Keskustelua hybridiautoista

Karvalakin toimitukset alkavat?
Tesla julkisti lopulta odotetun 35 000 dollarin ”karvalakkimallinsa” – Musk lupaa sitä Eurooppaan puolen vuoden päästä
Tekniikan Maailma
 
Valistunut arvaus hinnasta liittyy suomiverojen, talvivarustuksen ja myyntipalkkioiden lisäämisen kautta, tuonne lähes 50 tonnia. Konat ja Nirot jäävät ajomatkan ja hinnan jne. suhteen vielä ilmeisesti houkuttelevammaksi, varsinkin jos niitä saataisiin maahan kysyntää vastaavasti.
 
Netissä on alkanut levitä huhuna tuon teslan CCS liittimeen liittyen, että Model 3 "latausbugi" ei olekaan bugi; Tesla ei salli täyden tehon CCS latausta, koska heillä on oma infra, jota käyttämällä he saavat lataajilta rahat, (ilmainen lataus Superchargereista on muisto vain) joten nopea lataus on mahdollista vain maksamalla/käyttämällä Superchargereita, ei julkisia pikalatauspisteitä. :hmm: (CCS)

Hienompi homma Suomessa. :shifty:
 
Mullistus sähköautojen akkuihin – Hinnat voivat romahtaa pian
Ehkä kun öljy-yhtiötä lähellä olevat tahot eivät enää pysty lobbasemaan entiseen malliin, kehitysvaroja siirtyy uuden teknologian luomiseen. Myös Suomeen, Valmet Automotive suuntautuu sähköautoihin akkutehtaallaan Saloon. Valmet Automotive suunnittelee akkujen suursarjatuotantoa Saloon – työllistäisi satoja henkilöitä
Näitä mullistavia akku uutisia tulee jotain kerran kuukaudessa.
 
Karvalakin toimitukset alkavat?
Tesla julkisti lopulta odotetun 35 000 dollarin ”karvalakkimallinsa” – Musk lupaa sitä Eurooppaan puolen vuoden päästä
Tekniikan Maailma
Näyttää siltä että Tesla on myös laskenut autojen hintoja aika paljon tänään. Selvästi halvempia kuin aikaisemmin. Autopilot maksaa 3300€ vielä tuohon päälle. Performance on 11 200€ kalliimpi. Ei näköjään kannata hätiköidä auton ostoa. :)

Screenshot_2019-03-01_132123.jpg
 
Tesla Model S ja uudet akut (LR 100kWh). Tuo tehokkain malli on oikeastaan erittäin halpa? Tulee varmasti käytettyjenkin hinnat alaspäin. Hyvä Tesla. :)

Screenshot_2019-03-01_133403.jpg
 
Tesla Model S ja uudet akut (LR 100kWh). Tuo tehokkain malli on oikeastaan erittäin halpa? Tulee varmasti käytettyjenkin hinnat alaspäin. Hyvä Tesla. :)

Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:
 
Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:

Näyttäisi nettiautossa olevan pari kappaletta yli 130k hintaan ja muutamia noin 100k pintaan. Saattaa autokauppiaita tosiaan vähän kyrsiä tämä tilanne :D
 
Halpa siinä mielessä, että vielä eilen se maksoi lähes 50 000 euroa enemmän. Mutta eilen se oli kyllä erittäin kallis ja nyt paljon paremmin kohdallaan siihen mitä sillä saa.

Tämä lähestulkoon puolittaa käytettyjen hinnat. Siinä saa muutaman octavian myydä ennen kuin tappiot on tienattu takaisin. Näinköhän jatkossa autokaupat ottavat Tesloja yhtä innokkaasti vaihtoriviin :vihellys:
Kyllä siinä saattaa (velkaista) Tesla omistajaakin harmittaa vähän, kun auton hinnasta sulaa niin paljon pois yhdessä päivässä.

Tuossa oli tehty joku vertailukin tehokkaimmasta mallista varusteltuna. Nythän saa suht hyvät varusteet, jotka kuuluu perushintaan. Vuonna 2017 200 000€ maksanut Model S maksaakin nyt "vain" 120 000€.

FB_IMG_1551452443973.jpg

Toki onhan sitä aina puhuttu, että sähköautot kehittyvät nopeasti ja hinnatkin saattaa laskea. Nythän Teslan saa todella nopeasti, että tilausjonoja ei juuri ole. Ja Audikin tuo sähköautonsa myyntiin, niin Teslan täytyy toki kilpailla myös hinnallaan. Lisäksi varmaankin Model 3 vie myyntiä Model S ja Model X malleilta, jos autojen hintaero on liian iso.
 
Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D
 
Itseäni huolestuttaisi miten nämä uutiset laadun vajeesta korreloivat niiden seikkojen kanssa pitkällä tähtäimellä yhteen, että vähennettiin 7% työvoimasta saadakseen hintaa halvemmaksi, mutta tuotantomääriä pusketaan kokoajan suuremmiksi... Samalla on jo tovi uutisoitu, kuinka katkeamispisteessä Teslan työntekijät ovat työtaakkansa alla... Ennen tuota henkilöstövähennystäkin.

Odotan mielenkiinnolla uutta sähköversiota Jaguar XJ:stä, en niinkään lisää Tesloja. En todellakaan usko, että Teslan laatu ja huoltoverkon reikäisyys toimivat yhteen kun aletaan puskemaan tavaraa entistä nopeammin maailmalle...
 
Valistunut arvaus hinnasta liittyy suomiverojen, talvivarustuksen ja myyntipalkkioiden lisäämisen kautta, tuonne lähes 50 tonnia. Konat ja Nirot jäävät ajomatkan ja hinnan jne. suhteen vielä ilmeisesti houkuttelevammaksi, varsinkin jos niitä saataisiin maahan kysyntää vastaavasti.

Kona ja Nirokin ovat kyllä käytännössä 50 000 euroa paremmalla varustetasolla ja talvirenkain. Tosin Model 3:een pitäisi melkein laskea autopilot mukaan, että ollaan samalla tasolla varustelussa. Ehkä vähän yli 50 k€ kaupasta ulos halvimmillaan.

Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D

Tesla on ainoa valmistaja, joka tuottaa merkittäviä määriä sähköautoja. Vaikka Kona ja Niro esimerkiksi ovat hyviä autoja, valmistajalla ei ole selvästikään pienintäkään aikomusta myydä niitä muuten kuin näytteeksi. Voittoa niistä ei myöskään todennäköisesti saada.

Tesla on aivan eri veneessä tässä suhteessa. Autoja on ihan oikeasti tarkoitus saada kaupaksi, ja voiton tekeminenkin lienee mahdollista.
 
Kona ja Nirokin ovat kyllä käytännössä 50 000 euroa paremmalla varustetasolla ja talvirenkain. Tosin Model 3:een pitäisi melkein laskea autopilot mukaan, että ollaan samalla tasolla varustelussa. Ehkä vähän yli 50 k€ kaupasta ulos halvimmillaan.



Tesla on ainoa valmistaja, joka tuottaa merkittäviä määriä sähköautoja. Vaikka Kona ja Niro esimerkiksi ovat hyviä autoja, valmistajalla ei ole selvästikään pienintäkään aikomusta myydä niitä muuten kuin näytteeksi. Voittoa niistä ei myöskään todennäköisesti saada.

Tesla on aivan eri veneessä tässä suhteessa. Autoja on ihan oikeasti tarkoitus saada kaupaksi, ja voiton tekeminenkin lienee mahdollista.
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?
 
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?
Jos hinnan alennuksella saa todella paljon uusia asiakkaita ja pääsisi käytännössä dominoimaan markkinoita? Kun kerran kenestäkään muusta ei ole kilpailijaksi niin nythän on oikea aika iskeä ja hankkia satoja miljoonia tai jopa miljardeja uusia asiakkaita ja hallita täysin koko maailman auton tuotantoa? Tai no tämä voisi olla suunnitelma, mutta eri asia sitten onnistuuko tommoisessa?
 
Nyt Tesla ainakin paranti kilpailukykyään, kun kaikkien mallien hinnat laski. Se Audi voi olla ainakin yksi paha vastus, mutta ei ole enää niin paha, kun Teslan saa ostettua vähän edullisempaan hintaan.

Volvon sähköauto myös julkistettiin juuri ja nyt on Teslalla paremmin iskukykyä.
 
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?

Volyymiähän ne tarvitsevat ja markkinaosuuksia. Ei tuollaista firmaa/akkutehdasta pyöritetä myymällä muutamaa premium-hinnoiteltua autoa. Niiden täytyy saada myytyä satojatuhansia. Tavoitehan on koko ajan ollut siinä 35 k$ kansanautossa, joka nykäisee massat mukaan peliin, ja nyt se on julkaistu.

Se on eri asia, voidaanko SR-mallia myydä vielä kannattavasti. Teslalla ei kuitenkaan ole muuta mahdollisuutta kuin kahmia aggressiivisesti myyntiä.

E: Tuo Teslan rahoitussoppari on kyllä edelleen tragikoomisen huono ostajalle, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Aivan jäätävän kallis.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä jotain korkeamman luokan ekonomiaa jota en ymmärrä. Muista valmistajista ei ole kilpailijoiksi, mutta Tesla tiputtaa hintoja minkä kerkee?

Jos kysynnän hintajouston (itseis)arvo on yli 1 niin jossain määrin hinnanlasku voi olla kannattavaa. Näillä tiedoilla me ei sitä saada selville, koska pitäisi olla tieto Teslan kuluista ja kysynnän hintajouston suuruudesta.
 
Tesla tarvitsee kannattavaa myyntiä, markkinaosuudethan sillä ovat jo yli 60k sähköautoissa ihan naurettavan korkeat.

Sen akkujen valmistuskustannusten pitäisi olla matalammat kuin kilpailijoilla, koska sen akkutehdas on ylivoimaisesti suurempi kuin kenelläkään muulla valmistajalla, joten sen pitäisi pystyä kyllä kilpailemaan kannattavasti kilpailijoiden kanssa hinnalla.
 

Teslojen korkea hylkäysprosentti katsastuksissa ihmetyttää


Vuosien 2017–18 määräaikaiskatsastustilastojen mukaan ylivoimaisesti yleisin hylkäysperuste on luokassa "Akselisto, pyörät ja jousitus"
ja siellä yleisimpiä vikakohteita ovat olleet taka-akselisto ja renkaat. Näillä kohdilla on yhteys toisiinsa: kulunut akselisto aiheuttaa välyksiä,
jotka kuluttavat renkaita. Kun kyse on hintavasta ajopelistä, eräät keskustelijat epäilevät ostajien käyttäneen kaikki rahansa auton hankintaan,
jolloin huoltoon ja kunnossapitoon ei enää riitä rahaa.
 
No mutta kun netissä kerrottiin, että sähköautot on huoltovapaita eikä niissä ole vikaantuvia osia kun on sähkömoottori polttiksen sijasta :D
 
Teslan taipumus syödä renkaita on kyllä ihan yleisesti tunnettu ”ominaisuus”. Vissiin se 2.5-4.5sek 0-100 on vähän kaksipiippuinen ominaisuus...

Minullakin kyllä meni saksassa asuessa työsuhdeautossa renkaat aika reipasta tahtia, vaikka tehoja oli vain kolmasosa teslasta...
 
Nelikko auttaa vähän tuohon rengas ongelmaan. Takavetoisissa onkin suositus että 4000km välein vaihdetaan renkaiden paikkaa. Ne kun on kovilla kiihdyttäessä ja sit regen kuluttaa hidastaessa.
 
Alkaa Tesla olemaan aika epätoivonen. Mikälainen firma tiputtaa 50ke hintaa vaikka fanien mukaan myydään kaikki mikä saadan valmistettua? :D
Eiköhän se o vaa S/X myynnin kasvattaminen, model 3 varmasti vienyt paljon asiakkaista, nyt varsinkin kun taas tilauskirjat lyädään tukkoon seuraavaksi vuodeksi kiitos 35ke version jolloin yritetään myyda S/X mallia "heti" toimituksella. Toisaalta tuli mieleen että mahtaiskohan se paljon huhuiltu S/X mallien uudistus tulla tässä lähitulevaisuudessa? Isompaa akkua ja uutta sisustusta, isommalla akulla voitaisiin lyödä taas isompaa hintalappua.
 
Eikö tuo nyt oo aivan samaa "rautaa" mutta uudelleen hinnoiteltu, eikös huhut ole kiertäny että vaihtaisivat noihin 2170 kennoihin.
Niin, saattaa muuten ollakin samaa rautaa. S ja X mallien sisustan facelift tulee seuraavaksi ja voihan siinä samalla tulla muitakin uudistuksia. Ulkoisesti autot pitäisi pysyä vielä samannäköisinä.

Uutena tuli tuo halvin Model S jossa on 100kWh akku, mutta softalla rajoitettu 85kWh. Voi siis ladata akun aivan täyteen, eikä akku siitä mitenkään kulu.
 
Ilmeisesti rahat loppu, kun ei viitsi laittaa 3100€ auton korjaukseen. Nyt autolla pystyy kyllä ajamaan, mutta lämmityslaite ei toimi. Tyyppivikana tuo että jonkun muistipiirin lukulerrat tulee täyteen ja koko keskinäyttö hajoaa.

Tuohon vielä Teslan hinnanlaskut päälle, niin sopiva hinta voisi olla vaikka 29 990€.

Niin ja nuo vanhan auton tyyppiviathan kannattaa selvittää jo ennen kuin menee auton ostamaan. Koska kaikista tuo keskinäyttö melkovarmasti tulee hajoamaan. Uudemmissa tuo tyyppivika on korjattu. Ei siis kannata ostaa halpaa pommia. :) Tai voi toki ostaa, mutta kalliin auton korjaaminen tulee myös usein kalliiksi.

itse keskinäyttö on vähän yli 2000e ja työ siihen päälle Teslalla sen 1000e,eli loppusumma mulla tässä työmääräyksessä 3100e.
 
Ilmeisesti rahat loppu, kun ei viitsi laittaa 3100€ auton korjaukseen. Nyt autolla pystyy kyllä ajamaan, mutta lämmityslaite ei toimi. Tyyppivikana tuo että jonkun muistipiirin lukulerrat tulee täyteen ja koko keskinäyttö hajoaa.

Tuohon vielä Teslan hinnanlaskut päälle, niin sopiva hinta voisi olla vaikka 29 990€.

Niin ja nuo vanhan auton tyyppiviathan kannattaa selvittää jo ennen kuin menee auton ostamaan. Koska kaikista tuo keskinäyttö melkovarmasti tulee hajoamaan. Uudemmissa tuo tyyppivika on korjattu. Ei siis kannata ostaa halpaa pommia. :) Tai voi toki ostaa, mutta kalliin auton korjaaminen tulee myös usein kalliiksi.

Kysehän on teslan kusipäisyydestä, eikä hinnasta. Ei pitäisi olla mitään järkevää estettä antaa väitetysti rikkinäistä osaa asiakkaalle. Ovat kopioineet paskan palvelumallin applelta.
 
Netissä on alkanut levitä huhuna tuon teslan CCS liittimeen liittyen, että Model 3 "latausbugi" ei olekaan bugi; Tesla ei salli täyden tehon CCS latausta, koska heillä on oma infra, jota käyttämällä he saavat lataajilta rahat, (ilmainen lataus Superchargereista on muisto vain) joten nopea lataus on mahdollista vain maksamalla/käyttämällä Superchargereita, ei julkisia pikalatauspisteitä. :hmm: (CCS)

Hienompi homma Suomessa. :shifty:
Mutta Tesla on lisännyt esim. Norjassa myös CCS plugit omiin Supercharger asemiin. Ei varmaan kaikkiin, mutta tulee varmaan.
 
On toki, koska kaikki Euroopan kolmoset tulee CCS liittimellä, *mutta se ei poista sitä pikanttia (vahvistamatonta) yksityiskohtaa, että muiden julkisten pikalatauspisteiden käyttäminen kolmosmallin kanssa on vain puolilämmin ajatus jos valmistaja ei annakaan kuluttajan ladata täydellä teholla kuin omista yhtiön Supercharger latausasemistaan.

*Kolmosmallia voi ladata superchargerilla ilman CCS liitintä, ilmeisesti sen tuominen on tarkoitus säästää ne alkuperäiset liittimet S/X mallien ostajille, ettei lisääntyvä halvempi kolmoskanta tuki latausasemia kalliimpien mallien ostajilta. Päivitetyt asemat voivat ladata kahta autoa kerrallaan, CCS liittimellä sitä kolmosta ja vaikka X:ää siinä toisella puolella. (Näin olen ymmärtänyt)



Onko syy CCS protokolassa, vai Teslassa ei ole vielä varmaa. Mutta useamman eri valmistajan pikalaturit antaa vain osatehon kolmosmalliin.
 
Viimeksi muokattu:
Kysehän on teslan kusipäisyydestä, eikä hinnasta. Ei pitäisi olla mitään järkevää estettä antaa väitetysti rikkinäistä osaa asiakkaalle. Ovat kopioineet paskan palvelumallin applelta.
Sellaista se välillä on. Ei saa muillakaan automerkeillä "vaihto-osaa" itselleen, vaan rikkinäinen jää huoltoon. Tuo on kumminkin vielä kohtuullisen pieni summa. Tyyppivika, eli on se ihan oikeasti rikki.


Teslahan laski autojen hintoja kerralla aika paljon, ja jotain Teslan omistajia tietysti tilanne harmittaa. Koska aika suuri arvonalenema. Tuossa yksi juttu facebookista:

Vituttaahan toi. Auton hinta kulahti yhdessä yössä -40%. Oli se hinta mikä hyvänsä. Hetki sit hankittu Audi, ~50K, vituttaishan sekin jos se nyt maksaiskin 30K. Olin vaihtamassa uudempaan, mut päätinkin ajaa tuon Teslan paaliin asti. Eka muksu saa kortin vuoden päästä niin ei tartte itse loppuun asti ajaa. Oli se Teslan syy tai tarve mikä hyvänsä tuohon hinnoitteluun, niin ottaa se pattiin. En ole vastaavaan törmänny.
 
En tiedä onko tässä tapauksessa kyseessä, mutta onhan vaihto osia ollut pitkän aikaa esim. laturit ja jarrusylinterit. Saat tehdaskunnostetun mutta vanha osa pitää palauttaa. Tai sitten maksat kovemman (uuden) hinnan. Kyllä minustakin vanha osa kuuluu palauttaa jos sitä ei oikeasti valmistajan toimesta kunnosteta.
Vähän samaa on Teslan määräaikais huolto, yritin jättää siitä pois turhat diipadaapat (pyyhkijöiden vaihto, pissapojan täyttö, renkaiden paineet ja urasyvyyksien mittaus yms. ) niin ei kuulemma käy. Tehdään koko huolto tai ei mitään, paskaa asennetta eli firman ylimielistä sanelupolitiikkaa. Seuraava huolto tehdäänkin muualla. Autoon olen ollut tyytyväinen ja hyvin on pelannut.
 
^^Luxury collection tampereella tekee ainakin perushuollot ja jotain korjauksia Teslaan. Heillä ei ole testeriä, mutta töitä osaavat ja osia lyötyy / saavat hankittua. Kannattaa kysyä. Paljon kehuttu Tesla-piireissä. Huollon hinta tuskin ainakaan kalliimpi.

Käyttötapauksena vaikkapa se, että ei halua matkata pk-seudulle tai sopivaa aikaa ei vetokujalta tarpeeksi nopeasti löydy. Juuri kun varasin huoltoja teslan vetokujalle, niin näytti olevan yli kolmen viikon jono...
 
Viimeksi muokattu:
^^Luxury collection tampereella tekee ainakin perushuollot ja jotain korjauksia Teslaan. Heillä ei ole testeriä, mutta töitä osaavat ja osia lyötyy / saavat hankittua. Kannattaa kysyä. Paljon kehuttu Tesla-piireissä. Huollon hinta tuskin ainakaan kalliimpi.

Käyttötapauksena vaikkapa se, että ei halua matkata pk-seudulle tai sopivaa aikaa ei vetokujalta tarpeeksi nopeasti löydy. Juuri kun varasin huoltoja teslan vetokujalle, niin näytti olevan yli kolmen viikon jono...
Mitenhän noista jonoista on tarkoitus selvitä, kun M3:t alkavat vyöryä Suomeen? Nythän autoja on vielä varsin vähän, mutta tilanne voi pian olla aivan toinen.
 
Mitenhän noista jonoista on tarkoitus selvitä, kun M3:t alkavat vyöryä Suomeen? Nythän autoja on vielä varsin vähän, mutta tilanne voi pian olla aivan toinen.

Helppo olisi arvata, että tilanne menee huonompaan suuntaan ennen kuin paranee. Tämä vuosi varmaan tuplaa tai triplaa Teslojen määrän Suomessa.
 
Te ootte pojat(?) juuri sen asian ääressä, mistä taisin aiemmin joskus ketjuun kirjoittaa. Täällä on vain yks myymälä/huolto ja kolmosmalli helpottaa nyt tavallisen ihmisen mahdollisuutta hypätä "hypejunaan," realistisen hintainen sähköauto uuden ostajalle.

Vaikka Tesla näyttää siirtyvän kännykkä/online kauppaan, täälläkin pitäis olla huoltopisteet alueellisesti pian ees tyyliin Tampere, Turku, Jyväskylä, Kuopio, Vaasa, Rovaniemi. Pian on kiire ja pakka sekaisin kun korjaamo on ylityöllistetty.
 
Ilmeisesti Teslan myyntipisteet lopetetaan ja huoltoon panostetaan vähän enemmän. Saa nähdä riittääkö yksi huoltopiste Suomeen.

Teslahan ottaa vain Tesla autoja vaihtokaupassa ja muut merkit täytyy myydä jonkun yhteistyökumppanin kautta. Muilla merkeillä on siis parempaa palvelua, mutta toisaalta se voi näkyä myös vähän auton hinnassa.

Saisi olla vaikka jotain Tesla koeajopäiviä ympäri Suomea, niin saattaisi saada uusia ostajia haalittuja. Toisaalta Teslan nettikaupassa on palautusoikeus, mutta ilmeisesti tuota palautusta käyttävät vain todella harvat ostajat. Koko hinta kun täytyy kumminkin ensin maksaa (ja jollain autolla täytyy ajaa).


Jotain arvelua myös oli että Tesla myi erittäin huonosti euroopassa ja kiinassa. Ja siksi täytyi nyt julkaista lupailtu 35 000$ halppis malli.
 
Tuosta Teslan hajoavasta näytöstä, niin eikö sitä muistipiiriä muka voisi vaihtaa itse? Maksaa taatusti alle 50€ uusi piiri, oli se sitten EEPROMia, FRAMia tai ties mitä. Toki kolvin pitää pysyä kädessä, mutta kyllä kolmen tonnin säästön takia jo voi vähän askarrellakin :D Viasta olen kuullut ennenkin ja syynä oli muistaakseni liian tiheät logitukset, jotka syövät nopeasti kirjoituskerrat loppuun. Uudemmissa logituksia on vähän hillitty.
 
Tuosta Teslan hajoavasta näytöstä, niin eikö sitä muistipiiriä muka voisi vaihtaa itse? Maksaa taatusti alle 50€ uusi piiri, oli se sitten EEPROMia, FRAMia tai ties mitä. Toki kolvin pitää pysyä kädessä, mutta kyllä kolmen tonnin säästön takia jo voi vähän askarrellakin :D Viasta olen kuullut ennenkin ja syynä oli muistaakseni liian tiheät logitukset, jotka syövät nopeasti kirjoituskerrat loppuun. Uudemmissa logituksia on vähän hillitty.

50€ korjauksesta ei taida kehdata tonnia pyytää työstä.

Mutta on yleista ihan kaikissa merkkikorjaamoissa, että osa vaihdetaan eikä sitä korjata.
 
50€ korjauksesta ei taida kehdata tonnia pyytää työstä.

Mutta on yleista ihan kaikissa merkkikorjaamoissa, että osa vaihdetaan eikä sitä korjata.
Ja äkkiseltään juuri siksi voisi kuvitella Teslan haluavan pitää näyttönsä, tekevät itse sen 50e korjauksen ja näyttö takaisin varaosaksi maailmalle.
 
Joo, tuo tonni työstä on kanssa jännä. En tiedä Teslan tuntihintoja, mutta lasketaan vaikka helpolla luvulla 100€/tunti. Se tekisi 10 tuntia työtä eli yli yhden kokonaisen työpäivän. Siinä ajassa jo vaihtaa polttomoottoriauton koko koneen, että en ymmärrä miten voi noin paljoa maksaa/kestää. Tai sitten Teslalla on ihan posketon tuntiveloitus.

Sitä en uskokaan, että Teslahuolto niitä näyttöjä korjaa ja liekkö korjaa valmistajakaan. Mutta siksi luulisikin olevan suuri houkutus purkaa näyttö itse pois ja vaihtaa tai vaihdattaa viallinen muistipiiri. Tai varmaan vaihtotyönkin joku nyrkkipaja tekisi paljon halvemmalla myös, jos ei itsellä riitä mielenkiinto hommaan.
 


Björnin Model X 200k remppa. Kelaa taaksepäin tuosta niin näkee erottelun.

Kohtuu suolanen hinta jotenkin tuntuis. (Björn käytti referral credittejä, joten ei jääny maksamaan paljoa)
Aika paljon oli takuunalaista hommaa, en tiedä miten tuleeko siihen kuitenkin työn hinta tai jotai?

Isompana remppana jarrut.
 
Joo, tuo tonni työstä on kanssa jännä. En tiedä Teslan tuntihintoja, mutta lasketaan vaikka helpolla luvulla 100€/tunti. Se tekisi 10 tuntia työtä eli yli yhden kokonaisen työpäivän. Siinä ajassa jo vaihtaa polttomoottoriauton koko koneen, että en ymmärrä miten voi noin paljoa maksaa/kestää. Tai sitten Teslalla on ihan posketon tuntiveloitus.

(Firman) Model S:stä meni näyttö pimeäksi juuri hiljattain ja vaihto maksoi tuon 3000 euroa. Yksityiskohdat meillä ainakin meni niin, että osat oli 2200e ja työ 250e. Päälle ALV niin ollaan 3000 euron yli.
 
(Firman) Model S:stä meni näyttö pimeäksi juuri hiljattain ja vaihto maksoi tuon 3000 euroa. Yksityiskohdat meillä ainakin meni niin, että osat oli 2200e ja työ 250e. Päälle ALV niin ollaan 3000 euron yli.
Jaa, no tuo 250€ kuulostaa jo uskottavammalta hinnalta työlle. Mistähän tuo aiempi tonni oli revitty työn hinnaksi :think:
 
Näyttöpaneeli näyttäis enemmänkin kuuluvan virhevastuun piiriin kun järjestäen hajoavat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 237
Viestejä
4 593 303
Jäsenet
75 581
Uusin jäsen
mouhotin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom