilauspalvelun kuukausihinnat ilmoitetaan myöhemmin.
Ei vielä Suomeen. Ensimmäiset julkaisumarkkinat ovat Kiina, Yhdysvallat, Kanada, Belgia, Saksa, Hollanti, Norja, Ruotsi ja Iso-Britannia.
Tämä Tesla Model 3 -mallin haastaja ei vielä tule Suomeen | Autotoday
 


Mielenkiinnolla saa jäädä seuraamaan näiden pienemmän kokoluokan sähköautojen toteutuksia. Videon takavetoinen Honda on säilyttänyt aiemmasta konseptiautosta asioita, mutta myös uuttakin on tuotu muotoiluun. Itsellä pisti ensimmäisenä silmään kyseisellä värillä koripaneelien saumat. Latausluukku myös näyttäisi suunniteltaneen lämpimiin ilmastoihin. Voi helposti kuvitella sitä noitumisen määrää aamulla, kun on yön aikana satanut ensin räntää ja lunta kaukalon täydeltä ja pakkanen on lopuksi jäädyttänyt koko kauneuden umpeen. Sisusta kyllä näytti hienolta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä teslalle alkaa tulla kilpailua, polestar 2 60k€ range 500km ja alkaen malli tulee olemaan 40k€. Tuo honda on ulkonäöltään aivan törkeen siisti, pitäisi olla 95% tuotantomalli. Nuo valaistut merkit jää pois samoin veikkaan ettei ainakaan vakiona olisi noita kamera sivupeilejä.
 
Tässä katsellut Tesloja, näkyy käytetyt laskevan hintaansa sopivasti koko ajan. 50-60th luokassa on jo joitain kohtuu ajettuja (noin 100-130th km)

Voi olla että vihdoin voi nykyisen BMW 520D Xdriven vaihtaa sähköön kunhan pari vuotta katsellaan vielä hintojen kehitystä. Nykyisellä ajomäärällä tulee parin vuoden päästä 180th kilsaa täyteen (ny 135th) joka on about oma auton vaihdon raja.
 
Ensimulkaisun jälkeinen fiilis uudesta Hondasta oli, että "minkä hel**tin kananmuman ne on oikein suunnitelleet", mutta sitten kun sitä katseli tarkemmin niin sehän on oikeastaan aivan pirun siisti pieni kippo :lol:

Varmasti tulee kyllä tuo vekotin myymään kuin häkä jos hintataso asettuu järkeväksi ja laadun fiilis on tuota luokkaa mikä konseptissa. Rapia sadan kilsan rangekin riittää (esi)kaupunkipyöritykseen ihan hyvin, mutta eihän tuosta miksikään pitkänmatkanautoksi ole...

Voi helposti kuvitella sitä noitumisen määrää aamulla, kun on yön aikana satanut ensin räntää ja lunta kaukalon täydeltä ja pakkanen on lopuksi jäädyttänyt koko kauneuden umpeen.

Näen tässä mahdollisuuden myydä Suomessa lisävarusteena latausluukun lumisuojan :D
 
Kuulostaa lähinnä siltä että on sotkettu moottorin ja pyöriltä mitattu vääntö keskenään. Tuolla lailla ajateltuna minunkin bensa-autossa on 4015Nm vääntö :facepalm: Ottamatta edes huomioon momentinmuuntimen lisäämää vääntöä.

Nykysähköautoissahan on alennusvaihteisto eli on niissäkin enemmän pyörävääntöä kuin tuo Audin alle 600Nm. Lähinnä vaihteistolla saadaan vielä rivakampi kiihtyvyys tai vastaavasti pienemmällä moottorilla sama kiihtyvyys.

"tai kerrallaan 2000 newtonmetriä toiselle vetävälle etupyörälle. "
?
 


Mielenkiinnolla saa jäädä seuraamaan näiden pienemmän kokoluokan sähköautojen toteutuksia. Videon takavetoinen Honda on säilyttänyt aiemmasta konseptiautosta asioita, mutta myös uuttakin on tuotu muotoiluun. Itsellä pisti ensimmäisenä silmään kyseisellä värillä koripaneelien saumat. Latausluukku myös näyttäisi suunniteltaneen lämpimiin ilmastoihin. Voi helposti kuvitella sitä noitumisen määrää aamulla, kun on yön aikana satanut ensin räntää ja lunta kaukalon täydeltä ja pakkanen on lopuksi jäädyttänyt koko kauneuden umpeen. Sisusta kyllä näytti hienolta.

honda-civic-3-door-1972-282234.jpg
 
Toivottavasti tuon hinta olisi järkevä, akun koko luultavasti jossain 30kwh luokassa kun wltp 200km.
 
"tai kerrallaan 2000 newtonmetriä toiselle vetävälle etupyörälle. "
?
Niin? Mitä tuo lainaus tarkoittaa? Saa bensa-autostakin tuon 4000Nm yhdelle vetävälle pyörälle kerrallaan, koska tasauspyörästö. Yleensä tosin se ei ole toivottu ominaisuus, mistä syystä jarruilla hillitään sutivaa pyörää. Edelleenkin tuo vaihteisto ei kuulosta erityisen mullistavalta. Teslankin (siis P100D w/Ludicrous) 0-60mph (0-97kmh) kiihtyvyttä rajoittaa renkaiden pito eikä moottoreiden vääntö, vaikka siinä on pelkkä alennusvaihteisto. Ennemminkin vaihteistolla saisi sähköauton kiihtymään kovemmissakin vauhdeissa paremmin, mutta tämä ei ole arkiliikenteessä ongelma. Paitsi ehkä Saksassa autobahnilla 300 lasissa?
 
Mitähän mä lainasin... No eikös nuo pikkukipot mene japanissa Kei luokkaan. Eihän noita pahemmin taida muissa maissa näkyä. Hmm, paitsi ratti vasemmalla viittaisi kyllä muillekin markkinoille. Mittaristo tosiaan varsin komea:tup:

Vanha Civic ei tosiaan kei car. Tuota Civiciä edeltänyt malli 60-luvulla näemmä on ollut kei car compliant, joten sinänsä kaukana ei arvaus ollut, mutta tosiaan alkuperäinen(?) Civic kuvassa.
 
Mitähän mä lainasin... No eikös nuo pikkukipot mene japanissa Kei luokkaan. Eihän noita pahemmin taida muissa maissa näkyä. Hmm, paitsi ratti vasemmalla viittaisi kyllä muillekin markkinoille. Mittaristo tosiaan varsin komea:tup:
Tuon on honda jazzia vähän isompi että ei nyt kumminkaa ihan mopoauto ja on tulossa globaalisti myyntiin.
 
Ajoin eilen ensimmäistä kertaa Teslalla. Kaveri siis osti 2015 Model S 85:n noin 45-50 tkm/a ajoihin. Suorituskyky yllätti positiivisesti, koska ajattelin tuon olevan hitaimpia Tesloja, kun kerran 5,4 s sataan vs. nopeimmat 2,5 s. Uusilla kitkarenkailla perä meinasi kammeta täyskaasulla sivulle kuivallakin, jos tie kaartoi edes loivasti tai vietti ojaan. Kesärenkainen ja nelivetoinen Jaquar I-Pace oli tässä suhteessa paljon vakaampi, vaikka se oli vielä hieman nopeampi. Äänetön kiihtyvyys, lasikatto, suuri näyttö sekä autopilot saivat tuntemaan kuin olisi "avaruusaluksen" kyydissä. Rautajousitus ei ollut BMW 5-sarja tai MB E -luokkaa mukavuudeltaan. Rengasmelu oli ihan asiallinen, koska uudet kitkat, 19" 21 sijaan. Sisusta tuntui hieman natisevalta vs. premiumit. Nahkapenkit olivat todella liukkaat. En tiedä oliko jonkun hoitoaineen syytä.

Vaikutti olevan myös hyvä perheauto frunkin ja tilavan peräkontin ansiosta. Suomessa ei kaiketi saa käyttää 6. ja 7. istuinpaikkaa? Olisivat aika käteviä pienten lasten kuskaamiseen, kun ei tarvitsisi kikkailla turvaistuinten siirtelyn kanssa. Autossa oli myös varmasti lasten mieleen oleva sovellus, nimittäin "emission test mode". Se on pierutyynysovellus, jolla voi yhdistää esim. vilkkuviikseen erilaisia fartteja kuulumaan eri puolilta autoa. Kuulostivat todella aidoilta, varsinkin kun autoon oli ruksittu parempi äänentoisto. Onkohan Elon pistänyt työntekijät vääntämään parastaan autenttisuuden takia? Vai jopa itse osallistunut?? Linkissä lasten aitoa riemua sovelluksesta. Ihan tulee itsekin hyvälle tuulelle. :)

 
Karvalakin toimitukset alkavat?
Tesla julkisti lopulta odotetun 35 000 dollarin ”karvalakkimallinsa” – Musk lupaa sitä Eurooppaan puolen vuoden päästä
Tekniikan Maailma
 
Valistunut arvaus hinnasta liittyy suomiverojen, talvivarustuksen ja myyntipalkkioiden lisäämisen kautta, tuonne lähes 50 tonnia. Konat ja Nirot jäävät ajomatkan ja hinnan jne. suhteen vielä ilmeisesti houkuttelevammaksi, varsinkin jos niitä saataisiin maahan kysyntää vastaavasti.
 
Netissä on alkanut levitä huhuna tuon teslan CCS liittimeen liittyen, että Model 3 "latausbugi" ei olekaan bugi; Tesla ei salli täyden tehon CCS latausta, koska heillä on oma infra, jota käyttämällä he saavat lataajilta rahat, (ilmainen lataus Superchargereista on muisto vain) joten nopea lataus on mahdollista vain maksamalla/käyttämällä Superchargereita, ei julkisia pikalatauspisteitä. :hmm: (CCS)

Hienompi homma Suomessa. :shifty:
 
Mullistus sähköautojen akkuihin – Hinnat voivat romahtaa pian
Ehkä kun öljy-yhtiötä lähellä olevat tahot eivät enää pysty lobbasemaan entiseen malliin, kehitysvaroja siirtyy uuden teknologian luomiseen. Myös Suomeen, Valmet Automotive suuntautuu sähköautoihin akkutehtaallaan Saloon. Valmet Automotive suunnittelee akkujen suursarjatuotantoa Saloon – työllistäisi satoja henkilöitä
Näitä mullistavia akku uutisia tulee jotain kerran kuukaudessa.
 
Karvalakin toimitukset alkavat?
Tesla julkisti lopulta odotetun 35 000 dollarin ”karvalakkimallinsa” – Musk lupaa sitä Eurooppaan puolen vuoden päästä
Tekniikan Maailma
Näyttää siltä että Tesla on myös laskenut autojen hintoja aika paljon tänään. Selvästi halvempia kuin aikaisemmin. Autopilot maksaa 3300€ vielä tuohon päälle. Performance on 11 200€ kalliimpi. Ei näköjään kannata hätiköidä auton ostoa. :)

Screenshot_2019-03-01_132123.jpg
 
Tesla Model S ja uudet akut (LR 100kWh). Tuo tehokkain malli on oikeastaan erittäin halpa? Tulee varmasti käytettyjenkin hinnat alaspäin. Hyvä Tesla. :)

Screenshot_2019-03-01_133403.jpg
 
Tesla Model S ja uudet akut (LR 100kWh). Tuo tehokkain malli on oikeastaan erittäin halpa? Tulee varmasti käytettyjenkin hinnat alaspäin. Hyvä Tesla. :)

Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:
 
Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:

Näyttäisi nettiautossa olevan pari kappaletta yli 130k hintaan ja muutamia noin 100k pintaan. Saattaa autokauppiaita tosiaan vähän kyrsiä tämä tilanne :D
 
Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:
Kyllä siinä saattaa (velkaista) Tesla omistajaakin harmittaa vähän, kun auton hinnasta sulaa niin paljon pois yhdessä päivässä.

Tuossa oli tehty joku vertailukin tehokkaimmasta mallista varusteltuna. Nythän saa suht hyvät varusteet, jotka kuuluu perushintaan. Vuonna 2017 200 000€ maksanut Model S maksaakin nyt "vain" 120 000€.

FB_IMG_1551452443973.jpg

Toki onhan sitä aina puhuttu, että sähköautot kehittyvät nopeasti ja hinnatkin saattaa laskea. Nythän Teslan saa todella nopeasti, että tilausjonoja ei juuri ole. Ja Audikin tuo sähköautonsa myyntiin, niin Teslan täytyy toki kilpailla myös hinnallaan. Lisäksi varmaankin Model 3 vie myyntiä Model S ja Model X malleilta, jos autojen hintaero on liian iso.
 
Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D
 
Itseäni huolestuttaisi miten nämä uutiset laadun vajeesta korreloivat niiden seikkojen kanssa pitkällä tähtäimellä yhteen, että vähennettiin 7% työvoimasta saadakseen hintaa halvemmaksi, mutta tuotantomääriä pusketaan kokoajan suuremmiksi... Samalla on jo tovi uutisoitu, kuinka katkeamispisteessä Teslan työntekijät ovat työtaakkansa alla... Ennen tuota henkilöstövähennystäkin.

Odotan mielenkiinnolla uutta sähköversiota Jaguar XJ:stä, en niinkään lisää Tesloja. En todellakaan usko, että Teslan laatu ja huoltoverkon reikäisyys toimivat yhteen kun aletaan puskemaan tavaraa entistä nopeammin maailmalle...
 
Valistunut arvaus hinnasta liittyy suomiverojen, talvivarustuksen ja myyntipalkkioiden lisäämisen kautta, tuonne lähes 50 tonnia. Konat ja Nirot jäävät ajomatkan ja hinnan jne. suhteen vielä ilmeisesti houkuttelevammaksi, varsinkin jos niitä saataisiin maahan kysyntää vastaavasti.

Kona ja Nirokin ovat kyllä käytännössä 50 000 euroa paremmalla varustetasolla ja talvirenkain. Tosin Model 3:een pitäisi melkein laskea autopilot mukaan, että ollaan samalla tasolla varustelussa. Ehkä vähän yli 50 k€ kaupasta ulos halvimmillaan.

Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D

Tesla on ainoa valmistaja, joka tuottaa merkittäviä määriä sähköautoja. Vaikka Kona ja Niro esimerkiksi ovat hyviä autoja, valmistajalla ei ole selvästikään pienintäkään aikomusta myydä niitä muuten kuin näytteeksi. Voittoa niistä ei myöskään todennäköisesti saada.

Tesla on aivan eri veneessä tässä suhteessa. Autoja on ihan oikeasti tarkoitus saada kaupaksi, ja voiton tekeminenkin lienee mahdollista.
 
Kona ja Nirokin ovat kyllä käytännössä 50 000 euroa paremmalla varustetasolla ja talvirenkain. Tosin Model 3:een pitäisi melkein laskea autopilot mukaan, että ollaan samalla tasolla varustelussa. Ehkä vähän yli 50 k€ kaupasta ulos halvimmillaan.



Tesla on ainoa valmistaja, joka tuottaa merkittäviä määriä sähköautoja. Vaikka Kona ja Niro esimerkiksi ovat hyviä autoja, valmistajalla ei ole selvästikään pienintäkään aikomusta myydä niitä muuten kuin näytteeksi. Voittoa niistä ei myöskään todennäköisesti saada.

Tesla on aivan eri veneessä tässä suhteessa. Autoja on ihan oikeasti tarkoitus saada kaupaksi, ja voiton tekeminenkin lienee mahdollista.
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?
 
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?
Jos hinnan alennuksella saa todella paljon uusia asiakkaita ja pääsisi käytännössä dominoimaan markkinoita? Kun kerran kenestäkään muusta ei ole kilpailijaksi niin nythän on oikea aika iskeä ja hankkia satoja miljoonia tai jopa miljardeja uusia asiakkaita ja hallita täysin koko maailman auton tuotantoa? Tai no tämä voisi olla suunnitelma, mutta eri asia sitten onnistuuko tommoisessa?
 
Nyt Tesla ainakin paranti kilpailukykyään, kun kaikkien mallien hinnat laski. Se Audi voi olla ainakin yksi paha vastus, mutta ei ole enää niin paha, kun Teslan saa ostettua vähän edullisempaan hintaan.

Volvon sähköauto myös julkistettiin juuri ja nyt on Teslalla paremmin iskukykyä.
 
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?

Volyymiähän ne tarvitsevat ja markkinaosuuksia. Ei tuollaista firmaa/akkutehdasta pyöritetä myymällä muutamaa premium-hinnoiteltua autoa. Niiden täytyy saada myytyä satojatuhansia. Tavoitehan on koko ajan ollut siinä 35 k$ kansanautossa, joka nykäisee massat mukaan peliin, ja nyt se on julkaistu.

Se on eri asia, voidaanko SR-mallia myydä vielä kannattavasti. Teslalla ei kuitenkaan ole muuta mahdollisuutta kuin kahmia aggressiivisesti myyntiä.

E: Tuo Teslan rahoitussoppari on kyllä edelleen tragikoomisen huono ostajalle, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Aivan jäätävän kallis.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?

Jos kysynnän hintajouston (itseis)arvo on yli 1 niin jossain määrin hinnanlasku voi olla kannattavaa. Näillä tiedoilla me ei sitä saada selville, koska pitäisi olla tieto Teslan kuluista ja kysynnän hintajouston suuruudesta.
 
Tesla tarvitsee kannattavaa myyntiä, markkinaosuudethan sillä ovat jo yli 60k sähköautoissa ihan naurettavan korkeat.

Sen akkujen valmistuskustannusten pitäisi olla matalammat kuin kilpailijoilla, koska sen akkutehdas on ylivoimaisesti suurempi kuin kenelläkään muulla valmistajalla, joten sen pitäisi pystyä kyllä kilpailemaan kannattavasti kilpailijoiden kanssa hinnalla.
 

Teslojen korkea hylkäysprosentti katsastuksissa ihmetyttää


Vuosien 2017–18 määräaikaiskatsastustilastojen mukaan ylivoimaisesti yleisin hylkäysperuste on luokassa "Akselisto, pyörät ja jousitus"
ja siellä yleisimpiä vikakohteita ovat olleet taka-akselisto ja renkaat. Näillä kohdilla on yhteys toisiinsa: kulunut akselisto aiheuttaa välyksiä,
jotka kuluttavat renkaita. Kun kyse on hintavasta ajopelistä, eräät keskustelijat epäilevät ostajien käyttäneen kaikki rahansa auton hankintaan,
jolloin huoltoon ja kunnossapitoon ei enää riitä rahaa.
 
No mutta kun netissä kerrottiin, että sähköautot on huoltovapaita eikä niissä ole vikaantuvia osia kun on sähkömoottori polttiksen sijasta :D
 
Teslan taipumus syödä renkaita on kyllä ihan yleisesti tunnettu ”ominaisuus”. Vissiin se 2.5-4.5sek 0-100 on vähän kaksipiippuinen ominaisuus...

Minullakin kyllä meni saksassa asuessa työsuhdeautossa renkaat aika reipasta tahtia, vaikka tehoja oli vain kolmasosa teslasta...
 
Nelikko auttaa vähän tuohon rengas ongelmaan. Takavetoisissa onkin suositus että 4000km välein vaihdetaan renkaiden paikkaa. Ne kun on kovilla kiihdyttäessä ja sit regen kuluttaa hidastaessa.
 
Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D
Eiköhän se o vaa S/X myynnin kasvattaminen, model 3 varmasti vienyt paljon asiakkaista, nyt varsinkin kun taas tilauskirjat lyädään tukkoon seuraavaksi vuodeksi kiitos 35ke version jolloin yritetään myyda S/X mallia "heti" toimituksella. Toisaalta tuli mieleen että mahtaiskohan se paljon huhuiltu S/X mallien uudistus tulla tässä lähitulevaisuudessa? Isompaa akkua ja uutta sisustusta, isommalla akulla voitaisiin lyödä taas isompaa hintalappua.
 
Eikö tuo nyt oo aivan samaa "rautaa" mutta uudelleen hinnoiteltu, eikös huhut ole kiertäny että vaihtaisivat noihin 2170 kennoihin.
Niin, saattaa muuten ollakin samaa rautaa. S ja X mallien sisustan facelift tulee seuraavaksi ja voihan siinä samalla tulla muitakin uudistuksia. Ulkoisesti autot pitäisi pysyä vielä samannäköisinä.

Uutena tuli tuo halvin Model S jossa on 100kWh akku, mutta softalla rajoitettu 85kWh. Voi siis ladata akun aivan täyteen, eikä akku siitä mitenkään kulu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom